25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu
MistrzBranzy.pl
Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail:
dane@mistrzbranzy.pl
Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce
prywatności.
Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji
międzynarodowej.
Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania.
Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na
przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu
na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane
decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
FORMA OBFITOŚCI to 87 przepisów na pyszne i nieskomplikowane dania, które da się przygotować w jednym naczyniu w piekarniku. W tej książce znajdziesz połączenia wszystkich pięciu (a nawet sześciu) smaków, zainspirowane kuchniami świata, ale wykonane w znacznej mierze z łatwo dostępnych polskich składników. Dzięki sezonowym warzywom i owocom stworzysz posiłki bez wyrzeczeń, pełne smaku i aromatu. Od słodkich i wytrawnych propozycji śniadaniowych, przez wypieki i zapiekanki, aż do gulaszy i blach w duchu zero waste.
Rozpocznij podróż w 87 dań dookoła roku ze swoją FORMĄ OBFITOŚCI!
LAURA OSĘKA - gotująca psycholożka i psychodietetyczka. Od lat kolekcjonuje książki kucharskie, kocha zwierzęta, a czworonożni przyjaciele znaleźli pod jej dachem swój dom. Gdy nie gotuje, wykłada, pracuje z pacjentami, prowadzi warsztaty albo jeździ swoim starym fordem taunusem.
„To książka dla tych, którzy nie mają czasu gotować (…)” Basia Starecka
„Znów jestem głodny – to wszystko przez Laurę, której miłość do kuchni jest niesłychanie zaraźliwa (…)” Paweł Loroch
„Ta książka to mistrzowski kurs pieczenia w jednej formie” Joanna Jakubiuk
10% dochodu Autorki ze sprzedaży książki zostanie przeznaczone na rzecz domu tymczasowego Kocia Łapka.
W najnowszym wydaniu stawiamy na B-Concept Jordiego Bordasa oraz stare koncepty na zero waste w nowoczesnej piekarni i cukierni. Odkrywamy siłę social mediów z Szymonem Czerwińskim, a także szukamy najlepszych blach i form, tak by Wasze wypieki były tej jesieni w wyjątkowo dobrej formie!
Jak co roku wrzesień oznacza koniec wakacji i powrót uczniów do szkoły. I my również skłaniamy się w tym wydaniu ku nauce. Naszym mentorem w drodze do idealnego ciastka i deseru jest Jordie Bordas. Hiszpański mistrz cukiernictwa to twórca autorskiej metody nauki B-concept. Podobnie jak na lekcjach fizyki i chemii także i w tym wypadku odkrywamy, co tak naprawdę dzieje się po dodaniu jednej substancji do drugiej. W rozmowie Mistrza Branży zdradził dlaczego używa inuliny zamiast konwencjonalnego cukru, lecytynę zamienił na błonnik z owoców cytrusowych i posługuje się wartością procentową w tworzeniu unikalnych receptur. I to receptur, które dadzą słodkości zdrowsze i lżejsze, niż te tradycyjne. Z resztą wkrótce będzie okazja spróbować wdrożyć B-Concept dzięki pierwszemu kursowi Jordiego Bordasa w j. polskim!
O tym, że dziś nawet łasuchy chcą być fit i eko nie trzeba nikogo przekonywać. Z całą pewnością jednak nie tylko konsumenci powinni dbać o formę, ale i producenci słodkości! A konkretnie - sprawdzać czy formy i blachy, których używają do wypieku są bezpieczne dla zdrowia. Z jakich tworzyw są wykonane, czy posiadają atesty i jak sprawdzić czy faktycznie nie wejdą w reakcję z kwaśnym odczynem - na te pytania staramy się odpowiedzieć w przejrzystym i praktycznym przeglądzie, który znajdziecie w tym wydaniu.
Być może po przestudiowaniu przeglądu form zdecydujecie się na bezwzględne wyrzucenie niektórych z nich. To, co jednak jest słuszne w sytuacji zardzewiałych, zniszczonych forem niekoniecznie będzie dobre w przypadku... jedzenia. Resztki, skrawki, obierki, czyli to, co zwykle uznawane jest za odpad, niekoniecznie faktycznie powinno być tak traktowane. Nawet wyschnięty chleb i skórki z jabłka. W piekarni i cukierni do śmietnika powinno wędrować jak najmniej - pod tym stwierdzeniem podpisali się wszyscy nasi rozmówcy - Bożena Sikoń-Wojtal, Paweł Mieszała i Wiesław Kucia - którzy podsunęli ciekawe i smaczne sposoby na wykorzystanie, tzw. "śmieci". Przeczytajcie i zastosujcie w swoich piekarniach i cukierniach!
Zero waste to nie tylko chwilowy trend, sposób na oszczędności w firmie, ale przede wszystkim powrót do traktowania surowca z prawdziwym szacunkiem. Nie ma dobrego cukiernictwa i piekarstwa bez dobrych produktów wyjściowych, takich jak, np. ziarno na mąkę. Niestety stosowana przez lata polityka masowej produkcji i jak najtańszej sprzedaży spowodowała uchybienie na tej jakości surowców. Sposobem na powrót do właściwych korzeni jest stosowanie ekologicznych upraw. Żywność eko zdążyła stać się zarówno popularna, ale też wyśmiewana. Czy faktycznie ma lepsze właściwości i czy jest sens jej stosowania? Na ten temat porozmawialiśmy z prof. dr hab. Ewą Rembiałkowską, która wraz ze swoim zespołem naukowym pracuje nad zagadnieniem żywności ekologicznej już od 34 lat.
Ciastka stworzone pod okiem Jordie Bordasa, bajaderki zrobione w duchu zero waste i chleb upieczony z ekologicznej mąki orkiszowej - to wszystko produkty tak dobre, że w zasadzie nie trzeba by ich było reklamować. A jednak! Współczesny świat posługujący się filmem i zdjęciem niejako wymusza na producentach żywności aktywne bycie w social mediach. Tylko jak je ugryźć? Jakie są bieżące trendy rządzące wirtualnym światem? O tym opowiedział nam Szymon Czerwiński - finalista programu Master Chef, który pasję przekuł we własny kulinarny biznes. Dzięki ciężkiej pracy i... Facebookowi.
SPIS TREŚCI
Rozmowa Mistrza Branży Nonkonformista, rewolucjonista czy wizjoner? Rozmowa z Jordim Bordasem, autorem metody B·Concept Pięć minut blasku, godziny ciężkiej pracy – rozmowa z Szymonem Czerwińskim, uczestnikiem MasterChef I kto tu ściemnia? O wyższości żywności ekologicznej nad konwencjonalną i GMO – rozmowa z prof. dr hab. Ewą Rembiałkowską Ocalić od zapomnienia – Piotr Goszczycki opowiada o nowej antologii „Majstersztyk chleba”
Mistrz zarządzania 50 lat działalności Zakładu Badawczego Przemysłu Piekarskiego w Bydgoszczy na rzecz jakości zboża, mąki i pieczywa Kiedy Twoja firma potrzebuje pomocy, cz. 6 – Miara wielkości firmy Konstytucja Biznesu – pakiet korzyści w prowadzeniu działalności
Mistrz produkcji Od kontrolowanego ziarenka do dobrego bochenka Nowe życie „odpadów”. Zero waste wczoraj i dziś Jak uniknąć błędów w produkcji pieczywa? cz. 2 Prozdrowotne właściwości chleba na kwasie piekarskim Które formy wybrać? Formy i zestawy form wypiekowych Odróżniamy i sprawdzamy. Aluminium, alusteel, nierdzewka, kwasówka Glasbord® na ściany i sufity Nowa generacja słodów piekarniczych od Viking Malt Wewnątrzzakładowa logistyka koszy transportowych i automatyka magazynu firmy MFI CSB Cloud Service
Receptury Wiśnia w czekoladzie Ciasteczka Ruby Praliny i Trufle
Mistrz sprzedaży Miłość i szacunek, 3 kluczowe bezkosztowe elementy poprawiające wyniki sprzedaży w sklepie Lody pod lupą. Co kwestionują inspektorzy w oznakowaniu lodów? Nowy system klasyfikacji chleba w Norwegii
W tym wydaniu Beata Sadowska daje przepis na zdrowy styl życia i biznes, Natalia Sitarska zdradza, co uratowało DESEO przed kryzysem, a Adrianna Jaworska tłumaczy przyszłość cukiernictwa. Sprawdzamy, dlaczego w piekarniach rośnie popyt na świeżo mieloną mąkę. BONUS: 10 receptur na sezonowe, zdrowe desery, lody i koktajle!
Moda na zdrowy styl życia (obejmujący dietę, aktywność fizyczną i ekologię) rozwija się w najlepsze. Do zmiany myślenia nieustannie dopingują nas m.in. znani ludzie z showbiznesu. Wśród polskich nazwisk uwagę zwraca dziennikarka, podróżniczka, miłośniczka aktywnego stylu życia, autorka książek: „I jak tu nie biegać!”, „I jak tu nie jeść!”. Beata Sadowska, bo o niej mowa, od kilku lat wspólnie z przyjaciółmi rozwija w Gdańsku wegetariańską cukiernię GUGA Sweet i wegańską restaurację GUGA Spicy. Dzisiaj znana dziennikarka opowiada, co sprawiło, że przeszła na zieloną stronę mocy; skąd pomysł na cukiernię i restaurację oraz jak stworzyć miejsce autentyczne, wewnętrznie spójne w oczach konsumenta.
To, że świat z konieczności przechodzi na wege, wskazuje również Adrianna Jaworska. Polska cukierniczka, tłumaczka, współpracownica Jordiego Bordasa, z perspektywy Barcelony patrzy na świat, jego potrzeby i dostrzega wyzwania cukiernictwa przyszłości. Według niej czasy zmieniają się niezwykle dynamicznie i warto wykorzystywać wiedzę, którą przynoszą. – Cukiernictwo wegańskie czy bez cukru pięć lat temu wyglądało zupełnie inaczej niż dziś. Z całą pewnością nawet nie wyobrażamy sobie, jak może wyglądać za kolejnych pięć lat. Tutaj tkwi potencjał! – przekonuje Jaworska i zachęca do sięgania po nowe surowce.
W tym wydaniu poznacie historię DESEO – jednej z najciekawszych nowoczesnych cukierni w Polsce, którą prowadzi najsłynniejsza para blogerów podróżniczych: Natalia Sitarska i Łukasz Smoliński. Dlaczego zdecydowali się prowadzić tak trudny biznes, zamiast zbierać kolejne lajki w social mediach? Jakie błędy popełnili na początku działalności, a co ich uratowało przed totalnym upadkiem? I co ważne, jak blog Tasteaway pomógł im wyjść z kryzysu – tego wszystkiego dowiecie się z rozmowy z Natalią Sitarską pt. „DESEO. Po kryzysie nie ma śladu”.
Po fali zakwasowej rewolucji w polskich piekarniach przyszedł czas na kolejną rewoltę. Tym razem manufaktury chleba oszalały na punkcie świeżo mielonej mąki. Celem tych eksperymentów są innowacyjne chleby, które docenia świadomy konsument. W pracowniach piekarzy pojawiają się zatem młynki zbożowe i worki z ziarnami różnych zbóż. Dzięki temu mają oni większą kontrolę nad surowcem, mogą decydować o grubości zmielenia ziarna, a mąka zachowuje wszystkie pożądane składniki odżywcze. To tylko część walorów wymienianych przez piekarzy. Nowy trend w piekarstwie ma również drugą stronę medalu – problem ze zdobyciem czystego ziarna. To jednak nie zastopuje rozpoczętych zmian!
Tradycyjnie, co roku w wydaniu wakacyjnym przygotowaliśmy zestawienie maszyn, urządzeń i wyposażenia dla nowoczesnej piekarni. W jednym miejscu przejrzycie bogatą ofertę rynkową pod kątem urządzeń do przygotowania ciasta, jego rozrostu, formowania oraz wypieku. Koniecznie sprawdźcie!
Wszystkim poszukującym inspiracji – pod względem smaków, nowych surowców – proponujemy 10 fantastycznych receptur na wakacyjne menu. Pod hasłem „Sezonowo (lokalnie), świeżo i zdrowo” zaproszeni goście – cukiernicy, blogerzy, a nawet amerykańska aktorka – pokazali, jak ciekawe, smaczne i zdrowe może być lato.
Zapraszamy do lektury wakacyjnego wydania Mistrza Branży!
SPIS TREŚCI
Rozmowa Mistrza Branży
I jak tu nie jeść zdrowo?! Z wizytą u Beaty Sadowskiej w wegetariańskiej GUGA Sweeti wegańskiej GUGA Spicy Cukiernictwo nowoczesne w tłumaczeniu Adrianny Jaworskiej DESEO. Po kryzysie nie ma śladu – rozmowa z Natalią Sitarską, współwłaścicielka warszawskiej cukierni Czas przypomnieć sobie smak czarnej porzeczki!
Mistrz zarządzania
Podwieczorki z Akademią Mistrza – wiosenna edycja zakończona Kiedy Twoja firma potrzebuje pomocy, cz. 5 – Co zapewni przyszłość rzemieślniczym piekarniom? Pracownicze Plany Kapitałowe – kiedy wejdą w życie i czy są obowiązkowe?
Mistrz produkcji
Kruche i chrupkie – wafle Jak uniknąć błędów w produkcji pieczywa? Najlepszy chleb ze świeżej mąki
Przegląd maszyn i urządzeń 41-47
RECEPTURY NA WAKACJE Sezonowo, świeżo i zdrowo
Imbirowo-kokosowe lody z czarnym sezamem Mrożone latte z orzechów nerkowca i kurkumy Ciastko „Baba mojito” (bez laktozy) Tatar truskawkowo-miętowy z ricottą Poziomkowe trufle w białej czekoladzie z różowym pieprzem Czekoladowe doniczki z mascarpone i borówkami Letnia pralina z limonką Ciasto z truskawkami (bez cukru, bez glutenu) Maślane ciasteczka z rumiankiem bezpromieniowym Cztery zdrowe koktajle z pokrzyw
Dariusz Rajewski, Konrad Tota i Michał A. Molenda – 3 różne perspektywy i patenty na rozwój rzemieślniczych firm. Gadżety rzemieślnika – sprawdź, w jakie urządzenia i akcesoria zbroją się współcześni cukiernicy, piekarze i czekoladziarze w Polsce. Zobacz sklep firmowy dopasowany do rzeczywistości!
Mimo że konkurencja na rynku jest zacięta, rzemiosło znalazło swoją niszę i rozwija się. Choć tylko rzemieślnicy wiedzą, jaka jest cena za rozwój i bycie rzemieślnikiem w dzisiejszych czasach. A jednak ta forma biznesu nadaje sens życiu całym rodzinom przez pokolenia i coraz częściej wciąga nowe osoby z zewnątrz. W najnowszym wydaniu Mistrza Branży popatrzymy na rzemiosło piekarskie i cukiernicze z trzech różnych perspektyw:
Naszych Gości pytamy, czym dla nich jest rzemiosło, co jest w nim najważniejsze i w czym widzą dalszy jego rozwój i swoich firm. I choć dzielą ich kilometry i doświadczenie, to łączy ich jedno: przekonanie, że nie ma rzemiosła bez człowieka i jego fachu. Ponadto Dariusz Rajewski, właściciel wałbrzyskiej marki Wypieki Rajewskich zdradzi rodzinny patent na budowanie i rozwijanie rzemieślniczej firmy przez pokolenia.
Znany szef kuchni Michał Adam Molenda opowiada, co skłoniło go do otwarcia własnej piekarni, i czy w tej pracy jest więcej misji, czy biznesu. Z kolei Konrad Tota zrobi rachunek sumienia z nowoczesnego cukiernictwa, w dużej mierze wykreowanego przez media społecznościowe, "zepsutego" przez modę, i przekona, jak ta branża powinna się rozwijać.
Jak przekonują nasi rozmówcy, rzemiosło to nie moda i chwytliwe hasło marketingowe, tylko wymagająca, ciężka praca - od podstaw. Im większy nacisk na rzemiosło, tym więcej sprzętu w pracowniach polskich piekarzy, cukierników, czekoladziarzy. Dlatego sprawdziliśmy, w co zaopatrują się współcześni rzemieślnicy: jakie sprzęty i akcesoria pojawiają się w ich pracowniach, by rozwijać produkcję od podstaw zgodnie z rzemiosłem.
Rozwój rzemiosła nie może być oderwany od rzeczywistości i aktualnego stanu wiedzy. A ten zmienia się w szybkim tempie – to, co do tej pory było powszechnie akceptowane, zaczyna być na cenzurowanym. Stąd obecnie duży nacisk na wiedzę o surowcu. Przykładem są syropy glukozowe i glukozowo-fruktozowe. Dlaczego tanie syropy skrobiowe warto zastąpić i czym je zastąpić, piszemy w tekście "Tanie w produkcji, kosztowne dla zdrowia". O opinię zapytaliśmy też rzemieślników lodziarstwa: Pawła Klapeca, Tomasza Dybałę oraz dziennikarza zaangażowanego w promocję zdrowej żywności Grzegorza Łapanowskiego.
Dobry rzemieślniczy produkt to jedno. Drugi, równie ważne, to miejsce sprzedaży! Co współcześnie decyduje o sukcesie sklepów firmowych? Według naszego autora, Wojciecha Głąbińskiego, to nie nowe technologie i trendy powinny nam spędzać sen z powiek, tylko poziom obsługi, udogodnienia sprzedażowe czy dbałość o jakość relacji, komunikacji z klientami. Żeby nie być gołosłownym, przygotował specjalnie dla naszych Czytelników subiektywny przegląd zagadnień Trendysklepw branży piekarniczej, które sprawdzą się i w cukierni, i lodziarni.
Dla tych, którzy lubią nowinki, a co za tym idzie - unowocześniać swoje punkty sprzedaży z pieczywem, proponujemy miniprzegląd nowych, świetnie wyposażonych pieców sklepowych.
Sprawdź spis treści i zobacz, co jeszcze przygotowaliśmy w wydaniu czerwcowym. Zapraszamy do lektury.
SPIS TREŚCI
Rozmowa Mistrza Branży
Patent silnej piekarni – rozmowa z Dariuszem Rajewskim, właścicielem Piekarni-Cukierni Wypieki Rajewskich w Wałbrzychu Moxo Bakery. Rzemiosło bez kompromisów – rozmowa z Michałem Molendą, właścicielem nowej rzemieślniczej piekarni w Warszawie Wyższy level cukiernictwa – rozmowa z Konradem Totą, właścicielem Galerii Tortów Artystycznych Wieszcz wypieku chleba na żywym ogniu – rozmowa z piekarzem Richardem Miscovichem, potomkiem Adama Mickiewicza
Mistrz zarządzania
Kiedy Twoja firma potrzebuje pomocy, cz. 4 – Co zapewni przyszłość rzemieślniczym piekarniom? Biała lista podatników VAT – jakie zmiany wprowadza dla przedsiębiorców? Przedsiębiorcy mogą odliczyć darowiznę przekazaną szkołom
Mistrz produkcji
Tanie w produkcji, kosztowne dla zdrowia – syropy skrobiowe O polskim projekcie Pradawne Ziarno. Pradawne ziarno – współczesna innowacja cz. II Gwarancja jakości od samego początku – CSB zarządza jakością i informacją w laboratorium RECEPTURA: Truskawka w ażurowym cieście francuskim Więcej piękna w chlebie! Kobieca twarz na chlebie
Pracownia idealna
Gadżety na miarę nowoczesnego rzemiosła Błysk w stylu zero waste
Sklep firmowy
Trendysklep w branży piekarniczej Monoporcje – kwintesencja współczesnego cukiernictwa Sveba Connect – przepis na sukces dla sieci sklepów i piekarni Świeżość do wyboru – MIWE FreshFoodSystem Prezentacje pieców sklepowych Paragony pod stałą kontrolą
Pokolenie Y (czyli milenialsi) przejęło generacyjną pałeczkę i już wyznacza trendy w piekarstwie i cukiernictwie, co widać po naszych dzisiejszych Gościach. Maciej Majzon-Wójtowicz – pierwszy szef polskiej Akademii Czekolady o szerokim spektrum doświadczenia, kreatywny, niezależny, Justyna Roszkowska – właścicielka małej, ambitnej warszawskiej manufaktury „Pochlebnie”, która nie przestaje wyznaczać sobie nowych piekarskich wyzwań oraz Joel Kroeker – kanadyjski piekarz, który zasłynął z abonamentowego systemu sprzedaży chleba oraz ozdabiania ich rysunkami i hasłami dającymi do myślenia. Nie lubią rutyny, ale za to chętnie podejmują nowe wyzwania. Nie uznają ściemy w żywności, dlatego wybierają surowce wysokiej jakości i osobiście jej pilnują. Są zwolennikami rzemieślniczej technologii produkcji, choć otwierają się na nowości.I co ważne, działają ożywczo na rozwój tej branży.
W tym wydaniu przyjrzymy się milenialsom jako konsumentom. Sprawdzamy, jakimi są ludźmi, jakie wartości są im bliskie, jak funkcjonują na co dzień, czym się kierują przy zakupach, co lubią i jak w związku z tym dotrzeć do nich skutecznie ze swoją marką. Ważne w tym wszystkim jest pamiętać o zaskakiwaniu ich nowymi produktami.
Czy wiecie, że nowy rodzaj czekolada – ruby – powstał z myślą o milenialsach? Tylko się pojawił, a od razu podzielił profesjonalistów (i konsumentów) na dwa obozy: ZA i PRZECIW. Pisze o tym Aurora Czekoladowa w tekście "Różolada czy ruby chocolate? Kontrowersje wokół różowej czekolady", która przysłuchała się zarówno jej przeciwnikom, jak i zwolennikom. Kto ma rację, a w zasadzie kto jakich używa racji – zapraszamy do lektury i własnej oceny, czy ruby to innowacja czy zgrabnie przygotowany produkt marketingowy.
Czy ziarno może być źródłem innowacji? Jak najbardziej! Przekonują nas o tym polscy naukowcy, którzy razem z producentami i przetwórcami tworzą grupę Pradawne Ziarno. Wspólnie pracują nad innowacją w uprawie, przetwórstwie i wprowadzaniu na rynek pierwotnych form pszenic okrągłoziarnowej i perskiej. Pszenic, z których można produkować m.in. pieczywo o podwyższonej wartości odżywczej.
Piszemy też o ciekawej, nowej i zaskakującej kampanii "Czas na polskie superowoce", nad którą redakcja Mistrza Branży objęła patronat medialny. Zaskakującej, ponieważ w tej inicjatywie na rzemieślnicze lody zapraszają polscy plantatorzy owoców jagodowych. Od maja do sierpnia konsumenci – dzięki akcji promocyjnej – bedą odkrywać nie tylko kunszt polskich rzemieślniczych lodziarni, ale co miesiąc próbować zimnej słodyczy z sezonowych, świeżych owoców.
Co króluje w tortach w tym sezonie? Polecamy nasz przewodnik podsumowujący słodkie trendy 2019. Znajdują się w nim opinie i rady znanych dekoratorek – Angeliki Chwyć i Ewy Drzewickiej, przegląd instagramowych hitów, a także praktyczne tutoriale utalentowanych sugarcraterek, specjalistek od kwiatów z masy cukrowej, pionowych falban, asymetrii i modnego marmuru w tortach weselnych.
Dla tych, co lubią sięgać dalej, wyprzedzać teraźniejszość, polecamy przyjrzeć się sztucznej inteligencji w gastronomii, a także w piekarni. We wciągającym tekście Wojciecha Głąbińskiego dowiadujemy się, co wpłynęło na dynamiczny rozwój nowoczesnej technologii i jak daleko posunęły się prace nad sztuczną inteligencją w branży gastronomicznej. Przekonamy się również, że sztuczna inteligencja już niedługo pojawi się w piekarniach, dzięki polskiemu producentowi dobrze znanego Receptora.
Sprawdź, co jeszcze przygotowaliśmy w wydaniu majowym i zapraszamy do lektury!
SPIS TREŚCI
Rozmowa Mistrza Branży Chocolate chef – rozmowa z Maciejem Majzonem-Wójtowiczem, szefem polskiej Akademii Czekolady Jedzenie, które pobudza myślenie – rozmowa z kanadyjskim piekarzem Joelem Kroekerem Pochlebnie o chlebie – rozmowa z Justyną Roszkowską, właścicielką manufaktury Pochlebnie
Mistrz zarządzania Kiedy Twoja firma potrzebuje pomocy, cz. 3 – Czas na zamknięcie firmy?
Mistrz produkcji Różolada czy ruby chocolate? Kontrowersje wokół ruby O polskim projekcie Pradawne Ziarno, cz. I. Pradawne ziarno – współczesna innowacja Czas na polskie superowoce Grissini alternatywą dla chleba? Kwasy tłuszczowe Omega-3 pozyskasz także z pieczywa Czy sztuczna inteligencja zdominuje branżę gastronomiczną?
W świecie dekoracji Sugarcrafting w rozkwicie Torty komunijne i ślubne made by Ewa Drzewicka – nowe trendy na bajecznym biszkopcie
TUTORIALE: Kwiaty, asymetria & marmur Inspirowane naturą Kwiatki, bratki i stokrotki Róże z kremu maślanego Tort z falbanką Marmurowy tort
Efektowne dekoracje & komfort pracy – przegląd produktów do ciast i tortów
Mistrz sprzedaży Trendy wyznaczają generacje, nie firmy
Deser z opowieścią podany. W maju ukaże się nowa książka Magdaleny Tomaszewskiej-Bolałek!
Ponad 70 przepisów na słodkie i wytrawne wypieki oraz desery – wśród nich i te tradycyjne (w odświeżonej wersji), i inspirowane kuchnią azjatycką. Do tego kilkanaście interesujących felietonów i piękne, proste, jasne zdjęcia. Oto nowa książka Magdaleny Tomaszewskiej-Bolałek.
Gdy znana badaczka kultury kulinarnej, orientalistka, blogerka Kuchniokracja przygotowuje nową publikację kulinarną, możemy się spodziewać, że będzie niezwykła. Wszak książki Magdaleny Tomaszewskiej-Bolałek już kilkakrotnie zdobywały kulinarne Oscary, czyli Gourmand World Cookbook Awards. Już w połowie maja nakładem wydawnictwa Publicat ukaże się kolejna perełka autorstwa Pani Magdaleny pt. "Deserownik", również pod patronatem Mistrza Branży :)
Tym razem autorka „odkurza” stary mebel zwany deserownikiem (lub pomocnikiem, bufetem), który służył niegdyś do wystawiania na nim deserów i ciast. Obok deserów kładzie ciekawe opowieści, wzbogacając zamieszczone w książce przepisy o teksty dotyczące historii cukiernictwa, pochodzenia potraw i ich składników.
– "Deserownik" to zbiór 75 przepisów na ciasta, desery i wytrawne wypieki. Książka została uzupełniona 15 felietonami przybliżającymi historię i pochodzenie różnych potraw oraz produktów. Czytelnik znajdziecie tu receptury na klasyczne łakocie w nowoczesnej odsłonie, specjały inspirowane kuchnią azjatycką oraz wytrawne dania idealne zarówno na codzienny obiad, jak i spotkanie z przyjaciółmi – mówi Magdalena Tomaszewska-Bolałek.
Przepisy są podzielone na kategorie: np. „odświeżona klasyka”, „z czekoladą”, „z azjatycką nutą”, „z owocami” czy „na wytrawnie”. Krótko mówiąc, uczta dla ciała, uczta dla ducha. Polecamy!