Lubelszczyzna pokochała Pana Kanapkę i to ze wzajemnością! W marcu, kwietniu i maju br. maskotka kampanii społecznej „Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa” była gościem szkół podstawowych w Ciecierzynie, Lubartowie, Lublinie, Niedrzwicy Dużej, Niemcach i w Chełmie. Widać, że kampania zrobiła duży krok do przodu.
Podobne artykuły
500+ na Pana KanapkęDieta kanapkowa smaczna i zdrowa w pytaniach i odpowiedziach - runda IIForum: Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa - w pytaniach i odpowiedziachKampania, której symbolem jest Pan Kanapka, na dobre zadomowiła się na Lubelszczyźnie, a przy okazji przeszła małą metamorfozę. Ostatnie szkolne akcje pokazały nową, przemyślaną formułę spotkań z dziećmi – rozbudowaną pod względem zabawy i edukacji, która najwyraźniej się spodobała. Zamiast pogadanki na szkolnej auli dzieciaki uczestniczyły w spotkaniach edukacyjno-warsztatowych, które potrafiły zainteresować i skupić ich uwagę przez cały czas, ale też zaangażować.
Przede wszystkim w kampanii „Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa” pojawił się Redaktor Bułeczka. W tę rolę wcielił się doświadczony konferansjer Marek Mioduszewski, który moderował przebieg spotkań. Pan Redaktor w eleganckiej muszce i z mikrofonem w ręce robił duże wrażenie na dzieciach, po mistrzowsku wciągając małych słuchaczy w konkursy i quizy poświęcone zdrowiu oraz prawidłowemu odżywianiu.
Udało się również zaangażować lokalnych producentów pieczywa, ale ich rola nie sprowadzała się jedynie do dostarczenia świeżego pieczywa. Właściciele piekarni, a nawet restauratorzy uczestniczyli w spotkaniach, m.in. prowadząc warsztaty przygotowywania smacznych i zdrowych kanapek. W Chełmie lekcję kreatywnego podejścia do kanapek poprowadzili mistrz piekarstwa Witold Grela oraz restaurator Artur Kozaczuk, wsparci przez młodzież z miejscowego Zespołu Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich. W Niedrzwicy Dużej wraz z dziećmi kanapki robił Jerzy Skurski, prezes SG „Samopomoc Chłopska”, oraz kierownik piekarni Ludwika Hamera, natomiast w Niemcach swoje umiejętności kulinarne prezentowała restauratorka Zajazdu Piastowskiego Nina Wypychowska. W Ciecierzynie do akcji robienia kanapek włączyli się dyr. Alina Gromaszek, przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Rafał Serej oraz wójt gminy Niemce Krzysztof Urbaś, a specjalne bułeczki dostarczyła Cukiernia „Elka”.
Kampania „Dieta kanapkowa …” urodziła się w 2013 r. w Radomiu, ale znalazła bardzo dobry grunt na Lubelszczyźnie. Duża w tym zasługa Jadwigi Piotrowicz, prezes Klastra Spożywczego w Lublinie, która zainteresowała lokalne władze, pozyskała pieniądze i wciągnęła piekarzy w kampanię. – Władze miasta i województwa lubelskiego wsparły tę inicjatywę, dostrzegając pozytywne strony w realizacji edukacji programu prawidłowego odżywiania dzieci poprzez zabawę. Dzięki temu prezydent Lublina Krzysztof Żuk oraz Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych zorganizowali spotkania edukacyjno-warsztatowe w 5 szkołach na terenie miasta. Ponieważ akcją zainteresowały się media, a opinia była bardzo pozytywna, kampanię wsparł również Marszałek Województwa Sławomir Sosnowski – mówi Jadwiga Piotrowicz. I dodaje: – Najważniejsze, że kampania przynosi efekty edukacyjne i promocyjne! Szkoły już zwracają się z pytaniami o kanapki, które mogłyby się pojawić w szkolnym sklepiku.
Patrząc na uśmiechniętą twarz prezesa Fundacji na Rzecz Wspierania i Promocji Piekarstwa i Cukiernictwa Jarosława Gajdy, inicjatora akcji, nie ma wątpliwości, że ma on powody do zadowolenia. O to w końcu chodziło, by inicjatywa rozwinęła się dzięki zaangażowaniu ludzi.
– Jest to projekt ogólnopolski promujący prawidłowe odżywianie się i skierowany głównie do najmłodszego pokolenia Polaków. Za sprzymierzeńców mamy piekarzy, rodziców i nauczycieli, a więc tych, którym bliska jest troska o zdrowie dzieci. Sprawa prawidłowego odżywiania jest poważna (…). Zmianie złych żywieniowych nawyków i odejścia od „chipsowych” trendów służy Ogólnopolska Kampania Społeczna „Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa” – mówi Jarosław Gajda. |