...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Barbara Luijckx, materiał promocyjny

Czekoladowe 30-lecie

Decyzja o inicjacji działalności firmy z eleganckimi czekoladowymi produktami w czasach, gdy w Polsce królowały wyroby czekoladopodobne, mogła wydawać się szalona. Okazała się jednak strzałem w dziesiątkę, a to dzięki pasji, zaangażowaniu, ciężkiej pracy i sile rodziny.

Dziś marka Barbara Luijckx jest rozpoznawalna i ceniona. A wszystko zaczęło się od zachwytu nad pewnym tortem. O historii firmy opowiada jej współzałożycielka, dyrektor ds. marketingu, Barbara Borowicz.

Mistrz Branży: 30 lat temu, gdy powstawała firma, na sklepowych półkach nie było czekolady, co dopiero mó­wić o pięknych dekoracjach z niej wykonanych. A jednak postawili Państwo właśnie na taki profil firmy. Skąd taka decyzja?
Barbara Borowicz: 30 lat temu, tuż po wyzwoleniu się Polski spod jarzma sowieckiego komunizmu, nastały nowe pionierskie czasy. Gospodarka dynamicznie przekształcała się z centralnie zarządzanej na wolnokonkurencyjną. Jako młode małżeństwo – ja i mój mąż – zaczęliśmy myśleć, jak dalej pokierować naszym życiem, aby przyniosło sukces. Ryszard prowadził już wtedy własną małą wytwórnię koncentratów spożywczych, ja zaś zajmowałam się domem i wychowywaniem dwóch małych córek. Idea produkcji czekoladowych dekoracji zrodziła się w mojej głowie pod wpływem impulsu. Na torcie urodzinowym koleżanki zobaczyłam piękne, misternie wykonane czekoladowe dekoracje i nie wiedzieć dlaczego powiedziałam: „to będziemy w życiu ro­bić”. I tak się stało… Pomysł był pionierski, dziewiczy pod każdym względem: finan­sowania inwestycji, opracowania wzorów dekoracji, wyposażenia zakładu produkcyjnego, a przede wszystkim opracowania technologii opartej o znajomość technik pracy z czekoladą. Jako kre­atorzy pomysłu – absolwenci uniwersytetów – nie mieliśmy żad­nej wiedzy o pracy z czekoladą. Pomimo to 4 kwietnia 1991 roku oficjalnie uruchomiliśmy działalność gospodarczą. Towarzyszyły nam energia młodości, wiara w sukces, dyscyplina i poczucie wartości pracy od podstaw. Owocem tej aktywności było powo­łanie do życia Zakładu Produkcji Cukierniczej Barbara – od imion ówczesnych wspólniczek.

 

Czy przez te wszystkie lata firmie przyświecało jakieś motto?
Od 1991 roku naszą misją i pasją jest produkcja dekoracji, pół­produktów i czekoladowych dodatków. Jako firma rodzinna je­steśmy ogromnie zmotywowani do rozwoju, bo kochamy to, co robimy. Działamy w poczuciu wspólnej misji. Opieramy się na wyznaczonych przez siebie, kultywowanych wysokich wartościach dotyczących standardów jakości i obsługi klienta.

Jakie były najważniejsze momenty w rozwoju firmy w cią­gu tych 30 lat?
Od dnia powstania firmy, a więc od roku 1991 dostarczaliśmy nasze produkty na rynek detaliczny. Jednak lata 1999-2003 to w naszej historii okres dynamicznych zmian. Przyniosła je fuzja z holenderską firmą Luijckx, co dało początek nowemu przed-siębiorstwu pod nazwą Barbara Luijckx. Jako nowy zarząd firmy podjęliśmy fundamentalną decyzję dotyczącą zmiany obszaru działania. Celem naszej aktywności produkcyjno-handlowej stał się rynek cukierniczo-gastronomiczny. Zainwestowaliśmy w inno­wacyjne linie, służące do produkcji dekoracji czekoladowych dla profesjonalistów. Musieliśmy pozyskać zainteresowanie branży, dlatego rozpoczęliśmy pionierską pracę wdrażania oferty poprzez prezentacje regionalne i targi branżowe.

Innymi słowy, wydeptywali Państwo ścieżkę do tego ogromnego zainteresowania czekoladą, jakie jest obecnie.
To zainteresowanie już w 2003 roku było na tyle duże, że podjęli­śmy fundamentalną dla naszego dalszego rozwoju decyzję o budo­wie nowoczesnej fabryki produkującej czekoladowe dekoracje oraz posiadającej nowoczesną infrastrukturę magazynową. Zaczęliśmy przygotowywać inwestycję. Ruszyły fundusze z Unii Europejskiej, których staliśmy się beneficjentem. Kupiliśmy grunt i przystąpili­śmy do opracowania projektów. Rozpoczęta w 2006 roku budowa zakończyła się sukcesem – już w 2007 roku oddaliśmy nowoczesną siedzibę, co otworzyło przed nami nowe perspektywy.

Ma Pani na myśli akademię?
Tak, wraz z otwarciem fabryki wyznaczyliśmy nowe cele, których efektem było oddanie do użytku w 2008 roku ośrodka szkolenio­wego – Akademii Umiejętności „Inspiracja”, a także powołanie do życia naszej marki Barima Artisanal, posiadającej w portfolio surowce do produkcji cukierniczej. Niezwykle kosztowną decyzją była instalacja supernowoczesnej linii do produkcji czekoladowych dekoracji. Jej unikatowość polegała na możliwości produkcji stra­tegicznych dla cukiernictwa produktów, które do tej pory spro­wadzaliśmy z zagranicy. Montaż linii stał się faktem w 2012 roku. Rok 2014 przyniósł kolejne burzliwe zmiany i postawił nas przed podjęciem chyba najważniejszej decyzji: być albo nie być.

Barbara Luijckx Akademia
Umiejętności „Inspiracja”



Domyślamy się, że wybrali Państwo tę drugą opcję.
Jako polscy właściciele przejęliśmy 100% jej udziałów. Rozpo­czął się nowy rozdział tworzenia naszej historii – przekształcili­śmy Barbarę Luijckx w firmę rodzinną. Po roku 2014 powstała nowa struktura organizacyjna, zdobyliśmy niezbędne certyfikaty dotyczące bezpieczeństwa żywności i gospodarki magazynowej. Skoncentrowaliśmy się na innowacyjności w poszerzaniu oferty. Owocem tej decyzji było stworzenie nowej marki dla asortymentu dekoracji czekoladowych – Barbara Decor. W latach 2017-2018 podjęliśmy decyzję o rozbudowie powierzch­ni produkcyjno-magazynowej. Pragnęliśmy zrobić następny krok, aby sprostać oczekiwaniom rynku i konsekwentnie ulepszać sys­tem obsługi klientów. Efektem naszych dążeń było utworzenie 3200 m2 dodatkowej powierzchni, którą przeznaczyliśmy na no­woczesną przestrzeń magazynową i produkcyjną. Stworzyliśmy również nową Akademię Umiejętności „Inspiracja” – niezwykłe miejsce, w którym podczas szkoleń spotykamy się z ludźmi z bran­ży z Polski i całego świata.

Czyli postawili Państwo na ciągły rozrost oferty, firmy, zdobywanie nowych klientów. Są Państwo nadal ukierun­kowani tylko na klienta detalicznego czy ten dynamiczny rozwój otwarł nową przestrzeń?
Współczesny rozwój branży i naszej firmy zdecydował o instalacji zupełnie nowej linii produkcyjnej, która wykorzystuje innowacyjną technologię. Dzięki niej już wkrótce rozszerzymy nasze portfolio o dodatki czekoladowe właśnie dla tego drugiego rodzaju odbior­cy – klientów przemysłowych. Mowa o marce Barbara Luijckx for Industry. Będą to czekoladowe dodatki i dekoracje, które zostały stworzone dla firm działających w branży przemysłowej produkcji cukierniczej, piekarskiej i lodziarskiej.

Tak wielki progres w ciągu ostatnich lat to ogromny suk­ces, a co dla Pani ma największe znaczenie?
Przekształcenie naszego przedsiębiorstwa w firmę rodzinną. Je­steśmy niezwykle szczęśliwi, mogąc razem działać. Pracujemy w poczuciu wspólnej misji, a dzięki różnym doświadczeniom i kwa­lifikacjom uzupełniamy się w codziennej pracy.

Czy model firmy rodzinnej ma też mimo wszystko jakieś minusy? Czy to faktycznie najlepsze rozwiązanie?
W naszej branży pozostało niewiele firm rodzinnych, większość jest już częścią dużych koncernów. Barbara Luijckx ma ugrunto­waną pozycję na polskim rynku, staje się też coraz ważniejszym graczem na arenie międzynarodowej. Fakt bycia firmą rodzinną otwiera nam wiele możliwości współpracy z ludźmi poszukującymi rozwiązań dalekich od tych korporacyjnych. Zaletą takiego biznesu jest pełne poczucie tożsamości jego liderów z wizerunkiem i dzia­łalnością przedsiębiorstwa. Działa to motywująco na cały zespół, a to przekłada się na efektywność działań. Jeśli funkcjonowanie firmy oparte jest na zaufaniu, wspólnych celach oraz metodach pracy, to nie widzę minusów takiego modelu.


Jakie nowości pojawią się w sezonie jesienno-zimowym?
W tym roku zaskoczymy klientów specjalną edycją dekoracji Bar­bara Decor „uszytych na miarę” z okazji 30-lecia firmy. W ten sposób pragniemy celebrować trzy dekady niegasnącej pasji do czekolady, którą od 1991 roku dzielimy z klientami. Jubileusz za­inspirował nas do stworzenia 16 nowych wzorów dekoracji, takich jak koła, kwadraty, perły, gwiazdy i wiele innych… Wszystkie te nowości znajdziecie w folderze wydanym z okazji 30-lecia firmy Barbara Luijckx. Nowością w nadchodzącym sezonie będzie też folder poświęcony naszej nowej marce – Barbara Luijckx for Industry. Portfolio tworzą takie produkty, jak: shavingsy, chunksy, dropsy, patyczki do zapiekania itp. Dzięki wysokiej wydajności produkcji, gwarancji jakości oraz odpowiednim opakowaniom wychodzimy naprzeciw odbiorcom przemysłowym.

Państwa rozwój oznacza, że czekolada stała się mocnym elementem polskiego cukiernictwa. Czy czują to Państwo podczas spotkań z klientami lub nauki w akademii?
Temat czekolady, produktów czekoladowych cieszy się w Polsce ogromnym zainteresowaniem. Obserwując kursy w naszej aka­demii, widzimy, że pasja do czekolady łączy ludzi. Wiedza o tym szlachetnym surowcu nieustannie rośnie. Widać to w witrynach cukierniczych w całym kraju. Estetyka i jakość produktów oraz kompozycje smakowe to coraz częściej priorytety ludzi z naszej branży. Widzimy rozkwit, chęć nauki i doskonalenia warsztatu cukierniczego. Zapraszamy do naszej Akademii Umiejętności „In­spiracja”. Jeśli restrykcje nie pozwolą nam spotykać się twarzą w twarz, to będziemy działać online. W ostatnim sezonie jesien­no-zimowym zrealizowaliśmy wiele szkoleń „w sieci”, zaintereso­wanie było bardzo duże.

Oto ludzie tworzący
firmę Barbara Luijckx
i jej siedziba



Jak wygląda praca z uczestnikami w samej akademii?
W ramach oferowanych szkoleń prowadzonych przez ekspertów branżowych z kraju i z zagranicy podpowiadamy, jak opracować receptury i słodkie kreacje, które zachwycają klientów. Szkolenia odbywają się co miesiąc, dedykowane są zarówno cukiernikom, jak i branży gastronomicznej. Z uwagi na ograniczenia covidowe, a jednocześnie ogromną potrzebę spotkań środowiska cukierni­czego prowadzimy również kursy online. Aktualne informacje na temat terminów oraz ich tematyki publikujemy na naszym profilu na Facebooku.

Co oferują Państwo oprócz samych dekoracji czekola­dowych?
Od 30 lat i dwóch pokoleń sercem firmy jest tworzenie wyjąt­kowych dekoracji czekoladowych pod marką Barbara Decor. Poza tym oferujemy również gamę półproduktów i surowców czekoladowych, orzechowych i wielu innych własnej marki Bari-ma Artisanal. Portfolio uzupełniamy o komponenty owocowe, barwniki i inne rozwiązania, których klienci szukają na co dzień dla osiągnięcia 100% efektu.

Czekolada kojarzy się głównie z miesiącami zimowymi. Czy jest dla niej miejsce w miesiącach ciepłych?
Czekolada to produkt na każdą porę roku – kocha ciepłe lato i sro­gą zimę. To szlachetny i pyszny surowiec, który pomaga tworzyć wiele receptur: od czekolady na zimno po tą na gorąco, praliny, sycące zimowe ciasta i letnie lekkie musy czekoladowe, ciepłe suflety czy pyszne orzeźwiające lody.

Ta różnorodność zastosowania oznacza pewnie, że uży­wają Państwo różnych czekolad. Czy klient może jakoś spersonalizować produkty z oferty Państwa firmy?
Wykorzystujemy różne rodzaje czekolady, od białej po deserową, oraz różne receptury, w zależności od stosowanej technologii i potrzeb. Produkujemy z czekolady płynnej, która w procesie produkcyjnym przybiera postać całego wachlarza dekoracji. Poza portfolio prezentowanym w katalogu jesteśmy producen­tem dekoracji spersonalizowanych, np. czekoladowego logo. Dzięki elastyczności naszych działań oraz otwartości na nowe projekty dostarczamy dekoracje „szyte na miarę” potrzeb na­szych odbiorców.

 

 

Bieżące wydanie czasopisma

Czekolada, bajgle i cruffiny - w najnowszym wydaniu wgryzamy się w tematy, które mocno kojarzą się w jesienią i powrotem do szkoły. Oprócz tego częstujemy też nowinkami, takimi jak mąka z owadów. Szukamy makaronikowych inspiracji.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać








    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>


    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji