...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Wielkanocne sesje produktów spożywczych. Gdzie popełniasz błędy?

Czekoladowe pisanki, wiosenna linia bombonierek czy kawy ziarnistej, a może bochenek z żurkiem? W social media roi się od zdjęć i grafik promujących promujących świąteczne nowości. Nie wszystkie kreacje kuszą jednak odbiorców do zakupu. Na co zwrócić uwagę, przygotowując wielkanocną sesję zdjęciową?

Projekty opakowań, hasła reklamowe, visual w mediach społecznościowych – to wszystko ulega zmianie, gdy zbliża się Wielkanoc. Wiele marek z wyprzedzeniem realizuje sesje zdjęciowe produktów, które znajdujemy zarówno na półkach sklepowych, jak i w sieci. Jak właściwie zrealizować sesję zdjęciową wielkanocnych produktów, by przyciągała ona wzrok odbiorców?

 

 


#1 kolory i światło

Wielkanoc kojarzy się wszystkim z wiosną, świeżymi kwiatami i jasnymi, głównie pastelowymi kolorami. Dlaczego? Ponieważ właśnie taka kolorystyka dominuje w sektorze dekoracji wielkanocnych. Warto o tym pamiętać przy planowaniu komunikacji wizualnej na tę okazję. Do zdjęć foodowych zdecydowanie przydadzą się jasne, drewniane tła i deski, kolorowe tulipany, bazie i wielkanocne elementy scenograficzne. W przypadku wielkanocnych sesji zdjęciowych ogromną rolę odgrywa również światło. Strzałem w dziesiątkę jest ustawienie światła błyskowego tak, by imitowało poranne światło dzienne. Dzięki temu klimat na zdjęciach kojarzyć się będzie ze śniadaniem wielkanocnym, ukazując Twój produkt w naturalnej sytuacji.

#2 propsy

Zacznijmy od tego, czym są propsy. W dużym uproszczeniu są to wszystkie dodatki, które oprócz dania znajdują się na zdjęciu. Podczas sesji wielkanocnych wśród nich królują: pastelowe talerze, rośliny i dekoracje z zającem w roli głównej. Doskonale sprawdzają się również świeże kwiaty – tulipany, goździki, czy narcyzy. Kluczową kwestią w doborze dodatków do scenografii jest tonacja kolorystyczna głównego bohatera zdjęcia. Inaczej dobierzemy dodatki do żurku z białą kiełbasą, a inaczej do ciast lub przekąsek. Ważne: pamiętaj o odpowiednim łączeniu ze sobą kolorów. Staraj się parować ze sobą co najmniej dwa-trzy kolory, aby uzyskać efekt kontrastu i uzyskać lepszy efekt wizualny.

 

 

#3 tła

Przy wyborze teł do zdjęć wielkanocnych kieruj się kolorystyką głównego bohatera. Jeśli zależy Ci na uniwersalnych kadrach – dobrym wyborem będą białe deski lub jasne drewno. Odważniejszym polecamy tła kolorowe. Wielkanoc jest jednym z nielicznych świąt, kiedy kolorowe tła sprawdzą się w przypadku wielu dań!  Ze względu na to, że Wielkanoc wypada wiosną, dużą rolę w jej stylistyce odgrywa natura. Naturalne drewno w połączeniu ze świeżą trawą, baziami czy bukszpanem, może spowodować efekt „wow”! 

#4 postprodukcja

Fotografowie zawsze powtarzają food stylistom, żeby układali kompozycje do zdjęć tak, jakby Photoshop nie istniał. To bardzo dobra taktyka, bo nie trzeba tracić dodatkowego czasu na czyszczenie talerzy w programie graficznym, jednak drobna korekcja kolorystyczna zawsze dobrze sprawdza się w kontekście zdjęć foodowych. Warto także przyjrzeć się zdjęciom na sporym przybliżeniu, aby usunąć niespodziewane defekty, niechciane okruszki chleba czy uszczerbienia porcelany

 


Podsumowując – właściwie przygotowane zdjęcia czy grafiki wielkanocne odgrywają kluczową rolę nie tylko wizerunkowo, ale także sprzedażowo. Warto więc odpowiednio je zaplanować. W przypadku zdjęć kompozycyjnych sprawa jest prosta – dania lub produkty muszą być zaprezentowane tak, aby oglądający zgłodnieli. Zaś w przypadku grafik najlepiej sprawdzi się wykorzystanie zdjęć packshotowych. Trochę kreatywności, odpowiedni dobór kolorów, na koniec chwytliwe CTA i sukces marketingowy oraz sprzedażowy murowany!

Agencja Kreatywna od kuchni

Bieżące wydanie czasopisma

Za co Polacy pokochali jagodzianki? Czym ustabilizować krem na zimno? Jak projektować słodkie stoły? Skąd się biorą alergie pokarmowe? Do czego dodawać szafranu?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji