...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Wielkanocne sesje produktów spożywczych. Gdzie popełniasz błędy?

Czekoladowe pisanki, wiosenna linia bombonierek czy kawy ziarnistej, a może bochenek z żurkiem? W social media roi się od zdjęć i grafik promujących promujących świąteczne nowości. Nie wszystkie kreacje kuszą jednak odbiorców do zakupu. Na co zwrócić uwagę, przygotowując wielkanocną sesję zdjęciową?

Projekty opakowań, hasła reklamowe, visual w mediach społecznościowych – to wszystko ulega zmianie, gdy zbliża się Wielkanoc. Wiele marek z wyprzedzeniem realizuje sesje zdjęciowe produktów, które znajdujemy zarówno na półkach sklepowych, jak i w sieci. Jak właściwie zrealizować sesję zdjęciową wielkanocnych produktów, by przyciągała ona wzrok odbiorców?

 

 


#1 kolory i światło

Wielkanoc kojarzy się wszystkim z wiosną, świeżymi kwiatami i jasnymi, głównie pastelowymi kolorami. Dlaczego? Ponieważ właśnie taka kolorystyka dominuje w sektorze dekoracji wielkanocnych. Warto o tym pamiętać przy planowaniu komunikacji wizualnej na tę okazję. Do zdjęć foodowych zdecydowanie przydadzą się jasne, drewniane tła i deski, kolorowe tulipany, bazie i wielkanocne elementy scenograficzne. W przypadku wielkanocnych sesji zdjęciowych ogromną rolę odgrywa również światło. Strzałem w dziesiątkę jest ustawienie światła błyskowego tak, by imitowało poranne światło dzienne. Dzięki temu klimat na zdjęciach kojarzyć się będzie ze śniadaniem wielkanocnym, ukazując Twój produkt w naturalnej sytuacji.

#2 propsy

Zacznijmy od tego, czym są propsy. W dużym uproszczeniu są to wszystkie dodatki, które oprócz dania znajdują się na zdjęciu. Podczas sesji wielkanocnych wśród nich królują: pastelowe talerze, rośliny i dekoracje z zającem w roli głównej. Doskonale sprawdzają się również świeże kwiaty – tulipany, goździki, czy narcyzy. Kluczową kwestią w doborze dodatków do scenografii jest tonacja kolorystyczna głównego bohatera zdjęcia. Inaczej dobierzemy dodatki do żurku z białą kiełbasą, a inaczej do ciast lub przekąsek. Ważne: pamiętaj o odpowiednim łączeniu ze sobą kolorów. Staraj się parować ze sobą co najmniej dwa-trzy kolory, aby uzyskać efekt kontrastu i uzyskać lepszy efekt wizualny.

 

 

#3 tła

Przy wyborze teł do zdjęć wielkanocnych kieruj się kolorystyką głównego bohatera. Jeśli zależy Ci na uniwersalnych kadrach – dobrym wyborem będą białe deski lub jasne drewno. Odważniejszym polecamy tła kolorowe. Wielkanoc jest jednym z nielicznych świąt, kiedy kolorowe tła sprawdzą się w przypadku wielu dań!  Ze względu na to, że Wielkanoc wypada wiosną, dużą rolę w jej stylistyce odgrywa natura. Naturalne drewno w połączeniu ze świeżą trawą, baziami czy bukszpanem, może spowodować efekt „wow”! 

#4 postprodukcja

Fotografowie zawsze powtarzają food stylistom, żeby układali kompozycje do zdjęć tak, jakby Photoshop nie istniał. To bardzo dobra taktyka, bo nie trzeba tracić dodatkowego czasu na czyszczenie talerzy w programie graficznym, jednak drobna korekcja kolorystyczna zawsze dobrze sprawdza się w kontekście zdjęć foodowych. Warto także przyjrzeć się zdjęciom na sporym przybliżeniu, aby usunąć niespodziewane defekty, niechciane okruszki chleba czy uszczerbienia porcelany

 


Podsumowując – właściwie przygotowane zdjęcia czy grafiki wielkanocne odgrywają kluczową rolę nie tylko wizerunkowo, ale także sprzedażowo. Warto więc odpowiednio je zaplanować. W przypadku zdjęć kompozycyjnych sprawa jest prosta – dania lub produkty muszą być zaprezentowane tak, aby oglądający zgłodnieli. Zaś w przypadku grafik najlepiej sprawdzi się wykorzystanie zdjęć packshotowych. Trochę kreatywności, odpowiedni dobór kolorów, na koniec chwytliwe CTA i sukces marketingowy oraz sprzedażowy murowany!

Agencja Kreatywna od kuchni

Bieżące wydanie czasopisma

Jaki krem do przekładania, a jaki do tynkowania tortu? Od czego zacząć wegańską rewolucję w cukierni? Co to jest crookie? I czym się różnią świderki Ice Dream Team?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji