„Szukając klienta. Jak rozpoznać potencjalnego nabywcę i nie wpadać w pułapkę sprzedawania wszystkim" to opowieść, która wprowadza czytelnika w świat sprzedaży z marketingowym tłem, rozwiewając niektóre mity związane z tymi zjawiskami. Prosty język, wiele ciekawych przykładów opartych na doświadczeniach autorów, nieco inne spojrzenie na klienta, czy wreszcie wartościowe, praktyczne wskazówki to tylko niektóre powody, dla których warto poświęcić tej książce swój czas i uwagę.
Na współczesnym rynku, nasyconym produktami i usługami, kluczowe pytanie brzmi: gdzie i w jaki sposób szukać nowych klientów? Książka „Szukając klienta” próbuje zmierzyć się z tą problematyką. Oprowadza czytelnika po krainie biznesu, sprzedaży oraz konsumenckich wyborów i zachowań. Pokazuje, jakie wymagania stawia handlowcom współczesny rynek. Dowodzi, że dziś nie wystarczy być dobrym sprzedawcą, z solidną wiedzą sprzedażową, kompetencjami i rynkową intuicją. Dzisiaj potrzeba czegoś więcej. Sukces w sprzedaży osiągnie ten, kto nie boi się podjąć marketingowego wyzwania ani stanąć z klientem twarzą w twarz… ale nie tylko po to, by zachęcić go do zakupu, ale również po to, by go poznać, zajrzeć w jego konsumencką duszę, odkryć jego motywacjei insighty. A następnie odpowiedzieć na nie w taki sposób, by z jednej strony zachwycić klienta, a z drugiej — odnieść sukces sprzedażowy. Wydaje się proste, prawda? A jednak nie jest to takie oczywiste w czasach, gdy na półkach sklepowych zalegają dziesiątki tysięcy towarów, a klienci nie podejmują decyzji zakupowych tak racjonalnie, jak mogłoby się wydawać. Nie jest to także łatwe w dobie intensywnego postępu technologicznego, który zmienia zarówno sposób produkcji, jak i dystrybucję, a także komunikację na linii producent – konsument.
Inspiracją dla zebranych w książce porad i wskazówek były prawdziwe przeżycia biznesowe, gromadzone przez lata do świadczenie, głownie w obszarze zarządzania, sprzedaży i marketingu, a także wnikliwa obserwacja zmieniającej się rzeczywistości biznesowej oraz analiza setek praktycznych rynkowych sytuacji.
O autorach
Arkadiusz Bednarski - trener i praktyk sprzedaży. W swojej 20-letniej karierze przeszedł drogę od handlowca, przez kierownika i dyrektora sprzedaży, po członka zarządu spółki prawa handlowego. Jest autorem koncepcji budowy sieci sprzedaży, przyczynił się do rozwoju wielu firm. Prowadzi autorskie seminaria i szkolenia sprzedażowe w kraju i za granicą. Od 20 lat jest trenerem, przeszkolił ponad 12 tysięcy osób z 23 krajów.
Absolwent Wydziału Zarządzania i Technologii Żywności Akademii Morskiej w Gdyni oraz studiów na kierunku negocjacje i mediacje w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Autor licznych publikacji prasowych oraz 14 książek, w tym kilku bestsellerów — wśród nich Mistrza sprzedaży, który doczekał się już trzech wydań.
Kinga Religa - praktyk i trener marketingu. Absolwentka Katedry Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Ukończyła kurs Professional Diploma in Marketing i uzyskała międzynarodowy dyplom potwierdzający kwalifikacje i kompetencje marketingowe w The Chartered Institute of Marketing w Londynie. Dyrektor Agencji Komunikacji Marketingowej Business Consulting w Katowicach, kieruje zespołem odpowiedzialnym za projekty z zakresu promocji, w tym dokumenty strategii komunikacji marketingowej, prace koncepcyjne i kreatywne, przygotowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych wraz z nadzorem organizacyjnym i merytorycznym, realizacja projektów badawczych.
Angażuje się w przedsięwzięcia związane z marketingiem terytorialnym, promocją miast i regionów. Jest autorką i współautorką wielu kampanii promocyjnych z tego obszaru, realizowanych w kraju i za granicą. Regularnie prowadzi zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Śląskim i w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, a także szkolenia i warsztaty z zakresu marketingu oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Autorka artykułów na temat komunikacji marketingowej w branżowych czasopismach.