...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Jemy coraz więcej przekąsek

Wzrasta konsumpcja różnego rodzaju przekąsek. Już co drugi konsument (51%) twierdzi, że je przekąski co najmniej dwa razy dziennie, co jest wzrostem w odniesieniu do 48%, którzy podobne deklaracje składali przed dwoma laty. Trend jest wyraźnie rosnący…

Warto zaznaczyć, że w 2010 roku w podobny sposób deklarowało się jedynie 25% wszystkich konsumentów, co zauważalnie wskazuje na wzrastającą konsumpcję różnego rodzaju przekąsek. Wszystko wskazuje na to, że trend ten w najbliższych latach będzie tylko postępował.

Większa sprzedaż
Na potwierdzenie tych słów wystarczy spojrzeć na prognozy dotyczące wartości sprzedaży detalicznej herbatników, ciastek i innych kruchych przekąsek w Polsce w najbliższych latach. Jest to właściwe zobrazowanie konsumenckich trendów na polu wyników sprzedaży. W obecnym roku wartość ta ma wynieść 1 830 mln zł, za dwa lata 1 874 mln zł, podczas gdy jeszcze sześć lat temu wynosiła 1 689 mln zł (wszystkie dane KPMG na podstawie danych Euromonitor).

„Polacy lubią sobie podgryzać, co samo w sobie nie jest niczym złym, powiedziałbym nawet że dobrym, jeśli mówimy o zdrowych przekąskach, takich jak słomka ptysiowa. Stąd też nie może dziwić systematyczny wzrost ich konsumpcji, których na rynku mamy już bardzo duży wybór” – mówi Arkadiusz Drążek z firmy Brześć, produkującej bez konserwantowe wyroby cukiernicze.

Według Technomic, platformy badającej przemysł spożywczy, prawie jedna trzecia konsumentów (31%) uważa, że je więcej przekąsek niż przed dwoma laty. Konsumenci nie tylko częściej sięgają po przekąski, ale też samo pojęcie „przekąska” jest definiowane w szerszym zakresie. Obecnie jest to już właściwie każdy produkty, który nie jest większym posiłkiem, a więc może to być nie tylko słodycz, ale również owoc.

Co i kiedy jemy?
Technomic na próbie reprezentatywnej 1500 osób w wieku 18+ sprawdził, w jakich porach dnia najczęściej sięgamy po przekąskę (wybór dla każdej osoby ankietowanej był wielokrotny). Jak pokazuje poniższy wykres, największą ochotę mamy po południu, gdy przekąska często jest naszym poobiednim deserem. Drugą najczęściej zaznaczaną odpowiedzią jest „późnym wieczorem”, gdy lekka przekąska zastępuje nam tradycyjną kolację.  

Źródło: Brześć, na podstawie Technomic



Podobne pytanie Technomic zadał o rodzaj przekąsek, które kupujemy przynajmniej okazjonalnie. Tutaj wybór był również wielokrotny, a ankietowani najczęściej wskazywali na słodycze, orzechy oraz kruche przekąski.

Źródło: Brześć, na podstawie Technomic

 

Aby jeszcze lepiej zrozumieć zachowania konsumentów, ich preferencje oraz stosunek do konkretnych produktów, Technomic uaktualnił swój raport pod nazwą Snacking Occasion Consumer Trend. Na jego podstawie można wyciągnąć kilka bardzo ciekawych wniosków, m.in.:
• konsumenci sięgają po przekąski zarówno między posiłkami (49% deklarowanych), jak również traktują je jako zastępstwo posiłków (45% zastępuje przekąską jeden lub dwa posiłki dziennie)
• połowa konsumentów sugeruje się korzyściami zdrowotnymi przy wyborze przekąsek
• 60% konsumentów (55% w 2012 roku) przy wyborze przekąski bierze pod uwagę jej poręczność, czy da się ją zabrać w każde miejsce i z łatwością schować do każdej torebki

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji