...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Nutraceutyki – moda czy potrzeba

Rynek nutraceutyków rozwija się bardzo dynamicznie. Obecnie segment żywności funkcjonalnej i nutraceutyków należy do najdynamiczniej rozwijających się działów przemysłu spożywczego. Roczną wielkość sprzedaży liczy się już nie w milionach, lecz w miliardach dolarów.

Rynek nutraceutyków rozwija się bardzo dynamicznie. Obecnie segment żywności funkcjonalnej i nutraceutyków należy do najdynamiczniej rozwijających się działów przemysłu spożywczego. Roczną wielkość sprzedaży liczy się już nie w milionach, lecz w miliardach dolarów.

Nutraceutyki, to składniki biologicznie aktywne, które mogą występować w żywności funkcjonalnej lub oddzielnie, i wywierają udokumentowany i korzystny wpływ na zdrowie poprzez ich udział w procesach metabolicznych. Zasadniczą cechą nutraceutyków jest ich naturalne pochodzenie. W przeciwieństwie do żywności funkcjonalnej, nutraceutyki dostępne są w postaci tabletek, syropów, proszku, kapsułek zawierających wyizolowane z pożywienia substancje aktywne, których pozytywne działanie na organizm znajduje potwierdzenie w badaniach naukowych.

 

Wśród najczęściej stosowanych i najbardziej rozpoznanych surowców do ich wytwarzania można wymienić m.in. : ekstrakty roślin, w tym zioła, owoce, jaja, produkty pszczelarskie, itp.

Popyt na nutraceutyki wskazuje na ich dalszy intensywny rozwój. Produktami takimi są zainteresowani zarówno konsumenci, jak i producenci żywności. W dalszym rozwoju nutraceutyków i żywności funkcjonalnej z pewnością znaczącą rolę będą odgrywać badania naukowe. Wiele składników żywności funkcjonalnej jest znanych z ich działania prozdrowotnego, ale jeszcze większa grupa związków jest mało lub niezupełnie poznana pod względem ich właściwości prozdrowotnych.
Rynek suplementów diety do 2021 roku będzie rósł o około 8 proc. rocznie. Obecnie jest wart 3,5 mld zł. Najczęściej kupowanymi produktami są wyroby witaminowe i mineralne, na przykład z magnezem, bądź witaminą D. Stanowią one 26 proc. całego rynku. Dodatkowo popularnością cieszą się: immunostymulatory (22 proc. rynku), probiotyki (20 proc.), produkty wzmacniające organizm (16 proc.) oraz witaminy i minerały dla dorosłych (16 proc.). Dobrze sprzedają się także wyroby stymulujące odporność, oraz kwasy omega-3.

Coraz więcej Polaków stara się zdrowo odżywiać, prowadzi aktywny tryb życia i sięga po suplementy wzbogacające dietę. Cały rynek suplementów diety osiągnął wg PMR szacunkową wartość ok. 2,5 mld zł. Ok. 60 proc. sprzedaży przypada na apteki i inne sieci sprzedaży produktów zdrowotnych nie dla sportowców. Według szacunków, sportowa część tego rynku to 1 mld zł, a dynamika wzrostu to 20-30 proc. rocznie. Te suplementy są najczęściej kupowane przez konsumentów w specjalnych sklepach z odżywkami sportowymi. Ponad 70 proc. Polaków zażywa suplementy diety, a najwięcej kupują ich osoby po 50. i 70. roku życia, natomiast odżywki sportowe cieszą się największym zainteresowaniem u młodego pokolenia. „Rynek spożywczy jest wymagający, a konsumenci nieustannie poszukują nowości i produktów korzystnie wpływających na ich zdrowie i formę. Reagując na potrzeby i trendy na rynku żywności, postanowiliśmy poszerzyć ofertę Targów o sektor nutraceutyków Odwiedzającymi targi są m.in. kupcy z sieci handlowych, sklepów specjalistycznych, stacji benzynowych, detaliści, dystrybutorzy, menedżerowie siłowni i klubów fitness” - przekonuje Agnieszka Szpaderska, Dyrektor Targów WorldFood Poland.
Zapraszamy producentów i dystrybutorów suplementów diety, funkcjonalnej żywności i napojów, produktów stosowanych w medycynie naturalnej, nutrikosmetyków, funkcjonalnych dodatków do żywności do zaprezentowania swojej oferty w sektorze NutraFood.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, bądź wkroczyć lub rozwinąć się na tym rynku, targi WorldFood Poland są właśnie dla Ciebie!

Zapraszamy w dniach 7-9 marca 2019.
Więcej informacji na www.worldfood.pl

Bieżące wydanie czasopisma

W najnowszym MB: piękne rzeźby z cukru i jeszcze piękniejsze dekoratorki, czyli Polskie Złotka z Luksemburga! 10 lat polskich startów w mistrzostwach świata (2008-2018). Living coral i hot trendy w cukiernictwie 2019. Rzemiosło piekarskie w obliczu wyzwań konsumentów, rynku i rosnącej globalizacji.

Zobacz więcej
Bieżący numer

Polecamy przeczytać

Przejrzyj okrojony numer (Katalog reklam) online lub pobierz PDF >>

Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>

Mistrz Branży

Maszyny i urządzenia do produkcji