czym jest Mistrz Branży

Mistrz Branży Portal dla piekarzy, cukierników i lodziarzy

Kontakt

Redakcja oraz dział marketingu "Mistrza Branży"

ul. Klimczoka 9
40-857 Katowice
tel. +48 32 729 96 80
fax +48 32 729 96 70 lub +48 32 790 40 90
(reklama)
(sprawy redakcyjne)
(sprawy związane z portalem)

Artykuł

Proteinowo, zdrowo i 3D 0

dodano ,Redakcja PS

Ma być zdrowiej – takie przesłanie od kilku dobrych lat jest mocno eksponowane na wielu targach żywności, nie wy­łączając ISM. Zdrowiej, czyli jak? Bez zbędnych dodatków do żywności lub substancji, które wywołują ich nietoleran­cję, jak laktoza czy gluten.

47. Międzynarodowe Targi Słodyczy ISM, 29 Stycznia – 1 lutego 2017 r., Kolonia

W tym roku w Kolonii, obok wy­robów bezcukrowych, bezglutenowych i wolnych od laktozy, widoczny był boom na produkty wzbogacone białkami. Do­minowały wysokoproteinowe dodatki oraz gotowe do spo­życia batoniki odżywcze, w głównej mierze przeznaczone dla sportowców. Rok 2017 to także rok żywności organicz­nej i wegańskiej, na którą popyt wciąż rośnie.

 

 

Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się też jadalne wydruki 3D, których produkcyjna przyszłość jeszcze przed nami.
Spacerując targowymi alejkami, na stoiskach producentów można by­ło dostrzec zainteresowanie tematem wzbogacania żywności białkami. Produkty proteinowe były wszechobecne, do najpopularniejszych nale­żały te w postaci batoników o różnych smakach czy ciasteczek i płatków. Towarzyszył temu oczywiście od dawna popularny trend produktów bezglutenowych oraz bezlaktozowych. Łączenie przyjemnego z poży­tecznym bez wątpienia wpływa na funkcjonalność takich wyrobów.




W dobie szeroko pojętej cyfryzacji coraz chętniej korzystamy ze smart-fonów czy internetowych komunikatorów, w których słowa zastępuje­my popularnymi emotikonami. W ślad za tym trendem podążają rów­nież producenci słodyczy, tworząc... czekoladowe emotikony w postaci uśmieszków i buziaczków na czekoladzie bądź pralinie, a często również przeznaczonych do samodzielnej zabawy poprzez uzupełnianie dziurek za pomocą jadalnego barwnika. Zdominowały one wiele wystawienni­czych stoisk, budząc uśmiech na twarzach zwiedzających. Dużym zainteresowaniem cieszyły się w dalszym ciągu wydruki 3D pre­zentowane na stoisku firmy Katjes. Widać, że technologia ta znacznie przyspieszyła – zamiast zabawnych żelkowych jaszczurek czy żab moż­na było dostać żelkowe selfie w technologii 3D. Kolejka przy stanowisku nie malała nawet przez chwilę, robiąc apetyt kolejnym zwiedzającym na tak wyjątkową pamiątkę z tegorocznych targów.

 


Maszynowe Pro Sweets
Obecność na tym targowym wydarzeniu, odbywającym się co dwa lata, stwarza szereg możliwości dla producentów maszyn, opakowań i dodatków do żywności. Poszukując technicznych rozwiązań dla naszego pomysłu, ma­my okazję od razu znaleźć odpowiedź u producentów maszyn. Targową halę Pro Sweets zdominowała produkcja batoników musli, które po szybkim wy­mieszaniu wszystkich składników i ich uformowaniu pod wpływem tempe­ratury nadawały się do natychmiastowego spożycia. Podczas tegorocznych Pro Sweets przyznano również nagrodę za pomysło­wość w dziedzinie opakowań, która trafiła do firmy tri d’Aix GmbH za opako­wanie barbecue marshmallow. Imituje ono opakowanie na węgiel drzewny, które kupujemy, chcąc grillować – bądźmy ostrożni, nabywając kolejny raz węgiel drzewny, by nie wrócić z porządną paczką marshmallow.

 

 

Inwowacyjność w New Product Showcase
Możliwość zgłoszenia przez producentów własnych marek bądź produktów jest nie tylko ważnym elementem budowania relacji biznesowych, ale przede wszystkim daje szansę na wy-różnienie się w targowym świecie. Po raz siódmy przygotowa­no 220 propozycji, które odznaczały się czymś wyjątkowym, świadcząc o swojej innowacyjności. Oto te, które zasłużyły na największą uwagę jury:

 

•  Miejsce 1 – Pechkeks firmy Pechkeks GmbH – sam pro­dukt w nieco ironiczny sposób pozwala na swobodę żar­tu. Jest to odpowiednik azjatyckich ciasteczek szczęścia, które kryją w sobie karteczkę z dobrą wiadomością. Takiej oczywiście nie znajdziemy w Pechkeks, ciasteczka są czar­ne, a na opakowaniu widnieje wizerunek czarnego kota. Prezent może być trafiony tylko w przypadku osób, które znają się na żartach.


•  Miejsce 2 – Bio Veggie Box firmy my ChipsBox GmbH – pochodząca ze stolicy Bawarii zdrowa przekąska warzywna, która dzięki wysokim standardom procesu suszenia zacho­wała wyjątkowe właściwości. Produkt jest organiczny, we­gański i bezglutenowy, a w dodatku niepoddany smażeniu.


Miejsce 3 – Pralibel Domes firmy Pralibel NV – trafiło do belgijskiego producenta wykwintnych czekoladek. Wyjąt­kowy kształt pralin połączony z elegancją opakowania skło­niły głosujących do postawienia właśnie na ten produkt.


Pozostałe innowacje opierały się na nadaniu odpowiedniego kształtu produktom, tak jak chociażby w przypadku Corn Mal-low firmy Bebeto, gdzie tradycyjnemu marshmallowi nadano formę popcornu. Trend zdrowotny nie ominął również gumy do żucia czy pastylek, które wzbogacano składnikami typu ko­lagen i wyciągi z żeń-szenia.

mgr Piotr Ławrowski

Dodaj swój komentarz
 

Zaloguj się lub dodaj swój komentarz jako gość. Nie posiadasz konta? Zarejestruj się.

 

Polecamy przeczytać

Przejrzyj online Katalog reklam lub ściągnij na dysk (aktualny) PDF >>

Kategorie

Maszyny i urządzenia do produkcji

Pozostałe