Największe targi w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej poświęcone sektorowi spożywczemu WorldFood Poland odbyły się w dniach 5-7 kwietnia 2022 r. w Expo XXI w Warszawie. Już po raz ósmy, mimo wielu przeciwności, połączyliśmy całą branżę
w trakcie jednego wydarzenia.
Podobne artykuły
10. edycja Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów10. odsłona Targów WorldFood Poland 2024: innowacje i perspektywy biznesowe dla branży spożywczejIX edycja targów WorldFood Poland za nami!Podczas tegorocznej edycji organizatorzy targów starali się odpowiedzieć na największe potrzeby oraz wyzwania dotyczące sytuacji rolno-spożywczej w Polsce. Podczas debaty inauguracyjnej, w której udział wzięli m.in. Maciej Golubiewski, szef gabinetu komisarza UE ds. rolnictwa oraz Norbert Kaczmarczyk, Pełnomocnik Rządu ds. Przetwórstwa i Rozwoju Rynków Rolnych eksperci zastanawiali się nad realnym wpływem konfliktu Rosja-Ukraina na bezpieczeństwo żywnościowe w Polsce i Europie. Razem z FoodTalks przeprowadzone zostały rozmowy na temat przyszłości branży spożywczej. Emilia Hahn, Prezes Zarządu PR Hub wraz z panelistami omówiła działanie Systemu Nutr-Score i jego wpływ na branżę rolno-przetwórczą. Nie zabrakło również dalej mocno utrzymującego się trendu eko, żywności funkcjonalnej i kategorii BIO. Karol Przybylak z Biokuriera omówił najnowsze dane z raportu Koalicji na Rzecz BIO oraz temat e-commerce dla produktów ekologicznych. W kolejnej prelekcji Żaneta Geltz z magazynu Hipoalergiczni podkreśliła znaczenie niezależnej wiedzy naukowej niezbędnej do produkcji żywności. Drugi dzień konferencji obfitował w wiele merytorycznych treści. Pojawił się m.in. temat trendów konsumenckich w zestawieniu z kategorią żywności i napojów 2022, który przybliżyła Honorata Jarocka z Mintel, temat zafałszowań żywności przedstawili: Janusz Olejnik, Magdalena Wolska oraz Michał Snopkiewicz z FoodFakty. Nie zabrakło również fachowej wiedzy na temat znaków towarowych, dodatków do żywności oraz rynku e-commerce.
Oprócz konferencji oraz debat, które poruszyły bieżące problemy sektora FMCG, WorldFood Poland to przede wszystkim stoiska targowe wielu firm. Podczas tegorocznej edycji odwiedzający mogli zobaczyć ponad 250 stoisk wystawców z całego świata, w tym pawilony narodowe Sri Lanki, Tajlandii, Tunezji, Korei, Grecji oraz specjalny sektor Bellavita i Iberica z szeroką ofertą produktów spożywczych i alkoholi z Włoch i Hiszpanii. Mimo sytuacji geopolitycznej na targach nie zabrakło przedsiębiorców z Ukrainy. Na uwagę zasługują także pokazy kulinarne najlepszych kucharzy, a także program Pizza Academy prowadzony przez wystawców z Włoch.
Jak co roku, ogromnym zainteresowaniem cieszył się konkurs o Złoty Medal Targów WorldFood Poland, w którym Jury testowało, aż 153 produkty. W tym roku w gronie Jury gościliśmy decydentów z sieci handlowych: Mirosława Oleksieja z Grupy Chorten, Justynę Rytel-Andrianik z Carrefour, Bartosza Petera z sieci Selgros, Renatę Kazimierczak eksperta z Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka SGGW oraz Prezesa Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni Jarosława Uścińskiego. Złote Medale otrzymało 10 produktów w różnych kategoriach. Dodatkowo 6 produktów zostało wyróżnionych nagrodą specjalną.
Zwycięzcy:
- Debiut Targowy
- Borówka w czekoladzie Cocoa Berry – Alta Saska
- Innowacje
- Roślinne klopsiki z czerwoną cebulką i tymiankiem – OneDayMore
Złoty Medal
- Pyrsk jabłko – pigwowiec – Browar Zamkowy „Racibórz”
- Chrupiące owocożelki malinowe w kształcie rybki Kiddylicious – Stewiarnia
- Śledź tradycyjny z porem – Perła Rybki Premium
- Chilli Sin Carne roślinne – Primavika
- Bezglutenowy chleb pełne ziarno – Balviten
- Olamar Olej z nasion amarantusa – suplement diety – Szarłat
- Proud Irish Whiskey Single Malt – GF
- Jasmeen – 7 Przypraw – Levant Foods
Wyróżnienia
- Pierożki samosa – Sadat
- Granola orzechowa z miodem, pyłkiem pszczelim i propolisem – Gospodarstwo Pasieczne Tomasz Łysoń
- Izraelska koszerna oliwa z oliwek Sindyanna Extra Virgin – Viands
- Herbatka owocowa Witaminki Liofilizowana Eko – Dary Natury
- Berroxin Gummies – Aronpharma
- Nalewka Cztery Pory Roku – Nalewki Staropolskie Karol Majewski i Wspólnicy
W czasie trwania targów WorldFood Poland udało się z sukcesem zrealizować program VIP-Buyer, w którym połączyliśmy za pomocą platformy online kupców z Wystawcami, a następnie zaaranżowaliśmy około 200 spotkań B2B w specjalnie wyznaczonej strefie do matchmakingu.
W spotkaniach wzięli udział kupcy z sieci handlowych Auchan, Carrefour, Biosklep, Barbora, cateringu NFTY oraz specjaliści ds. zakupów z Wietnamu i Rumunii.
Już teraz zapraszamy wszystkich do kolejnej edycji targów WorldFood Poland, która odbędzie się w dniach 18-20 kwietnia 2023 w EXPO XXI Warszawa.
Więcej informacji: https://www.worldfood.pl/