...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Chiny i Algieria otwierają się na polską żywność

Od 2006 r. do 2014 r. wartość eksportu polskiej żywności zwiększył się aż czterokrotnie (z 8,6 mld zł do 20 mld zł). Według ministra rolnictwa Marka Sawickiego w ciągu dekady Polska powinna podwoić sprzedaż zagraniczną, a to dzięki współpracy z Algierią i Chinami – czytamy w Newseria.pl.

Jak podaje Newseria (powołując się na dane Agencji Rynku Rolnego), w 2014 r. największy udział w eksporcie do Algierii miał sektor mleczarski (66%) oraz producenci zbóż (22%). Wzrosło zainteresowanie polskimi jabłkami, a w całej Afryce Północnej coraz silniejszą pozycję zdobywają polskie słodycze oraz wyroby cukiernicze.

Choć Algieria (Afryka Północna) jest znacznie większym krajem od Polski, ma o połowę mniej terenów uprawnych od nas wyjaśnia Sawicki. Wynika to z braku odpowiednich warunków klimatycznych uprawa roślin wymaga tam ciągłego nawadniania, co pociąga za sobą dodatkowe problemy oraz przede wszystkim koszty. Według Agencji Rynku Rolnego wartość eksportu polskich produktów rolno-spożywczych do Algierii w 2014 r. wyniosła 283 mln dol. wobec 110 mln w 2013 r.

W celu dalszej promocji polskiej żywności polscy producenci pojawili się w Algierii podczas międzynarodowych targów Djazagro. Pojawienie się tam daje również szansę na głębszą współpracę, np. poprzez wspólne inwestycje. To jedna z największych imprez wystawienniczych w Afryce Północnej, organizowana co roku – podkreśla Sawicki. – Są to targi z serii imprez międzynarodowych SIAL organizowanych przez grupę francuską. W tym roku wzięło w nich udział ponad 200 firm z 36 państw świata. Polskę reprezentowało 19 przedsiębiorstw, które prawie przez cały tydzień eksponowały swoje produkty w centrum wystawienniczym.

Interesujący może się okazać dla nas również rynek chiński. To właśnie tam już w połowie maja pojawi się na targach spożywczych specjalna delegacja z Polski, której zadaniem będzie zaprezentowanie naszych rodzimych specjałów. Zadanie jest o tyle trudne, że mamy do pokonania w tym względzie Anglię, skąd Chiny czerpały dotychczas.

Są to głównie wyroby mleczarskie, ale także polskie warzywa i owoce oraz zboża. Wysoka jakość naszych produktów nie ulega wątpliwości. Przeszkodą w zdobywaniu zagranicznych rynków może być raczej zbytnia rywalizacja rodzimych producentów. Ważne jest również obserwowanie rozwoju gospodarki zewnętrznej, a także przemyślany sposób sprzedaży. 

 

– Musimy od nowa, Polacy, polskie przedsiębiorstwa, polscy handlowcy nauczyć się sprzedawać polską żywność, bo jest to żywność wysokiej jakości i to na świecie jest już dostrzegane. Natomiast sprzedajemy indywidualnie, nie jesteśmy jeszcze na tyle zorganizowani, żeby z naszą polską ofertą wchodzić na ten rynek zespołowo – konkluduje minister rolnictwa i rozwoju wsi.

Bieżące wydanie czasopisma

Czy absolwenci szkół gastronomicznych mają dobry start? Jak wykonać tort na 600 osób w 1-osobowej pracowni? Czy przekształcenie swojej działalności w spółkę dziś się opłaca? Czym różni się szarlotka od jabłecznika?

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji