...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

czym jest Mistrz Branży

Mistrz Branży Portal dla piekarzy, cukierników i lodziarzy

Opcje filtrowania

















 
rozwiń opcje

Kategorie produktów i usług

Katalog Produktów i Usług

  • Mistrz Branży kwiecień 2021

    Mistrz Branży kwiecień 2021

    Ile trwa przygotowanie słodkiego stołu? Jak składać tort? Jakie ranty najlepiej się sprawdzą? Wreszcie - co naprawdę wchodzi w skład ceny tortu.A także kasztanowe bochenki, pachnące ciastka oraz piekarnia jako oaza spokoju. Zapraszamy do słodkiej lektury!

    Mazurki, serniki, pierniki i monoporcje, a także wypieki wytrawne - uczestnicy zaskoczyli pomysłowością i frekwencją. Poznajcie laureatów naszego wielkanocnego konkursu.

    Bez względu na czas lockdownu, urodziny, jubileusze, a nawet śluby nadal się odbywają. Można zatrzymać w jakiś sposób gospodarkę, ale nie samo życie. Dlatego, mimo licznych utrudnień, słodkie pracownie nie zwalniają tempa. I to właśnie tortom oddajemy sporą część tego wydania. 

    Całe swoje życie oddała im goszcząca na naszej okładce Urszula Janusz, właścicielka marki Urszi Cakes. Choć nie ukończyła szkoły gastronomicznej, od wielu lat pracownia tortów i słodkości jest jej drugim domem. A ona, choć działa zazwyczaj w ukryciu, dziś jest prawdziwą gwiazdą, która zaraża swoją pasją i inspiruje innych do działania. Mimo to, w pracy ma równe obowiązku z pozostałą częścią ekipy i gdy trzeba, nie boi się chwycić za młotek. Nam opowiedziała o tym, ile trwa przygotowanie słodkiego stołu, dlaczego nigdy nie otworzy cukierni w wielkim mieście i o ważnej lekcji, którą odbyła dzięki pandemii.

    Jeśli po przeczytaniu tego wywiadu nadal będziecie mieć niedosyt, zajrzyjcie na Instagrama Urszi Cakes! A odpowiedzi na nurtujące Was pytania odnośnie samych tortów może zaspokoić dalsza lektura tego wydania! W Tortowym Q&A znajdziecie najczęściej zadawane na szkoleniach pytania. Prócz tego, polecamy Wam też artykuł dotyczący sztuki składania tortu. a także jego wyceny. Okazuje się, że samo zrobienie tortu to nie lada wyczyn, zwłaszcza przy wielopiętrowych konstrukcjach. Potrzeba wiele czasu, wprawy i wiedzy wychodzącej poza pieczenie. A te elementy pracy też powinny znajdować się w jego finalnej cenie, o czym większość osób zapomina.  

    Kolejną silną kobietą, której pasja, jest silniejsza, niż pandemiczny kryzys jest Katarzyna Bukowiec-Jędrzejów. Właścicielka butikowej cukierni w Opolu - Bonbon, podchodzi do biznesu w bardzo kobiecy stylu, przekonując, że ciastka mają wyglądać jak biżuteria, pachnieć jak kwitnący ogród oraz intrygować jak spojrzenie wampa. Zadbała też o kawiarniane wnętrze Bonbona, zapraszając do współpracy znanych projektantów. Choć cukiernia otworzyła się zaledwie rok przed koronawirusowym kryzysem, nie traci wiary w sukces projektu. Najważniejsza jest cierpliwość, która - jej zdaniem - znaczy więcej, niż wielkie sumy wydane na nachalną promocję.

    Nie byłoby sukcesu Urszi Cakes oraz Bonbona bez wsparcia męskiej energii. I tego męskiego głosu nie zabraknie też w tym wydaniu, bo równowaga musi być zarówno w słodkościach, pracy i życiu! O swojej pasji do chleba opowiada Dariusz Antończyk, znana i ceniona osobowość branży gastronomicznej.

    Kontynuujemy też ciekawy cykl o nadzwyczajnych chlebach. Tym razem Henryk Piesiewicz przedstawia zalety bochenków z mąki kasztanowej, które są dumą Kostaryki. Mogą zyskać na popularności ze względu na niezwykłe właściwości kasztanów, z których mąka jest neutralna, a przez to odpowiednia dla osób z nietolerancjami pokarmowymi, w tym chorujących na celiakię. Co jeszcze można wyczarować z kasztanów jadalnych w piekarni lub cukierni? Koniecznie przeczytajcie ten materiał! 

    Zainspirowani i gotowi do działania zajrzyjcie też do naszego przeglądu nowości. Akcesoria i surowce zawsze mogą uczynić Waszą pracę przyjemniejszą i łatwiejszą. Wychodzimy z założenia, że słodki biznes, który często zaczyna się od pasji, powinien zawsze nią po części zostać. A do tego trzeba pamiętać o uprzyjemnianiu sobie tej pracy!

    Mamy nadzieję, że lektura tego wydania będzie właśnie takim słodkim momentem wytchnienia.

     

    SPIS TREŚCI

    Rozmowa Mistrza Branży
    Tortowa królowa – rozmowa z Urszulą Janusz
    Kobiece oblicze cukierni – rozmowa z Katarzyną Bukowiec-Jędrzejów
    Mój spokój, moja cisza – rozmowa z Dariuszem Antończykiem

    Mistrz produkcji
    Dan Cake stawia na zrównoważony rozwój
    Tortowe Q&A
    Składanie tortu krok po kroku
    Ile faktycznie kosztuje tort
    Kreatywny sugacrafting z Angeliką Chwyć
    Przegląd dekoracji i akcesoriów
    Sezamek z malinami
    Kompendium wypieków – ciasto zbijane
    Nadzwyczajne chleby – kasztanowe bochenki
    Lody okiem Szymona

    Mistrz zarządzania
    Limit izomerów trans w żywności
    Czy z tym wnętrzem mi do twarzy?
    Wielka 3, czyli jak zawojować internety
    Klinika Rozwoju

    Flash News
    Wielkanoc z jajem – wyniki konkursu
    V edycja konkursu Bake&Play rozstrzygnięta

     

    ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY

    Pobierz numer w PDF >

    Kup bieżący numer Mistrza Branży w wersji drukowanej >

    Więcej
    oferta
    inne
    producent
    Mistrz Branży, wydawnictwo Grupa 69
    sprzedawca
    Mistrz Branży
  • Mistrz Branży marzec 2021

    Mistrz Branży marzec 2021

    Wiosna, czyli Wielkanoc i lody! Właśnie te dwa tematy zdominowały najnowsze wydanie Mistrza Branży. Mateusz Karpiński  opowiada jak rzemiosło może funkcjonować na wielką skalę, Paweł Jafernik przywraca modę na lody cassate, a Hiszpania wyznacza ogólnoeuropejski trend na wyjątkowy smak, którego nie może zabraknąć w tym sezonie!

    SPIS TREŚCI

    Rozmowa Mistrza Branży
    Jakość rzemiosła w makroskali – rozmowa z Mateuszem Karpińskim
    Lody na okrągło – rozmowa z Pawłem Jafernikiem
    Zmączeni – spełnienie marzeń o dobrym chlebie

    Mistrz produkcji
    Włoskie Gelato mają konkurencję
    Lodziarskie inspiracje
    Słodkie pisanki 3D
    Lody okiem Szymona
    Inspiracje lodowe Sempre
    Robota dla Ribota
    Kreatywny sugacrafting Angeliki Chwyć
    Komendium wypieków – ciasto obgotowywane
    Glasbord® na ściany i sufity
    Król wielkanocnego stołu – mazurek
    Automatyzacja odpieku pieczywa

    Wielkanoc z pomysłem - Receptury
    Mazurek karmelowo-czekoladowy z musem pomarańczowym
    Soczysta malina
    Wiosenna monoporcja
    Ciasto drożdżowe Ala Colomba
    Ciasto bazowe
    Wielkanocne babeczki Lemon Twist
    Mazurek owsiany z bakaliami
    Babka piaskowa bez pszenicy
    Chleb z kogutem

    Mistrz zarządzania
    Nowy limit zawartości tłuszczów trans
    System ERP w czasach kryzysu
    Eko nie tylko od święta

    Flash News

     

    ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY

    Pobierz numer w PDF >

    Kup bieżący numer Mistrza Branży w wersji drukowanej >

    Więcej
    oferta
    inne
    producent
    Mistrz Branży, wydawnictwo Grupa 69
    sprzedawca
    Mistrz Branży
  • Mistrz Branży luty 2021

    Mistrz Branży luty 2021

    Intuicyjne kulinaria Agnieszki Jasińskiej, kryzysowy marketing Marcina Samsela oraz słodkie trendy na 2021. A także bohaterskie kawiarnie otwarte w lockdownie oraz dużo dobrego chleba - tego  rzemieślniczego prosto z 19. dzielnicy, ale też kartoflanego, naroczańskiego i czarnego rodem z Włoch.

    Pomimo Walentynek i Tłustego Czwartku luty nigdy nie był czasem żniw dla branży piekarsko-cukierniczej. W tym roku okres ten zdaje się być jeszcze trudniejszy. Przedłużający się z miesiąca na miesiąc lockdown skutecznie pokrzyżował plany wielu producentów, którzy nie mogą rozwijać się tak prężnie, jakby tego chcieli. A jednak branża nie stoi w miejscu! Powstają nowe piekarnie, otwierają się pracownie cukiernicze. "Polscy cukiernicy świetnie sobie radzą i się nie poddają" - powiedziała nam wybitna osobowość polskiej sceny cukierniczej, Bożena Sikoń, która z wielką uwagą przygląda się temu jak branża sobie radzi w tych niełatwych czasach. 

    Bohaterka Rozmowy Mistrza Branży, która zagościła na naszej okładce, Agnieszka Jasińska, również jest przykładem tego jak poradzić sobie w pandemii i kryzysie. Freelancerka, która do tej pory działała wyłącznie offline, prowadząc warsztaty i udzielając się na najróżniejszych kulinarnych eventach, z dnia na dzień straciła wszelkie zlecenia. Okazało się, że pustka w kalendarzu stała się przestrzenią do realizacji przedsięwzięć, które latami czekały na ich realizację. Dziś nasza rozmówczyni może pochwalić się własną książką kulinarną, w której prezentuje swoje podejście do jedzenia. Intuicja, rośliny zamiast mięsa, ale też gluten i smak tradycji, czyli nowoczesne, funkcjonalne comfort food to trend, który podyktował treść publikacji i jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Wywiad z Agnieszką Jasińską znajdziecie na str. 8.

    Agnieszka Jasińska, podobnie jak tysiące innych przedsiębiorców jest też swoim managerem i marketingowcem. Czy jednak są jakieś konkretne narzędzia do prowadzenia marketingu na czas tak nietypowy, w jakim się znaleźliśmy? O tym przekonuje Marcin Samsel, specjalista zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa publicznego. Najważniejsze w tym wszystkim okazuje się opanowanie emocji oraz umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji. Oprócz tego, warto też tworzyć czarne scenariusze i szukać pomocy, gdzie indziej, niż w opcjach rządowych, takich jak tarcza finansowa PFR. Gdzie konkretnie? O tym przeczytacie w rozmowie z naszym ekspertem na str. 18.

    Pomocna w działaniach reklamowych i poszukiwaniu dróg rozwoju może okazać się też znajomość tego, co modne w witrynie cukierni i na półce piekarni. Nasza redakcja przewertowała wiele zdjęć na Instagramie, Facebooku i poznała opinie ekspertów oraz samych konsumentów, tworząc zestawienie aktualnych trendów. Mrożonki, matcha, owies, mleko groszkowe, cytrusy, czysta etykieta to tylko niektóre hasła, które będą rządzić w nadchodzącym sezonie. Więcej znajdziecie na str. 24.

    O tym, że polscy przedsiębiorcy się nie poddają najlepiej świadczy istny rozkwit  biznesów czekoladowych, a także piekarni rzemieślniczych. Jednym z takich miejsc jest piekarnia Chlebowy, usytuowana na warszawskiej Woli. Biznes jest owocem spotkania dwójki pasjonatów francuskiego pieczywa, których drogi przecięły się w kuchennej restauracji. Dziś pieką chleb inspirowany tradycjami polskimi i ukraińskimi, kładąc nacisk nie tylko na wysokiej jakości wyrób produktu, ale też bliskie relacje z klientami, którym dowożą chleb pod drzwi, gdy ci przebywają na kwarantannie. Przeczytajcie całą rozmowę na str. 14.

    W tym wydaniu znajdziecie też więcej chlebowych inspiracji - "Niezwykłe chleby" to nowy cykl, w którym Henryk Piesiewicz przedstawia wyjątkowe bochenki z różnych zakątków świata (str. . A Rafał Nowakowski w swoim materiale  przywołuje zapomniany chleb kartoflany, który właśnie na te czasy może okazać się strzałem w dziesiątkę! (str.42). 

    Cukierniczych inspiracji także nie brakuje. W tym wydaniu rozprawiamy się z… alkoholem. Gdzie i jak go używać w nowoczesnym cukiernictwie? Na co uważać, by po procentach nie został tylko zapach zwietrzałych drożdży? I jaki alkohol najlepiej pasuje do konkretnych produktów? Na te pytania odpowiedzieli mistrzowie nowoczesnych słodkich kreacji - str. 38. 

    Równie bohaterską postawę jak ci, którzy otwierają biznesy w czasie lock downu, prezentują przedsiębiorcy, którzy przyjmują w swoich lokalach gości stacjonarnie. Na taki krok odważyło się wiele restauracji, ale nieliczne są tu przypadki kawiarni czy lodziarni. My, solidaryzując się z akcją #otwieraMY, odwiedziliśmy nie jeden taki lokal i porozmawialiśmy z czym właściwie wiąże się uruchomienie . Czy takie postępowanie "legalne" i jak zabezpieczyć lokal, by funkcjonował sprawnie w reżimie sanitarnym. Na te pytania odpowiedzi udzieliła nam Sylwia Nikodon z rodzinnej lodziarni-cukierni Klapec, która przekonuje - "Musieliśmy myśleć o sobie, a nie czekać na pomoc, która nie nadeszła i nie nadejdzie.". Materiał o otwartych lokalach znajdziecie na str. 54.

    Można, a nawet trzeba prowadzić marketing, wprowadzać nowe produkty, planować sezon, a także inwestować. Można, a nawet trzeba po prostu dalej żyć. I z takim nastawieniem oddajemy w Wasze ręce kolejny numer Mistrz Branży. Do boju!

     

     

    ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY

    Pobierz numer w PDF >

    Kup bieżący numer Mistrza Branży w wersji drukowanej >

     

    Więcej
    oferta
    inne
    producent
    Mistrz Branży, wydawnictwo Grupa 69
    sprzedawca
    Mistrz Branży

    cena 23,00 zł

  • Mistrz Branży styczeń 2021

    Mistrz Branży styczeń 2021

    Początek roku sprzyja świeżemu spojrzeniu, tworzeniem planów, podejmowaniem wyzwań i poszukiwań nowych trendów. Ambitne wyznaczanie celów jest trudne w tak niepewnym czasie, ale warto mimo wszystko inwestować w siebie i swoje marzenia. Przekonuje o tym goszczący na naszej okładce Michał Doroszkiewicz, który latami kreował w głowie obraz otwarcia własnej cukierni. Dziś, mimo opóźnień spowodowanych zaistniałą sytuacją,  z dumą spogląda na wykończone wnętrza gotowe przyjąć pierwszych klientów. Ale to nie jedyny powód do dumy. W rozmowie z naszą redakcją opowiada o tym jak bardzo ważne jest dla niego młode pokolenie, w które inwestuje równie mocno jak w siebie. Jego kolejną ambicją jest stworzenie miejsca, w którym młodzi adepci sztuki cukierniczej będą mogli nabywać nowych umiejętności i zarażać się pasją.

    Głód wiedzy dotyczy z resztą nie tylko młodych. Pandemia, zatrzymując pędzący świat, nie powstrzymała chęci rozwoju. Szkoleniowy boom trwa w najlepsze, zmieniając swe oblicze i przenosząc się do sieci. Filmiki instruktażowe, a nawet całe kursy online mają niewątpliwe zalety, które doceniają cukiernicy i piekarze. W tym wydaniu znajdziecie obszerną aktualną bazę firm i ośrodków szkoleniowych, które pozwolą Wam zrealizować wyzwania na ten rok.

    Początek roku to również czas określania wiodących trendów, które będą dotyczyć najbliższego sezonu, a także całego roku. Na naszych łamach znajdziecie wytyczne dla branży lodziarskiej, które w dużej mierze można też przełożyć na to, co pojawi się w deserach i ciastach. Trendy lodziarskie znajdziecie z kolei już na naszym portalu >>> KLIK! A w tym numerze prezentujemy sprawdzone receptury na karanawałowe przysmaki. 

    Karnawał może obejść się bez tańców i zabaw, ale nie bez pączków i faworków. Jak prezentują się pączkowe hity z Instagrama? I czy pączek zawsze był tłusty i słodki? O tym przeczytacie w tym wydaniu. Znajdziecie też ciekawy materiał o tym czym w czasie karnawału raczą się Francuzi.

    A na koniec polecamy Wam ważny, choć nie do końca słodki wywiad z dietetyczką, Angeliną Ziembińską. To rozmowa, której temat z pewnością bliski jest postanowieniom milionów ludzi u progu stycznia, bo dotyczy odstawieniu nadmiaru cukru. Taki trend jest też jednym z najważniejszych dla całej branży gastronomicznej na ten rok. 

    Comfort food, czyli jedzenie powodujące lepszy nastrój i wywołujące miłe wspomnienia, a obok niego dbałość o czystą etykietę i zdrowie to dwa najsilniejsze trendy. I choć z pozoru często sprzeczne to jednak bliskie prawdziwemu życiu. Na co dzień dbajmy przede wszystkim o zdrowe ciało, a od czasu do czasu zróbmy coś dla psychiki, jedząc lukrowanego pączka lub chrupiące faworki. W końcu harmonia jest najważniejsza. I oby ta szybko wróciła na świecie, by wszystkie Wasze plany mogły zostać zrealizowany w tym nowym roku!

    Zapraszamy do lektury!

    Spis treści

    Rozmowa Mistrza Branży
    Patron polskiego cukiernictwa – rozmowa z Michałem Doroszkiewiczem
    Cukrzyca – nowa pandemia XXI wieku? – rozmowa z Angeliną Ziembińską
    Dekorowanie masą cukrową, kremem maślanym i adrenaliną – rozmowa z Marleną Doroś

    Mistrz produkcji - tłusty czwartek
    Pączek – wytrawna historia i słodkie trendy
    Karnawał czas zacząć – smażymy idealne pączki
    Faworki
    Tartaletki z kremem o smaku waniliowym
    Pączki serowe
    Faworki

    Mistrz produkcji
    Galette des rois, crepes, merveilles – karnawał po francusku
    Italia – królestwo pszennego pieczywa
    Kompendium wypieków – ciasto biszkoptowo-tłuszczowe
    Lody okiem Szymona – lodowe trendy
    Kreatywny sugarcrafting z Angeliką Chwyć

    Mistrz zarządzania
    Głodni wiedzy – szkolenia w dobie pandemii
    Przegląd firm szkolących 2021
    Pandemia –czy możemy się rozwijać?
    Nowy rok, nowe trendy

    Flash News

     

    ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY

    Pobierz numer w PDF >

    Kup bieżący numer Mistrza Branży w wersji drukowanej >

     

    Więcej
    oferta
    inne
    producent
    Mistrz Branży, wydawnictwo Grupa 69
    sprzedawca
    Mistrz Branży
  • Mistrz Branży grudzień 2020

    Mistrz Branży grudzień 2020

    Powiedzieć, że 2020 był rokiem trudnym to mało. Ten rok przewartościował myślenie wszystkich rzemieślników i producentów. I z pewnością zmienił oblicze całej branży. Nie zmienił jednak pragnienia świąt, które jest głęboko zakorzenione w polskiej tradycji. Zgodnie z naszymi obserwacjami i opiniami ekspertów zamówienia na świąteczną ofertę cieszą się ogromnym zainteresowaniem, zupełnie tak jakby dla Polaków nie miały znaczenia ograniczenia wynikające z rządowych obostrzeń. Przygotowujemy się do świąt i cieszymy się nimi jak co roku. I dobrze, bo tego nam właśnie trzeba (więcej przeczytacie w reportażu str. 58).

    O znaczeniu tradycji w swoim życiu zawodowym i odgrzebywaniu kilkusetletnich receptur opowiada  – Tomasz Korfel, który w rozmowie Mistrza Branży zabiera nas w podróż 30 lat spędzonych w cukierni i piekarni. Opowiada również o tym, dlaczego idąc do cukierni, zawsze zamawia sernik oraz makowiec, zdradza, czy można upiec chleb na 700 letniej recepturze. 

    O tradycji pisze w swoim także felietonie  chef Maciej Rosiński i to właśnie ona stanowi kanwę do większości 12 receptur, którymi „zastawiliśmy” łamy tego wydania (str. 38). Znajdziecie w nim kilka wariacji na temat piernika, ale też tort amaretto, chleb świąteczny, pralinę wiśniową i babkę makową. 

    Jest też receptura na sernik, bo obok makowca, również i tego ciasta nie może zabraknąć w czasie świąt. Ser to jednak nie zawsze tylko tradycyjny sernik. Ten długodojrzewający stał się składnikiem deserów oferowanych przez warszawską Bursztynową bistro. Tamtejszy szef kuchni szczególnie upodobał sobie łączenie smaków nieoczywistych i pozornie do siebie niepasujących. O tym niebanalnym pomyśle przeczytacie w materiale Ewy Siudy-Szymanowskiej na str. 26.

    Ten numer  - zgodnie z tracyją - doprawiliśmy przyprawami wchodzącymi w skład mieszanki korzennej, a w czasie błogiego odpoczynku będziecie mieli okazję poczytać też o historii piernika i skandynawskich gwiazdkowych zwyczajach i sztuce lukrowania (rozmowa z Anną Komisarczyk str. 18). Przede wszystkim tchnęliśmy w niego też nieco magii, prezentując efekty niezwykłej kooperatywy polskich sugarcrafterek. Pomysłowdawczyni,Gabriela Rüscher postanowiła znaleźć wspólny mianownik, który - na przekór restrykcjom - znów połączy ze sobą twórców. Tym jednoczącym elementem okazała się historia Słowian, a konkretnie - mity i legendy. Tak powstało 20 niezwykłych prac, które znajdziecie w tym wydaniu na str. 23.

    Szkoda tylko, że dzieła te - póki co - można podziwiać na razie tylko w Internecie. Ale zdjęcie w sieci ma dziś bardzo duże znaczenie. Jest niezwykle ważnym elementem tworzenia oferty świątecznej. Czy na takim zdjęciu powinny znaleźć się różne smakołyki czy tylko jedno ciasto? Czy zapalone światełka to dobry dodatek dekoracyjny i dlaczego trzeba uważać na bombki? Tego dowiecie się z artykułu Katarzyny Fiszer, specjalistki od fotografii kulinarnej (str. 78). 

    Oby w tym roku wraz z pierwszą gwiazdką pojawiła się też nadzieja. Nadzieja na to, że wraz z nadejściem nowego roku wróciła do nas stara normalność. I byśmy wkrótce zobaczli się nie tylko na zdjęciu w mediach społecznościowych. Słodkiego błogiego czasu, Drodzy Czytelnicy!

     

    ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY

    Pobierz numer w PDF >

    Kup bieżacy numer Mistrza Branży w wersji drukowanej >

     

     

    Więcej
    oferta
    inne
    producent
    Mistrz Branży, wydawnictwo Grupa 69
    sprzedawca
    Mistrz Branży
  • Mistrz Branży listopad 2020

    Mistrz Branży listopad 2020

    Sytuacja na świecie zmienia się z dnia na dzień, nie napawając optymizmem. My niezmiennie jesteśmy z Wami. I właśnie oddajemy  w Wasze ręce najnowszy numer, mocno pachnący świeżym chlebem rodem z San Francisco. Jest też o cieście parzonym, lodach w słoiku i tortach, które zbliżają do siebie ludzi.

    W lokalach, w których niedawno jeszcze było głośno jak w ulu, teraz jest cicho i pusto. Mimo wszystko, właściciele tyskiej piekarni HIVE, nadal uwijają się jak pracowite pszczoły, bo ich pieczywo w ciągu kilku lat zyskało miano wręcz kultowego w tej części kraju. Zainspirowani klimatem i jakością piekarni rodem z Nowego Jorku, Berlina i San Francisco, kilka lat temu postanowili obok kawiarni i cukierni, rozpocząć prowadzenie rzemieślniczej piekarni. Z powodzeniem, ale i z trudnymi początkami. Poznajcie Magdalenę i Mariusza Bandrowskich, gości naszej okładki i Rozmowy Mistrza Branży. 

    Chlebowi poświęcamy w tym numerze naprawdę sporo miejsca. Zdaje się, że druga fala pandemii oznacza bowiem też czas pieczywa. Zwłaszcza - jak pokazują liczne statystyki - tego zdrowego. Jeszcze do niedawna oznaczałoby to bezglutenowego. Po kilku latach nagonki na gluten, okazuje się, że nie jest on tak szkodliwy dla większości. Wystarczy poznać podstawy naukowe właściwości glutenu pszennego. Wyniki badań na ten temat przytacza w swoim tekście Adam Melkowski.

    Nie tylko gluten wraca do łask, ale i zniesławione w latach 90. "mieszanki". Te jak najbardziej również mogą być zdrowe! Coraz większa rzesza producentów dba o ich wysokiej jakości skład, ponieważ tego domaga się konsument. Konsument, który  coraz chętniej sam też chce, niczym szef kuchni, eksperymentować i wypiekać w swoim domu. O tym pisze w tym wydaniu Helena Chmielewska, która przytacza także inne trendy, którymi karmi się obecnie konsument.

    Nie samym chlebem żyje człowiek. "Nawet w czasie wojen kupowano słodycze" - mówi Marlena Doroś, która wraz z mężem jest gościem naszej kolejnej Rozmowy Mistrza Branży -  o tym jak w wieku 40 lat właścicielka "Bajkowych tortów" zmieniła swoje życie na lepsze i tortach, które zbliżają ludzi, a także, skąd wzięły się kultowe ranty, co będzie tortowym trendem 2021 i jak sobie radzić w czasie pandemicznego kryzysu.

    W numerze znajdziecie także kolejny odcinek Kreatywnego Sugarcraftingu, w którym Angelika Chwyć tym razem prezentuje różnorodne możliwości wałkownicy.

    Tylko jak sprawić, by w czasie mrozu, deszczu i wiatru klient chciał w ogóle odwiedzić cukiernię lub piekarnię? Katarzyna Paś przekonuje, że kluczem do sukcesu jest okno wystawowe. A właściwie to światło bijące przez to okno. Powinno być ciepłe i przyjemne. Jak to wyczarować? Czytajcie!  

    A oprócz tego, tajniki ciasta parzonego, wino i czekolada oraz receptury z alkoholem. Książki pachnące chlebem, które są najlepszymi branżowymi podręcznikami. Lody zamknięte w słoiku, czyli pomysł na prezent w czasie pandemii i sposób na wprowadzenie ich na trwałe do restauracji. Rozmowa z Oskarem Wiewiórskim, członkiem zwycięskiej drużyny konkursu Archimagirus. 

    Niech ten numer będzie słodką inspiracją, która pozwoli wykorzystać twórczo czas oczekiwania na lepsze. Mimo tego, że nasza rzeczywistość zmiania się z dnia na dzień, my wciąż jesteśmy z Wami i dla Was. 

    ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY

    Pobierz numer w PDF >

    Kup bieżacy numer Mistrza Branży >

     

    Więcej
    oferta
    inne
    producent
    Mistrz Branży, wydawnictwo Grupa 69
    sprzedawca
    Mistrz Branży

Kategorie

Maszyny i urządzenia do produkcji

Pozostałe