...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Mobilna sprzedaż w czasie epidemii

Teraz, gdy wprowadzono poważne ograniczenia w ruchu, w tym w sprzedaży detalicznej, w równym stopniu dotyczące sklepów z pieczywem i ciastami, nadszedł czas na myślenie kreatywne i zastanowienie się nad uruchomieniem innych sposobów dystrybucji.

Być może to okazja, by przeformatować swoją aktywność na zawsze i otworzyć się na inne sposoby dotarcia do klienta, a być może to tylko recepta na czas epidemii i przygotowanie oferty na nadchodzącą Wielkanoc. Warto spróbować. Oto kilka informacji, jak działa rynek dowozów żywności, i porad, jak można do niego dołączyć. Piekarzu, cukierniku – pomyśl o systemie dowozu swoich produktów do klientów.

Piekarzu, cukierniku – pomyśl o systemie dowozu swoich produktów do klientów.



Dostawy jedzenia w Polsce, branża gastronomiczna
Około 25% obrotów rynku restauracyjnego w Polsce generowane jest przez zamówienie jedzenia z dowozem, rynek zamówień online rośnie w tempie nawet 50% rocznie, w 2018 roku osiągnął wartość blisko 0,9 mld*. Kurier wiozący jedzenie to już stały widok na naszych ulicach. Teraz gdy te opustoszały, często jest to jedyny uczestnik ruchu.

Jedzenie z dowozem zamawiane jest w:

  • 54% przez telefon,
  • 31% online i przez telefon,
  • 15% online, głównie przez platformy z dostawami.


Kontakt telefoniczny przy składaniu zamówień wciąż jest najpopularniejszy i z pewnością ma to związek z kilkoma kwestiami, o których jeszcze napiszemy.

Duże sieci czy lokalne punkty?
Patrząc na rynek restauracyjny, najwięcej punktów z dowozem generują lokalne, dobrze znane marki, które świetnie odnajdują się wśród sieciowych gigantów. Najważniejsze dla zamawiających jedzenie są jakość (38%) i czas dostawy (37%), kolejne miejsca zajmują: punktualność i zaufanie do restauracji (po 35%)*.

Najchętniej zamawiamy na święta
W okresach świątecznych zamówienia z dowozem wzrastają o +50%. Popularne dni to piątek i niedziela. W weekendy świetnie sprzedają się śniadania. W związku z ogłoszeniem stanu epidemii branża gastronomiczna żyje tylko z dowozów i zakupów na wynos. Szybkie jedzenie na wynos dla osób „uwięzionych w domach” to opcja, by ograniczyć wychodzenie, a jednocześnie móc skorzystać z szerokiej gastronomicznej oferty. Pozostałe korzyści pozostają bez zmian: nie trzeba samodzielnie przygotowywać posiłków i można zaoszczędzić czas.



Jak zorganizowany jest business dowozowy?
W zasadzie funkcjonują dwa modele:
1. samodzielne uruchomienie sprzedaży przez stronę internetową/aplikację/telefon firmowy i zatrudnienie kierowcy dowożącego zamówienia do klientów,
2. korzystanie z istniejących platform posiadających aplikacje do zamówień i organizujących dostawy.

Która opcja jest lepsza? Jak zwykle, to zależy… Jeżeli chcesz pozostać niezależny, to z pewnością opcja własnego systemu dostarczania produktów do klientów, pod drzwi, będzie lepszym rozwiązaniem. Wówczas sam ustalasz reguły i zasady. Umacniasz swoją markę i tożsamość. Możesz niezależnie tworzyć promocje czy programy lojalnościowe. Ale musisz też samodzielnie zorganizować transport i co najważniejsze na początek – dotrzeć z informacją o takiej usłudze do klientów. Możesz do tego wykorzystać: stacjonarne punkty sprzedaży (wywieszenie takiej informacji czy rozdawanie ulotek), stronę internetową, mailing/newsletter czy stronę na Facebooku. Będzie to najtańsza i najszybsza forma organizacji.
Platformy to gotowe rozwiązanie: aplikacja dla konsumentów, dostęp do istniejącej bazy klientów, zorganizowany system dowozów i zbierania zamówień. Natomiast to także pewne zobowiązania: narzucony czas na przygotowanie paczki z produktami do odbioru przez kuriera, koszty (musisz podzielić się swoim zyskiem z portalem) i często, aby się u nich zarejestrować, dostarczyć określone dokumenty i czekać na ich weryfikację nawet kilka dni.

Można także zdecydować się na oba rozwiązania jednocześnie. To szansa na szybkie dotarcie do klientów. Umieszczenie swoich usług i produktów na portalu może być dodatkiem do własnej, dowozowej działalności.
Jeżeli nie chcesz korzystać z usług takich gigantów dowozowych, jak pyszne.pl czy UberEats, możesz dołączyć do mniej popularnych serwisów, np. DirectBistro – obsługujesz i zarządzasz zamówieniami w dostawie oraz kontrolujesz pracę kierowców. W aplikacji można składać zamówienia z odbiorem osobistym i z dowozem oraz dokonywać płatności, korzystając z przelewów24.

Aktualnie ta aplikacja udostępniana jest bezpłatnie wszystkim lokalom, które w obliczu zaistniałej sytuacji chcą uruchomić zamówienia online. Obniżona została miesięczna opłata licencyjna – z 198 zł na 99 zł netto (pakiet Lite+, a w nim tablet do przyjmowania zamówień i dodatkowe usługi). To bardzo dobra opcja dla początkujących, także dla tych, którzy mają problem z dostępnością kierowców – jest możliwość ich współdzielenia.



Platformy i sprzedaż przez aplikacje
Szybki przegląd platform z dowozem dostępnych na rynku polskim:

Nazwa

pyszne.pl

 

 

glovoapp.com.pl (dawniej pizzaportal.pl)

ubereats.com/pl

 

 

wolt.com/pl

 

 

glodny.pl

 

Liczba obsługiwanych restauracji

6000

4000 i inne zakupy spożywcze oraz farmaceutyczne

3500

b.d.

6500

Obsługiwane miasta

Wszystkie województwa, większe i mniejsze miasta,

do sprawdzenia tutaj: www.pyszne.pl/restauracja

Większe i mniejsze miasta

Białystok

Bydgoszcz

Kielce

Kraków

Lublin

Łódź

Poznań

Radom

Rzeszów

Szczecin

Toruń

Trójmiasto

Warszawa

Wrocław

 

Gdańsk

Gdynia

Katowice

Wrocław

Warszawa

Poznań

Łódź

Wrocław

Liczba pobrań aplikacji

1 mln w Polsce

0,5 mln w Polsce

50 mln na całym świecie

1 mln w Polsce

b.d.

 

Na wszystkich tych platformach można zgłosić swoją firmę, korzystając z osobnej zakładki na stronie. Uwaga: większość platform oferuje dowóz ciast, pieczywa, lodów, wymaga to jednak każdorazowo sprawdzenia, jaki rodzaj produktu i jak należy go zapakować, zabezpieczyć.

 

Strona finansowa: rejestracja na platformie jest bezpłatna (choć zazwyczaj wymaga przedstawienia dokumentacji związanej z przedsiębiorstwem), natomiast z pośrednikiem trzeba się podzielić zyskiem, a często zapłacić także za inne usługi. Prowizja często ustalana jest indywidualnie i wynosi od 8% wzwyż, w dużych miastach i w dużych lokalach sięga nawet 30%. Dodatkowe opłaty to: koszt udostępnienia terminala, za pośrednictwem którego składane są zamówienia (kilkaset złotych), oraz prowizja od płatności online.


Agnieszka Szulc, marketing manager, PGD Sp. z o.o.
Fot. Agnieszka Szulc, Adobe Stock, posbistro.com 


Bieżące wydanie czasopisma

Przekonaj się, jak przekuć porażkę w sukces według Josefa Zottera, producenta ekstrawaganckiej czekolady kraftowej. Uruchom kreatywność w czasach pandemii i odpowiadaj na potrzeby konsumentów.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Przejrzyj okrojony numer (Katalog reklam) online lub pobierz PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji