...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK

Felieton: Kto słyszał o Europejskim Dniu Lodów Rzemieślniczych?

Nie ma to jak dobra kampania reklamowa, która informuje konsumentów, że w Europejski Dzień Lodów Rzemieślniczych, kupując dwie gałki lodów, trzecią – o smaku stracciatelli – dostaną gratis… Przepraszam, jaka kampania?

Początek wiosny – słoneczny i ciepły. Wymarzony, żeby przyspieszyć rozpoczęcie sezonu lodziarskiego i świętować Europejski Dzień Lodów Rzemieślniczych, który przypada 24 marca. Tylko który konsument wie, że właśnie zaczął się weekend poprzedzający EDLR?

W dobie kryzysu gałka lodów czasem wydaje się być za droga w porównaniu z potrzebami dnia codziennego, co więcej, tańsze lody produkowane masowo skutecznie zwyciężają w walce o klienta. Idea zdrowych lodów, produkowanych przez lodziarnię, często też rodzinne firmy, powinna zostać odpowiednio nagłośniona, aby przedsiębiorcy zostali docenieni i ich sytuacja uległa poprawie.

O co chodzi?

Dobre pytanie, zważywszy na to, że przedsięwzięcie w Polsce zostało słabo rozreklamowane. Mijając lodziarnię w Centrum Katowic, która bierze udział w obchodach, zobaczyłam jeden plakacik na witrynie. A chodzi przecież o to, aby promować rzemieślników i ich wyroby, które są smaczniejsze i zdrowsze. Projekt uchwalony przez Unię Europejską ma zwrócić uwagę na troskę o jakość produktów, ich przygotowanie z naturalnych składników, na interesy drobnych przedsiębiorców, którzy walczą z molochami o klienta. Jednakże w Polsce nie odbyła się żadna przemyślana akcja promocyjna, która rozreklamowałaby Europejski Dzień Lodów Rzemieślniczych wśród konsumentów.

W gazetach lokalnych, dodatkach do gazet czy nawet w gazetce osiedlowej, nie było najmniejszej wzmianki o tej dobrej i koniecznej inicjatywie. Założę się, że większość mieszkańców mojego osiedla, szczególnie rodziny z dziećmi, w weekend chętnie wybrałoby się na spacer do lodziarni, tym bardziej, jeżeli kusi ich oferta dodatkowej gałki lodów. Niestety, nikt o tym nic nie wie, nikt nic nie słyszał. Lodziarnia obok osiedla, istniejąca „od zawsze”, z pewnością chętnie wzięłaby udział w akcji – każdy mieszkaniec osiedla poszedłby do „naszej” lodziarni, w końcu co trzy gałki, to nie dwie.

Podkreślam kwestię gratisowej gałki z prostej przyczyny – rzemieślnicze lody są dobre, ale drogie, wyjście na lody to spory wydatek, zwłaszcza, jak ma się dzieci. Poza tym, nie każdy „zaryzykuje” kupno niesprawdzonych lodów, woli iść do supermarketu i kupić te, które zna i których smak zawsze jest taki sam. Informowanie konsumentów, że lody rzemieślnicze są zdrowsze, lepsze i warte wydania kilku złotych więcej, przyświecało Włochom podczas podjęcia tematu o organizację Europejskiego Dnia Lodów Rzemieślniczych. W zeszłym roku wydarzenie ominęło Polskę, dlatego w tym roku powinno być porządnie nagłośnione i każdy powinien o nim wiedzieć. Tym bardziej, że jedną z korzyści, którą zakładali pomysłodawcy, była kampania informacyjna w mediach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich, a także w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram i Twitter).

Kampania, której nie było

Dla lodziarni również jest to idealna okazja do reklamy, gdyby oczywiście jakaś kampania reklamowa istniała… na portalu Facebook inicjatywę „lubi” zaledwie 23 osoby. W informacji prasowej firmy mającej promować to wydarzenie czytamy: Lodziarnie, cukiernie i kawiarnie zachęcają swych klientów do odwiedzin i skorzystania z promocyjnych ofert. Lokale, które uczestniczą w obchodach Europejskiego Dnia Lodów Rzemieślniczych wyróżniają się charakterystycznym plakatem i naklejkami promocyjnymi. Patrząc na ten jeden plakat, zastanawiam się, jak miałby on zachęcić klientów do odwiedzin lokalu, skoro nigdzie więcej nie słychać o akcji?

Trzy dni miały zachęcać ludzi do hucznego rozpoczęcia sezonu na ten słodki, zimny deser, jednak kampania, której nie było, nie dotarła do szerokiej publiczności.

Kamila Garus

Bieżące wydanie czasopisma

Przekonaj się, jak przekuć porażkę w sukces według Josefa Zottera, producenta ekstrawaganckiej czekolady kraftowej. Uruchom kreatywność w czasach pandemii i odpowiadaj na potrzeby konsumentów.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Przejrzyj okrojony numer (Katalog reklam) online lub pobierz PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji