...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , GETH, materiał promocyjny

Wewnątrzzakładowa logistyka koszy transportowych i automatyka magazynu firmy MFI

W związku z rozszerzeniem asortymentu i rosnącymi wymaganiami dotyczącymi pakowania w zakładach piekarskich przybywa koszy transportowych, nie przybywa natomiast miejsca w magazynie.

Uciążliwy bałagan spowodowany pozostawianiem koszy niemal w każdym miejscu zakładu zmusza do poszukiwania rozwiązań usprawniających pracę w piekarni, które przywrócą porządek. W związku z tym, że nie ma jednakowych zakładów ani form organizacji pracy systemy wewnątrzzakładowej logistyki szyte są na miarę. Systemy takie nie muszą zaistnieć w zakładzie od razu w wersji od A do Z, mogą być realizowane etapami, obejmować docelowo tylko jeden fragment, np. magazyn koszy albo transport ze stacji przyjmowania aut do myjni i z myjni. Przykłady dobrze rozplanowanego magazynu koszy i sprawnie przebiegająca logistyka przekonały nas o zasadności oferowania tych rozwiązań, mimo iż początkowo koszty inwestycji wydały się wysokie. Głębsza analiza finansowa napawa optymizmem.

Automatyczny system logistyki koszy pozwala na znaczącą redukcję kosztów personalnych, obsady nocnych zmian, w wielu przypadkach otwiera możliwość wygospodarowania miejsca w istniejącym zakładzie (np. na dachu, półpiętrze, antresoli) bez konieczności budowania nowego budynku czy rozbudowy zakładu. Zalet tego systemu jest znacznie więcej. Przeanalizujmy drogę koszy po przejęciu ich z samochodów dostawczych.

 

Odbiór koszy
Powracające do zakładów kosze, często z zawartością (w postaci zwrotów pieczywa, niechcianego papieru, folii), ściągnięte z aut, układane są w sztaple na specjalną rampę. Już w tym miejscu można zadbać o automatyzację procesu logistyki koszy.

Stacja rozsztaplowania
Zdejmuje ze sztapli (od góry lub od dołu) kosze i przekazuje na transporter, który systemem obracania przygotowuje kosz do wejścia do myjni, jednocześnie dochodzi do wyrzucenia zawartości do specjalnego kontenera ustawionego pod taśmą. Opróżnione kosze transportowane są otworem do dołu w stronę myjni przelotowej. Proces od odbioru do wejścia do myjni może się odbywać na jednym lub dwóch torach.
Obrócone dnem do dołu kosze wjeżdżają do przelotowej myjni, skąd wędrują do magazynu. Opcjonalnie zainstalować można detektor elementów metalowych, który je selekcjonuje, zanim kosz trafi do myjni.

 

Magazyn koszy
Oferowany magazyn koszy to innowacyjne rozwiązanie pozwalające na skrupulatną gospodarkę miejscem. Magazyn ma konstrukcję ze stali nierdzewnej ustawioną na podłodze. Są to regularne tory, które pozwalają na transportowanie sztapli koszy przez niepozorny zrobotyzowany wózek jezdny. Samojezdny wózek, wykonany ze stali nierdzewnej, nie ma silnika, ładuje się w specjalnej stacji przez ok. 1 s po odstawieniu sztapli lub przekazaniu na produkcję. Jego praca jest bardzo cicha. Skumulowana energia pozwala na przeniesienie z miejsca na miejsce sztapli koszy o wadze ok. 150 kg. Aby usprawnić pracę, w każdej chwili można wprowadzić do magazynu kolejny wózek. W razie awarii nie trzeba ingerować w cały system. Co ciekawe, podczas hamowania wózka energia kumuluje się i dochodzi do energetycznej samoregeneracji.

 

W magazynie, poza wózkiem, nie ma żadnych dodatkowych elementów technicznych. W porównaniu do innych rozwiązań magazynowych na rynku system oparty na wózku shuttle jest znacznie efektywniejszy. Inteligentna wizualizacja pomaga w dobraniu parametrów pracy wózka. Wśród wielu zalet wymieniane są: niskie zużycie energii, wysoki stopień bezpieczeństwa pracy (nie ma zagrożeń wypadkiem) i niskie koszty serwisowania. Lekka konstrukcja wózka pozwala na zamontowanie takiego systemu na półpiętrach, podestach, a nawet na dachu. Inwestując w magazyn, nie należy się obawiać, że po jakimś czasie wydajność systemu będzie zbyt mała, rozbudowa jest prosta, podobnie podłączenie do systemu wewnątrzzakładowej logistyki.

Transportery koszy
Ze względu na rozproszenie stanowisk pakowania kosze odebrane z magazynu mogą być automatycznie sortowane i transportowane kilkoma trasami. Taśmy transportowe podwieszane są do  sufitu, więc nie zabierają miejsca w zakładzie. Droga, jaką muszą pokonać, zależna jest od usytuowania magazynu. Często znajduje on się na piętrze. Z myjni na magazyn kosze może prowadzić pochyła taśma (taśma unosząca) lub spirala. Do zmiany kierunku prowadzenia koszy służą odpowiednie zwrotnice lub łuki w kształcie litery C.

 

Stanowiska podawania koszy
Do podawania koszy stosowane są moduły podające z regulacją prędkości. Transportery mogą być w układzie pionowym lub łukowym. Tempo podawania koszy „pod rękę” jest regulowane.

Transport koszy do magazynu wyrobów gotowych
Zapakowane kosze mogą być w ramach systemu automatyki transportu oklejane kodem kreskowym wskazującym docelowe miejsce (sklep). Jest to funkcja pomocna w sytuacji, kiedy odbiorcą towaru jest wiele sklepów. Segregowanie i układanie koszy w sztaple może być wykonywane ręcznie lub ponownie ujęte w systemie automatyzacji. Odbiór sztapli koszy przez kierowcę z tzw. wydawki może odbywać się z taśmy (jednej lub kilku).

* * *

Zainteresowanie poszukiwaniem właściwego systemu jest na rynku całkiem spore. Zachęcamy do kontaktu i poddania analizie Państwa indywidualnych potrzeb. Szeroko zakrojona wiedza pozwala nam przyjrzeć się potrzebom wnikliwie, co umożliwia analizę porównawczą dostępnych na rynku systemów.

Bieżące wydanie czasopisma

W listopadowym Mistrzu Branży piekarz i pasjonatka rzemieślniczego chleba opowiadają o swojej pasji, własnym rozwoju i konkursie Master Baker Bakepol. Sięgamy drzew i oswajamy nowe smaki z Małgorzatą Kalembą-Drożdż, zastępujemy cukier błonnikiem itd.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Przejrzyj okrojony numer (Katalog reklam) online lub pobierz PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji