...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Smak lata zamknięty w słoiku

Elegancja i prostota, czyli słoik, a w nim... rzemieślnicze lody! Ulubione smaki, które teraz można podać bezproblemowo w restauracji albo podarować jako prezent!

Jesienią wszyscy robią zapasy. W słoikach zaprawiane są ogórki, papryka, cukinia oraz wszelkie owoce w postaci dżemów i kompotów. A gdyby tak do słoika schować to, za czym tęsknimy zimną najbardziej – lody? Autorski pomysł wprowadził w życie mistrz cukiernictwa Tomasz Szypuła.

Pomysł na lody w słoiku powstał dużo wcześniej, niż nadszedł sezon na konserwowanie smaków lata. Swój początek ma w kuchennych korzeniach mistrza lodziarstwa Tomasza Szypuły. W związku z gastronomicznym wykształceniem od zawsze pielęgnował współpracę z szefami kuchni i dobrymi restauracjami, współorganizując, np. kolacje degustacyjne, w których lody stanowiły nie tylko deser, ale też przystawkę. Z tych restauracyjnych koneksji narodził się pomysł na wprowadzenie lodów rzemieślniczych do oferty na stałe.

– Lody w restauracji to trudny temat – mówi Szypuła. – Po latach doświadczeń i obserwacji mogę powiedzieć, że produkt ten jest w wielu lokalach zaniedbany i odstawiamy na bok.

Dlaczego? Lody, które sprzedaje się do restauracji w kuwetach, wymagają odpowiednich warunków do przechowywania, trzeba dbać o temperaturę mrożenia. Nawet jeśli postępuje się zgodnie z prawidłami, często są przeleżane, zwietrzałe. Poza tym przed podaniem trzeba je wyporcjować i atrakcyjnie zaserwować. Jednym słowem, to niełatwy dodatek do restauracyjnego menu. Właśnie naprzeciw tym problemom wyszedł Tomasz Szypuła, tworząc lody w słoikach.

 

 

Zamknięcie tych rzemieślniczych wyrobów w szkle ułatwia pracę restauracji. Są zabezpieczone dzięki szczelnemu zamknięciu. Producent dostarcza do restauracji nie tylko lody, ale też witrynę mroźniczą do ich przechowywania. Wśród smaków zaklętych w szkle znalazły się lodziarskie bestsellery, m.in. słony karmel, pistacja, czekolada, mango, malina z burakiem. Słoik to porcja dla jednej osoby, jest gotowa do podania. By nadać szyku i by produkt prezentował się odpowiednio nawet na bardzo eleganckim stole, Szypuła zamówił drewniane deski z logo, specjalnie dopasowane do słoiczków.

– Prostota łączy się z elegancją. Nie bez znaczenia jest też dla mnie fakt, że produkt utrzymany został w duchu eko i less waste, bo słoiczki są wielokrotnego użytku – wyjaśnia pomysłodawca i producent, po czym dodaje: – To pomysł dla świadomych właścicieli restauracji lub kawiarni.

 

 

Póki co lody w słoikach od mistrza Polski pojawiły się w pięciu restauracjach. W związku z sytuacją epidemiologiczną, która grozi zamknięciem lokali, produkt ten może stać się tym bardziej dogodnym rozwiązaniem zarówno dla restauracji, jak i kawiarni czy lodziarni w tzw. opcji „na wynos”. Dzięki oryginalnemu opakowaniu przysmak w słoiku może stać się nawet pomysłem na prezent.

– Dzięki takiemu rozwiązaniu pokazujemy lody rzemieślnicze w szerszym kontekście. Do tej pory kojarzyły się z szybką przekąską zjadaną przy okazji, kupowaną często w okienku. My stawiamy na ich celebrowanie, bo podobnie jak w przypadku innych deserów tworzenie lodów też jest sztuką.

Bieżące wydanie czasopisma

W czym tkwi fenomen bento cake? Co zagraża dziś najmocniej lodziarniom rzemieślniczym? Jakie nowinki pojawiły się na tegorocznych targach Sigep?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



     

    Drodzy Czytelnicy, wszystkie materiały na portalu Mistrz Branży są darmowe. Wspieramy tym rzemiosło, bo jest dla nas najważniejsze. Jeśli możecie, wspomóżcie również nasze dzieło wykupując prenumeratę lub przekazując cegiełkę na funkcjonowanie i rozwój. Z góry dziękujemy.

    wspieraj twórczość Mistrza Branży wspieraj twórczość Mistrza Branży
     


    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>

    żytni IG niski indeks

    oprogramowanie dla piekarni

    Wypieki wegańskie puratos

    Lody MEC3

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji