...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Ewolucja czy rewolucja? Niekonwencjonalne rozwiązania marketingowo-reklamowe

Świat wciąż się zmienia, tech­nologia ewoluuje, a wraz z nią rozwijają się także narzędzia marketingowe i reklamowe. Warto zatem poznać niekon­wencjonalne rozwiązania marketingowo-reklamowe oparte na nowoczesnej tech­nologii, ponieważ to, co dziś wydaje się jedynie interesu­jącą ciekawostką, niebawem stanie się standardem.

Metody, które jeszcze niedawno uznawane były za skuteczne, dziś często okazują się przestarzałe i nietrafione. Niektóre kanały komunikacji reklamowej tracą na swojej skuteczności z naturalnych powodów, jak zbyt wysoka częstotliwość emisji, która poprzez przesyt doprowadziła do przyzwy­czajenia i uodpornienia na nie klientów. Inne są już na tyle oczywiste, że po prostu nie działają tak skutecznie jak kiedyś. Niektóre z nich zaś po prostu wyszły z mody. Co więc teraz jest na czasie i jaka czeka nas przyszłość?

Ewolucja narzędzi marketingowych
Łatwo zauważyć, że niektó­re elementy uległy odświe­żeniu, dzięki czemu obroni­ły się przed upływem czasu i nadal stanowią świetne metody reklamo­we. Przykładem są ulotki, które jako jedne z nielicznych nośników informacji można zabrać wraz z zakupami ze sklepu do domu, by wyczytać z nich dodatkowe informacje na temat oferty i produktów. Część z nich wzbogacona została o specjalny kod QR, który, po zeskanowaniu przez wszechobecnego smartfona, przenosi klien­ta na stronę internetową lub uruchamia specjalnie przygotowaną grafikę re­klamową, a nawet całą aplikację.

FOT. JUST DIGITAL SIGNAGE

 

Mimo to nawet ulotki czę­ściowo zostały wyparte przez nowoczesną tech­nologię, ponieważ w ich miejscu coraz częściej możemy zauważyć ramki cyfrowe. Elastyczność no­śników cyfrowych pozwala na wyświetlanie zdjęć, filmu bądź prezen­tacji ukazującej produkty, ich właściwo­ści i korzyści zdrowotne wynikające z ich konsumpcji, a także dodatkowe informacje nakłaniające do zakupów.

Podobne wnioski zauważamy, obserwu­jąc wyparcie plakatów reklamowych, któ­re kiedyś wisiały na ścianach, a obecnie zastępowane są telewizorami lub dużymi ekranami LCD. Powód jest oczywisty – no­woczesne nośniki komunikacji umożliwiają wyświetlanie dowolnej informacji reklamo­wej, często wraz z dodatkowym bodźcem, jakim jest dźwięk.

 

Digital Signage – dynamika przekazu
Digital Signage nazywamy nowoczesny­mi formami reklamy opartymi na przeka­zie treści poprzez jeden ekran bądź sieć ekranów cyfrowych, jak: LCD, ekrany LED, totemy, infokioski, ściany graficzne czy pro­jektory. Technologia ta wykorzystywana jest zarówno wewnątrz pomieszczeń han­dlowych, a więc sklepów, restauracji, loka­li gastronomicznych, supermarketów, jak i na zewnątrz, stanowiąc ciekawą alternaty­wę dla nudnych i statycznych billboardów, plakatów czy banerów. Technologię tę mo­żemy spotkać niemalże w każdym większym mieście na głównym skrzyżowaniu. Z ko­lei totemy oraz nośniki LCD są popularne w większości marketów.

Digital Signage otwiera zupełnie nowe moż­liwości komunikacji, ponieważ umożliwia szczegółowe doprecyzowanie emisji infor­macji dopasowanej do okoliczności, miejsca, dnia tygodnia czy określonej godziny w taki sposób, by jeszcze lepiej sprecyzować ko­munikat do odbiorcy reklamy. Oznacza to, że ekran LCD – umieszczony w sklepie – w godzinach porannych może reklamować pieczywo śniadaniowe i śniadania dostępne w ofercie, po czym o odpowiedniej porze au­tomatycznie zacznie wyświetlać informacje o produktach do przygotowania drugiego śniadania, obiadu, kolacji itp. Na początku tygodnia mogą to być reklamy zdrowego pieczywa, by pod koniec tygodnia, wieczo­rami, emitować dodatkowe informacje o pie­czywie do grilla.

Interaktywna prezentacja produktu intryguje konsumen­tów. Pozwala przeglądać informacje i obracać wirtualnymi produktami (projekt i realizacja Aduma)

 

W przypadku posiadania wielu punktów sprzedaży możliwe jest zarządzanie siecią nośników reklamy poprzez zdalne sterowa­nie za pomocą programu CMS i Internetu. Sieć nośników umieszczonych w punktach sprzedaży pozwala na stworzenie własnego kanału komunikacji. Jeśli jednak posiadasz mniejszy biznes, nie musisz się o to martwić, ponieważ do emisji właściwego komunikatu reklamowego wystarczy zwykły pendrive.

Aranżacje oparte o animacje
Nowoczesna technologia pozwala na uzy­skanie atrakcyjnego efektu reklamowego w łatwy sposób. Świetnym przykładem jest stworzenie animacji wyświetlanej na całej szklanej powierzchni witryny reklamowej, której realizacja jest możliwa przy stosun­kowo niewielkim nakładzie pracy i niskiej inwestycji. Aby uzyskać pożądany efekt, wystarczy okleić witrynę specjalną przezro­czystą folią, zamontować rzutnik emitujący światło oraz źródło obrazu – pendrive lub netbook. Efekt końcowy to świecąca wi­tryna, mieniąca się kolorami, która szcze­gólnie w nocy przyciąga uwagę wszystkich przechodniów.

Technika ta pozwala na przygotowanie i przedstawienie dowolnej animacji. To, czy ograniczy się ona do prezentacji fir­my, jej historii, dostępnych produktów czy atrakcyjnych promocji, to już nasza decyzja. Warto jednak przemyśleć ten aspekt, ponieważ uwagę przechodniów skupią także dodatkowe atrakcje. Cieka­wym pomysłem może być film nakręcony wewnątrz piekar­ni podczas pracy piekarzy i cukierników. Wyemitowany na witrynie sklepowej, sprawi imitację wnętrza sklepu jako tętniącej życiem piekarni, któ­ra przygotowuje świeże pro­dukty do porannej sprzedaży.

FOT. ©NEC DISPLAY SOLUTIONS

FOT. ©NEC DISPLAY SOLUTIONS

 

Innym ciekawym rozwiąza­niem jest zastosowanie folii dotykowej, która po połącze­niu z opracowaną aplikacją lub po prostu stroną WWW pozwala na przeglądanie jej poprzez do­tykanie palcami witryny sklepu. Wówczas przechodzień może przeglądać interesują­ce go informacje, czytać ofertę firmy oraz zapoznać się z dowolnymi wiadomościami na jej temat.
Nowoczesna technologia pozwala także na ożywienie podłogi wewnątrz sklepu. Specjalny zestaw, złożony z rzutnika pod­wieszonego pod sufitem oraz czujników ruchu, sprawia, że obraz rzucony na pod­łogę może być animowany i zmieniać się pod wpływem ruchu klientów w sklepie. Wystarczy, aby ktoś wszedł w pole ani­macji, by obraz pod wpływem obecności klienta zmienił się.

Przykładem może być imitacja podłogi w piekarni, na której rozsypane są okru­chy pieczywa wraz z dużą ilością mąki. Po wejściu w pole animacji grafika może imitować pozostawione ślady stóp odbite w mące lub zobrazować ekspresyjnie roz­kopywaną mąkę i unoszący się pył pod wpływem energicznych kroków.

 

   
 

Mariusz Orzechowski
dyrektor Przedstawicielstwa NEC Display Solutions Europe GmbH w Polsce
Branża gastronomiczna jest otwarta na nowoczesną komunikację z klientem. Zauważalne jest zwłaszcza zaintereso­wanie cyfrowym przekazem, zarówno w sieciowych QRS, jak i w lokalnych punktach. Spośród szerokiego wachlarza produktów Digital Signage można wybrać optymalne rozwiązanie, na skalę własnych potrzeb i budżetu. Warto rozważyć taki zakup w dobie silnej konkurencji rynkowej, zwłaszcza że cyfrowy kontent mocno przyciąga uwagę odbiorcy, a w dłuższej perspektywie jest tańszy . aktualizujemy go w prosty i szybki sposób.

 

 

Jeden krok w przyszłość
Choć technologia opisana powyżej momen­tami wydaje się abstrakcją, to jednak przy­szłość zbliża się wielkimi krokami, czego najlepszym dowodem jest realizacja do­tychczas niespełnionych marzeń o stworze­niu hologramów. Dziś są one już obecne, a nawet wykorzystywane w branży rekla­mowej oraz podczas konferencji firm i pre­zentacji ich produktów. Gdyby Steve Jobs doczekał tego przełomu, z pewnością za­prezentowałby za pomocą tej technologii jeden ze swoich słynnych produktów.
Hologramy to obiecujące narzędzie re­klamowe, które w pełni umożliwi two­rzenie grafiki trójwymiarowej zbliżonej do jakości filmu. Niestety nadal jest ono zbyt drogie, by stało się powszechne i stosowane na masową skalę. Możemy jednak spodziewać się, że przy obec­nym tempie rozwoju technologicznego niebawem w każdym sklepie napotka­my przyjazny nam hologram, z którym będziemy mogli porozmawiać i zapy­tać o szczegóły wszystkich produktów w ofercie.

Michał Rusek, www.MarketingFanpage.pl
Podziel się ze mną swoimi spostrzeżeniami. Napisz, co sądzisz o artykułach, który z nich najbardziej wsparł Twój biznes, a ja odwdzięczę się indywidualnymi poradami marketingowymi.
Napisz na adres: michal.rusek@MistrzBranzy.pl
Michał Rusek, www.MarketingFanpage.pl

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji