...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK, materiał promocyjny

Słaby rok dla lodów

O sprzedaży lodów w 99% decyduje pogoda. W Polsce, mało że sezon trwa krótko, to lato nie zawsze bywa gorące. W tym roku Polacy nie mieli ochoty na lody z powodu niskich temperatur. Jak informuje "Puls Biznesu, niedawna fala upałów nie ratuje sytuacji.

Sprzedaż lodów na przestrzeni lat 2012-2013, według Nielsen Poland, przedstawia się następująco: w pierwszej połowie 2012 r. (w porównaniu z 2011 r.) rynek lodów impulsowych i familijnych wzrósł o 19,3% pod względem wartości i o 11,1% pod względem wielkości sprzedaży. Natomiast w I połowie 2013 r. stracił 0,7% pod względem wartości i 2,1% pod względem wielkości sprzedaży. Tym samym w I półroczu 2013 r.  rynek ten wart był ponad 408 mln zł. Całoroczna sprzedaż zamyka się w Polsce na poziomie około 1,3 mld zł ‒ podaje "Puls Biznesu".

Trudna sprzedaż

W Polsce sprzedaż w tym segmencie ogranicza się do okresu letniego i jest mocno uzależniona od pogody. Sezon dla dużych producentów kończy się w zasadzie 15 sierpnia. Jak informuje Tomasz Meller, prezes Nordisu, po tym terminie sklepy bardzo ostrożnie zamawiają lody, bo nie chcą zostać z zapasami do przyszłorocznego lata.

Dzięki niedawnym upałom szansę na odpracowanie strat mają lody impulsowe. Tak przynajmniej uważa Zbigniew Grycan, twórca marki Grycan i Lodziarni Firmowych. Jego optymizm jest mniejszy w przypadku lodów familijnych. Według niego, "miasta są puste, więc mało prawdopodobne, żeby zakupy lodów w pudełkach do domów miały się zwiększyć". Sytuację pogorszyła również asekuracyjna polityka małych sklepów, na których opiera się dystrybucja dużych producentów. Ze względu na chłodne lato detaliści zmniejszyli ofertę na lody, a uboższa oferta to niższa konsumpcja.

Położenie producentów dodatkowo utrudniają ceny surowców. W tym roku w górę poszły ceny mleka w proszku i śmietany.

 

źródło: Puls Biznesu, na podstawie artykułu "Temperatury zmroziły producentów lodów"

Bieżące wydanie czasopisma

Za co Polacy pokochali jagodzianki? Czym ustabilizować krem na zimno? Jak projektować słodkie stoły? Skąd się biorą alergie pokarmowe? Do czego dodawać szafranu?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji