...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

W sercu świata słodkości - SIGEP po raz 39.

Innowacja to nasza tradycja - pod takim hasłem upłynęła kolejna edycja największych targów branży cukierniczej na świecie. Czym zaskoczyli wystawcy w tym roku?

Skoro z roku na rok na całym świecie przybywa wielbicieli gelato i czekolady, a także świadomych konsumentów, musi też przybywać twórców słodkości. Nic dziwnego, że po raz kolejny SIGEP, największe i najważniejsze targi branży cukierniczej,lodziarskiej, czekoladziarskiej i kawowej, odwiedziła rekordowa liczba zwiedzających: 209 135 ze 180 krajów.

 
Co skłoniło rzemieślników i sprzedawców z Europy, Azji, Stanów Zjednoczonych 
i Australii do odwiedzenia włoskiego Rimini? Od 20 do 24 stycznia na przestrzeni 129 000 m2 hali targowej mogli oglądać stoiska 1250 wystawców. A na nich: surowce, maszyny do produkcji, wyposażenie lodziarni i cukierni, literatura fachowa, opakowania oraz naczynia, fartuchy i uniformy, a także… skórzane buty i torebki – w końcu Włochy to stolica mody, więc tego elementu nie mogło zabraknąć. Innymi słowy, można tu było poznać światowe trendy i zobaczyć branżowe innowacje. Co zaskoczyło odwiedzających? Z całą pewnością nowinki, takie jak robot, który gałkuje lody i nakłada je do wafelka, a nawet podaje klientowi lodziarni.

 

 
Lub też maszyna, która pakuje hermetycznie gałki lodów, gotowe do podania gościom restauracji. Hitem okazały się czarne lody o smaku waniliowym. Czarne były też w wielu wypadkach wafelki.

 
Trendem, który zawojował witryny lodziarskie wielu firm, były lody wegańskie, np. na bazie napoju roślinnego (najczęściej kokosowego) lub kremowe – nie owocowe – na… wodzie! Im prostsze i bardziej naturalne, tym lepsze. To tyle, jeśli chodzi o skład produktu. Wykonanie oraz podanie często są ultranowoczesne i mocno wyszukane. Przepych, z jakim zostały wykonane stoiska firm, mówił sam za siebie – dopracowany wygląd jest w cenie!


Trendy, które zwiedzający mogli oglądać na stoiskach największej hali targowej, tj. lodziarskiej, powtórzyły się w pozostałych sektorach: cukierniczym (i piekarskim), kawowym i czekoladziarskim. Podobnie jak Polacy, przywiązani do tradycji Włosi z dumą prezentowali na stanowiskach ulubione – bakaliowe, a zwłaszcza pistacjowe, smaki, a także tradycyjne smakołyki, takie jak panettone, tiramisu czy pizza margherita. Z większości cukierniczych witryn kusiły kolorowe monoporcje. Deserki i ciasta w małych formach, w modnej glazurze bądź zamszu, czy w prostej, nagiej formie z dodatkiem świeżych owoców, nawiązujące do tradycji domowych wypieków, będą z pewnością hitem tego roku. Z kolei na przykładzie kawy bądź czekolady można było zauważyć, że słodka branża idzie w kierunku specjalizacji. To znaczy, komponuje smaki z naciskiem na pokazanie konkretnego ziarna, z konkretnego regionu, tak by konsument miał do wyboru jak największą gamę produktu z danego gatunku.


Czym jeszcze, poza ofertą produktową, wystawcy starali się zachęcić do odwiedzenia 
swoich stanowisk? Prócz bardzo licznych pokazów w wykonaniu znanych mistrzów, którzy opowiadali o tajnikach deserów lodowych, niektóre z firm zorganizowały wręcz lodowe show! Clown, który żongluje gałkami lodów w rytm dyskotekowej muzyki? Na SIGEP wszystko jest możliwe! I mile widziane.

 
Niezwykłym show, któremu towarzyszyła ogromna renoma i nie mniejsze emocje, były mistrzostwa, które miały miejsce podczas targów. Najważniejsze wydarzenia tego roku to zainaugurowane w sobotę z udziałem ministra Dario Franceschiniego Gelato World Cup i The Pastry Queen (cukiernicze mistrzostwa świata dla pań). O puchar lodziarskich mistrzostw walczyło 12 krajów, w tym Polska. Pierwsze miejsce na podium zajęli Francuzi, naszej ekipie przypadło miejsce 7. Z kolei królową słodkich wypieków okazała się włoska mistrzyni cukiernictwa Anabelle Lucantonio, która musiała przedstawić w swoich konkursowych pracach świat astrologii. Swoje konkursy miały też pozostałe branże, np. The Cup Tasting Chamiponschip,czyli mistrzostwa w przygotowaniu espresso (zwyciężczyni – Helena Oliviero) lub Italiano Coffee Brewers, które wygrał Allessandro Galtieri. SIGEP to również krajowe eliminacje do World Chocolate Masters. Reprezentantem Włoch w finale będzie Maurizio Frau. Liczba wydarzeń, prelekcji, pokazów była naprawdę imponująca. W tym roku, dla tych, którzy nie mogli kibicować na miejscu, pojawiła się możliwość oglądania wydarzeń na żywo online (przekaz w językach włoskim i angielskim), z której skorzystało około 244 000 użytkowników! Z kolei ułatwieniem dla odwiedzających na miejscu była mobilna aplikacja targowa, która pomagała poruszać się po terenie i śledzić bieżące wydarzenia.

Konkurs Pastry Queen.

 

Okiem odwiedzających

Sebastian Tyrek, właściciel hurtowni lodziarskiej ASTI

Udział w kolejnej edycji SIGEP jak zwykle wnosi wiele korzyści. To nie tylko nowe smaki lodów na kolejny sezon, to przede wszystkim zdobycie wiedzy, w którym kierunku zmierza branża lodziarska, cukiernicza, która to w ostatnim czasie dynamicznie zaczęła się zmieniać. Dla mnie jako lokalnego dystrybutora surowców do produkcji lodów renomowanej firmy MEC3 to również spotkania z klientami, zacieśnianie kontaktów, prezentacja nowości oraz różnych rozwiązań, które śmiało mogą wdrażać w lodziarniach, by stać się jeszcze bardziej atrakcyjnymi dla swoich klientów.

Imponujące stoisko MEC3 przyciągało zwiedzających ciekawymi nowościami. Na stoisku obecni byli też właściciele firmy Kames, czyli jedynego dystrybutora MEC 3 w Polsce.

 

Dariusz Janicki, Lodziarnia Bueno

Mimo ogromnego rozmachu, z jakim zostały zorganizowane targi, uderzyło mnie to, że modna jest prostota. Ludzie źle czują się w otoczeniu marmurów, bogatych zdobień. Po stoiskach było widać, że liczy się elegancja, ale raczej w skromnym wydaniu.Na SIGEP zobaczyłem mnóstwo ciekawych trendów, jednak trzeba to wszystko przefiltrować, bo nie każdy np. będzie miało wzięcie we Wrocławiu, gdzie prowadzę cukiernię. Mimo to uważam, że warto w takich wydarzeniach uczestniczyć.

 

Michał Haftarczuk, Lodziarnia Marceli

Prowadzę lodziarnię od niedawna i brałem udział w targach po raz pierwszy. Zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Jednak to, co dało mi najwięcej, to rozmowy ze spotkanymi tu lodziarzami z Polski. Mogliśmy wymienić swoje spostrzeżenia, uwagi, podzielić się pomysłami. Jako że dopiero rozpoczynam swoją przygodę z lodami, to były bardzo cenne informacje, których pewnie nigdy bym nie zdobył, gdyby nie SIGEP. Kontakty, które tu zdobyłem, na pewno zachowam, a niektóre pomysły spróbuję wdrożyć u siebie, np. ciekawe połączenia smakowe.


Monika Robakowska, Manufaktura T.Deker Patissier & Chocolatier

SIGEP to prawdziwy raj dla cukierników, baristów, piekarzy i lodziarzy. A także, mimo że mało tam sugarcraftingu, również dla dekoratorów. Z każdym rokiem można zobaczyć, w jakim kierunku zmierza cukiernictwo. Niezwykłe i czasami nietypowe połączenia smaków lodów ujawniają nie tylko zgłębienie tematu wystawców, ale również nieskończoną wyobraźnię technologów. Polecam przyjazd na targi każdemu, kto nie chce zostać w tyle! Oprócz tego w tym roku mogliśmy zobaczyć niesamowity ogrom pracy naszych zdolnych cukierników podczas finału Gelato World Cup. Zasługują na oklaski!

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji