Produkty z tzw. czystą etykietą (clean label) zdominowały marcowe seminarium firmy Pfahnl. Spotkanie odbyło się 8 marca 2012 r. w Centrum Szkoleniowym firmy w Litomyślu.
Rośnie sprzedaż dodatków i polepszaczy do pieczywa typu "clean label" i nie ma wątpliwości, że trend pozostanie zwyżkowy, ponieważ takie są oczekiwania konsumentów i producentów. Pojęcie "clean label" obejmuje przejrzyste i szczegółowe zdefiniowanie składników. Jest przede wszystkim świadomą rezygnacją ze sztucznych barwników, środków konserwujących, środków wzmacniających smak, jak glutaminian sodu.
Dla producentów, którzy chcą oferować pieczywo zdrowe bez zbędnych dodatków chemicznych, firma Pfahnl opracowała szereg produktów zgodnych z najnowszymi trendami światowymi. Podczas marcowego spotkania prezentacja segmentu clean label obejmowała:
- baza drożdżowa do produkcji ciast drożdżowych maślanych,
- dodatek przedłużający świeżość pieczywa,
- pieczywo ziarniste Młynarz, gotowa mieszanka ziaren do pieczywa,
- pieczywo ziarniste Kłos - gotowa mieszanka do produkcji pieczywa pszenno-żytniego.
W kolejnym wydaniu "Mistrza Branży" przyjrzymy się dokładnie wybranym produktom typu clean label.