...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK, materiał promocyjny

Jak zagrać klientowi

Z muzyką jest jak z kolorami. Odpowiednio dobrana nie tylko dobrze nastraja, ale też dyskretnie nakłania do zakupów. Jak zatem dobrać muzykę w cukierni, by klient dobrze się czuł, a interes kręcił się... w odpowiednim rytmie.

Każdy właściciel dobrze prosperującej cukierni wie, że ten sam klient inaczej zachowuje się rano, inaczej w południe, a jeszcze inaczej późnym popołudniem czy wieczorem. Pory dnia silnie wiążą się z ilością i rodzajem kupowanych produktów. Rano klienci kupują pieczywo oraz ciastka, popołudniu natomiast chętniej wybierają ciasta i inne słodkie wypieki. Aby klienci chętniej wracali do naszych cukierni, warto dyskretnie wkomponować się w ich harmonogram dnia. Doskonałym narzędziem jest audiomarketing, czyli marketing muzyczny.
Odpowiednio dobrana muzyka może pośrednio wpływać na układ nerwowy. Może pobudzić klienta, zrównoważyć jego stan emocjonalny bądź ukoić nerwy. Taki stan rzeczy sprawia, że kupuje więcej, a i tempo jego zakupów nie jest takie samo. Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zmienne nastroje klienta

Według naukowców człowiek w godzinach porannych, między 6.00 a 8.00, często bywa senny ze względu na niewystarczającą ilość światła dostarczaną organizmowi. Zatem kiedy przekracza próg naszej cukierni, powinien go ukoić rytm delikatnych popowych melodii. Dzięki nim unormuje się jego tętno i oddech, a co za tym idzie - pobudzimy go do życia, prędzej podejmie decyzje, a i widok kolejki do kasy nie będzie dla niego tak irytujący.

W godzinach 8.00-13.00 klient jest już w pełni pobudzony i funkcjonuje na pełnych obrotach. Do cukierni wchodzi na ogół po słodkie pączki, drożdżówki i inne ciastka. Dzięki nim oddaje się słodkim przyjemnościom podczas przerwy na kawę bez względu na to, czy jest w pracy,  czy w domu. Wówczas muzyka powinna nabrać tempa. Wprawi klienta w dobry nastrój
i zmotywuje do dalszych działań. Między godziną 14.00 a 16.00 klient robi się głodny i zjawia się po coś, co mógłby przekąsić. Na ogół jest już trochę zmęczony i podenerwowany. Wówczas pozytywnie nastrajający lounge czy chill out na pewno sprawi, że klient zapomni o stresie i zmęczeniu.
Im późniejsza pora, tym muzyka powinna być bardziej subtelna i dyskretna. Gdy zapada zmrok, człowiek robi się senny. Pojawia się w cukierni po kawałek tiramisu, babki cytrynowej, rolady czekoladowej czy innego wypieku. Rekompensuje tym sobie ciężki dzień, a jednocześnie stanowi to świetny pretekst do tego, by mile spędzić czas z bliskimi. Muzyka zatem powinna utwierdzać klienta w tym, że zasłużył na chwilę przyjemności.

Na święta, nie tylko w kawiarni

Oddzielnym tematem są święta, które wymagają innej oprawy muzycznej. W cukierni kolejka, czasu niewiele, a jeszcze ogrom spraw do załatwienia. Klienta najbardziej zrelaksują, a jednocześnie wprowadzą ducha świąt delikatne, znane melodie. Oczekiwanie w kolejce przestaje dawać się mu we znaki. Praca personelu jest bardziej efektywna, a i sam klient prędzej podejmuje decyzje.
Właściciel cukierni pełniącej jednocześnie funkcje kawiarni powinien natomiast zaufać takim gatunkom muzycznym, jak: lounge, smooth jazz, chill out czy groove. Muzyka głównie instrumentalna pozwoli się klientowi zrelaksować, przy czym nie będzie rozpraszać go podczas rozmów z przyjaciółmi czy rodziną.

Muzyka, jak mawiają, łagodzi obyczaje. Odpowiednio wkomponowana w otoczenie odpręża klienta, umila mu czas zakupów. To wszystko sprawia, że klient kupuje więcej, częściej do nas wraca, a personel z nową energią przychodzi do pracy. 

autor: Malwina Kalkowska, Sound108

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji