...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Dawn, materiał promocyjny

Mniej cukru, ten sam smak

Zjeść ciastko i mieć… zgrabną figurę. Zdrowe zęby. Sprawnie działający układ trawienny i silną odporność. Oto wymagania, przed którymi stawia branżę współczesny konsument. Okazuje się, że te oczekiwania są możliwe do spełnienia. Dołącz do programu PrzyjazneNIE-cukiernie i przekonaj się sam.

Współczesny konsument stawia przed branżą cukierniczą coraz większe wyzwania. Jest bardziej świadomy, czyta etykiety, chce jeść zdrowiej, ale bez kompromisu w zakresie smaku. Dołącz do stworzonego przez Dawn Foods programu „PrzyjazneCukierNIE” i przekonaj się jak skutecznie podążać za trendami.

 

Redakcja MB: Czym są „Przyjazne CukierNIE”
Adam Kruczkowski, Dawn Foods Poland: „Przyjazne CukierNIE” to kolejna aktywacja marketingowa, którą przygotowała dla swoich klientów firma Dawn Foods. Jest to ogólnopolski program skierowany do cukierni, które chcą uzupełnić ofertę o ciasta o obniżonej zawartości cukru. Oferując kompleksowe rozwiązania w zakresie odpowiednich produktów i narzędzi marketingowych, chcemy zachęcić klientów do przyłączenia się do wspólnej prozdrowotnej inicjatywy.

Użył Pan sformułowania „aktywacja marketingowa”. Jak definiują Państwo to określenie i co oznacza ono dla klientów?
Aktywacje marketingowe to jeden z kluczowych obszarów naszej działalności w kanale rzemieślniczym. To wyjście poza standardowy, charakterystyczny dla naszej branży model B2B (business to business), zaoferowanie naszym partnerom handlowym narzędzi, które mogą wykorzystać w budowaniu relacji ze swoimi klientami, czyli finalnymi konsumentami. Mówimy zatem o modelu B2B2C (business to business to customer), w którym skupiając uwagę na ostatnim ogniwie, pomagamy naszym klientom rozwijać się i generować dodatkową sprzedaż.
„Przyjazne CukierNIE” to nasza najnowsza aktywacja. Oprócz niej klienci znajdą w naszym portfolio aktywację wegańską (opartą na komponentach Dawn certyfikowanych znakiem V-Label), amerykańską, „Sernikowy zawrót głowy” (której bazę stanowią receptury na serniki w stylu New Jork) czy programy sezonowe, przeznaczone na okres letni, świąteczny czy halloween.



Dlaczego warto przyłączyć się do jednej z Waszych aktywacji?
Zdefiniowaliśmy pięć powodów, dla których warto przekonać się, że nasze aktywacje to realne przełożenie na biznes. Po pierwsze, narzędzia marketingowe, które oferujemy w ramach aktywacji, ułatwiają odsprzedaż ciast do konsumenta – dbamy o ich odpowiedni dobór, czytelność i atrakcyjność wizualną. Po drugie, chcemy być dla cukierni nie tylko dostawcą najlepszych produktów, ale także serwisem marketingowym. Po trzecie, projektujemy nasze aktywacje tak, aby przyciągały uwagę konsumentów, a niejednokrotnie zaskakiwały. Aktywacje to również znakomita okazja, żeby wyróżnić się na tle konkurencji, budować dodatkową sprzedaż i przyciągnąć do swoich punktów sprzedaży nowych klientów.

Wróćmy do programu „Przyjaznych CukierNIE”. Jak zrodził się pomysł i co go wyróżnia?
W Dawn Foods regularnie śledzimy trendy i dążymy do tego, aby produkty, które wprowadzamy na rynek, były z nimi zgodne. Jedną z grup trendów, jakie zaobserwowaliśmy, nazwaliśmy świadomymi wyborami. Zgodnie z badaniami FMCG Gurus 2021 7 na 10 europejskich konsumentów planuje zdrowiej się odżywiać. 34% z nich zredukowało spożycie cukru w okresie ostatnich 12 miesięcy (Innova Healt Survey 2021). W to zjawisko idealnie wpasowały się produkty Added Sugar Free firmy Jabex, która od marcu 2021 r. znajduje się w strukturach Dawn Foods.

Łącząc te dwa wymiary – produkty i trendy – stworzyliśmy „Przyjazne CukierNIE” – program zapewniający narzędzia dla cukierni, które dzięki nim mogą w profesjonalny sposób odpowiedzieć na potrzeby konsumentów. O znaczeniu trendu redukcji spożywania cukru niech świadczy również kampania społeczna realizowana w ramach Narodowej Strategii Onkologicznej na lata 2020-2030. Ministerstwo Zdrowia wyemitowało spot „Policz się z cukrem”, w którym zachęca do ograniczenia spożycia tego składnika.



Cukier to przecież jeden z podstawowych surowców używanych przez cukiernie…
Tak, ale aktywacja „Przyjazne CukierNIE” to propozycja alternatywnych rozwiązań, bez kompromisu w zakresie smaku. Już sama nazwa programu bazująca na grze słów i sposób jego zapisu wskazują na to, że cukier to niejedyny produkt, dzięki któremu ciasta mogą być synonimem słodkich doznań.

Co zatem charakteryzuje produkty, które stanowią trzon produktowy aktywacji „Przyjazne CukierNIE”?
Tak jak wspomniałem, receptury, które w ramach aktywacji przygotowaliśmy dla naszych klientów, oparte są na komponentach Jabex Added Sugar Free, czyli bez dodatku cukru. Oznacza to, że w procesie produkcji został on zastąpiony alternatywnymi surowcami. Proszę jednak pamiętać, że cukier występuje naturalnie w owocach w żelu, dlatego nie określamy tych produktów mianem bezcukrowych.

Jak wygląda portfolio Jabex Added Sugar Free? Czym zastąpiliście cukier? Czy użycie zastępników wpływa na wzrost ceny finalnej produktu? Czy zmieniają one smak i strukturę deseru?
Linię produktów bez dodatku cukru otwierają owoce w żelu dostępne w siedmiu smakach, z 80-procentową zawartością owoców, w wygodnych 3,5-kilogramowych wiaderkach. Kolejna grupa to 100-procentowe mieszanki do przygotowania ciast biszkoptowych w wersji jasnej i ciemnej oraz mieszanka na ciasto kruche. Ponadto dostępne są: stabilizator do masy serowej, belgijska czekolada i maltitol.

W zależności od kategorii cukier został zastąpiony przez erytrytol, maltitol, glikozydy stewiolowe i sukralozę. Pierwsze trzy to poliole – naturalne substancje słodzące, które charakteryzują się niższym indeksem glikemicznym i kalorycznością, nie powodują próchnicy, a dodatkowo wykazują działanie antybakteryjne. Sukraloza natomiast nie dostarcza organizmowi kalorii, gdyż nie jest metabolizowana. W ocenie wielu osób pod względem swojego profilu smakowego bardzo dobrze naśladuje tradycyjny cukier i na długo pozostawia w ustach słodki posmak.

Zastosowane alternatywy są oczywiście droższe, ale często ich dodatek jest mniejszy niż cukru, ponieważ charakteryzuje je zdecydowanie wyższy poziom słodkości. Niezmiernie istotne jest to, że nie zmieniają smaku finalnego wyrobu, dzięki temu konsumenci mogą cieszyć się smakiem bez wyrzutów sumienia.

Jakie receptury możecie polecić cukierniom w ramach aktywacji?
Nasi technolodzy przygotowali zestaw kilkunastu propozycji, poziom cukru został w nich zmniejszony o 61-98% w stosunku do analogicznych receptur, w których zastosowano by standardowe surowce zawierające cukier. Klienci znajdą tu typowe ciasta deserowe, ciasta pieczone czy serniki.



Jakie narzędzia oferujecie cukierniom i jakie kryteria muszą one spełniać, aby dostać się do projektu?
Spore doświadczenie w projektowaniu aktywacji pozwoliło nam efektywnie dobrać odpowiednie narzędzia. Postawiliśmy na sprawdzone rozwiązania w postaci plakatów, woblerów czy naklejek na witrynę, naszym klientom oferujemy również wtykacze do ciast, na których w wolnym polu mogą wpisać (na podstawie informacji z katalogu receptur), o ile mniej cukru zawiera dane ciasto.

To jednak nie wszystko – po raz pierwszy, projektując aktywację, przygotowaliśmy dedykowaną stronę internetową www.przyjaznecukiernie.pl. Jest ona przeznaczona dla konsumentów, znajdą oni tu opisy ciast bez dodatku cukru oraz charakterystykę zamienników. Beneficjentem strony są zaś nasi klienci – dane adresowe należących do nich cukierni umieszczamy na interaktywnej mapie dostępnej z poziomu strony za każdym razem, kiedy klient zdecyduje się przyłączyć do programu. W ten sposób konsumenci łatwiej odnajdą „Przyjazne CukierNIE”.

Czy w Polsce widać wzrost liczby tego typu cukierni, czy to jeszcze nisza? Państwa zdaniem ten kierunek będzie się rozwijał?
Cukierni, które budują swoją przewagę konkurencyjną przez oferowanie wartość dodanej, dynamicznie przybywa. Jestem przekonany, że ciasta o obniżonej zawartości cukru, wegańskie czy bezglutenowe będą stanowiły coraz większy wycinek cukierniczego tortu. Dokładnie tak samo jak przybywa konsumentów, którzy takich produktów oczekują. Niech świadczy o tym liczba klientów, którzy dołączyli do aktywacji „Przyjazne CukierNIE”. Na stronie www.przyjaznecukiernie.pl mamy ich kilkudziesięciu i ponad 100 punktów, które od stycznia bieżącego roku oferują ciasta o obniżonej zawartości cukru na bazie komponentów Jabex Added Sugar Free.

Dziękuję za rozmowę.


 


Bieżące wydanie czasopisma

Na czym polega praca Bibliotekarza Zakwasów? Czym kieruje się w swojej piekarni Master Baker - Paweł Tkaczuk? Jakie są alternatywy dla białego cukru w wypiekach? I kto zajął podium na World Chocolate Masters 2022?

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>


    promocja PLUS

    Zimowe gazetka PGD

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji