Centrum Akademii Czekolady Barry Callebaut otworzyło się w Casablance w Maroku. Tym samym firma debiutuje na rozwijającym się rynku północnoafrykańskim, gdzie segment czekolady premium rośnie w siłę.
Callebaut buduje globalną sieć Centrów Akademii Czekolady, obecnie ma ich 26. Centrum w Casablance jest drugim na kontynencie afrykańskim. Centra oferują inspiracje, szkolenia i wsparcie dla profesjonalistów: cukierników, piekarzy, szefów kuchni. Pomagają im rozwijać talenty, zdobywać wiedzę, poznawać trendy i techniki.
Praca centrum w Casablance będzie opierać się na zespole lokalnych szefów kuchni, planuje też wizyty innych renomowanych szefów kuchni. Ma odgrywać ważną rolę we wprowadzaniu innowacji. Rynek czekolady gourmet mocno rozwija się w regionie północnoafrykańskim, powstają nowe koncepcje w dziedzinie wzornictwa i smaków. Centrum ma wspierać lokalne firmy w zakresie rozwiązań, by mogły konkurować na rynku. Dla Barry Callebaut powstanie centrum w Maroku to element zacieśniania więzi z klientami na tym rynku.
ESS