Jakie korzyści niosą social media? Czy można zarabiać na fanpagach? Jak trafić do klienta przez social media? - na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedź w poniższym wywiadzie z Michałem Ruskiem właścicielem www.MarketingFanpage.pl
Podobne artykuły
Poznaj korzyści obecności w social media – II część rozmowy z Michałem RuskiemSocial Media w biznesieŚwieże bułeczki, aromatyczna kawa i Social WiFiW czym social media może pomóc lokalnej firmie i jakie za sobą niesie to korzyści?
Komunikacja z klientem jest jednym z najważniejszych elementów sprzedaży. Przy jej prawidłowym przebiegu masz niemalże gwarancję, że klient wróci do ciebie jeszcze wiele razy, a nawet opowie o twoim produkcie swoim znajomym. Skoro tak jest, to dlaczego nie wykorzystać social media, gdzie są już niemalże wszyscy ludzie, co oznacza, że są tam również twoi przyszli klienci. Nierozsądne byłoby marnowanie takiego potencjału. Praktycznie każda znana marka inwestuje w tę formę dotarcia do odbiorców, prowadząc działania marketingowe w tym obszarze. Korzyści aktywności w social media można wymieniać bardzo długo, jednak najważniejsze z nich to poszerzenie grupy odbiorców, dotarcie do nowych klientów poprzez marketing wirusowy, zwiększenie zaufania do firmy oraz produktów, zwiększenie świadomości marki, a także docelowo wzrost sprzedaży i obrotów firmy. Jednym słowem, jeśli nie ma cię w social media, równie dobrze można powiedzieć, że w ogóle nie istniejesz.
„Nie możesz mówić, że Twoja firma jest świetna jeżeli nie jest świetna w marketingu”, jak to skomentujesz?
Każdy produkt i usługę można przedstawić w indywidualny i charakterystyczny sposób. Oznacza to, że nawet kiepskiej jakości ofertę można zaprezentować w sposób, który zachwyci odbiorcę, a jednocześnie przyćmi konkurencję. Analogicznie, nawet najlepszej jakości produkt czy usługa może zostać skazana na porażkę przez nieudolne działania marketingowe. Prawdą jest również to, że konsumenci często kupują produkt ze względu na jego markę, utożsamiając się tym samym z jej wartościami. Przykładem takiego postępowania są klienci firmy Apple. Nie oznacza to jednak, że marki posiadające ugruntowaną pozycję na rynku mogą przestać się reklamować. Rynek to żywy organizm, który wciąż potrzebuje nowych bodźców, o których zapewnienie i dostarczenie powinien zadbać marketing.
Czy prowadząc firmowy fanpage można na nim zarobić?
Oczywiście, że tak. Istnieje wiele branż, szczególnie z zakresu towarów szybko rotujących, w których fanpage wpływa na realny poziom sprzedaży swoich produktów. Już samo prowadzenie konta fanpage wpływa na zwiększenie świadomości marki oraz jej oferty. Nie jest to jednak tak proste i oczywiste dla kogoś, kto zajmuje się tą dziedziną jedynie z doskoku i prowadzi konto fanpage w wolnych chwilach. W tej kwestii warto zainwestować w usługi profesjonalisty, jednak ważne jest, aby wybrać do tego kompetentną firmę i nie przepłacać. Właśnie w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku na tego typu wsparcia marketingowego otworzyłem agencję marketingową, a prowadzenie kont fanpage było wówczas jedyną usługą. Dziś jest jedną z wielu usług dostępnych w szerokim portfolio, które nadal regularnie jest poszerzane, dzięki czemu marketing w social media połączony jest z innymi usługami wspierającymi.
Jak trafić do klienta przez social media?
Jeśli chcemy dotrzeć do klienta, zawsze pierwszym krokiem jest sprecyzowanie kim ta osoba jest, co sobą reprezentuje, gdzie spędza czas w sieci oraz czego może oczekiwać. Dopiero na tej podstawie można wywnioskować, które działania social media przyniosą największą korzyść, a także na którym portalu możemy dotrzeć do pożądanego odbiorcy. Dla przykładu, zupełnie inny profil psychologiczny dotyczył będzie wędkarza, szukającego sprzętu wędkarskiego, a inny osoby poszukującej porad w zakresie zdrowego odżywiania się i aktywnego trybu życia.
Michał Rusek – właściciel agencji reklamowej www.MarketingFanpage.pl oraz portalu o profilu marketingowym www.MarketingDlaCiebie.pl. Specjalista ds. Marketingu, który wyróżnia się umiejętnościami nowoczesnego copywritingu z uwzględnieniem elementów perswazyjnych. W swoim portfolio posiada liczne kampanie reklamowe na skalę ogólnopolską, setki publikacji eksperckich w magazynach biznesowych oraz portalach internetowych, a także wiele szkoleń w zakresie marketingu. Ukończył Studia Wyższe o profilu Psychologia Zarządzania oraz Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. |
Już niebawem opublikujemy drugą część wywiadu.
Uwaga, specjalnie dla czytelników Mistrza Branży na hasło „Mistrz Branży” udzielona zostanie specjalna promocja na wszystkie usługi.