Sklepy spożywcze i warzywniaki upadają najczęściej, rośnie za to liczba dyskontów oraz sklepów działających w systemie franczyzy. Polska Organizacja Handlu i Usług prognozuje, że sieci franczyzowe wzmocnią swoją pozycję w Polsce w 2014 r. – czytamy w portalu franczyzawpolsce.pl
Podobne artykuły
Sieciowy boom jogurtowyRaport o franczyzie w gastronomii 2012Dlaczego klienci, robiąc zakupy, wybierają markety?Zmienia się struktura handlu detalicznego w Polsce. Spada liczba sklepów, głównie sklepy spożywcze i warzywniaki. Dobre czasy skończyły się też dla tradycyjnych supermarketów. Ich liczba nie rośnie, na razie nic też nie zapowiada spektakularnych przejęć ani wielkich transakcji.
Okresowo rośnie liczba sklepów specjalistycznych i monopolowych, dość często rozwijanych we franczyzie. Taki model pozwala na wynegocjowanie dobrych cen i zapewnienie solidnej dystrybucji. Najszybciej rośnie liczba dyskontów oraz sklepów franczyzowych. Według prognoz Polskiej Organizacji Handlu i Usług, to sieci franczyzowe najbardziej wzmocnią się w 2014 r. To najszybsza i najłatwiejsza, a przy tym skuteczna alternatywa dla niewielkich sklepów w handlowej walce z dyskontami – podaje portal franczyzawpolsce.pl.
źródło: www.franczyznawpolsce.pl