...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , HERT, materiał promocyjny

Wino idealne do… chleba

Wino – nieważne czerwone, białe czy musujące – ma szczególne miejsce w naszych sercach. Doskonale sprawdza się podczas spotkań z przyjaciółkami, randki lub relaksującego wieczoru w pojedynkę. Idealnie pasuje do chleba, świetnie komponuje się z piekarniczymi przekąskami.

Podpowiadamy, z czym najlepiej zestawiać to o pięknej, głębokiej czerwonej barwie, a z czym zagra lekkie białe, o owocowej nucie.

Klienci coraz częściej korzystają z lokali piekarniczych, gdyż przejęły one funkcję restauracji, bistro czy po prostu śniadania w domu. Ci piekarze, którzy jakiś czas temu postawili na gastronomię, dziś rozwijają się w niesamowitym tempie, a ich model biznesowy wprost „zmiata” z rynku konkurencję. Opanowana sztuka podawania śniadań, lunchów, różnego rodzaju szybkich, pożywnych, ale co ważne, również zdrowych i świeżych przekąsek, pozwoliła im konkurować z najlepszymi restauracjami, a nawet z sieciami fast food. Stało się tak dlatego, że tego typu lokale nie tylko dostarczają równie pozytywnych doznań kulinarnych, ale po wizycie w nich zostaje więcej w portfelu.

 

Następnym krokiem w rozwoju jest stworzenie hybrydy, czyli piekarni z prawdziwym, wyselekcjonowanym pieczywem i sklepu z wyjątkowym winem. Ważne, by pozyskiwać ten drogocenny trunek od małych winiarzy, dla których każda butelka to zakorkowana opowieść, jaką chętnie podzielą się z gośćmi.
Od samego początku karmmy klientów wyjątkowymi produktami. Doskonałej jakości wino potrzebuje bezkompromisowego akompaniamentu. Warto szukać ludzi, którzy uzupełnią naszą ofertę produktami wysokiej jakości, wyselekcjonowanymi, wytwarzanymi z pasją. Nawiążmy współpracę z miejscowym serowarem. Dobrze skomponowana deska serów idealnie uzupełni wino serwowane z pieczywem.

Ważne, abyśmy byli świadomi tego, co proponujemy naszym klientom, i przykładali wagę do smaku. Sery twarde, intensywne w zapachu najlepiej serwować z aromatycznymi winami białymi, można również pokusić się o wino czerwone, nie tak głębokie w smaku, jak np. do cheddara czy wędzonego oscypka. Natomiast wina słodkie, białe i czerwone porto tworzą świetny duet z serami z przerostem niebieskiej pleśni.

 

Grillowany stek i słodkie tiramisu na pewno wymagają innego rodzaju tego boskiego trunku! Do obiadu zazwyczaj podajemy wina wytrawne, a na deser najlepiej sprawdzają się słodkie. Ale to tylko ogólna, podstawowa zasada. Bywa, że niewystarczająca… Poza tym, oprócz podstawowego podziału na białe, różowe, czerwone, mamy jeszcze wina musujące, świeże, wzmacniane, ziołowe, owocowe, cytrusowe. Naprawdę można zwariować! Co w takim razie wybrać? Jakie wino i do czego będzie najlepsze?

Poruszyliśmy kwestię serów, bo w piekarni odnajdą się one doskonale. Jednak dzięki współpracy z lokalnym hodowcą mięsa także możemy stworzyć „związek idealny” i zaproponować pyszne hamburgery. Do takiej pozycji w menu najlepiej nada się wino czerwone, mocne, pikantne – dla wielbicieli intensywnych smaków. Wyróżnia je wysoka koncentracja owoców i poziom alkoholu. Oczywiście będzie ono pasować też do innych potraw, takich jak gulasz, również stek z porządną kromką chleba wpisze się w kanon piekarniczej koncepcji.

Nie dajmy się jednak zwieść sloganom. Panuje powszechne przekonanie, że do dań obiadowych najlepiej podawać wina wytrawne. Słodkie lub półsłodkie będą lepiej współgrały z deserami i przekąskami. Również przy doborze wina do mięsa popularna jest zasada, że białe pasuje do drobiu, a czerwone do mięsa czerwonego. Nic bardziej mylnego. W rzeczywistości wszystko zależy od tego, jakie mięso serwujemy, jak zostało przygotowane. Coraz częściej liczy się również po prostu preferencja, gust klienta. A stare, utarte przekonania odchodzą do lamusa. I tak na przykład dania z indyka mogą być serwowane z czerwonym, dobrze zbudowanym winem o wyrazistym aromacie. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by został podany w towarzystwie wina białego.

 

Dobrze przygotowane menu, w którym bazą jest pieczywo, a sercem wino podawane z deską serów w formie przekąski czy z mięsem jako propozycją kompletnego obiadu, skusi każdego. Samo słowo „piekarnia” już kojarzone jest z rzemiosłem, a co za tym idzie – z jakością. Warto wykorzystać to w swoim biznesie i do zwykłego lokalu piekarniczego zaprosić ten szlachetny trunek. Tym samym rozszerzyć swoją ofertę wzbogaconą już pewnie w smaczną pizzę czy makaron, czyli wszystko, co dzięki Włochom naturalnie kojarzy się nam z winem. Pamiętajmy, aby ofertę lokalu cechowała różnorodność. Wszak każdy klient ma swoje preferencje. I tak jak pieczywo jeden lubi białe, pszenne puszyste, inny woli pumpernikiel. Do kolacji jeden usiądzie z winem różowym o ziołowym aromacie, drugi będzie zwolennikiem jego czerwonej, głębokiej wersji, jeszcze inny wybierze wino świeże i lekkie. Jedno jest pewne – lokal serwujący wino pozwoli przedłużyć godziny pracy piekarni do wieczora. Do zysków śniadaniowych czy lunchowych dołożą się te z późnych obiadów czy bardziej wystawnych kolacji.

Ludzie na całym świecie korzystają z tego, że do pieczywa podaje się wino, a do wina pieczywo i na odwrót. Nie jest też tajemnicą, a wręcz często zdarza się, że sprzedawane są w jednym miejscu.

Katarzyna Paś, główny projektant
Piotr Wiśniewski, menedżer
Hert Studio Projektowe

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji