...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Czym żywi się świat – innowacje na rynku słodyczy, część II

Po co będzie­my sięgać z wielką przyjemnością, a po co nie? Na pewno to i wiele innych pytań spędza dziś sen z powiek niejednemu producentowi żywności. Działy marketingu prześcigają się w wymyślaniu pomysłów, jak jeszcze uatrakcyjnić produkty – czy to poprzez prozdrowotne składniki, czy oryginalne opakowanie.

Spójrzmy zatem, czy i tym razem coś nas może urzec na rynku słod­kich nowości.

Pomysłowe żelki
Nasi niemieccy sąsiedzi przedstawili nie­dawno bardzo ciekawą ofertę dla osób, któ­rym przeszkadza przykry zapach w ustach po spożyciu czosnku, wypiciu alkoholu, a nawet zapaleniu papierosów. Produk­ty z serii „Gegen die Fahne” pojawiły się na rynku w trzech wersjach, mając przy tym jeden cel – niwelować przykre zapa­chy z ust. Według wskazówek podanych na opakowaniu po spożyciu np. czosnku należy odczekać pół godziny, spożyć żel­ka, a następnie odczekać kolejne 30 minut na rezultaty. Cały sukces tego produktu tkwi w specjalnie „skonstruowanym” aro­macie, który dzięki swojej budowie che­micznej likwiduje przykre zapachy wy­dobywające się z ust konsumenta. Póki co produkt oferowany jest w opakowaniach jednostkowych i dostępny jedynie w sprze­daży internetowej.

 

Żeby zdrowo się odżywiać, niekoniecznie musimy sięgać po produkty z półek z żywno­ścią azjatycką. Coraz bardziej dbamy o sylwetkę, chcąc być bardziej fit, jednak każdy or­ganizm potrzebuje też cukru, także tego występującego w naturze. Jak się okazuje, nie wszystkie słodycze muszą pła­wić się w czekoladzie i być „na­faszerowane” cukrem.

 

Naprze­ciw temu wychodzą produkty powstałe z zagęszczonych koncentratów owocowych, a co najważniejsze – bez dodatku cukru i konserwantów. Prezentowane przeze mnie nowości to żelki owocowe i bato­niki, które jak najbardziej mogą być spo­żywane przez wegetarian. Oba wymienione produkty można za­liczyć do naturalnych przekąsek, które również świetnie wpisują się w panujący obecnie marketin­gowy trend, polegający na zmniejszaniu porcji produktu (downsizing).

Przyglądając się bliżej liście składników na opakowaniu żelek pod nazwą „Fru­it Cubes”, nie znajdziemy tam żadnych sztucznych barwników, bo te uzyskujemy przecież już z zagęszczonych ekstraktów owocowych, będą­cych składnikami omawianego pro­duktu. Produkt ten powstał bez udzia­łu tłuszczu, co tylko przemawia za tym, że możemy śmia­ło i bez wyrzutów sumienia sięgać po te żelki.

 

Również bezgluteno­we batony owocowe „Braw”, produkowa­ne przez szkocką firmę Braw Food, zachęcają do spożycia eksponując już na przedniej stronie opa­kowania informacje o tym, że do produktu nie dodano cukru.

Ciekawostki z krainy lodów
Ciekawe udziwnienia nie ominęły rów­nież branży lodziarskiej. Któż z nas nie słyszał o słynnych brytyjskich Fish & Chips, konsumowanych namiętnie przez Brytyjczyków. Wyobraźmy sobie teraz, że to słynne danie występuje w postaci lodów, a co ciekawe – nie smakują one wcale owocami, ale właśnie jak tradycyj­ne Fish & Chips. To ciekawa alternatywa dla tradycyjnych lodów gałkowych, choć czy ktoś się skusi na lody o smaku frytek i ryby w panierce?

 

Piwo i czekolada
Dobra czekolada i piwo wytwarzane we­dług tradycyjnych receptur – chyba każdy już z nas wie, że to właśnie sztandarowe produkty Królestwa Belgii. Belgowie wy­szli nam tym razem naprzeciw, tworząc wspaniałą mieszankę nadzień o smaku tradycyjnego piwa zamkniętych w wybor­nej czekoladzie, uzyskując tym samym produkt „dwa w jednym”. Produkt, wytwarzany przez firmę Chocolaterie Carré BVBA z Belgii, o trafnej na­zwie Choco Beer, jest efek­tem współpracy z trzema browarami: Bockor, De Ha­lve Mann i Palm Breweries. Wynalazek ten sprzedawany jest w opakowaniach z piwnym designem, a jednostkowy produkt ma kształt małej buteleczki piwa owiniętej w aluminiową folię w barwach oryginalnego belgijskie­go piwa.

 

Czym jeszcze zadziwi nas branża cukier­nicza? Zapewne opisane powyżej cieka­wostki z rynku słodyczy nie są ostatnim słowem twórców zadziwiających nasze podniebienia słodkości. Delektujmy się zatem nowymi, ciekawymi smakami i... czekajmy na nowe!

mgr Piotr Ławrowski

materiał pochodzi z drukowanego wydania Mistrza Branży numer marzec 2014

Polecamy również
Czym żywi się świat – innowacje na rynku słodyczy cz 1

Bieżące wydanie czasopisma

Czy absolwenci szkół gastronomicznych mają dobry start? Jak wykonać tort na 600 osób w 1-osobowej pracowni? Czy przekształcenie swojej działalności w spółkę dziś się opłaca? Czym różni się szarlotka od jabłecznika?

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji