czym jest Mistrz Branży

Mistrz Branży Portal dla piekarzy, cukierników i lodziarzy

Opcje filtrowania

















 

Kontakt

Redakcja oraz dział marketingu "Mistrza Branży"

ul. Klimczoka 9
40-857 Katowice
tel. +48 32 729 96 80
fax +48 32 729 96 70 lub +48 32 790 40 90
(reklama)
(sprawy redakcyjne)
(sprawy związane z portalem)

Najnowsze ogłoszenia

  • XV Dni Otwarte Polmarkus Zapraszamy

    ważne: do

    Serdecznie zapraszamy na XV Dni Otwarte, które odbędą się w dniach 20-21 października 2015 roku w Pyskowicach w godzinach 10.00-16.00.

    Dni Otwarte to miejsce spotkań profesjonalistów z branży. W tym roku blisko 70 wystawców zaprezentuje najnowsze technologie i zaoferuje fachowe doradztwo.

    Więcej informacji oraz program w PDF lub na naszej stronie

    Dowiedz się więcej
  • I Dni Otwarte firmy Polmarkus w Słupsku 20-21 maj 2015 Zapraszamy

    ważne: do

    Po raz pierwszy na północy Polski oferta czołowych producentów z zakresu surowców, półproduktów, dekoracji, opakowań, akcesoriów, maszyn i urządzeń dla piekarni, cukierni, lodziarni i gastronomii.

    W programie między innymi:

    • nowości i trendy rynkowe dla branży piekarniczej, cukierniczej, lodowej i gastronomicznej;
    • promocyjna oferta komponentów i produktów na sezon 2015;
    • oferta maszyn i urządzeń przeznaczonych dla lodziarni i kawiarni;
    • oferta opakowań dedykowanych dla słodkiej gastronomii;
    • oferta zairen i bakalii z własnego importu;
    • ciekawe koncepty piekarnicze i gastronomiczne;
    • liczne PROMOCJE tylko dla uczestników I Dni Otwartych w Słupsku.

    [img]60[/img]


    Ponadto: praktyczne pokazy z udziałem technologów, prezentacja maszyn i urządzeń podczas pracy.

    Asortyment dla lodziarni i kawiarni, lody rzemieślnicze, desery, słodka gastronomia, zapiekanki, tortille, kanapki, kawa i ekspresy.

    Słupski Inkubator Technologiczny, Portowa 13 B, 10-16

     

    Zobacz pdf >>

    Dowiedz się więcej
  • Dni Otwarte, Polmarkus, 10-11 marca 2015 Relacja

    ważne: do wyczerpania zapasów

    Ach, te baby!
    Wielkanocne baby i babki (Suprima), tartaletki oraz mazurki – już od samego wejścia prezentowane były wielkanocne inspiracje. Jak w większości wypieków, także tu preferowany jest minimalizm oraz naturalna dekoracja, np. w postaci całych owoców. Prostota samego wypieku może być dopełniona elegancką paterą, również w takich kolorach jak czarny. Dla tych, którzy wolą bardziej bogato dekorowane wypieki, atrakcyjne ozdoby czekoladowe pokazała firma Barbara Luijckx oraz Master Martini. Jak samodzielnie wykonać figurki na mazurki, utalentowana dekoratorka Anna Daraż.

    [img]56[/img]



    Świeże pomysły
    Prócz klasycznych wypieków pojawiły się inne pomysły, np. chrupiące ciasteczka z mąki ryżowej lub ciasto marchewkowe. Świeże owocowe nuty to coś, czego klient oczekuje w wypiekach na wiosnę. Ważne, by były to jak najbardziej naturalne produkty. Stąd, ogromną popularnością cieszą się wszelkiego rodzaju purre owocowe, z których można robić, kremy, musy, ganasze, lody, jak i napoje. Na Dniach Otwartych przedstawiciel firmy Ravifruit przygotowywał na ich bazie orzeźwiające shake’i. Z kolei technolog firmy Polmarkus pokazał, jak używać  puree do wykonania lekkich, wyrafinowanych deserów. Z nowości pojawiły się także pianki marshmallows i czekoladki rocher. Zwiedzający mogli zapoznać się z tajnikami ich produkcji oraz kreatywnymi sposobami ich wykorzystania.


    Chleb – zdrowy i modny
    Wiele ciekawych inspiracji pojawiło się w zakresie pieczywa. Ukłonem w stronę tradycji było prezentowane pieczywo sitkowe Suprima, przygotowane z mąki żytniej sitkowej typ 1400. Taka mąka ma neutralny smak i nadaje odpowiednią teksturę, by stanowić doskonałą podstawę do wciąż popularnych chlebów z dodatkami, np. orzechami lub bakaliami. Tymi dodatkami coraz częściej stają się warzywa, np. pomidory, a nawet pokrzywa. Prezentowane były również takie nowinki jak chleby okazjonalne, np. chleb na noc i na dzień. Nie mogło też zabraknąć pieczywa bezglutenowego, wokół którego toczyła się również dyskusja. Podczas jednego z seminarium Anna Behnke-Chmielewska wraz z Tomaszem Łuczakiem, przedstawiciele firmy Komplet, zastanawiali się, czy tego rodzaju pieczywo to tylko chwilowa moda, czy potrzeba klientów coraz bardziej nastawionych na zdrowe odżywianie. Ostatecznie doszli do wniosku, że piekarnie powinny ciągle rozszerzać ofertę o produkty wykraczające poza standard, podążając za wymogami klienta, nawet jeśli to tylko chwilowy trend.

    [img]57[/img]

    Technika w służbie lodom
    W sezonie wiosenno-letnim z całą pewnością popularne będą orzeźwiające sorbety na bazie naturalnych pulp marki Ravifruit, lody z owocami oraz chrupkimi dodatkami, które zaprezentowała firma Elenka (wyłącznym dystrybutorem Elenki na Polskę jest Polmarkus). Prócz trendów smakowych można było zapoznać się z nową ofertą witryn lodowych  marki Ifi typu panorama, które stanowią syntezę włoskiego designu oraz ergonomii. Prezentowane było także wielofunkcyjne urządzenie RIBOT (do lodziarni, piekarni i cukierni), w którym można m.in. wyprodukować lody rzemieślnicze. Urządzenie jest wyposażone w pionowy cylinder frezujący, który zapewnia stałą widoczność produktu oraz daje możliwość dodawania składników w każdej chwili. Goście mogli również zobaczyć wyjątkowy frezer pionowy Telme o wysokiej wydajności. Zainteresowaniem cieszyły się silikonowe formy do lodów na patyku marki Silikomart oraz  formy firmy Martelato, prezentowane na stoisku czekoladowym podczas Czekoladowego Show.

    [img]58[/img]

         

    W ciągu dwóch dni minitargów w Pyskowicach nie mogło zabraknąć ciekawych seminariów i szkoleń. Wiceprezes firmy Polmarkus Mirosław Stopa przedstawił nowy projekt, jakim jest Akademia Polmarkus Biznes. W ramach Akademii prowadzone jest 3-etapowe szkolenie dla menadżerów i właścicieli firm, które obejmuje tematykę od sprzedaży poprzez marketing i zarządzanie. Klienci mogli zobaczyć również dwa koncepty sklepu modułowego, który jest w ofercie. Zainteresowani mogą liczyć na indywidualny projekt przygotowany przez specjalistów firmy Polmarkus.

    [img]59[/img]

    więcej zdjęć >>

     

     

    Dowiedz się więcej
  • XII edycja dni otwartych firmy Polmarkus Relacja

    ważne: do wyczerpania zapasów

    W dniach 11-12 marca odbyła się XII edycja targów firmy Polmarkus. 320 wystawców prześcigało się w prezentowanych nowościach, oferując zwiedzającym innowacyjne rozwiązania w branży piekarniczo-cukierniczej. Również lodziarnie w tym sezonie będą mogły zaskoczyć swoich klientów.

    Tegoroczne targi, okraszone wspaniałą pogodą, okazały się dużym sukcesem. Jak zwykle, dla klientów Polmarkusa, firmy przygotowały ogrom nowości, które pretendują do hitu sezonu 2014. Bogata oferta targów przyciągnęła wielu zwiedzających, zainteresowanych unowocześnianiem swojej firmy i poszerzaniem asortymentu.

    Nowe trendy w piekarniach

    Podążając za potrzebami klientów, branża piekarnicza musi stale się rozwijać. Jej oferta obejmuje już nie tylko pieczywo, ale także wyroby cukiernicze i lody, teraz natomiast powinna stać się miejscem, gdzie klient zje smacznie i wygodnie. Coraz bardziej zacierają się granice między tradycyjną piekarnią, a punktem gastronomicznym; wiele pytań dotyczy oferty pieczywa mrożonego oraz mrożonych produktów gotowych. Polmarkus, widząc takie zapotrzebowanie, przygotował na bazie nowych mieszanek – Panefit Ziarenko, Paefit Dyniowy oraz Sunflower (Słonecznikowy), specjalne przekąski, dobre, sycące i do wzięcia na wynos. Dzięki temu, że firma nieustannie wprowadza nowe produkty nabiałowe i gastronomiczne, w jej konceptach piekarniczych znalazły się: pizza-wieniec, banica (ciasto ze słonym serem bułgarskim), słone kieszonki oraz koreczki z tortilli i tarta na tortilli. Pomysłem, który chętnie podchwytywano, były „shoty na słono” – czyli połączenie wytrawnych musów z sałatką w wersji na jeden ząb oraz niecodzienne wykorzystanie ciasta parzonego i wypełnienie go pikantnymi pastami. Zainteresowanie wzbudziły też nowości marki Suprima: farsz węgierski i szpinakowy. Firma Komplet promowała Chleb na Dzień Dobry – 50% mieszankę do wyrobu pieczywa pszennego mieszanego o wysokiej zawartości błonnika, a Credin zaprezentował nowe propozycje na chleby – Górski i Slavu. Firma Eco Trade przygotowała mieszankę piekarniczą Mazur.

    Propozycje dla ciastkarni

    Zainteresowaniem cieszyły się produkty do ciast drożdżowych firmy Ireks – mieszanka Croissant Mix, Kwas Natura oraz Mella HT SuperSoft. Bakels wyróżnił się konceptem Emilki – pasty przedłużają świeżość i stabilizują ciasto, natomiast Emilki Crossing to surowiec w formie proszku do dekoracji wyrobów piekarniczych i cukierniczych. Wśród nowych propozycji Eco Trade była mieszanka cukiernicza, Babka Italiana. Gotowe kremy budyniowe o smaku waniliowym, karmelowym, czekoladowym znalazły się na stoisku Dawn Foods, u firmy Grados znaleźliśmy dobrze znane i chętnie wykorzystywane nadzienia, a u Marinex’a – Jabłka Kulki.

    Na zimno!

    Polmarkus zaprezentował smaki lodowe na 2014: Wanilię z czarnym bzem, Krem Otella, Malinę z Jagodą, Gianduię (czekoladę z orzechem laskowym). Nie mogło zabraknąć sorbetów – opartych na doskonałej jakości puree owocowych (wykorzystywane także w granitach). Na tle wypiętrzonych kuwet prezentowały się lody w wersji płaskiej czyli Cremino. Podczas specjalnej degustacji past Elenka, każdy z przybyłych miał okazję przekonać się o jakości produktów sycylijskiej firmy. Prospona zaproponowała jako nowości sosy do lodów oraz owoce słodzone, doskonale sprawdzające się jako element dekoracji i variegowania deserów lodowych.

    Co jeszcze nowego?

    Dawn Foods promowała również Unishine Plus – substytut jajka do nabłyszczania wyrobów spożywczych. Unifet postawił na margaryny Puff Pastry, a Master Martini – na czekolady z linii z Ariba, natomiast Callebaut – sprawdzone czekolady do produkcji cukierniczej i lodowej.

    Nowinki techniczne

    Najważniejszym wydarzeniem w części maszyn i urządzeń była polska premiera uniwersalnej maszyny Ribot firmy Telme: pierwszej na rynku maszyny, która m.in. miesza, ubija, sieka, podgrzewa, gotuje, chłodzi i mrozi. Ta wszechstronna maszyna oraz inne urządzenia firmy Telme, jak maszyny do softów, ubijaczki do śmietany spowodowały, że stoisko tej włoskiej firmy było oblegane podczas dwóch dni Targów. Wśród nowości, które z pewnością zaistnieją w najbliższym sezonie są: wałkownice do masy cukrowej i marcepanu, formy silikonowe Silikomart (w tym formy do lodów), urządzenia chłodnicze Juka, cechujące się wysokiej jakości materiałami, oszczędnością energetyczną, estetyką, funkcjonalnością i łatwością obsługi. Zaprezentowaliśmy szeroki wachlarz urządzeń EBRO do pomiaru m.in.: temperatury wilgotności, ciśnienia, i parametrów jakościowych olejów. Tradycyjnie nie zabrakło zainteresowanych ekspresami Nuova Simonelli (w tym: modelu Theresia). Na stoisku Opakowania można było uzyskać informacje o możliwości spersonalizowanych nadruków oraz kartonach wyłożonych folią srebrną nieprzepuszczającą tłuszczu i wody. Na stoisku Dekoracje można było zobaczyć czym ozdobić ciasta i wypieki na nadchodzącą Wielkanoc oraz sezon komunijno-ślubny.  W dziale „Utrzymanie czystości i higieny” obecna była firma Cid Lines od ponad 20 lat specjalizująca się we wdrażaniu i promowaniu innowacyjnych rozwiązań czyszcząco-myjących oraz dezynfekujących.


    Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na szkolenia i warsztaty do świetnie wyposażonej sali technologicznej, w której przedstawiamy m.in. możliwości maszyn oraz urządzeń słoweńskiej firmy Valtek, łączącej jakość z prostotą obsługi i solidnością, przekazujemy wiedzę niezbędną do uruchomienia produkcji lodowej.




    Dowiedz się więcej
  • Polmarkus - Dni Otwarte XII edycja

    ważne: do wyczerpania zapasów

    To już XII edycja tych niezwykle popularnych targów branżowych, na której nikogo nie może zabraknąć. Tu trzeba być 11-12 marca

    Prezentujemy:
    - „Co zamiast kanapki” – czyli nowe produkty do witryny gastronomicznej, m.in. przekąski na cieście parzonym, tarta na tortilli, shoty na słono
    - „Słodkie nowalijki w ofercie cukierniczej” czyli słodki sandwich, nugat z bakaliami oraz wariacje na temat tarty. Wielkanoc już wkrótce!
    - „Słone kieszonki” – czyli nowości marki Suprima
    - Trendy i pomysły na sezon lodowy 2014!

    Zapraszamy również do samoobsługowego Salonu Firmowego. Na ponad 800 m2 znalazło się 2500 produktów dla piekarzy, cukierników i lodziarzy  od maszyn i urządzeń po dekoracje, akcesoria, opakowania, drobny sprzęt, chemię, ubrania.

    Dowiedz się więcej

Kategorie

Maszyny i urządzenia do produkcji

Pozostałe