...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS, materiał promocyjny

Relacje z mediami – kształtuj swój wizerunek

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – czyli to, jak zaprezentujesz się mediom, ma wpływ na wizerunek Twojej firmy. Jak zbudować i pielęgnować pozytywne relacje z mediami, aby umocniły Twoją pozycję?

Media przekazują źródłową infor­mację do szerokiego grona od­biorców. Są więc najważniejszym pośrednikiem informacyjnym. Z biegiem lat zdobywają zaufanie czytelników i wi­dzów, a w związku z tym stają się przy­wódcami opinii w konkretnej społeczności. To, co pokazują i o czym piszą, wpływa na postrzeganie sytuacji przez ludzi.



Ktokolwiek kontroluje media,
kontroluje umysł.

Jim Morrison



Dlaczego media są tak istotne?
Niejednokrotnie mówi się o tym, że media kreują rzeczywistość. W nadawany ko­munikat mogą wprowadzić szereg zmian, które będą działać na korzyść lub nieko­rzyść opisywanej osoby czy wydarzenia. A odbiorcy tej wiadomości zaakceptują fakty w takiej postaci, w jakiej przedstawi­ły je media. Skutkiem działań prasy, radia i telewizji może być więc stworzenie pozytywnego lub negatywnego wizerunku. Każdemu przedsiębiorstwu i osobie pry­watnej zależy oczywiście na tym pierwszym, bo to, jak o nich piszą, postrzegane jest przez przyszłych klientów, współpra­cowników i sponsorów.
Oprócz aspektów wizerunkowych środ­ki masowego przekazu mogą zwięk­szyć świadomość społeczności lokalnej o Twojej firmie lub ciekawym wydarze­niu, słowem – zareklamować. Odpowied­nia relacja z mediami może zaowocować rozpoznawalnością marki i zwiększoną sprzedażą.

 

Jak przygotować się do kontaktu z mediami?
Przede wszystkim warto zacząć od two­rzenia bazy mediów lokalnych. Należy so­lidnie zorientować się, jak wygląda rynek dziennikarski w obszarze funkcjonowania przedsiębiorstwa, a następnie odnaleźć kontakty do konkretnych dziennikarzy, których może zainteresować dana branża. Poważnym błędem byłoby ubieganie się o kontakt z dziennikarzem, który zajmuje się zupełnie inną tematyką niż oferowane przez Ciebie informacje.

Po stworzeniu indywidualnej bazy mediów można rozpocząć proces nawiązywania relacji z mediami. Przebieg takiego działa­nia jest niestety długotrwały, ale w przy­szłości z pewnością pozytywnie wpłynie na wizerunek przedsiębiorstwa.
Nawiązując pierwszy kontakt z precyzyjnie wybranym dziennikarzem, zwięźle i jasno przedstaw się, opowiedz, czym się zajmu­jesz i jaki jest powód Twojego telefonu czy wiadomości mailowej. Pamiętaj, aby mówić zrozumiale i unikać zawodowego żargonu. Jeżeli nie czujesz się na siłach w obcowaniu z mediami, wyznacz kon­kretną osobę z przedsiębiorstwa, która charakteryzuje się łatwością w nawiązy­waniu kontaktu i otwartością.

Dzięki nawiązaniu stałej relacji z mediami możemy, udzielać wywiadów, wypowie­dzi eksperckich lub służyć dziennikarzom jako źródło informacji. Dobra współpraca z mediami jest więc sposobem budowania wizerunku bez większych nakładów finan­sowych. Gdy koneksja z redakcją utrwali się, dbaj o nią. To dziennikarz ma decydu­jący wpływ na ukazanie się przekazanej przez Ciebie informacji czy artykułu. Dla­tego też zawsze staraj się pomóc repor­terowi – odpowiadaj na jego pytania jak najlepiej, nie wydłużaj rozmowy, reaguj szybko i kontroluj to, co mówisz.

   
 

ZDANIEM EKSPERTA
– Przed wysłaniem informacji prasowej należy upewnić się kilkukrotnie, czy nie ma w niej żadnych błędów ortograficznych i interpunkcyjnych – mówi Karo­lina Janik, CEO agencji Personal PR. – Ważne jest również, aby unikać specjalistycznego języka. Informację będzie czytało szerokie grono odbiorców, z których większość nie ma styczności z eksperckim słownictwem. Dodatkowo należy wystrzegać się sprzedażowo-marketingowego wydźwięku, ponieważ dziennikarze nie będą chcieli sygnować swoim nazwiskiem ewidentnej reklamy. Artykuł będzie też lepiej odebrany przez redakcję, gdy będzie dotyczył wielu osób, np. lokalnej społeczności – dodaje.

 

 

Wzbudzenie zainteresowania
Samo wybranie dziennikarza niestety nie wystarczy, gdyż oni sami początkowo nie będą się do Ciebie zgłaszać. Musisz się zastanowić, co interesuje dziennikarzy i dzięki czemu będą chcieli z Tobą dłużej współpracować. Zapewnienie informacji, której nie mają, lub stworzenie „newsa” wydaje się najlepszym pomysłem na wzbudzenie początkowego zainteresowania. Istnieje kilka sprawdzonych możliwości na stworzenie „newsa”. Możesz skorzystać z mniej lub bardziej kontrowersyjnych pomysłów, aczkolwiek najbezpieczniejszym i wzbudzającym zainteresowanie dziennikarzy, a przede wszystkim lokalnej społeczności, jest zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu. Stanie się on pretekstem do kontaktu z mediami i zachęcenia do współpracy z Tobą. Temat zabawy powinien być do- stosowany do prowadzonej przez Ciebie działalności, tak aby jasno komunikował, że Twoja firma jest organizatorem. Pamiętaj, że Ty, jako reprezentant firmy, powinieneś zapewnić interesujące nagrody. Nie martw się, ponieważ konkursy nie muszą pochłonąć ogromnych środków. Niskobudżetowe zabawy są jak najbardziej możliwe do przeprowadzenia.

Dobrym przykładem jest niedawny konkurs zorganizowany przez stadion piłkarski PGE ARENA Gdańsk. Wykorzystując wakacyjny klimat i nadmorskie położenie stadionu, organizatorzy zaproponowali plażowiczom zabawę, polegającą na zbudowaniu najpiękniejszej PGE ARENY z piasku. Ponad 30 rodzin z uśmiechem na twarzy konstruowało swój stadion, a najlepsze 3 drużyny wygrały zniżki, gry i inne gdańskie gadżety. Informacje prasowe pojawiły się w wielu lokalnych mediach, a na czas samego konkursu zostali zaproszeni dziennikarze, więc „news” o konkursie na plaży obił się szerokim echem wśród miejscowej społeczności. Dlaczego by więc w Twojej firmie nie zorganizować konkursu na najpiękniej udekorowany wypiek domowy? W momencie posiadana ciekawej informacji, którą można przekazać mediom, wiele różnych przedsiębiorstw decyduje się na wysyłanie informacji prasowych czy artykułów do redaktorów, to oczywiście bardzo dobra praktyka.Niestety większość z nich nigdy nie zostaje przeczytana, a pozostała część zostaje na wstępie odrzucona.

Dlaczego? Bo tekst jest zwyczajnie niedopracowany i słaby. Pamiętajmy, aby informacje prasowe były niezwykłe, zawierały odwołania do emocji, wzbudzały zainteresowanie odbiorców, a nie były czysto informacyjne. Monitoring mediów Ważnym narzędziem w kontrolowaniu pojawiających się treści jest monitoring. Badanie komunikatów, które są nadawane za pośrednictwem środków masowego przekazu, umożliwia nie tylko szybkie reagowanie na oskarżenia czy negatywne komentarze, ale także zapobieganie sytuacjom kryzysowym. Istnieje wiele firm zajmujących się kompleksowo monitoringiem mediów. Przygotowują raporty i udostępniają wgląd we wszystkie publikowane artykuły czy nadawane programy telewizyjne i radiowe. Dla przedsiębiorstw, których nie stać na wykupienie abonamentu w firmie monitorującej media, zostały stworzone liczne bezpłatne narzędzia do samodzielnego „przeczesywania” sieci. Do najbardziej znanych należy Google Alerts. Poprzez ustawienie słów kluczowych wyszukiwarka Google przeszukuje sieć i wyświetla wszystkie pasujące wyniki w raporcie, który przysyła zgodnie z ustalonym harmonogramem. Dzięki kontrolowaniu pojawiających się treści jesteś w stanie wywnioskować, jak wygląda Twoja marka w oczach innych i co możesz zmienić, aby poprawić swoje notowania. Nie zapomnij, że nawiązując relacje z mediami, wpływasz na budowanie swojego wizerunku, który rzutuje na postrzeganie Twojej firmy przez otoczenie, więc jak Cię widzą, tak Cię piszą, a jak napiszą, tak widzą.

Więcej informacji znajdziesz na stronie www.akademiamistrza.pl

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji