...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Kobiece „Ja” w centrum uwagi

Jaka jest współczesna busi­nesswoman? Z jakim skutkiem godzi różne role w życiu i biznesie? Jak może uwolnić kreatywność w zarządzaniu firmą poprzez wartości? Na te pytania odpowiedzi szukałyśmy podczas II Spotka­nia dla Kobiet Branży w Kato­wicach.

Druga edycja Spotkania dla Kobiet Branży to było kolejne wyzwanie zarówno dla inicjatorek, organiza­torek, jak i samych uczestniczek. To realiza­cja zadań, których nadrzędną funkcją jest wzmocnienie poczucia wartości nas samych – aktywnych kobiet biznesu. Niebagatelne za­danie w tym zakresie ma wykład, który pro­wadzi słuchaczki przez kolejne role życiowe, osadzone zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, na określonych etapach ży­cia. W wywodzie akcentuje się fantastycz­ne dokonania pań, których wiarygodność potwierdzają badani naukowe, by na końcu zaznaczyć, że każda z nas jest cichą bohater­ką na miarę nowego tysiąclecia. Od samego początku założeniem Anny Kani (redaktorki „Mistrza Branży”) i moim było ukonstytuowa­nie takiej organizacji, którą tworzą i rozwijają w pocie czoła same zainteresowane. Pierwszy rok spotkań warsztatowych przeznaczyliśmy na definiowanie przez same uczestniczki for­muły organizacji, wybór tematów dla kolej­nych sekwencji spotkań i opracowanie wize­runku, w jaki chcemy pokazać się światu. Nie mniej ważne zadanie to rozpowszechnianie i budowanie rangi kobiecego „Ja” w oczach kobiet z branży, które jeszcze nie są do tej inicjatywy przekonane.

FOT. ANNA OLSZEWSKA-ADAMOWICZ

FOT. ANNA OLSZEWSKA-ADAMOWICZ

 

Cel warsztatów

Samopoznanie
Spotkanie warsztatowe rozpoczęłam od przedstawienia wszystkich uczestniczek. Zainspirowana metodą 6 kapeluszy Edwarda de Bono, poprosiłam panie o wybór jednego z nich, który najtrafniej opisuje dominujące cechy charakteru. Na arkuszu papieru przykle­iłam sześć różnokolorowych kapeluszy, każdy z kolorów to inne oblicze jednostki: czerwony odpowiada za emocje, biały to obiektywizm, żółty optymizm, niebieski organizacja, czarny wyraża pesymistyczną naturę, a zielony ozna­cza kreatywność. Zabawa „w jakim kapeluszu Ci do twarzy?” to nie tylko sposób na wza­jemne poznanie się, ale również narzędzie umożliwiające w kolejnym etapie warsztatu zbudowanie zespołów złożonych z różnych typów osobowości.

Definiowanie wartości w życiu
Druga część warsztatów została poświęco­na definiowaniu wartości naszej organiza­cji. Pierwszy krok to wybór najważniejszych wartości w naszym życiu, które wynieśliśmy z domu rodzinnego. „Wartości są najważniej­szym darem, jaki otrzymałem od rodziców i dziękuję im za to, ponieważ stanowią coś nieskończenie istotniejszego niż wszystkie do­bra materialne”, napisał w swojej książce „Dro­ga ważniejsza niż cel” Sławomir Lachowski. Wpajane przez rodziców stały się fundamen­tem naszej osobowości, rozwijane z różnym natężeniem w młodości pod wpływem różnych osób, z którymi budowaliśmy trwalsze i moc­niejsze relacje, ukształtowały nasz kręgosłup moralny. To ważny etap budowania tożsamości organizacji, wskazanie wartości, które deter­minują nasze zachowania i wybory życiowe.

FOT. ANNA OLSZEWSKA-ADAMOWICZ

 

Praca w zespole
Następny etap definiowania wartości to wskazanie tych, które doceniamy w pracy i którymi kierujemy się w rozwoju kariery zawodowej. Praca to znacząca część nasze­go życia, jest wyrazem naszego człowie­czeństwa, czymś co nas uszlachetnia. Praca określa styl naszego życia, rodzaj kontaktów społecznych i pozycję materialną. Nadaje sens istnieniu i ma wpływ na nasze zado­wolenie z życia. Dlatego do tego momentu warsztatu zadania wykonujemy indywidual­nie, by podzielić się z uczestniczkami unikal­nym pakietem wartości, które są miernikiem naszej indywidualnej oceny świata.

Trzeci krok to praca w zespołach, które miały dokonać wyboru wartości symbolizujących kobiecą inicjatywę. Po prezentacji rezulta­tów pracy każdego zespołu, na drodze gło­sowania, wybrałyśmy pięć i opracowałyśmy definicje dla każdego z nich, które mają być pomostem łączącym kobiety w jednoznacz­nym rozumieniu pojęć i budowaniu platfor­my komunikacji. Z dumą prezentuję efekty naszej pracy, czyli zbiór wartości charakteryzujących Kobiece „Ja” w centrum uwagi:
• pewność, czyli budowanie wewnętrznego przekona­nia o własnej wartości,
• rozwój jako wzajemna inspi­racja, wymiana doświadczeń i motywacja do nieustan­nego działania,
• umiejętność obrony własnych opinii, odwaga wypowia­dania niepopularnych opi­nii i rzeczowa argumentacja stanowiska,
• motywacja do bycia Shero, rozumiana jako poszukiwanie wiary w słuszność własnych wartości i przekonań oraz prawa do bycia kobietą nowoczesną i zaufanie, jako możliwość wypowiedzi w neutralnym środowisku, szanują­cym i tolerującym odmienne poglądy i osobowości.

Liczę na to, że te wartości będą impulsem do dalekosiężnych planów i źródłem energii w konsekwentnym dążeniu do ich realizacji, a co najważniejsze – będą identyfikować naszą tożsamość i wokół nich będziemy koncentrować wszystkie kobiety z branży. Kolejna odsłona Kobiecego „Ja” w Pozna­niu. Będzie kreatywnie, twórczo i kolorowo. Zapraszam.

Alina Śmiłowska, strateg, innowator, humanista

 

   
 

Rozpieszczamy Panie
Panie z branży piekarskie, cukierniczej i lodziarskiej od samego początku są w centrum naszej uwagi, dlatego wspólnie z Partnerami Spotkania zadbaliśmy nie tylko o intelektualną ucztę, ale też o miłe niespodzianki dla wszystkich Uczestniczek.
• Kuferek pełen słodkich niespodzianek polskich marek: Goplana i Solidarność
• Słodkie upominki od Sempre Group (czekolady, syropy Monina, perełki do dekoracji, bon rabatowy na zakupy w sklepie on-line, czekoladowe posypki)
• Zabiegi kosmetyczne „Satynowe Dłonie” wykonywane na miej­scu przez firmę Mary Kay
Dodatkowo Panie brały udział w losowaniu prezentów przygotowanych przez Partnerów Spotkania:
• 3 zestawów naturalnych kosmetyków od Mydlarni u Franciszka, ufundo­wanych przez firmę ZT Kruszwica SA
• 3 zaproszeń na Podwieczorki z Akademią Mistrza – lokalne spotkania właścicieli i menedżerów cukierni i piekarni, ufundowane przez firmę ZT Kruszwica SA
• 3 prezentów od firmy Bottega del Disegno
• 2 voucherów na zestawy blach wystawowych firmy Magorex
• 1 bonów o wartości 300 zł na konsultacje i makijaż w firmie Mary Kay

 


II Spotkanie dla Kobiet Branży w skrócie

13 marca 2016 r., SweetTARGi, Katowice
Organizatorzy: redakcja „Mistrza Branży”, SweetTARGi
Prowadząca Spotkanie: Alina Śmiłowska, strateg, innowator i humanista.
Spotkanie składało się z części otwartej – wykładu pt. „Zwyczajne bohaterki, czyli fakty i mity o roli kobiety w życiu i biznesie” oraz części zamkniętej – 3-godzinnych warsztatów rozwoju osobistego i umiejętności menedżer­skich (dla maks. 25 pań).


Bieżące wydanie czasopisma

Za co Polacy pokochali jagodzianki? Czym ustabilizować krem na zimno? Jak projektować słodkie stoły? Skąd się biorą alergie pokarmowe? Do czego dodawać szafranu?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji