...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS, materiał promocyjny

Sieciowy boom jogurtowy

Wszystkie koncepty franczyzowe, które oferują klientom jogurty mrożone, w Polsce rozwinęły swoje sieci w 2012 r. głównie za sprawą franczyzobiorców. To i tak spory sukces, zważywszy na to, że to stosunkowo nowy produkt na polskim rynku, zaś otwarcie punktu z taką ofertą wiąże się z niebagatelną inwestycją.

     
 

Artykuł pochodzi z majowego wydania magazynu Mistrz Branży

 

Zamów numery archiwalne w wersji PDF: prenumerata@MistrzBranzy.pl

 

 Ile każą sobie płacić firmy za rozwinięcie biznesu z ich logo?
Niedawno na polskim rynku pojawił się nowy gracz z systemem franczyzowym, który oferuje nie tylko szeroką gamę jogurtów mrożonych, ale też ciekawsze warunki współpracy dla partnerów. Yogoland, bo o nim mowa, jest właścicielem amerykańskiej licencji na system sprzedaży i dystrybutorem na kraje europejskie bazy do mrożonych jogurtów. Z bazy korzystają największe sieci jogurtów mrożonych jak YOGURT-LAND i Tutti frutti. – W naszych lokalach, jako pierwszych w Europie, można skosztować jogurtu mrożonego o smaku TARO (owoc tropikalny), przygotowanego pasty smakowe na specjalne zamówienie z Tajlandii – mówi Paweł Zieleziński, menadżer firmy Yogoland. – Za 3 miesiące planujemy wprowadzenie do naszego asortymentu jogurtów mrożonych o smaku piwa korzennego, które są testowane. Od września w lokalach sieci, specjalnie dla diabetyków, wprowadzimy okresowo jogurt mrożony, który nie zawiera cukru. Będziemy prowadzili akcje reklamowe w miastach, gdzie taki jogurt będzie dostępny – podkreśla Paweł Zieleziński.


System franczyzowy rozwija się dynamicznie. Zaczęło się od własnego lokalu (szkoleniowo-testowego) w Poznaniu, wkrótce pojawiły się cztery franczyzowe – w Ostrowie Wlkp., Bydgoszczy, Toruniu i Łodzi. W pierwszej połowie maja powstaną kolejne punkty w Poznaniu, Pile i Koszalinie. W czerwcu do sieci dołączy placówka w Opolu, a po wakacjach w Koninie, Lublinie, Warszawie i we Wrocławiu. Plany sieci obejmują też otwarcie punktów poza granicami Polski (Irlandia, Belgia, Niemcy).
Otwarcie lokalu z logo sieci Yogoland dla potencjalnego franczyzobiorcy oznacza wydatek rzędu ok. 150 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 25 tys. zł. Co miesiąc od franczyzobiorcy pobierana jest stała opłata w wysokości 1,5 tys. zł. Novum jest brak opłat od miesięcznego obrotu.


Yogen Früz
Kanadyjska marka posiada obecnie ponad 1,2 tys. placówek w 25 krajach na całym świecie. W Polsce działają 3 punkty sprzedaży. Yogen Früz oferuje swoim franczyzobiorcom kilka wariantów stoisk: kiosk (wyspa), lokal w strefie food-court bez własnej strefy konsumpcyjnej lub lokal o charakterze kawiarni z własną strefą konsumpcyjną. Przykładowy nakład inwestycyjny dla punktu sprzedaży o minimalnej powierzchni 8 m2 waha się od 70 tys. zł do 150 tys. zł netto. Dodatkowe comiesięczne opłaty to 6% liczone od obrotu netto plus opłata marketingowa w wysokości 2% obrotu netto.


Feel the Chill
Feel the Chill to kolejny koncept franczyzowy, który w Polsce otworzył już 11 punktów samoobsługowych. Jak zapewnia franczyzodawca, oferta zawiera największy wybór smaków mrożonych jogurtów w wersji do tej pory zarezerwowanej dla lodów. W menu Feel the Chill znajduje się lekki mrożony jogurt naturalny, mrożone jogurty smakowe, sałatki owocowe, świeże soki, smoothie, shake, a także aromatyzowana kawa. Minimalna powierzchnia punktu to ok. 15-20 m2 (w przypadku wyspy). Koszt realizacji projektu waha się od 70 tys. zł do 160 tys. zł netto (w zależności od ilości maszyn i konceptu sprzedaży oraz wielkości powierzchni handlowej).


Loveyo
Loveyo to jedna z pierwszych w Polsce sieci punktów z mrożonymi jogurtami o stylistyce nawiązującej do szalonych lat 50. Oprócz mrożonych jogurtów z ogromną ilością dodatków w postaci owoców, posypek i polew, Loveyo oferuje także energetyczne shaki na bazie mrożonego jogurtu, orzeźwiające smoothies oraz cupcake. Koncept Loveyo w formie wyspy to koszt ok. 150-250 tys. zł. Otwarcie  lokalu wiąże się z wydatkiem rzędu 250-350 tys. zł w zależności od powierzchni. Opłata licencyjna wynosi 20 tys. zł i obejmuje pomoc w pozyskaniu odpowiedniej lokalizacji, projekt koncepcyjny wyspy/lokalu, szkolenie franczyzobiorcy z zakresu prowadzenia działalności, pomoc w rekrutacji personelu, szkolenie personelu z zakresu obsługi klienta oraz obsługi stanowiska pracy. Opłata miesięczna wynosi 5% od obrotu miesięcznego.


Redberry
W ubiegłym roku firma Redberry stworzyła swój program franczyzowy, który umożliwia prowadzenie tzw. barów jogurtowych z sektora premium. Obecnie w Polsce działają 4 placówki własne oraz 1 na zasadzie franczyzy. Firma stawia na współpracę z partnerami, którzy są gotowi otworzyć lokal (15-60 m2) w mieście powyżej 100 tys. mieszkańców – najlepiej w dużym centrum handlowym. Uruchomienie stoiska Redberry to dla potencjalnego franczyzobiorcy wydatek rzędu 150-200 tys. zł. Miesięczna opłata bieżąca to około 6% od osiąganego obrotu.

Adam Gieras


*Materiał, opublikowany za zgodą Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych, stanowi zredagowany artykuł „Yogoland: Ekspansja w Polsce i zagranicą”, zamieszczonego w portalu franczyzawpolsce.pl


Od redakcji
Ciekawe, że w czasach powszechnie uważanych za kryzysowe franczyza w Polsce nabiera coraz większego tempa. Rozwijają się sieci oferujące produkty typu premium, wycelowane w konkretnego konsumenta i potrafiące dotrzeć do niego poprzez rozpoznawalną markę. Na czym dokładnie polega ten fenomen? Czy franczyza może być dobrym sposobem na przetrwanie złej koniunktury jednej firmy pod marką innej? Czy to może być interesujące dla przedsiębiorców z naszej branży? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w kolejnych wydaniach MB.


Bieżące wydanie czasopisma

Jaki krem do przekładania, a jaki do tynkowania tortu? Od czego zacząć wegańską rewolucję w cukierni? Co to jest crookie? I czym się różnią świderki Ice Dream Team?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji