...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Jak zgromadzić 30 000 klientów w 1 miejscu?

Szczegółowa analiza konkretnej kampanii reklamowej umożliwia podpatrzenie metod działania oraz zastosowanie ich we własnym biznesie. Poniżej prezentujemy charaktery­stykę kampanii reklamowej I Międzynarodowego Festiwalu Czekolady i Słodyczy w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, która zgromadziła 30 000 fanów słodyczy.

Kampania reklamowa Festiwalu
W ramach kampanii reklamowej Festiwalu prowadzone były różne działania marketin­gowe mające na celu informowanie fanów czekolady i słodyczy o zbliżającym się wy­darzeniu. Najlepszą w tym wypadku formą dotarcia do klientów były przede wszyst­kim lokalne media, jak gazeta „Metro”, roz­głośnie radiowe, a także ulotki reklamowe i darmowe zaproszenia rozdawane na ulicy. W rozreklamowanie Festiwalu równie ak­tywnie zaangażowali się sami wystawcy. W firmowych punktach sprzedaży swoim klientom osobiście wręczali zaproszenia umożliwiające wejście na Festiwal.

 

Kolejnym ważnym ogniwem było zapew­nienie dostępu do informacji o Festiwa­lu i jego harmonogramu w Internecie. W tym celu powstała witryna interneto­wa, a do kampanii zostały włączone dzia­łania reklamowe na Facebooku. W po­niższym artykule skupimy swoją uwagę właśnie na Facebooku i koncie fanpage, dzięki któremu o wydarzeniu dowiedziało się ponad 100 000 osób.

   
 

Czym jest Festiwal Czekolady i Słodyczy
Jeśli jeszcze nie słyszałeś o Festiwalu Czekolady i Słodyczy, musisz wiedzieć, że było to pod wieloma względami wyjątkowe wyda­rzenie, które odbyło się 14-16 listopada 2014 r. w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki. W wydarzeniu brały udział najsłynniejsze i najbardziej rozpoznawalne marki na czele z takimi firmami, jak Wedel czy Sowa. Nie zabrakło także producentów rzemieślniczych, lokalnych cukierni oraz firm dystrybuujących gotowe wyroby cukiernicze. Nie sposób wymienić ich wszystkich w jednym artykule, dlatego zapraszam do przejrzenia listy wystawców na stronie www.festiwalczekoladyislodyczy.pl.

Podczas Festiwalu miało miejsce wiele ciekawych atrakcji, warsztatów dla dzieci, pokazów przygotowywania deserów, nietuzinkowy pokaz mody czekoladowej oraz Konkurs Tortów Okolicznościowych.

 

 

Festiwal na Facebooku
Warto zwrócić uwagę na korzyści wynika­jące z prowadzenia działań marketingo­wych za pomocą konta fanpage na por­talu Facebook. Aby ułatwić zrozumienie zagadnienia, omówimy przebieg i efekty marketingo­we na przykładzie konkretnej kampanii – Festiwalu Czekolady i Słodyczy. Ozna­cza to, że wszystkie grafiki, statystyki, wykresy oraz informacje uwzględnione w poniższych treściach zawierają praw­dziwe dane (fot. 1 i 2).

Zacznijmy od podstawowej informacji, jaką jest fakt, że przy niewielkim nakładzie inwe­stycyjnym w ciągu zaledwie miesiąca udało się uzyskać prawie 12 000 fanów na koncie fanpage. Tym samym komunikaty reklamowe wydarzenia zostały wyświetlone ponad 100 000 lokalnych użytkowników portalu. W tym wypadku uwzględniamy jedynie statystyki wynikające z kampanii płatnych. W ramach działań reklamowych należy także uwzględ­nić te informacje, które rozprzestrzeniały się drogą wirusową. Po opublikowaniu pojedyn­czych postów ich poziom dotarcia sięgał nawet ponad 30 000 odbiorców, co widać na fot. 1. Z kolei inne posty związane z infor­macjami od sponsora pozwoliły na wygene­rowanie prawie 10 000 kliknięć w post. Tak duże dotarcie komunikatu reklamowego uda­ło się uzyskać przy opublikowaniu zaledwie jednej wiadomości do fanów strony fanpage.

Fot. 1 Statystyki Facebooka – najlepsze narzędzie, które pozwala sprawdzić, do ilu osób dociera Twój 1 post...

Korzyści związane z posiadaniem konta typu fanpage
Facebook oferuje wiele udogodnień, które w znaczący sposób pomagają w działaniach marketingowych każdej firmy. Co więcej, jest to doskonałe narzędzie marketingowe ze względu na perfekcyjną mierzal­ność efektów kampanii. Konto fanpage udostęp­nia szczegółowe statysty­ki, na podstawie których łatwo wyciągnąć wnioski i obserwować zwrot po­niesionej inwestycji.

W przypadku kampanii Festiwalu udało się po­zyskać niemalże 12 000 fanów w ciągu zaledwie 1 miesiąca. Dotarcie samych kampanii płat­nych przewyższyło liczbę 100 000 odbiorców komunikatu reklamowego. Dodatkowo wielu fanów – bo tak nazywają się osoby, które polubiły konto fanpage – udostępniało posty Festiwalu na własnej tablicy oraz odnosiło się w komentarzach pod nimi do swoich zna­jomych. Wielu fanów, wpisując komentarze pod zdjęciami, oznaczało w nich swoich zna­jomych za pomocą specjalnej funkcji – w ten sposób zapraszali kolejne osoby na wyda­rzenie. Uwagę fanów przyciągały również konkursy organizowane na koncie fanpage.

Wszystkie powyższe aspekty stanowią ogromną zaletę omawianego medium re­klamowego, ponieważ odbiorcy aktywnie uczestniczą w reklamowaniu wydarzenia, co nazywamy reklamą wirusową.

Fot. 2 Statystyka podłączona do konta fanpage pokazuje, ile osób faktycznie kliknęło w Twój post

 

Łatwość komunikacji
Strona fanpage ułatwia komunikację oraz prowadzenie dysku­sji z fanami, w której może brać udział wiele osób. Umożliwia dużo sprawniejszy kontakt niż ograniczenie się do oficjalnych postów. Jest to szczególnie za­uważalne, gdy jeden z fanów pragnie poznać odpowiedź na swo­je pytanie. Po opubli­kowaniu odpowiedzi na nie jest ona natych­miast widoczna także dla pozostałych fa­nów, a więc ich wiedza na temat wydarze­nia jest uzupełniana. Bezpośrednia rozmowa to także możliwość nawiązania bliskiej relacji, rozwiązania problemu i szybszego uzyskania odpowiedzi na konkretne pytanie.

Z perspektywy administratora strony umożliwia ona otrzymanie od­powiedzi na własne pytania oraz opinii na dany temat od konkretnych osób. Co więcej, strona oferuje korzystanie z rozbudowanych statystyk dotyczących publikacji postów. Administrator konta doskonale widzi, które posty mają największą popularność, jaka jest liczba polubień, komentarzy czy udostępnień, a także ile razy zostały wyświetlone, a nawet czy wywołały konkretne działanie.

Zanim zaczniesz prowadzić konto fanpage
Uwaga, zanim zaczniesz prowadzić konto fanpage, zasięgnij dar­mowej porady. Dowiedz się, w jaki sposób prowadzić je efektywnie oraz co możesz zrobić, aby nie popełnić popularnych błędów. Prze­konaj się również, w jaki sposób uznać inwestycje marketingowe jako koszty działalności firmy, a także w jaki sposób rozliczyć się z urzędem skarbowym, by uniknąć problemów i kar. Wejdź na www.MarketingFanpage.pl, napisz na adres info@marketingfanpage.pl lub zadzwoń pod numer 504 905 968. [Michał Rusek]


Z punktu widzenia organizatora
Z punktu widzenia organizatora dało się zauważyć niedowierzanie i sceptycyzm wielu wystawców, którzy obawiali się, czy na Festi­wal przyjdzie odpowiednia liczba gości. Zadawano sobie pytania, jak duże stoiska przygotować i ile przywieźć towaru do sprzedaży, a także czy udział w Festiwalu będzie opłacalny ekonomicznie lub przynajmniej reklamowo. Na szczęście już w pierwszych godzinach imprezy wszystkie obawy wystawców zostały rozwiane, a w wie­lu przypadkach okazało się, że towar przeznaczony na sprzedaż w ciągu 3 dni wyprzedano w połowie pierwszego dnia. Większość wystawców, z którymi rozmawiałem, musiała w trybie ekspresowym dowozić nowe produkty. Niektórzy dowozili też dodatkowe kasy fiskalne i terminale płatnicze, aby móc obsłużyć tłumy kupujących.

Trzeba w tym miejscu podkreślić, że na takie wydarzenia, jak Festiwal nie wolno patrzeć wyłącznie z perspektywy krótkiego, komercyjnego zysku. Udział w Festiwalu to działanie o charakterze reklamowym, którego celem jest wypromowanie swojej marki, pokazanie produk­tów i zdobycie klientów wśród ludzi, którzy mieszkają nieco dalej niż tylko 100 m wokół siedziby cukierni. Jeśli ktoś myśli o rozwoju firmy, poszerzaniu rynku, promowaniu cukiernictwa wysokiej jako­ści, to Festiwal spełni jego oczekiwania. Wystarczy przeanalizować statystyki informacji medialnych, aby uświadomić sobie, że uczest­nicząc w Festiwalu jako wystawca, korzystamy z ogromnego wspar­cia medialnego, za które w innym przypadku musielibyśmy zapłacić majątek. Sama sprzedaż podczas imprezy jest jedynie „wisienką na torcie”. Szczęśliwe w przypadku naszej imprezy można było powiedzieć nie tyle o „wisience”, co raczej „całkiem dużej wiśni”, która pozwoliła wielu wystawcom na pokrycie wszystkich kosztów, ale też na zauważalny zysk.

Piotr Krasoń, członek Zarządu Expo Sweet EZIG

 

   
 

Podsumowanie Festiwalu
pod względem uzyskanych statystyk i medialności
Liczba zwiedzających: ponad 30 000
Obecność i relacje TV:
TVP, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Premium TV, Polsat, Polsat News, Superstacja, Republika TV
Relacje w innych ważniejszych mediach:
Polskie Radio, Eska, Wirtualna Polska, RMF, Radio Kolor, RDC, Metro (Agora)
Wsparcie sponsorskie: Samsung, KitchenAid
Wsparcie medialne:
Agora SA („Metro”), „Super Express”, „Przegląd Piekarski i Cukierniczy”, Papaja.pl, „Mistrz Branży”, „W Piekarni i w Cukierni”.


Podsumowanie:

W opinii przedstawicieli Zarządu Pałacu Kultury i Nauki była to największa impreza w PKiN od kilkunastu lat. Przeciętna sprzedaż dla stoisk, na których prowadzono handel (wg deklaracji niektórych Wystawców), wynosiła ok. 700 zł/m2, w niektórych przypadkach sprzedaż przekraczała 1000 zł/m2.

 

 

Materiał pochodzi z drukowanego wydania Mistrza Branży numer styczeń 2015

 

Bieżące wydanie czasopisma

Jaki krem do przekładania, a jaki do tynkowania tortu? Od czego zacząć wegańską rewolucję w cukierni? Co to jest crookie? I czym się różnią świderki Ice Dream Team?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji