dodano , Redakcja PS

Proteinowo, zdrowo i 3D

Ma być zdrowiej – takie przesłanie od kilku dobrych lat jest mocno eksponowane na wielu targach żywności, nie wy­łączając ISM. Zdrowiej, czyli jak? Bez zbędnych dodatków do żywności lub substancji, które wywołują ich nietoleran­cję, jak laktoza czy gluten.

47. Międzynarodowe Targi Słodyczy ISM, 29 Stycznia – 1 lutego 2017 r., Kolonia

W tym roku w Kolonii, obok wy­robów bezcukrowych, bezglutenowych i wolnych od laktozy, widoczny był boom na produkty wzbogacone białkami. Do­minowały wysokoproteinowe dodatki oraz gotowe do spo­życia batoniki odżywcze, w głównej mierze przeznaczone dla sportowców. Rok 2017 to także rok żywności organicz­nej i wegańskiej, na którą popyt wciąż rośnie.

 

 

Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się też jadalne wydruki 3D, których produkcyjna przyszłość jeszcze przed nami.
Spacerując targowymi alejkami, na stoiskach producentów można by­ło dostrzec zainteresowanie tematem wzbogacania żywności białkami. Produkty proteinowe były wszechobecne, do najpopularniejszych nale­żały te w postaci batoników o różnych smakach czy ciasteczek i płatków. Towarzyszył temu oczywiście od dawna popularny trend produktów bezglutenowych oraz bezlaktozowych. Łączenie przyjemnego z poży­tecznym bez wątpienia wpływa na funkcjonalność takich wyrobów.




W dobie szeroko pojętej cyfryzacji coraz chętniej korzystamy ze smart-fonów czy internetowych komunikatorów, w których słowa zastępuje­my popularnymi emotikonami. W ślad za tym trendem podążają rów­nież producenci słodyczy, tworząc... czekoladowe emotikony w postaci uśmieszków i buziaczków na czekoladzie bądź pralinie, a często również przeznaczonych do samodzielnej zabawy poprzez uzupełnianie dziurek za pomocą jadalnego barwnika. Zdominowały one wiele wystawienni­czych stoisk, budząc uśmiech na twarzach zwiedzających. Dużym zainteresowaniem cieszyły się w dalszym ciągu wydruki 3D pre­zentowane na stoisku firmy Katjes. Widać, że technologia ta znacznie przyspieszyła – zamiast zabawnych żelkowych jaszczurek czy żab moż­na było dostać żelkowe selfie w technologii 3D. Kolejka przy stanowisku nie malała nawet przez chwilę, robiąc apetyt kolejnym zwiedzającym na tak wyjątkową pamiątkę z tegorocznych targów.

 


Maszynowe Pro Sweets
Obecność na tym targowym wydarzeniu, odbywającym się co dwa lata, stwarza szereg możliwości dla producentów maszyn, opakowań i dodatków do żywności. Poszukując technicznych rozwiązań dla naszego pomysłu, ma­my okazję od razu znaleźć odpowiedź u producentów maszyn. Targową halę Pro Sweets zdominowała produkcja batoników musli, które po szybkim wy­mieszaniu wszystkich składników i ich uformowaniu pod wpływem tempe­ratury nadawały się do natychmiastowego spożycia. Podczas tegorocznych Pro Sweets przyznano również nagrodę za pomysło­wość w dziedzinie opakowań, która trafiła do firmy tri d’Aix GmbH za opako­wanie barbecue marshmallow. Imituje ono opakowanie na węgiel drzewny, które kupujemy, chcąc grillować – bądźmy ostrożni, nabywając kolejny raz węgiel drzewny, by nie wrócić z porządną paczką marshmallow.

 

 

Inwowacyjność w New Product Showcase
Możliwość zgłoszenia przez producentów własnych marek bądź produktów jest nie tylko ważnym elementem budowania relacji biznesowych, ale przede wszystkim daje szansę na wy-różnienie się w targowym świecie. Po raz siódmy przygotowa­no 220 propozycji, które odznaczały się czymś wyjątkowym, świadcząc o swojej innowacyjności. Oto te, które zasłużyły na największą uwagę jury:

 

•  Miejsce 1 – Pechkeks firmy Pechkeks GmbH – sam pro­dukt w nieco ironiczny sposób pozwala na swobodę żar­tu. Jest to odpowiednik azjatyckich ciasteczek szczęścia, które kryją w sobie karteczkę z dobrą wiadomością. Takiej oczywiście nie znajdziemy w Pechkeks, ciasteczka są czar­ne, a na opakowaniu widnieje wizerunek czarnego kota. Prezent może być trafiony tylko w przypadku osób, które znają się na żartach.


•  Miejsce 2 – Bio Veggie Box firmy my ChipsBox GmbH – pochodząca ze stolicy Bawarii zdrowa przekąska warzywna, która dzięki wysokim standardom procesu suszenia zacho­wała wyjątkowe właściwości. Produkt jest organiczny, we­gański i bezglutenowy, a w dodatku niepoddany smażeniu.


Miejsce 3 – Pralibel Domes firmy Pralibel NV – trafiło do belgijskiego producenta wykwintnych czekoladek. Wyjąt­kowy kształt pralin połączony z elegancją opakowania skło­niły głosujących do postawienia właśnie na ten produkt.


Pozostałe innowacje opierały się na nadaniu odpowiedniego kształtu produktom, tak jak chociażby w przypadku Corn Mal-low firmy Bebeto, gdzie tradycyjnemu marshmallowi nadano formę popcornu. Trend zdrowotny nie ominął również gumy do żucia czy pastylek, które wzbogacano składnikami typu ko­lagen i wyciągi z żeń-szenia.

mgr Piotr Ławrowski

Bieżące wydanie czasopisma

W nowym Panie nadają tonu. Monika Walecka odczarowuje stereotyp piekarza, Madame Caramel przewodzi po kulinarnych zakątkach Paryża, a sensorka Renata Januszewska odkrywa smakowe niuanse w czekoladzie. Pań nie brakuje w nowym dziale Rzemiosło Przyszłości, jednak mamy też zacne grono Panów. Sprawdź, kto i co się za tym kryje.

Zobacz więcej
Bieżący numer

Polecamy przeczytać

Przejrzyj online Katalog reklam lub ściągnij na dysk (aktualny) PDF >>

Mistrz Branży

Maszyny i urządzenia do produkcji