...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS, materiał promocyjny

Niewierny klient - jak go do siebie przywiązać?

Z badań wynika, że większość klientów nie jest przywiązana do konkretnej marki, jednego sklepu czy produktu. Co zrobić, by zyskać jego lojalność? Jak przywiązać klienta do marki w dobie gigantycznej konkurencji? Są na to sposoby.

Po co walczyć o lojalność klienta?
Wydaje się, że dla firm nie ma znaczenia, czy sprzedają swoje towary lub usługi sta­łym klientom, czy nowym. Ważne, by w per­spektywie określonego czasu generowały od­powiednie zyski. W rzeczywistości sytuacja wygląda inaczej. Przypadkowi, jednorazowi klienci stanowią grupę, o której nic nie wie­my. Nie znamy ich i nie mamy sposobu na to, by poznać ich potrzeby, gusta czy oczekiwa­nia. A bez tych informacji nie jesteśmy w sta­nie optymalnie dopasowywać się do wyma­gań rynku.
Przypadkowe osoby są też nieprzewidywal­ne. Nie jesteśmy w stanie zgadnąć, ilu klien­tów odwiedzi nas w danym tygodniu, mie­siącu czy roku. Jakiego rodzaju towarów będą poszukiwać, kiedy przyjdą. Tymczasem możliwość określenia tych danych, choćby w pewnym przybliżeniu, jest niezbędna, by planować i realizować nasze biznesowe pla­ny. Jeśli nie znamy klientów i ich potrzeb, nie wiemy, jakie towary zamówić w hurtowni, czym wypełnić półki, a nawet jak dużej ob­sady będziemy potrzebować do obsługi i na jaką nas stać.


„Stali klienci stanowią aż 80% obrotu firm, zmienni tylko 20%. Sensowne działanie firmy polegają na tym, aby zatrzymać klienta, aby był zadowolony i aby wracał”
Anna Wachowiak, „Komunikacja społeczna i negocjacje w biznesie”



Potrzebną wiedzę daje nam grupa lojalnych, regularnie korzystających z naszych usług klientów. Co więcej, zadowoleni i przywią­zani do naszej marki czy sklepu konsumen­ci stanowią jego najlepszą reklamę.
Zdobywanie nowych klientów nie może więc odbywać się kosztem „starych”. To właśnie o nich należy dbać w pierwszej ko­lejności, robić wszystko, by nie odeszli do konkurencji. Informacja, że firma z łatwoś­cią przyciąga nowych klientów, ale nie po­trafi ich utrzymać, to znak, że coś robimy źle i koniecznie należy to zmienić.

Profesjonalna obsluga klienta to powod dla ktorgo klienci chętnie wracają.


W sieci programów lojalnościo­wych
W Polsce programy lojalnościowe wpro­wadzają przede wszystkim duże koncerny. Spotykamy je w supermarketach i rozma­itych firmach działających w ramach sieci, jak stacje benzynowe. Małe przedsiębior­stwa stosunkowo rzadko sięgają po takie rozwiązania, choć z powodzeniem mogłyby to robić. W USA systemy nagradzania i pre­miowania lojalnych klientów stosuje więk­szość przedsiębiorców, nawet małe sklepiki. Efekt? Przeciętny Amerykanin bierze udział w 13 programach lojalnościowych.

Choć rozmaite programy różnią się od siebie, zasada ich działania jest podobna. Klienci za korzystanie z usług danej firmy czy zakupy w wybranym sklepie otrzymują punkty, które mogą wymienić na określone towary lub ko­rzyści. Dla klienta stanowi to motywację, by wracać do jednego przedsiębiorcy.
Co więcej, programy lojalnościowe często skutkują „zwiększeniem koszyka zakupowe­go”. Jeśli klient wie, że np. za każde wydane 10 zł dostaje 1 pkt, a za wydanie 100 zł do­datkowo na jego kartę trafi bonusowe 10 pkt, wrzuci do koszyka kolejne dwa produkty, że­by zamiast 90 zł, wydać jeszcze 10 i zasłużyć na nagrodę.

Karty stałego klienta, kupony rabatowe, bo­nusy dla stałych klientów to wisienka na tor­cie polityki lojalnościowej. Żeby móc ją zaser­wować, trzeba najpierw zadbać o sam „tort”, czyli podstawę budowania relacji z klientami.

 

Obsługa – klucz do sukcesu
Klient potrafi wiele zrozumieć i wybaczyć. Nie okazuje jednak zrozumienia, gdy chodzi o kiep­ską obsługę. Pracownicy, którzy mają bezpo­średni kontakt z klientem, decydują często o być lub nie być całego przedsiębiorstwa. Moż­na mieć bowiem konkurencyjne ceny i świetne produkty, ale jeśli na drodze do tych dóbr sto­ją niesympatyczni, aroganccy i niekompetentni sprzedawcy, klient natychmiast zawróci. Biorąc pod uwagę, że konkurencja właściwie w każ­dej branży jest gigantyczna i że to kupujący ma dziś luksus wyboru, oczekiwania wobec obsłu­gi są bardzo wysokie. Klient wymaga od sprze­dawcy nie tylko fachowości, ale pewnej atencji, zainteresowania. Wraca do tych miejsc, w któ­rych czuje się dobrze traktowany.

Powitanie przy wejściu, uśmiech, miłe zagaje­nie, życzliwe, ale nienachalne zaproponowanie wypróbowania nowego produktu – tego dziś oczekuje klient. W niewielkich sklepach, dzia­łających lokalnie, konsumenci lubią być trakto­wani jak znajomi. Przychodzą nie tylko po to, by coś kupić, ale też dla relacji społecznych. Warto więc zadbać o to, by stworzyć w tym miejscu ciepłą, sąsiedzką atmosferę.

Bardzo ważne jest także natychmiastowe roz­wiązywanie sytuacji konfliktowych. Zamiatanie niemiłych incydentów, które zawsze mogą się przytrafić, pod dywan, szybko się zemści. Nie­zadowolony, urażony klient nie tylko do nas nie wróci, ale z pewnością będzie opowiadał o nas najgorsze rzeczy jeszcze przez długi czas.

Najwyższa jakość, dobra cena
Wprawdzie twierdzenie, że dobry towar sprzeda się sam, nie jest do końca praw­dziwe, ale zły produkt z pewnością uda się sprzedać tylko raz. Dzięki atrakcyjnej ce­nie i dobrej kampanii promocyjnej możemy „wcisnąć” klientowi największy bubel. Jed­nak to jednorazowe działanie. Z pewnoś­cią nie wróci on już po niesmaczne ciast­ko czy wadliwy czajnik. W najlepszym razie będzie nas omijał, w najgorszym zrobi nam czarną kampanię promocyjną i sprawi, że będziemy musieli pracować miesiącami, by nadrobić tę wizerunkową stratę. Zadbajmy więc o jakość produktów i nie okłamujmy klienta, podając informacje o sprzedawanym towarze.

   
 

Klienci to nasi partnerzy w biznesie. Naszym celem nie jest jedynie sprzedawanie im towa-rów, ale wspólne rozwijanie branży, działanie na rzecz wszystkich jej podmiotów. To służy obu stronom. Dlatego stałym klientom oferujemy wiele dodatkowych korzyści. Organizu-jemy specjalistyczne szkolenia i warsztaty. Zapraszamy ich na spotkania z największymi, światowymi autorytetami w branży cukierniczej. Z myślą o wzmacnianiu wzajemnych relacji tworzymy też projekty, w których mogą brać udział, a które przynoszą im realne korzyści. Takim projektem jest Akademia Mistrza, której celem jest rozwijanie branży, wymiana doświadczeń, możliwość promowania się piekarni i cukierni na szeroką skalę. W ramach tego projektu uruchomiliśmy e-learningową platformę edukacyjną Akademia Mistrza Biznesu, przygotowaną z uwzględnieniem specyfiki branży, w której działamy. Szkolenie to pozwala zdobyć uczestnikom rzetelną wiedzę biznesową przydatną w ramach ich działalności. Nasi lojalni klienci mogą z tego programu korzystać na specjalnych, prefe-rencyjnych warunkach. Podobnych działań w różnych obszarach prowadzimy bardzo wiele. Zdajemy sobie sprawę, że dzięki temu nie tylko pomagamy w rozwijaniu rynku, ale też stajemy się dla naszych partnerów kimś więcej niż tylko dostarczycielem potrzebnych im w pracy artykułów spożywczych.
Justyna Pałys, ZT Kruszwica

 

 
Warto uczyć i przypominać
W utrzymaniu dobrych relacji z klientami bardzo pomocne są nowoczesne narzę­dzia komunikacji. Strona internetowa czy profil w mediach społecznościowych mają nie tylko ułatwić klientowi znalezienie nas za pomocą internetu, ale także pokazać, kim jesteśmy i co robimy. Piekarnia może przywiązywać do siebie klientów, zamiesz­czając na profilu ciekawe przepisy, porady czy krótkie filmiki pokazujące, jak powsta­ją produkty. To także świetne miejsce, by informować o planowanych promocjach czy wprowadzeniu nowego smakołyku. Wszystkie wiadomości, które dla klientów będą wartością dodaną, działają jak mag­nez, przyciągają do naszej firmy.

To jakie podejmiemy działania zależy od wielu czynników: branży, specyfiki klien­tów, miejsca, w którym funkcjonuje firma. Zasada jest jednak zawsze ta sama – sta­ły klient ma się czuć wyróżniony i nagro­dzony za to, że regularnie korzysta z na­szych usług. Dzięki temu nie będzie chciał z nich rezygnować i przenieść się do kon­kurencji.

Bieżące wydanie czasopisma

W czym tkwi fenomen bento cake? Co zagraża dziś najmocniej lodziarniom rzemieślniczym? Jakie nowinki pojawiły się na tegorocznych targach Sigep?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



     

    Drodzy Czytelnicy, wszystkie materiały na portalu Mistrz Branży są darmowe. Wspieramy tym rzemiosło, bo jest dla nas najważniejsze. Jeśli możecie, wspomóżcie również nasze dzieło wykupując prenumeratę lub przekazując cegiełkę na funkcjonowanie i rozwój. Z góry dziękujemy.

    wspieraj twórczość Mistrza Branży wspieraj twórczość Mistrza Branży
     


    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>

    żytni IG niski indeks

    oprogramowanie dla piekarni

    Wypieki wegańskie puratos

    Lody MEC3

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji