Jak zauważa Andrzej Piętka z Akademii Wypieków w wywiadach dla portalu spożywczego, jakość pieczywa sprzedawanego w hipermarketach Auchan i Tesco nie jest taka, jakiej byśmy mogli oczekiwać.
Podobne artykuły
Pieczywo ze znakiem QAFP pod koniec roku?Spożycie pieczywa... Jak jest? Jak będzie?Piekarnia Nowel z kolejnymi czterema certyfikatami „Doceń Polskie”Wskazuje na kilka przyczyn tego problemu, a mianowicie: wybór dostawców skupionych na niskiej cenie sprzedaży pieczywa, nieumiejętne obchodzenie się z wyrobami o delikatniejszej strukturze (produkty z ciasta francuskiego), brak wykwalifikowanego personelu. Nie bez znaczenia dla komfortu kupowania pieczywa pozostają też takie kwestie jak: mało czytelne cenówki, brak dostatecznej informacji o produkcie oraz to, że w hipermarketach wciąż królują foliowe torebki do wszystkiego, podczas gdy dyskonty oferują również opakowania papierowe.
A wszystko to, jak podkreśla Piętka, jest efektem słabego merchandisingu i przygotowania personelu do pracy w piekarni. Jeśli sieci nie zadbają o to, by umiejętności zatrudnionych były stale podnoszone, by w działach pracowali profesjonaliści z prawdziwego znaczenia, a nie przypadkowi ludzie, nie ma co liczyć na sukces. Na pewno wiąże się to też z niskim wynagrodzeniem.
– Samo pieczywo w Auchan przestaje być powoli magnesem dla klientów z większym portfelem zakupowym, ale i tych, którzy oczekują dobrych produktów. Tymczasem ilość takich konsumentów w Polsce powoli, lecz stale rośnie – podsumowuje ekspert.
Zdaniem przedstawiciela Akademii Wypieków w sklepach wielkopowierzchniowych takich jak Tesco widać poprawę oferty: poszerzana jest gama wyrobów piekarniczych regionalnych, lepszych gatunkowo i o zdecydowanym smaku. Jeśli sieć Auchan chce utrzymać swą wysoką pozycję w rankingach, nie pozostaje jej nic innego, jak podążać w tym samym kierunku.