Akademia Mistrza Biznesu powstała po to, by wspierać naszych partnerów, w obecnej sytuacji wszyscy przedstawiciele branży cukierniczo-piekarniczej potrzebują wsparcia, jak nigdy wcześniej.
O projekcie Akademia Mistrza Biznesu i jego funkcjonowaniu w czasie pandemii oraz o biznesowym wsparciu dla cukierników rozmawiamy z Katarzyną Nogą, marketing manager B2B .ZT Kruszwica SA, współzałożycielką Akademii Mistrza.
Akademia Mistrza Biznesu istnieje na rynku od kilku lat. Może jednak nie wszyscy wiedzą, czym tak naprawdę jest. Czy możemy w kilku słowach przybliżyć ten projekt?
Akademia Mistrza Biznesu to jeden z projektów realizowanych w ramach stworzonej przez Kruszwicę Akademii Mistrza. Skupiamy się w nim, jak sama nazwa wskazuje, na tworzeniu narzędzi wspierających naszych partnerów pod kątem biznesowym. Zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszym świecie nie wystarczy być mistrzem w swoim rzemiośle. Aby odnieść sukces, trzeba być też sprawnym przedsiębiorcą – umiejętnie odnajdywać się w zawiłościach prawnych, efektywnie zarządzać zespołem, mieć opanowaną sztukę komunikacji i marketingu, umieć wykorzystywać narzędzia, które pomogą nam dotrzeć do potencjalnych klientów i zareklamować towar, a przy tym nie zatracić tego, co najważniejsze, czyli cukiernictwa na najwyższym poziomie. To naprawdę duże wyzwanie, a Akademia Mistrza Biznesu odpowiada właśnie na nie. Daje przedsiębiorcom dostęp do rzetelnej, opracowanej przez ekspertów wiedzy, która przydaje się w codziennej pracy. Co ważne, jest to wiedza dedykowana właśnie im. Z szeregu ogólnych zaleceń, przepisów prawnych, nowinek marketingowych itd. wybraliśmy bowiem te dotyczące naszej branży i podajemy naszym partnerom na talerzu. Myślę, że ogromną wartością wszystkich narzędzi realizowanych w ramach AMB jest też odpowiedni język – jasny i zrozumiały.
AMB to duży projekt, w ramach którego podejmowane są różne działania. Jakie narzędzia oferujecie partnerom?
Jest ich bardzo dużo i zmieniają się w zależności od sytuacji, np. jedno z naszych sztandarowych działań, które jest bardzo wysoko oceniane przez klientów, to seminaria biznesowe Podwieczorki z Akademią Mistrza, ale musieliśmy je zawiesić. Jednak to, że nie możemy organizować tradycyjnych seminariów, podczas których cukiernicy spotykają się z naszymi ekspertami, uczestniczą w warsztatach, prowadzą dyskusje i uzyskują odpowiedzi na nurtujące ich pytania, nie znaczy, że rezygnujemy z udzielania wsparcia w tym zakresie. Przeciwnie. Zmieniamy jedynie formułę i przenosimy się z naszą działalnością do internetu.
Przed wybuchem epidemii na stronie www.akademiamistrza.pl w naszych kanałach społecznościowych zamieszczaliśmy treści wspierające przedsiębiorców w prowadzeniu biznesu, teraz będziemy to robić na znacznie większą skalę. Oczywiście staramy się dopasować te treści do obecnej sytuacji, do potrzeb i problemów z jakimi dziś mierzą się nasi partnerzy. Dbamy o to, by w tym bardzo trudnym czasie czuli, że nie zostali sami, że zawsze mogą liczyć na naszą pomoc. Właśnie dlatego postanowiliśmy dać przedstawicielom branży dostęp do naszego wyjątkowego narzędzia, jakim jest platforma e-learningowa Akademia Mistrza Biznesu.
W obecnej sytuacji możliwość podnoszenia kwalifikacji za pośrednictwem internetu to ogromne dobrodziejstwo…
To prawda, choć tworząc platformę, absolutnie nie myśleliśmy o tym, że kiedyś znajdziemy się w podobnej sytuacji. Postanowiliśmy stworzyć szkolenia e-learningowe, bo dostrzegliśmy, że ograniczony czas i braki kadrowe coraz częściej uniemożliwiają lub utrudniają naszym klientom udział w tradycyjnych szkoleniach. Dziś, kiedy wszyscy powinniśmy przestrzegać zasad dystansowania społecznego, udział w jakichkolwiek szkoleniach twarzą w twarz jest wykluczony. Jednak mimo że świat przyhamował i narzucił nam nowe reguły gry, musimy w nim jakoś funkcjonować: pracować, uczyć się i jak najlepiej wykorzystywać czas, żebyśmy – kiedy sytuacja się unormuje – mogli wystartować z jak najlepszej pozycji. Z pewnością wielu rzeczy w tej chwili robić nie możemy. Jednak możemy nadal się rozwijać, podnosić kwalifikację, zdobywać nową wiedzę i umiejętności – także w dziedzinie prowadzenia biznesu. Udostępniając darmowo naszą platformę, chcemy dać szansę na skorzystanie z możliwości kształcenia jak największej grupie przedstawicieli branży. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że bardzo wielu właścicieli cukierni czy piekarni jest w tej chwili w sytuacji, gdy pracują niemal okrągłą dobę, by uratować zakłady, i naprawdę nie mają czasu na dodatkową naukę, mogą jednak zaproponować udział w takich szkoleniach swoim pracownikom.
Jak działa platforma Akademii Mistrza Biznesu?
To innowacyjne narzędzie szkoleniowe online dostępne 24 godziny na dobę z dowolnego miejsca. Wystarczy, że dysponujemy dostępem do internetu i już możemy zdobywać specjalistyczną wiedzę biznesową, precyzyjnie dostosowaną do potrzeb branży. Kurs został podzielony na sześć modułów: Zespół, Prawo, Przywództwo, Finanse, Sprzedaż i Marketing. Każdy z nich jest z kolei podzielony na tematy, oparte na rzeczywistych problemach i sytuacjach, z jakimi cukiernicy czy piekarze spotykają się w codziennej pracy. Formuła szkolenia jest bardzo lekka i przyjazna, bo zależało nam, żeby nauka nie była przykrym obowiązkiem, a przyjemnością. Dzięki naprawdę wybitnym ekspertom, którzy pracowali przy tym projekcie, udało nam się problematyczne, poważne, czasem trudne treści przedstawić w swobodnej formie, co sprzyja przyswajaniu informacji.
Nie ma limitu czasu, jaki musimy poświęcić na naukę. Możemy usiąść przed komputerem na 15 minut albo na 2 godziny – zależy to tylko od uczestnika szkolenia. Poziom przyswajanej wiedzy jest monitorowany na bieżąco dzięki testom kończącym każdy temat. Po ukończeniu całego modułu uczestnik otrzymuje Certyfikat AMB, potwierdzający zdobycia szerokiej wiedzy biznesowej ukierunkowanej na branżę cukierniczą, natomiast ukończenie wszystkich modułów certyfikowane jest Dyplomem Akademii Mistrza Biznes, wręczanym podczas uroczystej gali.
Co zrobić, żeby skorzystać z materiałów szkoleniowych?
Wszystkie materiały zamieszczamy na stronie internetowej www.akademiamistrza.pl , a informację o tym wraz z linkami publikujemy na naszym profilu – Akademia Mistrza – na Facebooku. Tuż po świętach udostępnimy bezpłatne szkolenia e-learningowe, a wszystkie szczegóły również będzie można znaleźć na naszym profilu. Przygotowaliśmy także serię artykułów wyjaśniających kwestie prawne, podpowiedzi dotyczące prowadzenia sprzedaży wysyłkowej lub na wynos, bezpieczeństwa pracy, dostosowywania oferty do nowych warunków rynkowych – będziemy je sukcesywnie umieszczać na naszej stronie akademiamistrza.pl. Akademia Mistrza Biznesu powstała po to, by wspierać naszych partnerów, a w obecnej sytuacji wszyscy przedstawiciele branży cukierniczo-piekarniczej potrzebują wsparcia.
Justyna Stefańska