...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS, materiał promocyjny

Bloger w służbie Twojego biznesu

Jakie korzyści dla Twojej marki mogą płynąć ze współ­pracy z blogerami? W jaki sposób skutecznie tę współ­pracę inicjować? I wreszcie – jak projektować kampanie w blogosferze? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym tekście, a ich znajomość może oznaczać realne zyski dla Twojej firmy.

Blog, bloger, blogosfera, blogo­wanie. To terminy, które na sta­łe zagościły w otaczającej nas rzeczywistości. Choć samo zjawisko wciąż jest dla nas nowe, to współpraca na linii blogerzy – firmy nabiera coraz większego tempa i – jak się okazuje – sprawdza się w każdej branży.

Pamiętnik znaleziony w cyberprzestrzeni
Blog to jedna z nowinek w internetowej przestrzeni. Wyrósł na niwie szybkiego roz­woju Internetu, a także dużej dostępności łatwych w obsłudze narzędzi do samodziel­nego tworzenia blogów. Nic więc dziwne­go, że osób piszących „pamiętniki” w sieci zaczęło przybywać w sposób lawinowy.
Jako pierwsze zagościły w wirtualnej prze­strzeni „dzienniki” – publiczne, choć często zawierające bardzo osobiste, a nawet in­tymne, treści. Dziś nadal są w niej obecne, jednak to nie one stanowią o sile nowego narzędzia. Swoją wielką i stale rosnącą po­pularność przyniosły sieciowym „pamiętni­kom” blogi specjalistyczne, tworzone nie przez przypadkowych ludzi, a przez eks­pertów w swoich dziedzinach.

Trafiamy na nie wszyscy. Szukając przepi­sów, zaglądamy na blogi kulinarne, planu­jąc podróż, odwiedzamy blogi podróżnicze, a jeśli podpatrujemy modowe inspiracje, czytamy wpisy tzw. szafiarek, czyli bloge­rek modowych. Często to właśnie dzięki ich aktywności w blogosferze znajdujemy najciekawsze, najświeższe i najbardziej przydatne informacje. Nic więc dziwne­go, że dobre blogi zyskują tysiące gości, którzy odwiedzają je regularnie i czytają z największą uwagą.

 

Platforma marketingowa
Blogi cieszą się uznaniem nie tylko wśród czytelników. Mogą być również doskonałą platformą marketingową dla firm. Ze wzglę­du na wyraźny podział tematyczny ze swo­im przekazem trafiają bowiem do ściśle zdefiniowanej grupy docelowej. Stąd co­raz silniej widoczna moda na współpracę z blogerami.

Profesjonalizacja blogosfery jest tylko jed­ną z wielu przyczyn tego zjawiska. Coraz doskonalsze merytorycznie i graficznie blo­gi potrafią zdobyć większą rzeszę czytel­ników niż niejedna lokalna gazeta. Dodat­kowo zamieszczone tam treści trafiają nie do przypadkowych czytelników, a do osób zainteresowanych określonym tematem. Jednocześnie blogi dają nam duże pole do popisu. Jeśli chcemy nieszablonowo podchodzić do prowadzonych przez nas działań marketingowych, trudno o lepsze narzędzie. Blog to bowiem doskonałe miej­sce, aby wykazać się kreatywnością i wcie­lić w życie niestandardowe pomysły.
Bloger jest dla swoich czytelników autory­tetem. Współpraca z nim może więc przeło­żyć się na realne zyski dla firmy. To, że blo­ger używa Twoich produktów, ma o nich dobre zdanie i poleca je innym, przekłada się bezpośrednio na zaufanie do marki. Na podstawie Badania Polskiej Blogosfery 2014-2015 szacuje się, że aż 34 proc. czy­telników blogów dokonuje zakupu po prze­czytaniu recenzji przygotowanej przez swo­jego ulubionego autora.

Wartością dodaną wynikającą ze współpra­cy z blogerami jest także fakt, że publiko­wane przez nich treści dotyczące konkret­nej marki zostają w Internecie na zawsze. Dlatego klienci, którzy próbują dotrzeć przez wyszukiwarkę do informacji doty­czących naszej firmy, mogą na nie trafić nawet długo po zakończonej akcji. Nie moż­na także zapominać, że blogerzy są zwykle bardzo aktywnymi użytkownikami mediów społecznościowych. Prawie każdy blog jest połączony z portalem Facebook, a więk­szość – także z innymi platformami, taki­mi jak: Twitter, Instagram, Snapchat czy Google+. To zwykle bardzo ważna wartość dodana wynikająca ze współpracy z blo­gerem.

 

   
 

Dziewięć zasad
dobrej współpracy z blogosferą
1. Zrób listę blogów, które Cię interesują. Większość z nich ma zakładkę „Współpra­ca”, gdzie podane są statystyki i możliwe formy współpracy. Brakujące informacje na pewno zostaną chętnie dostarczone przez blogera.

2. Od samego początku traktuj blogera w sposób partnerski.

3. Nie dyktuj twardych warunków! Bloger zna swoich czytelników i dobrze wie, jakie formy są przez nich najlepiej odbierane. Bloger to też zwykle osoba kreatywna. Przedstaw mu więc ogólną strategię i założenia, zostawiając przestrzeń na jego własne pomysły.

4. Każdego blogera traktuj indywidualnie. Nie wysyłaj zbiorczych maili z ogólną propozycją współpracy.

5. Nie oczekuj, że bloger zrobi coś za tzw. „dary losu”, czyli darmowe próbki. Owszem, będą tacy, którzy podejmą się współpracy za przysłowiowy „gadżet”. Są to jednak zwykle blogerzy niszowi i początkujący.

6. Bądź konsekwentny. Jeśli współpracę z blogerami wpisałeś już na stałe w harmo­nogram działań marketingowych firmy, pamiętaj o utrzymywaniu stałych kontaktów z blogerami. Informuj o nowościach, zapraszaj na premiery swoich produktów, nie zapominaj o ważnych datach (np. o rocznicy rozpoczęcia współpracy czy rocznicy powstania bloga).

7. Dbaj o dobre relacje z blogosferą. Dzięki temu szybko zyskasz nowych ambasa­dorów marki, którzy napiszą o Tobie w ciepłych słowach, nawet bez konieczności proszenia ich o to.

8. Nie prowokuj kryzysów. Z blogerami, jak zresztą ze wszystkimi, trzeba postępo­wać po partnersku. Tym bardziej, że blogerzy to często „wrażliwcy”, dysponujący ogromną siłą rażenia. Jeśli zajdziesz im za skórę, szybko napiszą o tym publicznie, wykorzystując wszystkie swoje kanały w Internecie! Kryzysów możesz uniknąć, sprawdzając też – przed podjęciem współpracy – czy bloger nie był wcześniej w nie zamieszany.

9. Monitoruj treści, które pojawiają się w Internecie. Dzięki temu możesz dotrzeć do ciekawych opinii publikowanych przez blogerów z ich własnej inicjatywy i – być może – nawiązać z nimi szerszą współpracę.

 

 

Szacuje się, że w Polsce blogi pisze nawet około 2 milionów internautów. Najliczniej­szą i jedną z najpopularniejszych wśród czytelników kategorią są blogi kulinarne, które stanowią aż 22 proc. polskich blogów (na podstawie badania Polska Blogosfera 2014). Do najczęściej odwiedzanych nale­żą: kwestiasmaku.com, kotlet.tv czy mo­jewypieki.pl – blog Doroty Świątkowskiej, która na jego podstawie wydała już trzy interesujące książki z przepisami.

Najpopularniejsze formy współpracy z blo­gerami to przede wszystkim publikacje tek­stów i recenzji, postów sponsorowanych, a także organizacja konkursów i oferowanie czytelnikom bonusów związanych z marką. Zdarzają się jednak bardzo ciekawe, zu­pełnie nietuzinkowe działania, jak to zor­ganizowane przez producenta piwa marki Somersby z okazji wprowadzenia na rynek nowego smaku. Akcja zaplanowana zosta­ła z wielkim rozmachem, gdyż do współ­pracy zaproszono ponad setkę blogerów, piszących w różnych kategoriach. Średni zasięg bloga to 79 tys. czytelników, co – jak pisze w swojej analizie Jakub Prószyń­ski, autor bloga Pijarukoksu.pl – pozwala założyć, że wspólnie mogli wygenerować prawie ośmiomilionowy zasięg!
Każdy z blogerów pisał o marce Somersby na swój sposób. Blogerzy kulinarni prezen­towali przepisy z piwem w roli głównej lub drugoplanowej. Z kolei specjaliści od no­wych technologii informowali, że Somers­by to najlepsza dostępna aplikacja, ale nie znajdziemy jej w dystrybucji za pośrednic­twem platformy App Store – trzeba ją „apli­kować doustnie” (www.spidersweb.pl).

Nie były to pierwsze doświadczenia marki z blogerami. Już wcześniej, przy wprowa­dzeniu na rynek smaku Blackberry, zostali oni zaproszeni do współpracy. I trudno się dziwić, że z niej nie zrezygnowano, skoro w ciągu trzech miesięcy trwania kampanii udało się zrealizować roczny plan sprzeda­ży, a sklepy wywieszały kartki o chwilowej niedostępności tego towaru! Współpraca na linii Somersby – blogerzy była akcją wyjątkową, zakrojoną na bardzo szeroką skalę i – zapewne – z dużym budżetem.
Jak się okazuje, blogosfera ma wiele do za­oferowania, także firmom, które nie mogą wydać na kampanię fortuny. Naprawdę warto to sprawdzić!

Więcej informacji znajdziesz na stronie www.akademiamistrza.pl

 

   
 

ZDANIEM EKSPERTA
Współpraca z opiniotwórczymi blogerami to świetna i kreatywna promocja marki. Przed rozpoczęciem współpracy trzeba oczywiście poświęcić trochę czasu na ustalenie szczegółów i wybór strategii, ale naprawdę warto! Blogerzy darzeni są wielkim zaufaniem przez swoich odbiorców, angażują swoich czytelników, a to z kolei przekłada się na chęć zakupu produktów, które polecają. Dla nas, blogerów, współpraca to pewnego rodzaju wyzwanie – pamiętam, jak dla dwóch różnych marek przygotowywałam po raz pierwszy miodownik czy tęczową panna cottę – te wyzwania podejmowali później moi czytelnicy, którzy odtwarzali przepisy z użyciem reklamowanych produktów – mówi Klaudia Sroczyńska, autorka bloga kulinarnego dusiowakuchnia.pl, w którym łączy swoje dwie największe pasje – gotowanie i fotografowanie. Z wykształcenia biolog, dlatego kwiatki i chwasty przemyca od czasu do czasu w swoich przepisach. W wolnym czasie chętnie odwiedza restauracje, które potem opisuje.

 

 

Bieżące wydanie czasopisma

Czekolada, bajgle i cruffiny - w najnowszym wydaniu wgryzamy się w tematy, które mocno kojarzą się w jesienią i powrotem do szkoły. Oprócz tego częstujemy też nowinkami, takimi jak mąka z owadów. Szukamy makaronikowych inspiracji.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać








    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>


    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji