Producenci owoców jagodowych zapraszają na lody. Z truskawki, malin, porzeczki, borówki, jagody kamczackiej
i aronii – bo to owoce wyjątkowo smaczne i zdrowe, a w ich produkcji i eksporcie jesteśmy jednym ze światowych liderów. Dołącz do jagodowej sztafety w rzemieślniczych lodziarniach!
Podobne artykuły
Czas na polską malinę i odkrycie jagody kamczackiej!Truskawkami zaczęła się jagodowa sztafeta dla rzemieślniczych lodziarniPierwsza w Polsce „Noc Lodożerców” za namiKAMPANIA POD PATRONATEM MISTRZA BRANŻY
Dlaczego producenci owoców chcą promować lody rzemieślnicze?
– Chcemy, by producenci lodów rzemieślniczych postrzegali plantatorów jako partnerów, więcej wiedzieli o ich pracy i co najważniejsze, więcej wiedzieli o owocach, walorach różnych odmian. Wymiana doświadczeń napędza kreatywność. Poza tym branża owocowa potrzebuje nowej definicji przetwórstwa, w myśl której kontraktować może nie kilka dużych zakładów, a kilkaset lokalnych podmiotów. Promocja lodowych rzemieślników ma pomóc w zmianie myślenia wśród plantatorów – mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, organizatora kampanii. Projekt wsparło 7 organizacji plantatorów poszczególnych owoców.
Czas na jagodową sztafetę!
– Wszystko idzie w kierunku natury, prawdziwych owoców, kosztem półproduktów owocowych. Owoców sezonowych i lokalnych. Polska truskawka, od której zaczyna się ta „jagodowa sztafeta”, musi być w każdej lodziarni. 50-60-proc. zawartość owocu w sorbecie to dobra wizytówka lodowego rzemiosła. Do tego koktajle truskawkowe, z mlekiem, z jogurtem. Cieszę się, że wspólnie zaprosimy na świeżą truskawkę. Smakosze wiedzą, że jest nie do porównania nawet z mrożoną. Lody mają cudowny kolor, aromat, smak, strukturę. A wszystko to już w maju! – mówi Tomasz Szypuła z „Lodziarni Pod Orzechem” w Baborowie, lodziarski mistrz Polski 2017 i zwycięzca konkursu na Najlepsze Lody Borówkowe sezonu 2018.
Plan promocji jagodowych lodów w sezonie 2019
Promocję lodów rzemieślniczych plantatorzy owoców jagodowych zaczną już w maju. Akcję zaczną branżowe media, które będą zapraszać Polaków na lody truskawkowe. Potem w czerwcu na malinowe, w lipcu na porzeczkowe.
Jak dołączyć do jagodowej sztafety? Szczegóły w tym tygodniu w portalu Mistrz Branży.