...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Polacy oszczędni – wolą ucztować w domu

Polacy przepadają za wspólnymi posiłkami, zwłaszcza poza domem. Jednak stołowanie się w knajpach czy restauracjach to czasem spory wydatek. Coraz częściej zatem wybierają jako alternatywę spotkań towarzyskich wspólne ucztowanie w domu. To może być świetna okazja dla producentów i sprzedawców żywności.

Jak większość konsumentów na całym świecie, Polacy lubią korzystać z luksusowej opcji, jaką jest jedzenie na mieście. Z tegorocznego badania dotyczącego postaw i zachowań globalnych, przeprowadzonego przez firmę Canadean, wynika, że wielu polskich konsumentów stołuje się poza domem częściej niż raz w tygodniu. Dotyczy to zwłaszcza młodych ludzi, w tym aż 44% osób między 18-24 rokiem życia i 40% 25-34-latków. W przeciwieństwie do tego, tylko 30% 35-44-latków jada w ten sposób raz w tygodniu, a jeszcze rzadziej zdarza się to w grupie 45-54-latków (zaledwie 26%).

Badanie pokazuje także, że więcej niż połowa (56%) Polaków planuje spędzić w ciągu roku więcej czasu towarzysko – ze znajomymi i rodziną. Wśród respondentów mających rodzinę ta liczba rośnie do 7 na 10 osób. Mimo to 36% badanych ma świadomość, że na dłuższą metę ta kosztowna przyjemność negatywnie odbije się na ich domowym budżecie Według Kirsty Nolan, analityk Canadean, to dobra okazja dla sektora spożywczego. – W tej sytuacji polscy konsumenci, nie chcąc rezygnować ze wspólnego biesiadowania, mogą częściej organizować spotkania w domu przy dobrym jedzeniu bez dużego obciążenia finansowego – tłumaczy Nolan.



Kreatywnie, z nutą nostalgii, do podziału


Zadaniem producentów żywności i napojów jest zatem oferować takie produkty, które zachęcają do spotkań towarzyskich. Mogą to być np. wszelkiego rodzaju zabawnie i eksperymentalnie przygotowane posiłki dla wielu osób albo tradycyjne dania do ręcznego podziału, takie jak: wielkie pizze (które są jednym z najpopularniejszych dań wśród Polaków). Mogą to być przekąski i smakołyki, którymi może częstować się naraz większa liczba osób – torebki z chipsami, pralinki, ciasteczka i inne. Tego typu wyroby nie tylko wzmacniają poczucie wspólnoty poprzez jedzenie tego samego razem, ale także pozwalają oszczędzić na przygotowaniach – nie wymagają bowiem użycia wielu naczyń i ich zmywania.


Jak wskazują wyniki badań Canadean, 65% polskich konsumentów szuka jedzenia, które kojarzy się też z ich dzieciństwem oraz dobrymi czasami. „Nostalgiczne przekąski” znajdą uznanie raczej wśród klientów starszej generacji, którzy opowieściami i jedzeniem z czasów własnej młodości będą chcieli podzielić się z młodszymi członkami rodziny.


– Pozycjonowanie produktów jest kluczowe również w markecie – zauważa Nolan. – Produkty polecane na okazje towarzyskie powinny być usadowione na półkach tuż obok siebie. Tworzenie par produktów, promocje i wystawy będą miały wpływ na wybór klienta, który zdecyduje się na ucztowanie w domu, zamiast wychodzenia na miasto – przekonuje analityk Canadean.

* Badania przeprowadzone przez firmę Canadean na grupie 2000 dorosłych Polaków (2015)

Canadean zapewnia badania rynku dotyczące sektoru produktów szybko zbywalnych (FMCG), włączając w to: jedzenie, opakowania, produkty, napoje bezalkoholowe i alkoholowe, kosmetyki, gastronomię, jedzenie dla dzieci, tytoń oraz turystykę. Canadean specjalizuje się w badaniach panelowych prowadzonych online, a także na analizie produkcji krajowej poprzez badania rynku raportów ilościowych i jakościowych


Bieżące wydanie czasopisma

W czym tkwi fenomen bento cake? Co zagraża dziś najmocniej lodziarniom rzemieślniczym? Jakie nowinki pojawiły się na tegorocznych targach Sigep?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



     

    Drodzy Czytelnicy, wszystkie materiały na portalu Mistrz Branży są darmowe. Wspieramy tym rzemiosło, bo jest dla nas najważniejsze. Jeśli możecie, wspomóżcie również nasze dzieło wykupując prenumeratę lub przekazując cegiełkę na funkcjonowanie i rozwój. Z góry dziękujemy.

    wspieraj twórczość Mistrza Branży wspieraj twórczość Mistrza Branży
     


    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>

    żytni IG niski indeks

    oprogramowanie dla piekarni

    Wypieki wegańskie puratos

    Lody MEC3

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji