...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK

Pieczywo ze znakiem QAFP pod koniec roku?

– Są spore szanse na to, aby pieczywo ze znakiem QAFP pojawiło się w piekarniach już pod koniec roku – mówi Stanisław Butka, prezes Stowarzyszenia Rzemieślników Piekarstwa RP w rozmowie z Mileną Zacharzewską.

Milena Zacharzewska: Współpracuje Pan z Unią Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI*). Na czym polegają te wspólne działania?

Stanisław Butka: UPEMI jest twórcą Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP – multiproduktowego systemu jakości działającego od 2009 r. Na razie znakiem opatrzone są produkty mięsne – wieprzowina kulinarna, wędliny i drób. Nasze wspólne działania mają na celu rozszerzenie Systemu o pieczywo najwyższej jakości za znakiem QAFP. Polska ma najlepsze pieczywo w Europie. Poświadczą o tym nie tylko nasi rodacy, ale również zagraniczni konsumenci. Ale żeby stale podnosić jakość, podbijać podniebienia nowych odbiorców, musimy się jako branża mobilizować.

I temu właśnie służy opracowywany przez nas wspólnie z UPEMI zeszyt Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności w zakresie pieczywa. Pokazujemy rolnikom, piekarzom, producentom pieczywa, że aby zatrzymać klienta, należy używać jak najlepszych surowców i metod.

Od tego roku UPEMI oraz SRP RP współpracują w zakresie rozszerzenia Systemu QAFP na branżę piekarską. Na zdjęciu (od lewej): Stanisław Butka, prezes SRP RP, z małżonką, oraz Wiesław Różański, prezes UPEMI

M.Z.: Kiedy i gdzie będziemy mogli kupić pieczywo ze znakiem QAFP?

St. B.: Myślę, że są spore szanse na to, aby pieczywo ze znakiem QAFP pojawiło się w piekarniach już pod koniec roku.

M.Z.: Jak zwykli zjadacze chleba mogą rozpoznać wysoką jakość wyrobów zbożowych?

St. B.: Dobra jakość oznacza z pewnością nieco wyższą cenę. Chleb poniżej 2 zł powinien budzić nasze wątpliwości. Oczywiście nie każdy może sobie pozwolić na zapłacenie większej kwoty. Ale, tak jak w przypadku innych produktów, lepiej jest kupić mniej wyrobu wyższej jakości, niż później wyrzucać ten tani, niesmaczny. Wygląd to rzecz bardzo często myląca. Szczególnie teraz, gdy wyroby piekarnicze są krojone i pakowane w folię, zawierającą kolorowe nadruki. Grafika worka przykrywa to, co jest w środku, i ocena wizualna pieczywa staje się niemożliwa. Często jest tak, że pozornie niezbyt ładny wizualnie chleb okazuje się strzałem w dziesiątkę, jeśli chodzi o jakość i smak.

M.Z.: W Polsce panuje spadkowa tendencja spożycia pieczywa. Czy pieczywo ze znakiem QAFP będzie przeciwstawieniem tej niekorzystnej sytuacji?

St. B.: Konsumpcja pieczywa w naszym kraju spada od schyłku socjalizmu. Wynika to m.in. z pozornie błahego, a dla niektórych może nawet śmiesznego faktu. Przed rokiem 1989 wielu ludzi, nawet w miastach, hodowało świnie. Najtańszym pokarmem dla tych zwierząt był wówczas chleb! Dziś w miastach próżno szukać tych zwierząt, na wsi jest ich również mniej niż kiedyś, stąd i zapotrzebowanie na chleb jest mniejsze. Poza tym w pewnym momencie pojawiło się lobby przekonujące, że pieczywo jest niezdrowe. Zaczęto je zastępować, szczególnie w miastach, gotowymi kanapkami, zapiekankami, innymi produktami zbożowymi.

Każde ogniwo, które ma wpływ na produkt finalny, czyli chleb, jest w Polsce na najwyższym poziomie. Ale nie jesteśmy w stanie sprostać konkurencji i ogromnemu naporowi reklamy i marketingu wielkich korporacji.

M.Z.: Myśli Pan, że System QAFP i zeszyt branżowy w zakresie pieczywa pomoże odwrócić te tendencje?

St. B.: Na pewno pozwoli nam dotrzeć do konsumenta z przekonaniem, że wyrób ze znakiem QAFP jest najwyższej jakości, że charakteryzuje się wspaniałym smakiem. Każde ogniwo na etapie produkcji będzie musiało sprostać restrykcyjnym wymogom Systemu, ale mamy w Polsce dobrych rolników, przetwórców, producentów i wierzę, że to się uda. Tylko współpraca na każdym etapie – od pola do stołu, pozwoli na osiągnięcie celu – upowszechnienia pieczywa najwyższej jakości ze znakiem QAFP!

****

*Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego to związek pracodawców zrzeszający podmioty branży mięsnej. Jej celem jest reprezentowanie interesów gospodarczych, ochrona prawna oraz kształtowanie jednolitego stanowiska Członków na znaczące dla branży tematy. UPEMI współpracuje z europejskimi i światowymi organizacjami branżowymi i handlowymi. Posiada doświadczenie w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i promocji wyrobów mięsnych z Polski na rynkach koreańskim, rosyjskim, chińskim, niemieckim, amerykańskim i wielu innych. UPEMI aktywnie korzysta ze wsparcia unijnego i krajowego, w ramach środków przeznaczonych na promocję zrealizowała: program „Stół pełen smaków”, polską restaurację na światowej wystawie EXPO 2010 w Szanghaju, Festiwal Polskiego Smaku, polską restaurację na berlińskich targach Grune Woche 2011, kampanię „Tradycja, jakość i europejski smak”, serię szkoleń dla nauczycieli gastronomii.

Od 2009 r. realizuje swoje priorytetowe działanie - System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP. W celu jego promocji UPEMI zrealizowała (m.in. z wykorzystaniem środków z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego) szereg kampanii z udziałem Piotra Machalicy i Pawła Królikowskiego, spotkania z konsumentami, degustacje, akcje medialne. 

 

Więcej informacji: www.upemi.pl, www.qafp.pl

 

Bieżące wydanie czasopisma

Jaki krem do przekładania, a jaki do tynkowania tortu? Od czego zacząć wegańską rewolucję w cukierni? Co to jest crookie? I czym się różnią świderki Ice Dream Team?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji