...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Inteligentnie, przewrotnie i z klasą - 7 reklam bez sztampy

Kreatywna reklama to taka, która ciągle szuka nowych form atrakcyjności, zaskoczenia oraz pożądania. Nie ma nic gorszego niż sztampa prowadząca do banału. Żyje­my w czasach popkultury, która wyjątkowo szybko się nudzi. Nawet piękne kobiety tracą na atrakcyjności, kiedy widzimy je w tych samych odsłonach po stokroć.

Najczęściej spotykane motywy w reklamie czekolady to kobiece usta, wywołujące sko­jarzenia z aksamitnością i uczuciem błogiego stanu. Taki widok potrafi zachęcić każdego do zakupu tabliczki czekolady, pod warunkiem, że taka reklama jest jedna. Przy reklamach konkurencyjnych, które za­wierają tak samo zakodowany przekaz, siła przebicia zostaje brutalnie wyhamowana. Wszystkie są bardzo podobne, przez co stają się sztampowe, a po pewnym czasie wręcz zanudzają. Czy o to chodzi w reklamie? Zdecydowanie NIE, dlatego postanowiłem znaleźć ta­kie działania marketingowe na świecie, które zrywają z przeklętą sztampą. Obok znajdziesz 7 inspiracji jak 7 bodźców, które pobudzą Twoją kreatywność, otworzą Cię na nowe myślenie i zainicjują nowoczesny mar­keting we własnej firmie. Zobacz, jak prosto, a jed­nocześnie zaskakująco i atrakcyjnie wzbudzić żywe zainteresowanie klientów dobrze znanymi produktami.



Inspiracja1
Wartość dodana.
Pierwszym przykładem nieszablonowego działania marketingowego jest firma Nestle, właściciel marki Kit Kat. Marka ta od samego początku ko­rzysta z hasła reklamowego, które brzmi „zrób sobie przerwę”. Tym ra­zem zrobiła jeszcze jeden krok dalej, przygotowując dla swoich klientów wartość dodaną. Agencja reklamowa JWT z siedzibą główną w Dubaju opracowała zestaw plakatów sugerujących ciekawe, ogólnorozwojowe i re­laksujące czynności wpływające na gimnastykę mózgu, które konsumenci mogą wykonywać w trakcie sugerowanej w reklamie przerwy. Połączenie przyjemnego relaksu z pożytecznymi czynnościami stanowią przykłady widoczne na plakatach reklamowych, na których możemy rozwiązać krzy­żówkę, sudoku lub poszukać wyjścia z labiryntu. Perfekcyjny przykład marketingu marki Kit Kat polega na psychologicznym połączeniu produk­tu z wartością dodaną, tj. pożytecznym działaniem dla samego siebie.

 


Zabójcza broń

Inspiracja 2
Zaskoczenie.
Z czym kojarzą Ci się zazwyczaj reklamy produktów spożywczych? Oczywiście z czymś przyjemnym. Czasem do znudzenia. Aktorzy na plakatach i w spotach reklamowych delektują się pyszną czekoladą lub zamrażają cały autobus, pokazując jak odświeża­jąca i mroźno świeża jest oferowana guma do żucia. Tym razem kampania reklamowa Mentos Marbles, stworzona przez jedną z najbardziej znanych agencji reklamowych na świecie Ogilvy & Mather w Bombaju, w Indiach, oparła się na elemencie zasko­czenia. Agencja zaprojektowała trzy niezwykle brutalne plakaty reklamowe przed­stawiające, jak wielkimi torturami dla człowieka jest żucie tych cukierków. Plakaty mają za zadanie przekazać, że Mentos Marbles są tak cierpkie i kwaśne zarazem, że człowiek chce się zabić. Po włożeniu jednego z nich do ust postacie na plakatach chcą się powiesić, strzelić z broni palnej w głowę, wbić sobie nóż, wypić truciznę, a nawet pozwolić ukąsić się wężowi. Mimo że reklamy mogą pozostawiać po sobie nieprzyjemny smak w ustach, Mentos Marbles pokazało, że można użyć brutalności w branży spożywczej i wyjść z tego bez szwanku. W tym przypadku brutalność jest całkowitym przeciwieństwem słodyczy, dlatego kampania świetnie zadziałała, wyko­rzystując regułę kontrastu, szokując i trafiając do świadomości młodzieży (do której w głównej mierze kierowany jest komunikat).


 

Inspiracja 3
Atrakcyjność.
Atrakcyjność to kolejny element, który wpływa w szczególny spo­sób na możliwość wyróżnienia się spośród gąszczu firm konkuren­cyjnych. Doskonale wykorzystała to firma TK Food Wheat Cookie z Tajwanu, która opracowała cztery różne opakowania pod kątem nowej serii wyrobów cukierniczych. Opakowania są ze sobą spój­ne dzięki jednolitemu układowi graficznemu, jednak odróżniają się kolorystyką i informacją o smaku zapakowanych ciasteczek. W po­szczególnych pudełkach mieści się po dwadzieścia ciastek z każdego rodzaju. Dodatkowo, oprócz indywidualnie zapakowanych ciasteczek, firma opracowała zbiorcze opakowanie na wszystkie cztery produk­ty, które po związaniu specjalną wstążką świetnie się prezentują, a nawet doskonale nadają się na prezent. Zbiorcze opakowanie jest bardzo ekonomiczne, a jednocześnie stanowi sprytną formę rekla­my. To dlatego, że czarny kartonik związany wstążką jest tani w pro­dukcji, a jednocześnie nie zasłania wyróżniających się, kolorowych opakowań, które same w sobie stanowią doskonałą formę reklamy.

 


Specjalnie dla Ciebie

 

Inspiracja 4
Personalizacja.
Personalizacja stanowi wyjątkowe wyzwanie dla każdego biznesu. Jeśli przeanalizujemy branżę spożywczą, łatwo zauważyć, że swój produkt próbują spersonalizować nawet tacy giganci branżowi, jak Coca-Cola, która od jakiegoś czasu zaczęła podpisywać imio­nami puszki z napojami. Każdy klient może sobie kupić opakowanie z własnym imieniem albo ofiarować ją komuś w prezencie. Ale czy na pewno każdy? Myślę, że są takie osoby, o których Coca-Cola nie pomyślała i nie jest możliwy zakup puszki z jej imieniem. Na szczęście osoby te ucieszy fakt, że jeszcze ciekawszy pomysł zastosowała firma Coca Luxery Chocolates oferująca czekoladki. Studio reklamowe Bessermachen, które zajmuje się marketingiem dla tej firmy, dokonało cudu, ponieważ spersonalizowało każdego z nas. Bessermachen przygotowało opakowanie w kształcie i wielkości przypominające książkę, którą wieńczy hasło „life is like a book of chocolate” (życie jest jak pudełko czekoladek). Dopracowano detale, ponieważ pod książką dodano nawet sznureczek . taki, jakim zwykle zaznaczamy stronę, na której skończyliśmy czytać. Po otwarciu opakowania ukazują nam się kolejne pudełeczka o różnych kolorach. Jest ich dwanaście, a każde z nich zawiera inny smak czekoladek, różniących się od siebie tak samo, jak różnią się bohaterowie książek. Po przeczytaniu opakowań zauważamy postacie takie jak król, magik, niewiniątko, mądrala czy bohater. Każde z nich jest inne. Dla przykładu król jest pozłacany, a niewiniątko jest pokryte białym proszkiem. W dodatku każde opakowanie ozdobiono cytatem odpowiednim do jego charakterystyki związanej ze sławną osobą.


klasyka wiecznie żywa


 

Inspiracja 5
Kreacja i styl.
Czy produkt cukierniczy dorównuje rangą idealnym płatkom róż czy diamentom w kunsztownej biżuterii? Okazuje się, że taką stylową kreację zrealizowała agencja marketingowa Pheromone z Montrealu dla kanadyjskiej firmy Petits Gateaux Bouti­que Coupcake. Firma zareklamowała swoje produkty w sposób wyjątkowo szlachet­ny, umieszczając wypieczone babeczki w miejscu brylantu na pierścionku oraz róży, używając przy tym wyrażenia „grandes occasions”. Niesamowita kreacja i styl przypa­dły do gustu klientom Petits Gateaux, odwiedzającym popularny lokal w centrum Mont­realu. Kampania ta stanowi doskonały przykład i inspirację, pokazując, w jaki sposób przedstawić swój produkt, aby w okamgnieniu zyskał rangę szlachetnego i pożądanego.

 

Awangardowo

 

Inspiracja 6
Zainteresowanie.
A gdyby klient mógł sam decydować, jaki produkt chce kupić, tworząc własną, oryginal­ną kompozycję smakową? W końcu każdy z nas ma niepowtarzalny gust. Tym bardziej, że popularne stało się nietypowe łączenie smaków. Taką możliwość przygotowała firma Chocomize, która wykazała się wyjątkową elastycznością względem swoich klientów, przygotowując produkt pod indywidualne zamówienie. Każdy klient po wejściu na stronę internetową firmy, www.chocomize.com, wciela się w wirtualnego cukiernika. Przygoda rozpoczyna się od wyboru rodzaju cze­kolady belgijskiej stanowiącej bazę, od ciemnej i mlecznej, po białą. Następny etap to wybór dodatków, których cukiernia udostępnia niezliczoną ilość. Każdy klient sam dobiera owoce, orzechy, przyprawy i zioła, posypki czy cukierki, rów­nież tematyczne jak na Halloween. Liczba dostępnych składników jest tak wiel­ka, że zaprojektowanie własnego smaku jest trudniejsze, niż mogło się wydawać. Na końcu zakupów pozostaje tylko wskazać adres dostawy oraz opłacić zamówienie wymarzonej tabliczki czekolady. W Polsce tego typu oferty jeszcze nie ma.

Popularne stało się jednak wysyłanie czekoladowych telegramów, gdzie adresat pacz­ki otrzymuje wiadomość ułożoną z kostek czekoladowych. Przykładami takich firm są
www.choccolissimo.pl lub www.chocotelegram.pl. Tego typu oferta potrafi bardzo szybko wzbudzić powszechne zainteresowanie klientów, dlatego warto podpatrywać najlepszych, szczególnie za oceanem.

 

Na wspólnym blogu


Inspiracja 7
Zbudowanie zaangażowania.
Umiejętne zbudowanie zaangażowania klientów to jeden z ele­mentów, który pozwala na zatrzymanie ich na stałe. Nie sztuką jest bowiem sprzedać dany produkt raz, lecz sprzedawać go wie­lokrotnie i regularnie. Świetną metodą budowania zaangażowania jest profesjonalny blog firmowy. Ciekawymi przykładami są blogi
www.zpierwszegotloczenia.pl oraz www.smakowitychleb.pl, spon­sorowane przez firmę Kruszwica, a promujące marki Oleju Kujaw­skiego oraz Margaryny Smakowita. Na blogach już na pierwszy rzut oka zauważamy kolory firmowe, kojarzące się z marką produktu oraz jej opakowaniem, a także zdjęcia samych produktów. Treść blogów to oczywiście przepisy, które w większości przypadków w recepturze wykonania zawierają produkt firmy Kruszwica. Szcze­gólnie warto zwrócić uwa­gę na www.zpierwszego­tloczenia.pl, która pozwala na założenie własnego kon­ta. Rejestracja udostępnia wówczas dodatkowe możli­wości, jak zaznaczanie ulu­bionych przepisów, a nawet dodawanie własnych recep­tur i zdjęć. Wybrane prze­pisy, po dodaniu „do ulu­bionych” przez czytelników bloga, otrzymują serduszka. To kolejny element angażu­jący, ponieważ ludzie z natu­ry lubią być nagradzani, dlatego autorzy nadsyłają coraz ciekawsze receptury, licząc na kolejne serduszka, tworząc w ten sposób treść portalu oraz angażując się w jeszcze większym stopniu.


Powyższe siedem przykładów działań marketingowych z całego świata to zaledwie wierzchołek góry lodowej, dlatego warto poszukiwać no­wych rozwiązań i inspirować się nimi podczas kreowania własnej firmy. Zachęcam, aby każdego dnia poświęcić pięć minut na prześledzenie najciekawszych kampanii marketingowych, a następnie tworzyć jeszcze piękniejsze, ciekawsze i atrakcyjniejsze reklamy swoich produktów.

Podziel się ze mną swoimi spostrzeżenia­mi. Napisz, co sądzisz o artykułach, który z nich najbardziej wsparł Twój biznes, a ja odwdzięczę się indywidualnymi poradami marketingowymi.

 

Napisz na adres:
m.rusek@MistrzBranzy.pl
Michał Rusek,
www.MarketingFanpage.pl

Bieżące wydanie czasopisma

W czym tkwi fenomen bento cake? Co zagraża dziś najmocniej lodziarniom rzemieślniczym? Jakie nowinki pojawiły się na tegorocznych targach Sigep?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



     

    Drodzy Czytelnicy, wszystkie materiały na portalu Mistrz Branży są darmowe. Wspieramy tym rzemiosło, bo jest dla nas najważniejsze. Jeśli możecie, wspomóżcie również nasze dzieło wykupując prenumeratę lub przekazując cegiełkę na funkcjonowanie i rozwój. Z góry dziękujemy.

    wspieraj twórczość Mistrza Branży wspieraj twórczość Mistrza Branży
     


    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>

    żytni IG niski indeks

    oprogramowanie dla piekarni

    Wypieki wegańskie puratos

    Lody MEC3

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji