Już nie tylko radomscy piekarze chcą promować zdrowe odżywianie, pieczywo oraz piekarstwo. Do kampanii „Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa” włączyła się warszawska Piekarnia Cukiernia Putka. 9 kwietnia br. odbędzie się pierwsze spotkanie dla 110 uczniów w Szkole Podstawowej nr 172.
Podobne artykuły
XIX Radomskie Święto Chleba: Nawet deszcz nie zniechęcił...500+ na Pana KanapkęQuizy, zabawa i dobra kanapka– Ogólnopolska kampania społeczna „Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa”, zainaugurowana przed Fundację na Rzecz Wspierania i Promocji Piekarstwa i Cukiernictwa, zaczęła się w Radomiu pod koniec 2013 r. Od tego czasu radomscy piekarze odwiedzili już 8 szkół i rozdali pożywne kanapki ponad 2000 dzieciom! Warszawa nie może być gorsza – mówi Zuzanna Putka-Twardowska. Wkrótce pierwsza warszawska edycja kampanii.
W środę, 9 kwietnia br., o godz. 10.45, Pan Kanapka (maskotka kampanii) pojawi się w Szkole Podstawowej nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej przy ul. Krótkiej 1 w Warszawie-Wesołej. Odwiedzi on 110 dzieci z klas 1-2. Spotkanie poprowadzi Jarosław Gajda, starszy Cechu Piekarzy w Radomiu oraz prezes Fundacji na Rzecz Wspierania i Promocji Piekarstwa i Cukiernictwa. Przedstawiciele z Piekarni Cukierni Putka będą mu pomagać, a przede wszystkim uczyć się, by podobne spotkania zorganizować już samodzielnie.
45-minutowa lekcja zdrowego odżywiania z udziałem piekarzy odbędzie się według sprawdzonej radomskiej formuły. Wszystko zacznie się od wyświetlenia krótkiego filmu o diecie kanapkowej. Następnie Jarosław Gajda poprowadzi prezentację, prostymi pytaniami wciągając dzieci do wspólnej rozmowy. Po tej części spotkania wejdzie wcześniej zapowiedziana niespodzianka, czyli Pan Kanapka z kanapkami. Wspólne zdjęcie z maskotką kampanii, drobne upominki dla najmłodszych konsumentów oraz materiały edukacyjne dla rodziców zakończą lekcję odżywiania z piekarzami.
– Dzięki Piekarni Cukierni Putka kampania pojawi się w Warszawie. To oczywiście dla nas duże wyzwanie, ale też nadzieja, że ta realizacja pozwoli przekonać branżę do wspólnych działań. Liczy się spójna idea i jej realizacja – to zagwarantuje lepsze przebicie do świadomości społecznej poprzez udział szkół, a tym samym lepszą rozpoznawalność w mediach. Wierzę, że wspólnie możemy zdziałać więcej – dodał Jarosław Gajda, pomysłodawca kampanii.
Czy "Dieta kanapkowa..." ma szansę zaistnieć w innych miejscach Polski? Organizatorzy czekają na odpowiedź z Cechu Rzemiosł Spożywczych w Lublinie, propozycja zorganizowania lekcji z udziałem piekarzy trafiła również na ręce prezesa Stowarzyszenia Rzemieślników Piekarstwa RP, Pana Stanisława Butki.
Jeśli popierasz Ogólnopolską Kampanię Społeczną „Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa” i chcesz wziąć w niej czynny udział, to na adres: fundacja@podplomyk.org wyślij e-mail zawierający:
- nazwę swojej firmy/piekarni,
- imię i nazwisko, telefon oraz e-mail do osoby kontaktowej.
Otrzymasz więcej informacji na temat kampanii oraz pakiet materiałów promocyjnych.