Prezentujemy II część wywiadu z Michałem Ruskiem właścicielem www.MarketingFanpage.pl.
Podobne artykuły
Poznaj korzyści obecności w social media – I część rozmowy z Michałem RuskiemSocial Media w biznesieŚwieże bułeczki, aromatyczna kawa i Social WiFiZapraszamy do przeczytania pierwszej części wywiadu dostępnej TUTAJ.
Jak widzisz przyszłość świata biznesowego w branży e-commerce?
Statystyki pokazują, że sprzedaż za pomocą internetu wciąż rośnie. Już od dawna obserwujemy zwiększenie nakładu środków na sprzedaż produktów popularnych i masowych. Powstało wiele portalów sprzedażowych działających na bardzo różnorodnych zasadach, również aukcjach, nie wspominając już o popularnych porównywarkach cen. Trend ten nadal będzie się rozwijał, jako że w jednym miejscu można porównać ofertę o szerokim zakresie asortymentu, przeczytać opinie użytkowników, porównać cenę z wieloma innymi sklepami, a to wszystko popijając kawę w domu. Ta forma sprzedaży wciąż się rozwija, co widać w szczególności w branży spożywczej, robieniu zakupów online z dostawą do domu, a nawet produktów indywidualnych tworzonych na zamówienie z doborem wybranych składników, jak ekskluzywna czekolada czy torty okolicznościowe.
Jak stworzyć marketing wirusowy w social media?
Aby stworzyć marketing wirusowy, niezbędna jest strategia polegająca na pozyskiwaniu klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych komunikatów. Pierwszą informacją z którą ma kontakt odbiorca jest nagłówek, a więc powinien być chwytliwy i zawierać elementy perswazyjne. Gdy już skonstruujemy przyciągający nagłówek, czas na przygotowanie atrakcyjnej, szokującej lub po prostu praktycznej i przydatnej treści, która gwarantuje rozprzestrzenianie się informacji między użytkownikami. Jeśli odpowiednio zorganizujemy komunikat, może okazać się, że przy dużej popularności, koszt jego wytworzenia i dotarcia w przeliczeniu na osobę, może być bardzo niski, stąd tak wysoka atrakcyjność tej formy reklamy.
Kampanie wirusowe uważane są za graniczące z prawem, dlaczego? Czy faktycznie prowadzenie takiej kampanii może zakończyć się sprawą sądową?
W sieci dochodzi do częstego łamania prawa, począwszy od czarnego PR oraz negatywnych opinii na temat produktów, które nie pokrywają się z prawdą, aż po rażące w oczy oszustwa. Coraz częściej słyszy się o artykułach lub informacjach przedstawiających nieprawdziwe, a wręcz abstrakcyjne informacje podawane w social media, które najczęściej sprowadzają się do zakupu produktu lub wysłania wiadomości sms związanych z wysokimi opłatami. Zupełnie inną kwestią są popularne aplikacje wirusowe, które po kliknięciu publikowane są na profilu Facebook, co oczywiście jest niezgodne z prawem. Nie jest jednak zabroniona tradycyjna kampania wirusowa i nigdy nie będzie, ponieważ informacja, która trafia do sieci od momentu publikacji zaczyna żyć własnym życiem, a więc może dotrzeć do milionów odbiorców. Ważne jest jednak, aby sam komunikat nie naruszał dóbr osobistych, ani nie łamał obowiązującego prawa.
Jesteś przedsiębiorcą, który odkrywa swoje know-how oraz wiedzę. Przekazujesz ją w artykułach eksperckich dla wielu magazynów, portali internetowych, a także podczas prowadzenia szkoleń. Dlaczego?
Rzeczywiście, oprócz usług, które świadczę dla firm w zakresie marketingu, kładę również nacisk na społeczną edukację. Mówiąc wprost, zdaję sobie sprawę, że istnieje wielu przedsiębiorców i pracowników, którzy chcą lub po prostu muszą prowadzić podobne działania marketingowe we własnym zakresie. Przekazuję im część mojej wiedzy, nie zachowuję jej tylko dla siebie ponieważ lubię kiedy moi czytelnicy i uczestnicy szkoleń rozwijają się i podnoszą kompetencje razem ze mną. Jednocześnie jestem świadomy, że przekazując moje know how, niemożliwe jest przekazanie wieloletniego doświadczenia oraz wypracowanych umiejętności, a więc nadal moja pozycja z perspektywy zleceniodawcy jest niepodważalna.
Michał Rusek – właściciel agencji reklamowej www.MarketingFanpage.pl oraz portalu o profilu marketingowym www.MarketingDlaCiebie.pl. |
Uwaga, specjalnie dla czytelników Mistrza Branży na hasło „Mistrz Branży” udzielona zostanie specjalna promocja na wszystkie usługi.
Obejrzyj również wywiad video z Michałem Ruskiem na temat wizerunku w sieci TUTAJ.