...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Trendy żywieniowe na rok 2022, a asortyment sklepów online

Jak podają prognozy do 2026 r. wartość polskiego rynku e-commerce osiągnie 162 mld zł brutto, a kategorią, której sprzedaż w sieci będzie wzrastać najszybciej, są produkty spożywcze. Z jakimi wyzwaniami będą przez najbliższe 12 miesięcy mierzyć się firmy sprzedające artykuły spożywcze online oraz co powinny wziąć pod uwagę?

O tym, jakie trendy będą kształtować asortyment sklepów internetowych sprzedających żywność, mówi Sławomir Siergiejczyk, Dyrektor Handlowy FMCG w spółce Glosel.

 


Na rozwój e-commerce bez wątpienia wpłynęła pandemia – rok 2020 był przełomowy w kontekście rozpędzenia dynamiki sprzedaży w sieci, która wciąż utrzymuje tendencję wzrostową. Zakupy internetowe dają konsumentom poczucie bezpieczeństwa, co jest niezwykle istotne w tych trudnych czasach – ponad połowa Polaków czuje obawy podczas zakupów stacjonarnych. Warto podkreślić, że luzowanie obostrzeń, szczepienia oraz „przyzwyczajenie” się do obecności wirusa, nie powodują wcale zmniejszenia zainteresowania e-zakupami. Co więcej, według badań po zakończeniu epidemii utrzymanie poziomu zakupów online deklaruje 74% ankietowanych. Można więc założyć, że nie tylko bezpieczeństwo jest aspektem, który działa na korzyść sprzedaży internetowej – jej ogromną zaletą jest także wygoda i szybkość. Przekłada się to na liczby – aż 85% Polaków twierdzi, że zamawiało żywność w sieci, a 55% robi to ze względu na większy wybór produktów ekologicznych. Konsumenci są nastawieni pozytywnie do zakupów online, ale wraz z ich zainteresowaniem rośnie też konkurencja na rynku. W związku z tym niezwykle istotna staje się kwestia dopasowania asortymentu do wymagań klientów. Jakich produktów będą szukać w 2022 r.?

Żywność, która zapewnia zdrowie

Pandemia wzbudziła w konsumentach obawę o zdrowie, zarówno fizyczne i psychiczne, oraz skłoniła do refleksji nad dbaniem o siebie i najbliższych. W rezultacie powoli wzrasta świadomość konsumencka dot. odżywiania i zwracania uwagi na jakość produktów. Już ponad połowa Polaków deklaruje, że to w jaki sposób żywność wpływa na zdrowie jest dla nich istotne, a 6 na 10 respondentów sprawdza składy i etykiety oraz szuka wyrobów jak najlepszej jakości. Dodatkowo za ekologiczne produkty coraz więcej konsumentów jest w stanie zapłacić wyższą cenę. W związku z tym zmienia się znaczenie tego co kupujemy i jemy – żywność ma nie tylko zaspokajać głód, ale też dostarczać cennych wartości odżywczych, pomagać budować odporność czy działać korzystnie na samopoczucie. 

Pod kątem rozszerzania asortymentu o produkty dobre dla zdrowia, wprowadzanie do sprzedaży online warzyw i owoców nie jest najlepszą ścieżką. Polacy wciąż wolą nabywać świeżą żywność stacjonarnie, dlatego warto rozważyć wprowadzenie do oferty takich artykułów jak m.in. superfoods, które są dostępne w formie liofilizowanej czy suszonej. W tym sezonie do łask powrócą jagody acai oraz sproszkowane liście moringa. Popularnością cieszyć będą się też adaptogeny jak ashwaganda oraz żywność na bazie konopi siewnych. W kategorię żywności funkcjonalnej, czyli takiej, która przynosi korzyści dla zdrowia, wpisują się również napoje jak m.in. kombucha, woda kokosowa czy soki z kiszonek. Odpowiadając na potrzeby rynku, w Bee.pl systematycznie powiększamy ofertę o tego typu produkty – te, które już pojawiły się w naszym asortymencie cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów. 

Roślinna strona żywienia

Oprócz prozdrowotnej żywności funkcjonalnej w asortymencie sklepów internetowych w 2022 roku nie może zabraknąć roślinnych alternatyw dla produktów pochodzenia zwierzęcego. Choć wegańskie odpowiedniki wędlin czy mleka są dostępne na rynku od kilku lat, należy zwrócić uwagę na nowości w kategorii tych produktów. Są to m.in. roślinne napoje z ziemniaków, produkty na bazie orzechów przypominające nabiał, warzywne owoce morza czy wegańska czekolada i słodkości. Warto też uwzględnić półprodukty umożliwiające przygotowanie wegańskich dań jak np. jackfruit czy seitan, z których przyrządza się roślinne wersje mięsa.
Dlaczego sklepy internetowe powinny zwrócić się w stronę produktów wege? Według badań 10% Polaków jest na diecie wegetariańskiej, a 6% stosuje się do wegańskiego sposobu odżywiania. Co więcej, już co trzeci ankietowany przyznaje, że sięga po wegańskie alternatywy, nie deklarując przy tym bycia na diecie roślinnej. Za wprowadzeniem lub poszerzeniem asortymentu w roślinną stronę przemawia też coraz mocniejszy trend fleksitarianizmu, czyli ograniczania spożywania mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego. Jego popularność nie wynika tylko z kwestii etycznych czy dbania o zdrowie, ale także z troski o środowisko. Masowa produkcja żywności i przemysłowa hodowla zwierząt generują ogromny ślad węglowy i zanieczyszczają planetę, a jak się okazuje – etyczna kontrola jest jednym z najpopularniejszych trendów konsumenckich. Kontrola ta ma odnosić się zarówno do samego produktu i marki go produkującej, jak i firm zajmujących się jego sprzedażą – w rezultacie liczy się przejrzystość działań wszystkich tych podmiotów oraz ich wpływ na otoczenie.

Kuchnie świata i kulinarne wspomnienie dzieciństwa

Spędzanie większej ilości czasu w domu i restrykcje związane z zamknięciem restauracji skłoniły Polaków do eksperymentów w kuchni – w pierwszym roku pandemii aż 68% ankietowanych twierdziło, że poprawiło swoje umiejętności kulinarne. Aktualna sytuacja umożliwia korzystanie z usług lokali gastronomicznych na miejscu, a wielu pracowników wraca do biur z pracy zdalnej. Czy oznacza to mniejsze zainteresowanie gotowaniem w domu? Niekoniecznie – rozbudzone umiejętności kulinarne i rosnące ceny mogą utrzymać trend przygotowywania posiłków w domu. W najbliższych miesiącach możemy spodziewać się zainteresowania zarówno kuchniami świata, jak i potrawami lokalnymi, regionalnymi czy kojarzącymi się ze smakami dzieciństwa.

W kontekście dań zagranicznych należy przyjrzeć się najczęściej zamawianym na wynos potrawom – według raportów największą popularność w 2021 roku zyskała kuchnia grecka, amerykańska i tajska. W związku z tym w asortymencie powinny znaleźć się nie tylko składniki charakterystyczne dla różnych części świata, ale też inspiracje do ich wykorzystania w kuchni. To właśnie blogi marki czy jej media społecznościowe są współczesnymi książkami kulinarnymi, z których mogą korzystać klienci. W przypadku produktów regionalnych warto rozważyć współpracę z lokalnymi producentami specjałów charakterystycznych dla danego rejonu. Nie można również zapomnieć o comfort food, które w 2022 roku oznacza domowe, dobrze znane przysmaki. Pod kątem produktów spożywczych mowa o wyrobach jak m.in. gołąbki, bigos oraz różnego rodzaju kiszonki. 

Tegoroczne trendy spożywcze oraz nawyki konsumenckie są szansą dla przedsiębiorców w kontekście rozbudowy asortymentu i przyciągnięcia nowych klientów poszukujących żywności dobrej dla zdrowia i środowiska. Ze względu na dynamiczny rozwój branży e-commerce, a także coraz większą konkurencję, stała obserwacja rynku i elastyczne dopasowywanie się do zmian oraz potrzeb konsumentów jest kluczem do utrzymania pozycji biznesowej.

Bieżące wydanie czasopisma

Jaki krem do przekładania, a jaki do tynkowania tortu? Od czego zacząć wegańską rewolucję w cukierni? Co to jest crookie? I czym się różnią świderki Ice Dream Team?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji