...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja MW, materiał promocyjny

Strategia dla e-sklepu

Sklep internetowy, jak każda firma, powinien mieć przygotowaną strategię. Znając założenie naszego e-biznesu, możemy mierzyć siły na zamiary, odpowiednio dopasować narzędzia i działania, mając na uwadze wiele czynników, a przede wszystkim spojrzeć na nasz biznes z uwzględnieniem perspektywy czasowej.

     
 

Artykuł pochodzi z kwietniowego wydania magazynu Mistrz Branży

 

Zamów numery archiwalne w wersji PDF: prenumerata@MistrzBranzy.pl

 

 

Kilka lat temu strategia opierała się w zasadzie na dwóch elementach – cenie i asortymencie. Teraz zarówno rynek konkurencji, jak i konsumentów, jest bardzo wymagający. Cena produktu to nie jedyna wartość, którą można grać. Produkty na rynku nie są już unikatowe, konsumenci poszukują substytutów, konkurencja dostarcza podobny lub wręcz ten sam asortyment, poza tym owa konkurencja jest liczna. Tylko dobrze zaplanowane zarządzanie poszczególnymi obszarami, rozumienie klienta, wiedza na temat tego, czego szuka i jak mu to dostarczyć, pozwoli działać z sukcesem. Tacy e-właściciele, którzy rozumieją swój biznes, potrafią optymalizować pracę na wszystkich obszarach, działając w oparciu o strategię, planują zmiany i kierunki rozwoju – mają szansę na odniesienie sukcesu.

Słów kilka o planowaniu strategicznym

Planowanie strategiczne skupia się na pewnych podstawach działalności. Przede wszystkim udziela odpowiedzi na zasadnicze pytania w kilku kluczowych obszarach, jest przyczynkiem do dyskusji i stworzeniem właściwego modelu biznesu. Planowanie strategiczne pozwala nam zastanowić się nad tym, w jaki sposób optymalizować nasze działania, tak by zmaksymalizować zyski. Daje wytyczne dla codziennych decyzji i ułatwia je. Pozwala także koncentrować się na działaniach służących budowaniu wartości firmy. Dodatkowo, w przypadku intensywnego rozwoju firmy, gdy zatrudniane są nowe osoby, dobrze przygotowany plan strategiczny pozwala nie zapomnieć o wartościach i kierunku rozwoju. Planowanie strategii to jednocześnie plan odniesienia sukcesu. Jeśli tworzysz biznes, musisz mieć wizję tego, co chcesz robić, musisz zbudować pewien model i mieć pomysł na jego rozwój.

     
 

Modele biznesu

Model biznesowy, w dużym uproszczeniu, pokazuje sposób, w jaki firma zarabia, zasady, na jakich się opiera. Takim uproszczonym przykładem jest np. „kupuję tanio, sprzedaję drogo” albo „zbuduję stronę WWW z artykułami o Tunezji, a zarabiać będę na reklamach wycieczek do Tunezji” itd.

 

Strategia biznesowa

Co to jest strategia? Wszelkie dostępne źródła – mniej lub bardziej naukowe – podają, iż jest to zespół sposobów dostosowanych do danej firmy, jej branży, otoczenia, możliwości, który ma prowadzić do osiągnięcia założonych celów. U podstaw każdego modelu biznesowego leży strategia, która wskazuje na poszczególne obszary, składowe biznesu, które pozwalają osiągnąć założony cel (czyli zarabiać). By nasz biznes miał szanse powodzenia, musimy pochylić się nad każdym z tych obszarów i przemyśleć go. Jest to o tyle istotne, że wszystkie są ze sobą powiązane – zmiana w jednym pociąga zmiany w innych. Tak jak na mocno uproszczonym rysunku 1.

Pierwsze kroki w e-biznesie

Warto  zastanowić się i odpowiedzieć sobie na pytanie: „Jak będę robił to w swoim sklepie?”. Rozpoczynając
e-działalność, często nie zdajemy sobie sprawy nawet z tego, jak taki, wydawałoby się, drobiazg, jak opinie o produkcie, może wpływać na liczbę odwiedzin (konwersję) w naszym sklepie. Podobnie z obsługą posprzedażową – dzięki niej wzrasta liczba kupujących ponownie oraz nowych klientów, którzy trafili do nas z polecenia. E-sklep, jak każdy biznes, prowadzony sumiennie, w oparciu o wcześniej opracowany plan, ma znacznie większe szanse powodzenia niż przedsięwzięcie niedopracowane w kilku obszarach. Wszystkie elementy strategii są ze sobą nawzajem powiązane. W Polsce, w porównaniu z Europą, handel internetowy to nadal stosunkowo nowa dziedzina. Działanie w oparciu o jakaś strategię to wciąż nie jest scenariusz każdego z nowo powstających e-sklepów. Zatem ciągle jest miejsce na dochodowy sklep internetowy i sukces w e-handlu. 

     
 

Jaka strategia dla e-sklepu?

Aktualnie rynek e-sklepów i ich klientów jest bardzo wymagający. Oparcie strategii tylko na cenie lub asortymencie może niestety skazać nasz biznes na fiasko.
O powodzeniu decyduje znacznie więcej elementów. Nim uruchomisz swój sklep, zastanów się nad następującymi kwestiami:

1. Produkty (oferta):
czy oferowany asortyment produktów będzie wąski, mocno 
   wyspecjalizowany, czy też szeroki, z nastawieniem na ilość
    w każdej z kategorii;
w jaki sposób prezentowane będą produkty (opisy, zdjęcia,
    rekomendacje i opinie o produkcie, filmy).

2. Cena (oferta):
z jednej strony atrakcyjna dla kupującego, z drugiej
    gwarantująca zysk;
przewidywane wartości dodane do produktu, które mogą
    równoważyć np. jego wyższą cenę;
zasady rabatowania (kupony, zniżki procentowe, kwotowe,
    karty stałego klienta).

3. Dystrybucja (kanały dotarcia):
sprzedaż poprzez sklep internetowy;
integracja sklepu z dodatkowymi kanałami sprzedaży (FB, allegro);
rozbudowane kanały kontaktu kupującego ze sklepem: formularz,
    telefon, chat;
intuicyjna nawigacja w sklepie, menu dostosowane do kryteriów
    wyszukiwania, przejrzystość.

4. Działania promocyjne (kanały dotarcia):
określenie grupy docelowej i kanałów dotarcia;
wykorzystanie narzędzi do wsparcia sprzedaży oraz budowania
    świadomości marki (kampanie w wyszukiwarkach, katalogi
    e-sklepów, obecność na forach społecznościowych,
    e-mail marketing);
działania w oparciu o narzędzia dostępne w sklepie (newsletter,
    produkty powiązane, rekomendacje, promocje produktowe
    i kwotowe itd.).

5. Ludzie (infrastruktura):
budowanie wartości w oparciu o wysoki poziom obsługi klienta
    (szkolenia merytoryczne z oferty, szkolenia z zakresu
    kompetencji miękkich);
skrupulatny dobór dostawców, producentów, hurtowników.

6. Klient/konsument:
bardzo dokładne określenie idealnego klienta.

7. Proces sprzedaży:
przejrzyste zasady składania zamówienia, zwrotów, reklamacji;
    jasne zasady i terminy dostawy towaru, nacisk na wygodę
    i bezpieczeństwo zakupów;
podtrzymanie kontaktu z klientem w trakcie i po dokonaniu zakupu
     (szczególnie istotne w rekomendacjach i budowaniu zadowolenia).

8. Dialog z rynkiem:
profesjonalna obsługa posprzedażowa w każdym obszarze;
pozyskiwanie informacji zwrotnych z rynku (ankiety, newsletter,
    dyskusje na forach internetowych i portalach branżowych);
prowadzenie dialogu – udział w działaniach na portalach
    społecznościowych i forach branżowych.

 



autor: Karolina Bartnik-Kura, DreamCommerce SA

Bieżące wydanie czasopisma

W czym tkwi fenomen bento cake? Co zagraża dziś najmocniej lodziarniom rzemieślniczym? Jakie nowinki pojawiły się na tegorocznych targach Sigep?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



     

    Drodzy Czytelnicy, wszystkie materiały na portalu Mistrz Branży są darmowe. Wspieramy tym rzemiosło, bo jest dla nas najważniejsze. Jeśli możecie, wspomóżcie również nasze dzieło wykupując prenumeratę lub przekazując cegiełkę na funkcjonowanie i rozwój. Z góry dziękujemy.

    wspieraj twórczość Mistrza Branży wspieraj twórczość Mistrza Branży
     


    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>

    żytni IG niski indeks

    oprogramowanie dla piekarni

    Wypieki wegańskie puratos

    Lody MEC3

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji