Michał Doroszkiewicz przez 10 lat był twarzą znanej firmy. Teraz zaczyna od nowa, otwiera własną firmę. Laboratorium słodkiego smaku. Jaka misja mu przyświeca?
Po dziesięciu latach owocnej współpracy Michał Doroszkiewicz, znany mistrz cukiernictwa, technolog kreatywny oraz współtwórca i wykładowca Akademii Zeelandia , pożegnał się ze swoją dotychczasową rolą. – Pora otworzyć się na coś nowego, na nowe kierunki – tłumaczy swoją decyzję. Choć firmie Zeelandia zawdzięcza ogromny rozwój i możliwość nawiązania międzynarodowych kontaktów, postanowił wreszcie wykorzystać również swoje doświadczenie z pracy w restauracjach oraz staży międzynarodowych i wcielić w życie kiełkujące przez lata pomysły. – Mam bogatą wiedzę, ogląd rynku konsumenckiego i bardzo szerokie spojrzenie na cukiernictwo. Chce dzielić się tym z innymi – deklaruje Doroszkiewicz. Cukiernik będzie szkolił grupy oraz indywidualnie cukierników (i nie tylko) na różnych poziomach. Chce doradzać i kształtować firmy cukiernicze, tak by nasze rodzime cukiernictwo stało na najwyższym, światowym poziomie.
W prowadzonych przez siebie szkoleniach ma zamiar sporo eksperymentować, stąd nazwa firmy – Pastry Lab ( z ang. „laboratorium cukiernictwa”). Nazwa nie bez powodu jest anglojęzyczna: – Cały czas funkcjonuję na rynku międzynarodowym i nie ukrywam, że chciałbym działać w różnych krajach. Choć ruszyła raptem kilka tygodni temu, na Facebooku Pastry Lab już można znaleźć harmonogram szkoleń. Będą się one odbywać zawsze u klienta, gdyż póki co firma nie ma stałej siedziby, stałego miejsca szkoleń.
Michał Doroszkiewicz pożegnał się z jedną marką, ale otworzył się na inną. W momencie rozpoczęcia swojej działalności stał się również ambasadorem marki Cacao Barry, rezerwując sobie prestiżowe miejsce obok takich sław, jak Andrea Camastra oraz Krzysztof Ilnicki. – Taka współpraca w żaden sposób mnie nie ogranicza, a jest dla mnie wyróżnieniem. Chętnie używam czekolady tej marki do swoich wyrobów.
Już na początku czerwca odbędzie się pierwsze szkolenie nowego ambasadora w łódzkiej Akademii Czekolady, gdzie pokaże zupełnie innowacyjne podejście do produktu –eksponatów cukrowych w połączeniu z dekoracjami z czekolady.
Aurora Czekoladowa