...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Biznes, pasja i miłość - wakacyjne wydanie Mistrza Branży

Czy można się doktoryzować z słodkości? Jak smakują czekoladki prosto z lodówki? W co warto zainwestować w piekarni i cukierni? Jakie zioła włączyć w swoją produkcję? A na naszej okładce - Ela i Patryk Kotarbowie, którzy największy sukces osiągnęli w branży, gdy zaczęli pracować razem! Jaki jest ich sekret udanej współpracy?

Liczne badania naukowe dowodzą, że jedzenie smakuje lepiej, gdy jest konsumowane w gronie innych ludzi. Co więcej, smakuje tym bardziej, im bliżsi są nam ci ludzie, bo wtedy zasiadamy do stołu w aurze swobody i miłości. A co jeśli mąż i żona nie tylko razem jadają obiady lub desery, ale także wespół je przygotowują? Innymi słowy, pracują w gastronomii. Patryk Kotarba wraz z żoną Elą postanowili sprawdzić, jak ten mechanizm zadziała. I choć większość osób z branży patrzy na tego typu model z raczej skwaszoną miną, w ich przypadku przynosi on same słodkie efekty.

 

 

Małżeństwo z powodzeniem prowadzi wytrawne i słodkie menu w restauracji na Zamku Królewskim w Niepołomicach, organizuje kulinarne eventy. W maju jako team ze swoim czekoladowym deserem zajęli I miejsce w konkursie na najlepszych szefów kuchni i cukierni – Chefs Only. A przede wszystkim uwielbiają spędzać ze sobą czas w pracy i poza nią! Co jest sekretem ich sukcesu? Jak im się razem pracuje i udaje nie przenosić emocji? Przeczytajcie wywiad z goszczącą na naszej okładce kulinarną parą na str.8.

 


 

Magdalena Tomaszewska-Bolałek to jedyna publicystka kulinarna w Polsce, która zdobyła tak dużo nagród za swoje ksiązki. Książki, w których bada kulturę kulinarną konkretnego kraju, pkkazując tym samy, że jedzenie to coś o wiele więcej, niż po prostu posiłek i paliwo dla ciała. Zdobywczyni prestiżowych laurów w konkursie Gourmand World Cookbook Awards, swoją  rozprawę doktorską obroniła na temat japońskich słodyczy. A nam opowiedziała o tym jak zrodziła się ta wyjątkowa pasja, ciekawostkach i trendach kulinarnych w kraju i na świecie.  Czytajcie na str.  14..


 

Brytyjczycy Giles Atwell i Steve Russell swój start-up założyli w 2019 roku. Na rynek nasycony czekoladą postanowili wprowadzić nowy produkt, nową kategorię. Jako znawcy branży, którzy przez ponad 30 lat pracowali dla największych czekoladowych marek na rynku, m.in. dla Godivy, gdzie się poznali, nie poszli na łatwiznę. Przeszli długą drogę do znalezienia receptury idealnej. Jak budują swoją markę i o czym marzą? O tym opowiada nam Giles Atwell, współzałożyciel Russell&Atwell. Rozmowę przeczytacie na str. 20.


 

 

On karmi ludzi, ona zna się na ziołach. Razem tworzą niepowtarzalne bistro, Karmama, w którym w daniach rodem z kuchni staropolskiej, PRL-u i z nowoczesnym twistem królują ekologiczne zioła, naturalne octy i oleje tłoczone na zimno. Szef kuchni, Dariusz Garbulowski i jego żona, Beata Kołoczek dzielą się z nami wiedzą jak łączyć zioła z kulinariami. Ale też dlaczego warto na nie postawić, skąd je pozyskiwać oraz czy lepsze są te suszone czy świeże. Ciekawi czym jest gojnik i jakie kawy ziołowe można serwować do ciastka? Swój głód zaspokoicie na str.  26.


 

Choć Piekarnia i Cukiernia Rynek mieści się w niewielkim miasteczku, piecze chleby i ciasta na całkiem sporą skalę. Jej właścicielka Elwira Ogonowska wierzy, że tylko wprowadzając sezonowe nowości do oferty buduje stałe zainteresowanie i przyciąga nowych klientów. To jednak wiąże się też z ciągłym inwestowaniem w sprzęt i urządzenia. W co zatem inwestować? I skąd pozyskiwać środki? Właścicielka piekarni-cukierni odpowiada na str. 49.

 

 

Niektórzy inwestują nie tylko w samą pracownię, ale też w lokal, otwierając kolejne sklepy firmowe. Kiedy firma dochodzi do momentu uruchomienia sklepów firmowych oddalonych od siedziby, jej właściciel wchodzi w bardzo ciekawy etap jej rozwoju. Każdy sklep, chociaż jest częścią tej samej firmy, działa jak osobna jednostka i z tego powodu musi być samowystarczalny. Czym jest owa autonomia i dlaczego to takie ważne? Sklep firmowy jest najważniejszym elementem wizerunku i marketingu, jest też miejscem kontaktu twojej firmy z klientem, wymiany produktów na pieniądze. Jak zadbać o to miejsce, by nie stracić na jakości i wizreunku? Odpowiedzi szukajcie na str. 44 w autorskim cyklu Mirosława Kurka, "Za drzwiami piekarni".


 

Okres wakacyjny to dla wielu lokali gastronomicznych czas wzmożonej pracy. Pracy tym trudniejszej, gdy za oknem panują iść tropikalne temperatury.  A warto pamiętać, że właściwe funkcjonowanie w trudnych warunkach jest niezmiennie ważne, szczególnie jeśli chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa serwowanej żywności. Dlatego koniecznie zapoznajcie się z lekturą specjalistki HACCP, Justyny Jończyk i przypomnijcie sobie podstawowe wymogi sanitarne na czas upałów, zaglądając na str. 42.

 

 

Co jeszcze? 

Dlaczego wycofano biel tytanową i czym ją zastąpi? Jak niskim nakładem rozkręcić marketing w piekarni i cukierni? Najmodniejsze smaki i kolory lata oraz produkcja lodów owocowych od podstaw! I jeszcze więcej!  Nie zapomnijcie spakować do plażowej torby lub plecaka drukowanego wydania.  Życzymy Wam owocnego wypoczynku!

 

SPIS TREŚCI

Rozmowa Mistrza Branży
Kariera doprawiona pasją i miłością – rozmowa z Elą i Patrykiem Kotarbami
Pani doktor od słodkości – rozmowa z Magdaleną Tomaszewską-Bolałek
Misja: robić niewiarygodnie dobre czekoladki – rozmowa ze Steve’em Russellem i Giles’em Atwellem

Mistrz produkcji
Nadchodzą ważne zmiany dla cukiernictwa
Dzikie składniki w praktyce
Tort migdałowy z truskawkami
Lody owocowe – cz. II
Kreatywny sugarcrafting z Angeliką Chwyć
Kiedy (w lokalu) robi się gorąco
Za drzwiami piekarni
Sklep firmowy – niski nakład, wysokie loty
Kreatywność + inwestycja = rozwój
2022 – rok wyzwań
Niekonwencjonalna metoda nacinania produktów spożywczych
Niższe koszty produkcji żywności dzięki optymalizacji procesów
Przegląd rynkowy 2022 – maszyny, urządzenia, wyposażenie
Zimne lody dla ochłody! Najmodniejsze smaki i kolory lata

Flesh news

 

ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY

Pobierz numer w PDF >

Kup bieżący numer Mistrza Branży w wersji drukowanej > 

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji