...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK

Felieton: Kto słyszał o Europejskim Dniu Lodów Rzemieślniczych?

Nie ma to jak dobra kampania reklamowa, która informuje konsumentów, że w Europejski Dzień Lodów Rzemieślniczych, kupując dwie gałki lodów, trzecią – o smaku stracciatelli – dostaną gratis… Przepraszam, jaka kampania?

Początek wiosny – słoneczny i ciepły. Wymarzony, żeby przyspieszyć rozpoczęcie sezonu lodziarskiego i świętować Europejski Dzień Lodów Rzemieślniczych, który przypada 24 marca. Tylko który konsument wie, że właśnie zaczął się weekend poprzedzający EDLR?

W dobie kryzysu gałka lodów czasem wydaje się być za droga w porównaniu z potrzebami dnia codziennego, co więcej, tańsze lody produkowane masowo skutecznie zwyciężają w walce o klienta. Idea zdrowych lodów, produkowanych przez lodziarnię, często też rodzinne firmy, powinna zostać odpowiednio nagłośniona, aby przedsiębiorcy zostali docenieni i ich sytuacja uległa poprawie.

O co chodzi?

Dobre pytanie, zważywszy na to, że przedsięwzięcie w Polsce zostało słabo rozreklamowane. Mijając lodziarnię w Centrum Katowic, która bierze udział w obchodach, zobaczyłam jeden plakacik na witrynie. A chodzi przecież o to, aby promować rzemieślników i ich wyroby, które są smaczniejsze i zdrowsze. Projekt uchwalony przez Unię Europejską ma zwrócić uwagę na troskę o jakość produktów, ich przygotowanie z naturalnych składników, na interesy drobnych przedsiębiorców, którzy walczą z molochami o klienta. Jednakże w Polsce nie odbyła się żadna przemyślana akcja promocyjna, która rozreklamowałaby Europejski Dzień Lodów Rzemieślniczych wśród konsumentów.

W gazetach lokalnych, dodatkach do gazet czy nawet w gazetce osiedlowej, nie było najmniejszej wzmianki o tej dobrej i koniecznej inicjatywie. Założę się, że większość mieszkańców mojego osiedla, szczególnie rodziny z dziećmi, w weekend chętnie wybrałoby się na spacer do lodziarni, tym bardziej, jeżeli kusi ich oferta dodatkowej gałki lodów. Niestety, nikt o tym nic nie wie, nikt nic nie słyszał. Lodziarnia obok osiedla, istniejąca „od zawsze”, z pewnością chętnie wzięłaby udział w akcji – każdy mieszkaniec osiedla poszedłby do „naszej” lodziarni, w końcu co trzy gałki, to nie dwie.

Podkreślam kwestię gratisowej gałki z prostej przyczyny – rzemieślnicze lody są dobre, ale drogie, wyjście na lody to spory wydatek, zwłaszcza, jak ma się dzieci. Poza tym, nie każdy „zaryzykuje” kupno niesprawdzonych lodów, woli iść do supermarketu i kupić te, które zna i których smak zawsze jest taki sam. Informowanie konsumentów, że lody rzemieślnicze są zdrowsze, lepsze i warte wydania kilku złotych więcej, przyświecało Włochom podczas podjęcia tematu o organizację Europejskiego Dnia Lodów Rzemieślniczych. W zeszłym roku wydarzenie ominęło Polskę, dlatego w tym roku powinno być porządnie nagłośnione i każdy powinien o nim wiedzieć. Tym bardziej, że jedną z korzyści, którą zakładali pomysłodawcy, była kampania informacyjna w mediach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich, a także w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram i Twitter).

Kampania, której nie było

Dla lodziarni również jest to idealna okazja do reklamy, gdyby oczywiście jakaś kampania reklamowa istniała… na portalu Facebook inicjatywę „lubi” zaledwie 23 osoby. W informacji prasowej firmy mającej promować to wydarzenie czytamy: Lodziarnie, cukiernie i kawiarnie zachęcają swych klientów do odwiedzin i skorzystania z promocyjnych ofert. Lokale, które uczestniczą w obchodach Europejskiego Dnia Lodów Rzemieślniczych wyróżniają się charakterystycznym plakatem i naklejkami promocyjnymi. Patrząc na ten jeden plakat, zastanawiam się, jak miałby on zachęcić klientów do odwiedzin lokalu, skoro nigdzie więcej nie słychać o akcji?

Trzy dni miały zachęcać ludzi do hucznego rozpoczęcia sezonu na ten słodki, zimny deser, jednak kampania, której nie było, nie dotarła do szerokiej publiczności.

Kamila Garus

Bieżące wydanie czasopisma

W nowym MB przeczytasz jak smakuje cukierniczy hat-trick Łukasza Roguskiego, ukoronowany tytułem Mistrza Europy w Dekoracji Tortów Expo Sweet 2020; poznasz zasady gelato wg Jacopo Chelli, nauczysz się przygotowywać lody bez cukru. Zapraszamy.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Przejrzyj okrojony numer (Katalog reklam) online lub pobierz PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji