...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

czym jest Mistrz Branży

Mistrz Branży Portal dla piekarzy, cukierników i lodziarzy

Opcje filtrowania

















 
rozwiń opcje

Kategorie produktów i usług

Katalog Produktów i Usług

  • Mistrz Branży kwiecień 2020

    Mistrz Branży kwiecień 2020

    Żyjemy dziś w ogromnej niepewności. Dotychczasowe rozwiązania przestały działać, a pytań jest więcej, niż odpowiedzi. Dlatego oddajemy do Waszej dyspozycji specjalne wydanie Mistrza Branży, skrojone na potrzeby branży w czasach koronawirusa. Całkowicie bezpłatne, dostępne online!

    Każdy przedsiębiorca, który rozważnie prowadzi swój biznes ma świadomość tego, że sytuacja w pewnym momencie może załamać się. Kryzysy były, są i będą.. A jednak sytuacja epidemii,w której obecnie się znaleźliśmy jest sytuacją bezprecedensową. Na taki cios mało kto się przygotował. Czarny łabędź, bo tak nazywana jest katastrofalna sytuacja, która niespodziewanie może wywrócić życie zbiorowe do góry nogami, przykrył swoimi skrzydłami każdą gałąź gastronomii.

    Pierwsze reakcje? Szok, strach, załamanie… Jak bowiem sprzedawać swoje produkty, gdy rząd wprowadza kolejne obostrzenia, które uniemożliwiają przyjmowanie gości i ogranicza do maksimum kontakty międzyludzkie? Zawiesić działalność? A może znaleźć nowe sposoby działania? Tylko czy to właściwie dobry czas na inwestowanie i rozwój? W takich momentach więcej jest pytań, niż odpowiedzi. Ale my nie chcemy Was z nimi zostawiać. 

     

     

    Każdego dnia nasza reakcja bacznie przygląda się temu, co dzieje się w branży. Skontaktowaliśmy się z dostawcami, partnerami, ekspertami, a przede wszystkim samymi rzemieślnikami, którzy w tych ekstremalnych warunkach starają się funkcjonować. W ten sposób powstał specjalny numer Mistrza Branży. Nie tylko wydany online. Ale też w całości poświęcony kryzysowej sytuacji.  

    Zebraliśmy wypowiedzi branżowców - jak wpłynęły obostrzenia krajowe i te międzynarodowe na ich firmę oraz co ich zdaniem zmieni ta epidemia w gospodarce. Pokazujemy jak jest i podpowiadamy jak poruszać się między nowymi wytycznymi danymi przez rząd. Lody na dowóz, słodkie boxy, chleb w butikowej cukierni, vouchery do wykorzystania na cały rok - pomysłów jest wiele.

    Jak znaleźć siły na działanie, gdy wiszą nad nami leasingi i czynsz? I jak zachęcić konsumentów do kupna tych produktów? Pomocą posłużą teksty o marketingu w czasach zarazy Heleny chmielewskiej oraz Angeliki Borysiak, a także Kamili Kozioł, która radzi jak nie utonąć w morzu zmartwień.

    Wszyscy pytają kiedy to się skończy? Tego nikt nie wie. Jedno jest pewne. Świat zmieni się na zawsze. Jak będzie się prezentować ta nowa rzeczywistość po pandemii? Nad tym zastanawiamy się z naszymi rozmówcami. Z pewnością modna stanie się dieta podnosząca odporność, o czym przeczytacie w materiale “Dieta antywirusowa” Iwony Zmysło. Wojciech Głąbiński pisze o konkretnych aspektach, takich jak odpływ pracowników z Ukrainy, spadki kursu walut i przerwanie łańcuchów dostaw. Prof. Jan Klimek, który już w 2009 roku prorokował o groźbie sytuacji ,w której się dziś znaleźliśmy, przekonuje, że to koniec Unii Europejskiej i początek ery pracy i sprzedaży online, którą na dniach wdraża już większość firm. Nastąpi jeszcze większa automatyzacja, ale to wcale nie oznacza wyeliminowanie człowieka z gry, bo wreszcie może zaczniemy szanować to, co mamy...

     

     

    Piekarzu, cukierniku, lodziarzu, czekoladziarzu, dekoratorko - wszyscy jesteście naszymi bohaterami! chcemy Was wspierać, dlatego oddajemy do Waszej dyspozycji specjalne wydanie Mistrza Branży - dostępne bezpłatnie online lub jako PDF. Jesteśmy i będziemy z Wami! 

    Pobierz numer w PDF >

     

    Więcej
    oferta
    inne
    producent
    Mistrz Branży, wydawnictwo Grupa 69
    sprzedawca
    Mistrz Branży
  • Mistrz Branży marzec 2020

    Mistrz Branży marzec 2020

    W najnowszym wydaniu Mistrza Branży przeczytasz, jak smakuje cukierniczy hat-trick Łukasza Roguskiego, ukoronowany tytułem Mistrza Europy w Dekoracji Tortów Expo Sweet 2020; poznasz zasady gelato wg Jacopo Chelli, nauczysz się przygotowywać lody bez cukru oraz odkryjesz magię wielkanocnych wypieków jak dawniej.

    Tradycji Mistrza Branży stało się zadość. Na okładce gościmy świeżo upieczonego Mistrza Europy w Dekoracji Tortów Expo Sweet 2020. Z Łukaszem Roguskim – niezwykle utalentowanym młodym człowiekiem – rozmawiamy nie tylko o jego spektakularnym hat-tricku, ale też o tym, jak zapracować na zwycięstwo w branży zdominowanej przez Panie oraz codziennym szlifowaniu formy w rodzinnej Cukierni Małgosia w Radzyminie. Łukasz odkrywa przed nami zaskakujące szczegóły swojej konkursowej pracy, bardzo ciekawie i otwarcie mówi o tym, jak indywidualny sukces wpływa na firmę i… na klientów!

    Choć zaczęliśmy od tortu, naszym daniem głównym są rzemieślnicze lody i Wielkanoc. Pod wpływem szkolenia Jacopo Chelli, pt. ABC Lodziarstwa, postanowiliśmy szerzej zaprezentować włoskie gelato od kuchni. W tej rozmowie nie ma gotowej recepty na konkretne lody, jest za to dużo fachowej wiedzy o surowcach, produkcji i wiele cennych wskazówek biznesowych.

    Tak jak rośnie popyt na rzetelne rzemiosło, tak z każdym rokiem rozwija się trend lodów wegańskich i tak – według nas – rozkwitnie jeszcze temat lodów bez cukru. Specjalnie dla naszych Czytelników sprawdziliśmy, jak robi się lody, w którym cukier zastąpiono zdrowszymi zamiennikami.

    Na Wielkanoc patrzymy przez pryzmat dawnych czasów – tj. ciast robionych przez nasze babki i prababki, kiedy to wszystko zaczynało się od wyboru odpowiednich surowców i ich przygotowania, a akt tworzenia ciasta przypominał rytuał obwarowany zakazami, nakazami i miał coś z magii. W ten zapomniany świat zanurzamy się dzięki Rafałowi Nowakowskiemu, krytykowi kulinarnemu ze smykałką do historii. Nasz autor zachęci Was również do odszukania dawnych form wypiekowych i do koronkowych dekoracji, żeby nadać świętom prawdziwie tradycyjnego wymiaru. Wszak wielkanocna baba bez pięknie zdobionego czepca to nie baba świąteczna, tylko zwykłe ciasto.

    W wydaniu marcowym podsumowujemy nowości targowe, od ISM, SIGEP, po Expo Sweet, sprawdziliśmy też, jakimi trendami kierował się tegoroczny BIOFACH w Norymberdze.

     

    SPIS TREŚCI

    Rozmowa Mistrza Branży
    Mistrzowski hat-trick Łukasza Roguskiego 
    – rozmowa z Mistrzem Europy w Dekoracji Tortów Expo Sweet 2020

    W świecie lodów 
    Gelato wg Jacopo Chelli
    Lodziarskie rewolucje
    Jak uniknąć błędów w produkcji lodów
    Lodowa receptura bez cukru
    Lodziarskie hity prosto z targów
    Przegląd produktów

    Wielkanoc z Mistrzem
    Podstawy produkcji ciast: Ciasto kruche i półkruche
    Wielkanocne baby jak dawniej
    Baba w koronkach
    Urok starych form
    Formy ze stali kwasoodpornej przyszłością „zdrowego” piekarnictwa!

    Receptury świąteczne
    Kuch Józi
    Jabłka w szlafroczkach
    Mazurek orzechowy z czekoladą
    Kołacz drożdżowy z serem

    Uldo drożdżówka bez cukru
    Keks – Wielkanoc pełna bakalii
    Torcik z jajkami
    Sernik waniliowy z glazurą mirror o smaku truskawkowym
    Wielkanocny keks owsiany
    Czekoladowe jajko Wielkanocne
    Tarta tropikalna
    Kostka Mango – Marakuja
    Wielkanocny makowiec z jabłkami

    Mistrz sprzedaży
    Planowanie to wyzwanie – sklepy, hotele, gastronomia
    Rola struktury wypieków w budowaniu marki
    Laboratorium Zaangażowania Konsumentów
    Sprzedaż a CSR

    Flash News

     

    NOWE PEŁNE WYDANIE DOSTĘPNE prenumeracie >>

    Zobacz online Katalog reklam (okienko poniżej) 
    lub pobierz AKTUALNY PDF

    Więcej
    oferta
    inne
    producent
    Mistrz Branży, wydawnictwo Grupa 69
    sprzedawca
    Mistrz Branży
  • Mistrz Branży luty 2020

    Mistrz Branży luty 2020

    Rzemieślniczy chleb, wegańskie lody, niebieskie koktajle, paprotki w tortach, mąka z bananów...  a wszystko to pod wspólnym szyldem - pasji i spójności. Te dwa słowa doskonale przystają też do prac Jowity Woszczyńskiej, która - jako światowa mistrzyni - również dyktuje trendy na ten rok.

    Trendy wyznaczają zarówno konsumenci, którzy zmieniają nawyki żywieniowe, diety, łakną nowości. Ale też sami producenci, rzemieślnicy, artyści, których wyobraźnia i ambicje popychają do tworzenia wciąż nowych kreacji. Tacy jak Jowita Woszczyńska, której styl i praca inspirują nie tylko polskich, ale i zagranicznych cukierników. Świat zachwycił się jej baśniowym stylem, ponieważ jest niepowtarzalny i odzwierciedla wszystko, co ważne dla samej cukierniczki. Nam zwyciężczyni Cake Designers World Championship opowiedziała o tym czego musiała się nauczyć by sięgnąć po złoto w Mediolanie. A także o otwarciu się na szkolenie innych oraz publikacji, w której już jest trakcie tworzenia.

     

    Spójny koncept, wyjątkowy charakter, swojski klimat - tych wartości szukają też inspektorzy przyznający, tzw. czapki, które pozwalają lokalowi znaleźć się w Żółtym Przewodniku. W rozmowie Mistrza Branży, redaktor naczelna polskiej edycji, Justyna Adamczyk, mówi o tym jak ważna jest dbałość o tzw. customer experience, począwszy od obsługi, wystroju, a kończąc na tym, co jestclue programu: jakości produktu. Tak zadbany lokal może znaleźć się Żółtym Pezewodniku. A znaleźć się tam z pewnością warto! Od tego roku przewodnik funkcjonuje również jako aplikacja mobilna, której konsumenci swobodnie użyją by wyszukać najmodniejsze i najlepsze miejsca na coś wytrawnego  i słodkiego. 

     

    Dla nas jak i całego Torunia takim szczególnym miejscem już jest lokal Igi Sarzyńskiej Wzrusza Toruń. Nowy i większy właśnie został otwarty przy ulicy Szerokiej. Efekt "wow!" właścicielka osiągnęła dokładając wszelkich starań do wystroju (w stylu vintage) i ekspozycji produktów, na które składają się oczywiście jej autorskie pierniki, praliny i czekolady. Jakość, przejrzystość, pomysłowość, niepowtarzalny styl - wszystkie te trendy znajdują odzwierciedlenie w butiku zdolnej cukierniczki.

     

    Niewątpliwym trendem roku 2020 jest rzemiosło, które szczególnego znaczenia nabrało w odniesieniu do chleba. O ile jeszcze kilka lat temu wieszczono rychły koniec branży piekarskiej, o tyle dziś jesteśmy świadkami całkiem prężnego wzrostu liczby niewielkich piekarni, które z miejsca stają się kultowymi! Potwierdzeniem tego jak bardzo konsumenci pokochali pieczywo oparte na starych recepturach jest gigantyczny wręcz sukces rodzinnej piekarni Machela z Kłodzka, której właściciel został też utytułowany Piekarzem Roku podczas ostatnich obchodów Święta Chleba w Jaworze. 

     

    Tradycyjne receptury i dobrze przechowywany zakwas to podstawy, którymi należy kierować się we współczesnej piekarni. Ale trendów piekarskich na ten rok jest znacznie więcej! Poznaliśmy je z czterech różnych perspektyw za sprawą specjalistów: dr Henryka Piesiewicza, Piotra Połomskiego, Magdaleny Tomaszewskiej-Bolałek oraz Karola Przybylaka. Długa fermentacja, nie utleniony tłuszcz, alternatywne źródła mąki, takie jak banany lub... owady, to tylko niektóre z nich! 

     

    Podobnymi ścieżkami rozwoju podąża też zupełnie inny od chleba produkt, jakim jest czekolada. Mianowicie - rzemiosło, dbałość o dobro planety i ludzkie zdrowie. Alina Śmiłowska, która od lat śledzi czekoladowy rynek stworzyła dla nas przegląd trendów dla tego słodkiego segmentu, w którym unaoczniła także trend "jedzenia dla duszy". Innymi słowy - dbałość o produkt w całości, czyli od surowca po opakowanie. 

     

    Jeśli już mowa o dbałości o wygląd to nie ma piękniejszej postaci czekolady, niż praliny! Pomysłowy cukiernik może mnożyć ich rodzaje w zależności od wybranej formy i nadzienia, Piotr Ławrowski przyjrzał się w tym wydaniu najnowszemu pralinowemu trendowi jakim są praliny typu cup, czyli czekoladowe kubeczeki. Choć to dość proste technologicznie zadanie, nadające się do wykonania zarówno w niewielkiej pracowni jak i masowej produkcji, trzeba wziąć pod uwagę możliwości takiego kubeczka. Kiedy sprawdza się metoda foremkowa a kiedy lepiej zastosować metodę zimnego stempla? Te i wiele innych porad poznacie po lekturze artykułu.

     

    W naszym przeglądzie nie mogło też zabraknąć i trendów lodziarskich. I tu również producenci będą podążać ścieżkami wytyczonymi przez konsumentów od jakiegoś czasu - lody wegańskie, ekologiczne, z lokalnymi składnikami, a nawet bez cukru! Tylko czy takie lody da się wyprodukować? Jak znaleźć balans między oczekiwaniami klientów a rzeczywistymi możliwościami producenta? Swoimi radami i przemyśleniami podzielili się z nami: Jacopo Chelli, Tomasz Szypuła, Mirosława Zielińska, Jarosław Zbaliszyn, Szymon Wolański oraz Piotr Gładysiak.

     

    Oprócz tego z dalszego przeglądy słodkich trendów dowiecie się jak uzyskać w pożywieniu modny w 2020 kolor classic blue oraz dlaczego warto laminować kwiaty i zapolować na paprotki do tortu. Piszemy też o słodkim pieczywie, słodyczach dedykowanych wyłącznie kobetom i produkcji czekolady bean-to-bar. 

     

    SPIS TREŚCI

    Rozmowa Mistrza Branży
    To będzie rok Jowity Woszczyńskiej – rozmowa z aktualną mistrzynią świata w dekorowaniu tortów
    Rzemiosło znaczy sukces – rozmowa z Maciejem Machelą, Piekarzem Roku 2019
    Żółtym szlakiem – rozmowa z Justyną Adamczyk, redaktor naczelną Żółtego Przewodnika Gault&Millau

    Barometr trendów
    Piekarnie w ciągłej przemianie
    Słodka lista przebojów
    Identyfikacja trendów w czekoladzie
    Kanon lodów 2020
    Modne torty, naturalnie!
    Akademia Mistrza 2020
    Trendy na gotowo – przegląd rynku

    Trendy miejsca
    Przyjrzyj się rzemieślniczej piekarni przyszłości
    Iga Sarzyńska podbija Toruń
    Projektowanie to ich pasja

    Mistrz produkcji
    Słodycze dla Pań
    Słodkie pieczywo – jeden z filarów rzemieślniczej piekarni
    Chleby świata: Made in Słowenia
    Czekoladowe pralinki typu cup
    Czekolada bean to bar w twojej pracowni
    Celny strzał
    Batony pełne białka
    Polowanie na dane z maszyn
    Chleb wypiekany z pasją!

    Receptury
    Tarta czekoladowa z czarną porzeczką
    Ptysie z kremem jogurtowym i musem truskawkowym
    Deser jogurtowy

    Mistrz zarządzania
    Od 1 stycznia 2020 r. rzemieślnicy mogą zakładać spółki
    BDO – Baza danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami 

    Flash News


    NOWE PEŁNE WYDANIE DOSTĘPNE prenumeracie >>

     

    Zobacz online Katalog reklam (okienko poniżej) 
    lub pobierz AKTUALNY PDF

    Więcej
    oferta
    inne
    producent
    Mistrz Branży, wydawnictwo Grupa 69
    sprzedawca
    Mistrz Branży
  • Mistrz Branży styczeń 2020

    Mistrz Branży styczeń 2020

    W nowy rok wchodzimy w znakomitym towarzystwie – Maciej Rosiński, Michał Iwaniuk i Maciej Wiśniewski podkręcą Wasze ambicje na rozwój i kreacje. My zaostrzymy apetyt na branżowe szkolenia, a także na rzemieślnicze pączki i donuty. Sprawdzimy też jak się robi anielskie ruchańce, rozetki i in. tradycyjne wypieki tłustoczwartkowe.

    Na początku nowego roku zachęcamy Was do zuchwałego stawiania sobie poprzeczki wysoko! Wielkie ambicje i ciężka praca zawsze owocują, czego przykładem są aktualni bohaterowie styczniowego Mistrza Branży. Michał IwaniukMaciej Rosiński i Maciej Wiśniewski to nie tylko topowi cukiernicy, znani szkoleniowcy polskiej branży cukierniczej, zdobywcy licznych nagród, ale też autorzy pierwszej polskiej publikacji dla pastry chefów – “Kreacje” (jej premiera w lutym 2020 r.). Nam opowiedzieli o kondycji polskiego cukiernictwa, męskiej przyjaźni i pokorze w zdobywaniu kolejnych szczebli kariery. 

    Okładkowe trio udowadnia, że posiadanie celów, nawet bardzo górnolotnych, jest dobrym sposobem na samorozwój. Dlatego my również zachęcamy Was do wybierania ambitnych postanowień na ten rok. Jakich nowych  technik chcecie się nauczyć? A jakie umiejętności doszlifować? Wszystko jest możliwe, a nawet staje się łatwe, gdy szkolimi się pod okiem właściwej osoby. Jak dopasować szkolenie do swoich potrzeb i poziomu? Temu zagadnieniu poświęciliśmy sporo miejsca w tym numerze. Znajdziecie tu również obszerny przegląd wszystkich miejsc szkoleniowych w kraju. 

    Z początkiem roku i karnawałowego szaleństwa czujemy też zapach smażonych pączków! Jakich pułpalek uniknąć, by nie popsuć efektu? Jak usprawnić smażenie w pracowni? I jak wyglądają pączki w różnych regionach świata? Tego wszystkiego dowiecie się z artykułu “Król tłustego czwartku”. Nie zapomnieliśmy też o faworkach i najróżniejszych karnawałowych słodkościach. W końcu w karnawale musi być kolorowo, a – jak się okazuje – pączek nie zawsze musi wyglądać jak... pączek, o czym przekonacie się w tekście "Pączek nie musi być nudny". 

    Z tłustoczwartkowym przepychem szybko kojarzą się donuty. Jak wyglądają i smakują te z najwyższej półki? Budzące skojarzenia z pączkami naszych babć, ale inspirowane nowojorskimi rzemieślniczymi cukierniami i do tego jeszcze z elementami zaczerpniętymi z francuskich receptur… Oto przepis na słodkości przygotowywane przez Kamilę Mroczkowską i Patrycję Jaskólską w warszawskim MOD donuts. Właścicielki tego wyjątkowego miejsca zdradzają swoje sekrety, wśród których szczególne miejsce zajmuje masło. Bardzo duża ilość masła. Bo z nim wszystko smakuje lepiej, jak mawiała Julia Child.

    [img]18146[/img]

    A my namawiamy was do rozpoczęcia 2020 z Mistrzem Branży w ręku. Bo z nami wszystko jest lepsze i smaczniejsze!
     

     SPIS TREŚCI

    Rozmowa Mistrza Branży
    Po prostu kreacje – rozmowa z Maciejem Rosińskim, Michałem Iwaniukiem i Maciejem Wiśniewskim 
    Z miłości do dobrej jakości – rozmowa z Darią Marszałek, właścicielką Cocoart’s 
    Czy rolnicy piekący chleb zagrażają małym piekarniom? 
    30. jubileusz firmy Geth 

    Mistrz zarządzania
    Sukces osiągnięty małymi kroczkami 
    Umowa rozdzielności majątkowej między małżonkami 
    Z energią na plusie? 

    TO I OWO TŁUSTOCZWARTKOWO
    Amerykańskie donuty w polsko-francuskiej interpretacji – rozmowa z Kamilą Mroczkowską i Patrycją Jaskólską z MOD Donuts 
    Nie tylko pączki i faworki, karnawałowe słodkości na świecie 
    Dekalog głębokiego smażenia 
    Król tłustego czwartku 
    Pączek nie musi być nudny 

    Receptury na tłusty czwartek
    Anielskie ruchańce 
    Oponki kardamonowe 
    Rozetki 
    Węzły miłosne 
    Faworki po śląsku 

    Receptury firm
    Minipączki w czekoladzie 
    Pączki z KOMPLET Świeżynka 20 
    Pączki na medal 20% 
    Pączek Excellence wyborna kompozycja smaku 
    Minipączki z nadzieniem malinowym Extra 

    Chleb chrupki – Pełny Kłos Free 

    Przegląd produktów 

    Mistrz szkolenia
    Apetyt na naukę 
    Gdzie się szkolić? Przegląd firm szkolących dla cukierników, piekarzy, lodziarzy i dekoratorów – edycja 2020 

    Flash News 

    NOWE WYDANIE DOSTĘPNE prenumeracie >>

     

    Zobacz online Katalog reklam (okienko poniżej) 
    lub pobierz AKTUALNY PDF

    Więcej
    oferta
    inne
    producent
    Mistrz Branży, wydawnictwo Grupa 69
    sprzedawca
    Mistrz Branży
  • Mistrz Branży grudzień 2019

    Mistrz Branży grudzień 2019

    W najnowszym wydaniu – jak to na wigilijnym stole – przeplata się mnóstwo słodkości wraz z wytrawnymi akcentami. Zachwycamy się pięknymi opakowaniami, uczymy efektywnej sprzedaży i wsłuchujemy się w to, co kucharze mają do powiedzenia cukiernikom.

    A – wbrew pozorom - mają sobie do powiedzenia całkiem sporo! Sól i cukier mają ze sobą znacznie więcej wspólnego, niż tylko biały kolor. O tym, jak blisko jest z kuchni do cukierni opowiadają nam właścicielki warszawskiej cukierni Kukułka – Kasia Błońska i Dominika Krzemińska, dwie restauratorki, które połączyły siły, by stworzyć słodkie miejsce, gdzie smak ukryty jest w bardzo prostej formie. Bez, serników i wielkanocnej paschy, która jest tu serwowana, mimo że za oknem grudzień! Jak się okazuje, dobre relacje są podstawą prowadzenia biznesu.

    Stąd też relacjom kucharzy i cukierników poświęcamy sporo miejsca w tym wydaniu. Nasi rozmówcy zdradzili  nam, czego zazdroszczą sobie mistrzowie obu tych branż, a także czy warto siebie podpatrywać przy pracy i wymieniać się sprzętami oraz surowcami. 

    O tej wymianie noża na worek cukierniczy wie sporo Kacper Barzyk, który również przeszedł z kuchni do cukierni. I z Polski do Barcelony, a konkretnie do Bee Chef Pastry School, w której jest asystentem samego Hansa Ovando. Nam opowiedział o tym jak w niezwykle krótkim czasie spełniło się jego marzenie. A także o tym, czym polskie cukiernie wyróżniają się na tle hiszpańskich i dlaczego zakwas w cieście jest bardziej interesujący, niż mus w monoporcji.

    Budowaniu dobrych relacji zawsze sprzyja dobre jedzenie. Tego nie zabraknie w waszych cukierniach i na waszych wigilijnych stołach, jeśli zainspirujecie się którąś z receptur, którą znajdziecie w tym wydaniu. Nasi mistrzowie zadbali o bardzo bogaty przegląd zarówno piekarski jak i cukierniczy w tradycyjnym, jak też nowoczesnym wydaniu. Znajdziecie tam wyjątkowe receptury, np. na chleb.

    Wśród jadalnych arcydzieł nie mogło zabraknąć i jegomości – piernikowego domka, który jest ozdobą wielu cukierniczych witryn i nie tylko! Jak powstaje taka budowla? Swoje sposoby zdradziła nam Ewa Drzewicka, która podzieliła się swoimi sposobami na odpowiednio przygotowany lukier, ciasto oraz technikę zdobienia.

    To, co smaczne smakuje jeszcze lepiej w pięknym opakowaniu! W tym numerze nie mogło zabraknąć również materiału o tym ważnym akcencie, który nabiera znaczenia właśnie w czasie Świąt, gdy jedzenie również często staje się prezentem. Jakich opakowań oczekuje współczesny klient i dlaczego warto nawiązać relacje z artystami? O tym przeczytacie w materiale Ewy Siudy-Szymanowskiej. 

    Sztuką jest jednak dziś nie tylko stworzyć piękne i apetyczne produkty, lecz także je sprzedać. Co prawda, ta znacznie wzrasta w grudniu, ale nie jest łatwo wybić się pośród oferty wielu innych lokali. Jakich narzędzi użyć do podniesienia efektywności sprzedaży? Jak tworzyć akcje promocyjne skrojone na świąteczny apetyt klientów? Przyczytajcie koniecznie materiał Świąteczne podkręcanie sprzedaży.

    Na koniec zachęcamy Was do skorzystania z naszej świątecznej oferty, w której dla naszych stałych czytelników mamy voucher na styczniowe szkolenie z Sławomirem Korczakiem oraz ciekawe propozycje książkowe. Szczegóły znajdziecie tutaj >>> KLIK! 

    Zostawiając Wam garść prezentów, składamy również pachnące piernikiem życzenia - słodkich, ale i wytrawnych Świąt Bożego Narodzenia! Niech te Święta będą szukaniem piękna w tym, co dookoła nas i drugim człowieku.

     

    SPIS TREŚCI

    Mistrz Branży na święta
    Kieruje nami prostota – rozmowa z Kasią Błońską i Dominiką Krzemińską, właścicielkami cukierni Kukułka 
    Inżynieria ciastka – rozmowa z Kacprem Barzykiem, asystentem Hansa Ovando w Bee Chef School
    Słodko-słony duet – kucharz i cukiernik przy wspólnym blacie
    Biznes i marketing w tortach artystycznych – rozmowa z Ulą Stępniak, pomysłodawczynią Słodkiej Konferencji
    Czytamy książki
    Sztuka opakowania 
    Świąteczne podkręcanie sprzedaży 
    Cieszyńskie skarbeńka
    Piernik – dlaczego warto mieć je w ofercie cukierni?
    Piernik zamiast cegły, czyli o sztuce budowania świątecznych domków
    Więcej piękna w chlebie: Zimowe inspiracje Katarzyny Marciniak

    W świątecznym nastroju - receptury
    Raspberry Crown
    Świąteczna Korona
    Green Forest
    Małopolski cwibak z fasoli
    Wigilijny miodownik
    Chleb Słoneczny blask
    Chleb galicyjski z nutą Beneluksu
    Chleb z orzechami włoskimi i słodem
    Chleb z rodzynkami i ziarnami kolendry
    Chleb bożonarodzeniowy
    Kornetto z pradawnych zbóż

    Receptury firmowe
    Świąteczna przekąska piernikowa z dodatkiem świeżej pomarańczy
    Czekoladowy muffin
    Keks szlachecki
    Ciastka Czekoladowe
    Świąteczne brownie w wegańskim stylu
    Wiśniowa makówka

    Flash News

     

    NOWE WYDANIE DOSTĘPNE prenumeracie >>

     

    Zobacz online Katalog reklam (okienko poniżej) 
    lub pobierz katalog reklam >>

    Więcej
    oferta
    inne
    producent
    Mistrz Branży, wydawnictwo Grupa 69
    sprzedawca
    Mistrz Branży
  • Mistrz Branży listopad 2019

    Mistrz Branży listopad 2019

    W listopadowym Mistrzu Branży piekarz i pasjonatka rzemieślniczego chleba opowiadają o swojej pasji, własnym rozwoju i konkursie Master Baker Bakepol 2019. Sięgamy drzew i oswajamy nowe smaki z Małgorzatą Kalembą-Drożdż. Zastępujemy cukier błonnikiem pokarmowym, pokazujemy supermoc minikiwi i wciąż odkrywamy piękno w chlebie.

    Jesień 2019 upływa nam pod znakiem emocji konkursowych w Polsce i za granicą. W nowym wydaniu piszemy o spektakularnym występie Jowity Woszczyńskiej, która w pięknym stylu zdobyła 1. miejsce w Cake Designers World Championship w Mediolanie. W tym wydaniu świętujemy także sukces Mariusza Góreckiego, który jako jedyny Polak zakwalifikował się do prestiżowego finału C3 w Singapurze, organizowanego przez Valrhona. Ale to nie wszystko!

    W Polsce konkursową jesień zainaugurowały nowe mistrzostwa Master Baker Bakepol 2019, które 12-13 września w Krakowie odkryły wiele piekarskich perełek! I to zarówno po stronie profesjonalistów, jak i pasjonatów rzemieślniczego pieczywa. W nowym wydaniu MB odkrywamy przed Wami pierwszych Master Bakerów – Matyldę Kustrę i Krzysztofa Bryjkę, pokazując, jak dwie różne drogi mogą prowadzić do doskonałego chleba. Rozmawiamy z nimi o tym, jak narodzili się dla piekarstwa, czym się kierują w pracy. Master Bakerzy opowiedzieli nam również, jak podeszli do konkursowych przygotowań i co tak naprawdę dał im udział w konkursie.

    O tym, że konkursy to nie tylko świetna okazja do wymiany doświadczeń, ale przede wszystkim nośna reklama dla firmy, przekonuje także mistrz lodziarstwa Tomasz Szypuła. We wrześniu jego Lodziarnia pod Orzechem w Baborowie po raz drugi z rzędu zwyciężyła w konkursie konsumenckim na Najlepsze lody borówkowe (któremu patronuje nasza redakcja). Co złożyło się na ponowny sukces lodziarni? Czy zmieniła się receptura lodowa, dostawca borówek? Zdecydowanie NIE, a król lodów borówkowych ciekawie opowiada, co wpłynęło na tak dużą aktywność konsumentów w mediach społecznościowych i w efekcie na zwycięstwo.

    Jak przystało na mistrza, Tomasz Szypuła nie spoczął na laurach, a jesienią w lodziarni skupił się na eksperymentach z nowymi produktami sezonowymi, tj. marchewką, dynią, burakiem… czy borowikami. Tymczasem my proponujemy naszym Czytelnikom sięgnąć wyżej, a więcej jesiennych, zaskakujących połączeń poszukać w drzewach. Za przewodniczkę po drzewnych smakach wybraliśmy Małgorzatę Kalembę-Drożdż, autorkę książki "Smakowite drzewa". Nie krzywdząc drzew, pozyskuje ona z nich to, co najlepsze, by tworzyć zdrowe wypieki, rozgrzewające nalewki, intrygujące konfitury i proste przekąski. Ekspertkę od kwiatów, chwastów i drzew zapytaliśmy, od czego zacząć przygodę z drzewami, by OSWOIĆ nowe smaki. I jak przygotować do nich swoich klientów!

    Ostatnie informacje o podatku od cukru może skutecznie nakłonić producentów żywności do poszukiwania zdrowszych zamienników tradycyjnego nośnika smaku. Takim zamiennikiem jest błonnik pokarmowy. Szereg korzyści zdrowotnych płynących z konsumpcji błonnika świadczy o pozytywnym działaniu włókna pokarmowego w naszym organizmie. Obecnie naukowcy pochylają się nad błonnikiem wysokoprzetworzonym i jego wpływem na człowieka, tymczasem nasz autor mgr Piotr Ławrowski przyjrzał się najpopularniejszym zamiennikom cukru, jak inulina, oligofruktoza oraz skrobia oporna.

    Zawartość cukru niewątpliwie obniży naturalny dodatek owoców! Wśród nich na uwagę zasługuje minikiwi, które wyróżnia się supermocą. O jej wartościach i potencjale dla branży cukierniczej i lodziarskiej pisze dr hab. Piotr Latocha, który sam wyhodował kilka własnych odmian minikiwi, w tym odmianę 'Bingo’ (zarejestrowaną w Centralnym Ośrodku Badania Odmian Roślin Uprawnych). Dzisiaj – obok plantantorów – zachęca polskich cukierników i lodziarzy do sięgnięcia po mały, niepozorny owoc, który ma jednak bardzo wiele do zaoferowania.

    Sięganie po proste, jak najmniej przetworzone surowce to jeden z mocnych trendów konsumenckich, które potwierdza zespół ekspertów ds. badań rynkowych i analiz firmy Dawn Foods. W oparciu o badania i analizę specjaliści wyodrębnili 8 globalnych nowych trendów, a ich znajomość pomoże Wam skutecznie reagować na zmieniające się potrzeby konsumentów.

    [img]2939/img]

    Do tych trendów nasza redakcja dopisuje swój punkt 9 – potrzebę piękna. Zwłaszcza w chlebie! W cyklu Więcej piękna w chlebie przedstawiamy pomysły Katarzyny Marciniak na nieszablonowe, nieskomplikowane dekoracje. Tym razem pasjonatka domowych wypieków pokazała, że pieczywo może oddać urok jesieni przy użyciu przypraw, nożyka, własnych szablonów i przy odrobinie wyobraźni.

    Najnowsze wydanie zaczęliśmy od zwycięzców konkursu Master Baker, który odbył się na targach Bakepol. Kończymy również targami Bakepol, a dokładnie relacją ze Strefy Mistrza Branży, która przez 3 dni (12-14 września) tętniła pomysłami i energią niesamowitych ludzi – mistrzów w swoim fachu, pasjonatów, prawdziwych zwolenników rzemiosła. To dzięki nim mogliśmy się przekonać, jak dużo potencjału tkwi w rzemieślniczych piekarniach i cukierniach, by rozwijały się z korzyścią dla siebie, swoich rodzin, a przede wszystkim dla konsumentów.

    Poczuj z Mistrzem Branży nieodparty urok i moc rzemiosła. Sięgnij po najnowsze wydanie i daj się zainspirować.

     

    SPIS TREŚCI

    Rozmowa Mistrza Branży
    Piekarz i pasjonatka – dwie drogi do doskonałego chleba – rozmowa z Matylda Kustrą i Krzysztofem Bryjką, laureatami I edycji Master Baker
    Baborówka, czyli najlepsze lody borówkowe po raz drugi!
    Jak oswoić drzewne smaki – rozmowa z Małgorzatą Kalembą-Drożdż
    Czekoladowa Chatka – rozmowa z Angeliką Rozmus-Dworzecką

    Mistrz zarządzania
    Uwierz w następną generację
    Czy można uchronić się przed dalszymi podwyżkami cen energii?
    Pracownicze Plany Kapitałowe w pytaniach i odpowiedziach

    Mistrz produkcji
    Food to go
    Nowe koncepty w piekarni i w cukierni
    Ach te muffiny
    NOWOŚĆ Chleby świata: Świętość Maroka
    Jak wprowadzić powtarzalność produkcji w piekarni w 2 minuty?
    Czy błonnik to efektywny zamiennik cukru?
    Minikiwi – nowy, polski superowoc o wielu zastosowaniach
    Jak uniknąć błędów w magazynowaniu i ekspedycji pieczywa?
    Rozwiązania cyfrowe oszczędzają koszty i wzmacniają wydajność
    Więcej piękna w chlebie: Jesienne inspiracje Katarzyny Marciniak

    Mistrz sprzedaży
    8 trendów konsumenckich, które powinien znać każdy cukiernik
    Zarabiaj zamiast wyrzucać
    Biorewolucja

    Flash News
    m.in.: Cake Designers World Championship
    Master Baker 2019
    Strefa Mistrza Branży Bakepol 2019

     

    NOWE WYDANIE DOSTĘPNE prenumeracie >>

     

    Pobierz Katalog reklam >>

    Więcej
    oferta
    inne
    producent
    Mistrz Branży, wydawnictwo Grupa 69
    sprzedawca
    Mistrz Branży

Kategorie

Maszyny i urządzenia do produkcji

Pozostałe