...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Kusząca propozycja czyli niekontrolowany szał zakupów

Długie kolejki do kasy, koszyki wypchane zakupami oraz pozorna błoga świąteczna atmosfera to najbardziej zauważalna „tradycja” obecnych czasów. Czy jesteśmy w stanie zarządzać „nie”kontro­lowanym szałem zakupów? Przekonajmy się...

Co roku ulegamy podobnym schematom. My, czyli za­równo przedsiębiorcy i pracownicy oferujący produkty i usługi, jak i my konsumenci. Zarządzając sprzedażą w firmie, robimy wszystko, co możliwe, aby klienci zostawili u nas jak najwięcej pieniędzy. Przygotowujemy promocje, przeceny oraz akcje reklamowe, by zwiększyć zyski firmy. Niestety, zbyt wielu z nas wychodzi z założenia, że podczas szału zakupów produkt sam się sprzeda, wierząc tym samym w świąteczny cud. Cóż, muszę Was zmartwić – cuda w marketingu zdarzają się bardzo rzadko, a szał świątecznych zakupów powinniśmy w pewnym stopniu kontrolować i zarządzać jego przebiegiem, aby zmierzał we właściwym kierunku.

 

   
 

UWAGA! Jeśli poważnie podejdziesz do wskazówek przekazanych w treści artykułu, zwiększysz zakres swojej wiedzy i zbli­żysz się do sztuki świadomego zarządzania sprzedażą, która jest tak ważna w dobie wysokiej konkurencyjności. Podane zarysy działań marketingowych pomogą opanować wspomniany wyżej chaos oraz zarządzać nim coraz lepiej z roku na rok. Ponieważ marketing obejmuje rozległy zakres działań, dla zwiększenia czytelności przekazu podzielmy go na trzy etapy: przed zakupami, podczas zakupów, po zakupach.

 

 

Etap I – przed zakupami
Etap przed zakupami możemy określić jako wszystkie działania marketingowe połączone z zarządzaniem sprzedażą, które naste­pują przed dotarciem klienta do sklepu lub zakupu przez Internet. Zawiera takie elementy, jak: okres emisji reklam i jego natęże­nie, wybrane media i drogi komunikacji, rodzaj promocji, zakres produktów objętych promocją, a także określony target klientów. Niestety, przeważnie wymienione wytyczne ustalane są po omac­ku i w drodze przypadku na podstawie hipotez i domniemywań, pomijając twarde fakty i statystyki. Być może wynika to z braku kompetencji zarządzania informacją o rynku i kliencie, ponieważ działania te powinny wynikać z danych rynkowych, a także wiedzy na temat klienta i jego upodobań pochodzących z własnych baz danych. Firmy, które posiadają systemy informacji o kliencie, bazy oraz harmonogram zakupów, potrafią wygenerować dla określonych grup klientów indywidualne promocje i reklamy. Sprecyzowane tar­getowanie pozwala na zwiększenie poziomu sprzedaży. Co więcej, mając informacje o zakupach dokonywanych przez klienta, możemy określić obszar jego zainteresowań, co pozwala zmniejszyć koszty działań marketingowych i dotrzeć do klienta ze sprecyzowanym komunikatem reklamowym.

Przykład: Wiedząc, że część klientów w ostatnim czasie kupiła apa­rat fotograficzny, można przygotować reklamy i przesłać informacje o promocjach dotyczących osprzętu fotograficznego, jak: filtry, po­krowce, karty pamięci, obiektywy, statywy, a nawet cyfrowe albumy ze zdjęciami itp. Im więcej informacji na temat klientów jesteśmy w stanie wygenerować, a także określić najlepsze drogi komunikacji i do­tarcia do niego, tym bardziej efektywne okażą się działania marketingowe prowa­dzone przez naszą firmę.

 

Etap II – podczas zakupów
Kolejnym etapem objęte są wszystkie działa­nia marketingowe podejmowane przed skle­pem oraz w jego środku. Zaliczam do nich elementy ekspozycji witryn, atrakcyjną i przyciągającą dekorację oraz skupiającą uwagę kolorystykę, a w szczególności odpo­wiedni układ sklepu wraz z ułożeniem pro­duktów, zwany merchandisingiem. Marke­ting działający podczas trwania zakupów to także wszelkie elementy promocyjne, jak: plakaty, wywieszki, ulotki w sklepie, reklamy, degustacje, a także profesjonal­na obsługa klienta, która wywiera ogrom­ny wpływ na poziom zadowolenia klienta. To właśnie zadowolenie klienta w ostatnich latach stanowi najistotniejszy czynnik, nad którym pracują największe firmy reprezen­tujące niemalże każdą branżę. Nie widzę zatem powodów, dla których branża cu­kiernicza i piekarska nie miałaby skorzy­stać z obecnego trendu marketingowego. Obecnie najważniejszym składnikiem bu­dowania relacji z klientem jest zapewnienie tzw. customer experience, czyli doświadcza­nia i emocjonalnego przeżycia związanego z produktem, obsługą podczas zakupu oraz stymulowaniem emocji klientów. Elementy te mają na celu wykreowanie przeżyć we­wnętrznych w trakcie zakupu i konsumpcji produktu, a także podczas styczności z mar­ką. Budowanie relacji z klientem posunęło się więc krok naprzód, w kierunku analizy i badania odczuć, przeżyć klienta oraz sty­mulowaniu ich w odpowiedni sposób.

Etap III – po zakupach
Ostatni etap to moment po zakupach, czyli powrót do domu i opadnięcie emocji zwią­zanych z zakupami. Często dopiero wte­dy zdajemy sobie sprawę, że dokonaliśmy spontanicznego zakupu na podstawie chwi­li, impulsu, który znika wraz z pojawieniem się zacisza domowego. W najgorszym wy­padku zdarza się, że dokonane zakupy nie wydają się nam już tak udane jak podczas ich robienia, przez co czujemy się w jakimś stopniu przygnębieni. Właśnie dlatego warto zadbać o serwis posprzedażowy. Być może do każdych zakupów warto wręczyć kart­kę z życzeniami noworocznymi, co zapewni klientowi dodatkowy bodziec emocjonalny. A może po prostu do zakupów podarować małą czekoladkę zwieńczoną czerwoną ko­kardą. Przede wszystkim warto przygoto­wać coś, co sprawi, że wróci do nas jeszcze wielokrotnie. Typowo marketingowym roz­wiązaniem jest atrakcyjny i angażujący pro­gram lojalnościowy, gdzie po kilkukrotnych zakupach klient otrzymuje gratisy. Warto zaproponować klientowi wysyłanie newslet­tera, by włączyć go do programu promo­cji i atrakcji organizowanych przez firmę. Dzięki temu będziesz znał jego preferencje, co pozwoli Ci zaplanować promocje przez cały rok, nie tylko na święta. Zwiększysz też bazę swoich stałych klientów.

Zarządzaj sprzedażą od zaraz
Marketing jest ciągłym dążeniem do per­fekcjonizmu, szczególnie w zakresie po­szerzania relacji z klientem. Oznacza to, że jeśli w tym roku wprowadzimy część z wymienionych wyżej elementów, za rok, dwa, pięć i dziesięć lat również będą święta i to od nas zależy, czy nadal będzie to nie­kontrolowany szał zakupów, czy świadome zarządzanie świątecznym okresem wzmo­żonych wydatków.

Michał Rusek, www.MarketingFanpage.pl

 

   
 

Zadanie dla Ciebie Drogi Czytelniku!
Przygotowałem dla Ciebie zadanie. To, czy je wykonasz, czy przejdziesz obok niego obojętnie, zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.
Przeanalizuj własną markę i związane z nią wartości i na tej podstawie przygotuj COŚ, dzięki czemu Twój klient poczuje się wyjątkowo, robiąc zakupy w Twoim sklepie. Może to być drobiazg, który wywoła pozytywną emocję, lub wyjątkowa forma obsługi. Nie istnieje uniwersalna odpowiedź na to pytanie, a więc nie mogę dać Ci gotowego rozwiązania. Każda firma powinna opracować oryginalny pomysł, który pozwoli wprawić klienta w zachwyt. Nagrodą za zaangażowanie jest świadomość, że po realizacji i wdrożeniu rzuconego wyzwania Twój klient będzie pamiętał o sklepie i wróci do niego, nawet jeśli był w nim pierwszy raz i wychodząc z niego, nie planował zakupów w przyszłości.

 

 

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji