...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Naturalność żywności w cenie

Jasny komunikat z przodu opakowania może zwiększyć zainteresowanie marką i wskazać jej wartość dodaną. Badania GNT przeprowadzone na skalę globalną pokazują, jak konsumenci postrzegają substancje stosowane do barwienia żywności i ich oznakowanie na etykiecie.

Naturalne substancje barwiące mogą zapewnić producentom żywności i napojów znaczącą przewagę konkurencyjną. Wykluczenie sztucznych barwników i dodatków barwiących stanowi trafną odpowiedź na oczekiwania aż 54% konsumentów na całym świecie, którzy dobitnie upominają się o to, by żywność i napoje zawierały wyłącznie naturalne składniki barwiące. Co więcej, niezwykle istotne jest, by jasno i klarownie zakomunikować ten fakt. Aż 67% konsumentów uważa bowiem, że to właśnie zrozumiała informacja o składzie decyduje o wyborze produktu spożywczego. Wiarygodny komunikat z przodu opakowania to także doskonała sposobność, by zwrócić uwagę na markę, również w kontekście wzrostu ceny. Wyraźnie pokazują to wyniki globalnych badań konsumenckich przeprowadzonych przez Ośrodek Badania Opinii Publicznej TNS na zlecenie GNT Group, największego na świecie producenta żywności barwiącej. Badania objęły aż 5000 respondentów z dziesięciu krajów Europy, Azji i obu Ameryk.

Kluczowy jest dobór właściwego komunikatu
Czynnikiem decydującym o sukcesie rynkowym produktu jest dobór właściwej informacji, bowiem tylko te postrzegane jako wiarygodne przekładają się na konkretne decyzje o zakupie. By przyjrzeć się temu zagadnieniu bliżej, szczegółowo przeanalizowano efekt użycia różnych sformułowań stwierdzających zastosowanie substancji barwiących, które są w 100% naturalne, tj. żywności barwiącej. Ponad 75% badanych za wiarygodny uznało zarówno komunikat „naturalne substancje barwiące”, jak i „barwiony owocami i warzywami”. Treść „barwiony owocami i warzywami” komunikuje dodatkowo pozytywne właściwości produktu, takie jak „zdrowy”, „bezpieczny” lub „produkowany w 100% naturalnie”, celnie trafiając w oczekiwania ponad dwóch trzecich ogółu konsumentów.

 
Trafny komunikat z przodu opakowania może pomóc producentom żywności i napojów w pozyskaniu rzeszy klientów zainteresowanych produktami barwionymi naturalnie.

Preferencje dotyczące treści komunikatu zależą także od kategorii produktu. W przypadku produktów żywnościowych, które postrzegane są generalnie jako te mniej naturalne, jak słodycze czy napoje, twierdzenie „barwione owocami i warzywami” jest bardziej odpowiednie w kontekście zwiększenia zainteresowania marką. Informacja ta zawiera bowiem wyraźnie wyróżniający się komunikat, trafiający do przekonania konsumentów. Twierdzenie „bez sztucznych barwników” odbierane jest równie pozytywnie w przypadku tych kategorii produktów, które cieszą się wśród konsumentów „bardziej naturalnym wizerunkiem”, jak np. jogurty. – Niezwykle ważne dla producentów żywności decydujących o doborze właściwej informacji na opakowaniach jest dogłębne zrozumienie reakcji konsumentów na komunikaty umieszczane na etykiecie. Dzięki przeprowadzonym badaniom dysponujemy informacjami specyficznymi dla różnych krajów (rynków), grup konsumentów oraz kategorii produktowych – stwierdza dr Hendrik Hoeck, dyrektor zarządzający GNT Group.

Co rozumieją konsumenci przez „naturalne substancje barwiące”
Producenci muszą uwzględnić to, że kupujący mają jasno sprecyzowane zdanie co do definicji naturalnych substancji stosowanych do barwienia żywności i odnośnych komunikatów. Aż 42% z nich oczekuje, by naturalne substancje barwiące pozyskiwane były wyłącznie z surowców jadalnych, takich jak owoce i warzywa. Zaledwie 21% za naturalne uznaje barwniki otrzymywane z owadów lub minerałów. – Nie należy nadwerężać zaufania konsumentów, wykorzystując komunikaty stwierdzające, że produkt jest całkowicie naturalny, bez właściwego odniesienia się do wyraźnie sprecyzowanych oczekiwań klientów co do składników stosowanych do celów barwienia żywności – dodaje dr Hoeck. Żywność barwiąca stanowi wyczerpującą odpowiedź na potrzeby dzisiejszego konsumenta. Są to substancje naturalne pozyskiwane wyłącznie z surowców jadalnych, które można stosować w szerokiej gamie aplikacji, dopasowując do aktualnych potrzeb z uwzględnieniem kryterium różnorodności, stabilności, terminu przydatności i atrakcyjności kolorystycznej.

 

   
 

O badaniu
Grupa GNT powierzyła Ośrodkowi Badania Opinii Publicznej TNS przeprowadzenie obszernych badań konsumenckich z wykorzystaniem metody dwuetapowej. Sondażem objęto aż 5 000 respondentów, których pytano m.in. o nawyki żywieniowe i preferencje zakupowe. Dzięki temu GNT może dzisiaj przedstawić jedyne w swoim rodzaju spostrzeżenia na temat zmieniających się potrzeb konsumentów i coraz wyraźniej zarysowującego się zwrotu ku produktom żywnościowym i napojom zawierającym jedynie naturalne składniki. Informacje te są niezwykle cenne dla producentów żywności, którzy pragną opracowywać i oferować produkty spełniające potrzeby konsumentów z myślą o przyszłości. Badania jakościowe, przeprowadzone na pierwszym etapie z wykorzystaniem platformy on-line, objęły 175 konsumentów z siedmiu różnych krajów Europy, Azji i obu Ameryk. Ta wstępna analiza posłużyła następnie jako baza do analizy ilościowej stanowiącej drugi etap badań. Do celów tej analizy w grudniu 2014 r. przepytano aż 5 000 osób w wieku od 18 do 70 lat, mieszkańców różnych krajów świata, tj. Brazylii, Chin, Francji, Niemiec, Indonezji, Polski, Hiszpanii, Tajlandii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

 

 

Bieżące wydanie czasopisma

W nowym Panie nadają tonu. Monika Walecka odczarowuje stereotyp piekarza, Madame Caramel przewodzi po kulinarnych zakątkach Paryża, a sensorka Renata Januszewska odkrywa smakowe niuanse w czekoladzie. Pań nie brakuje w nowym dziale Rzemiosło Przyszłości, jednak mamy też zacne grono Panów. Sprawdź, kto i co się za tym kryje.

Zobacz więcej
Bieżący numer

Polecamy przeczytać

Przejrzyj online Katalog reklam lub ściągnij na dysk (aktualny) PDF >>

Mistrz Branży

Maszyny i urządzenia do produkcji