...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK

Lutowy Mistrz Branży: twarzą w twarz z Polskimi Złotkami. Jak podkręcić cukiernictwo w 2019 i wzmocnić rzemiosło piekarskie

W najnowszym MB: piękne rzeźby z cukru i jeszcze piękniejsze dekoratorki, czyli Polskie Złotka z Luksemburga! 10 lat polskich startów w mistrzostwach świata (2008-2018). Living coral i hot trendy w cukiernictwie 2019. Rzemiosło piekarskie w obliczu wyzwań konsumentów, rynku i rosnącej globalizacji.

Piękno tkwi w szczegółach – wystarczy spojrzeć na prace Ewy Drzewickiej, Renaty Martyny i An­geliki Chwyć, które 26 listopada 2018 r. zdobyły złote medale w Luksemburgu. Te słodkie rzeźby można podziwiać także w najnowszym wydaniu „Mistrza Branży” – przyjrzeć im się z bliska, odgad­nąć, kim inspirowała się Angelika Chwyć, modelując kobiece figurki; co pozwoliło Ewie Drzewickiej wiernie odwzorować białego tygryska, a dzięki czemu Renata Martyna uzyskała niesamowity efekt ruchu, lekkości i przepychu u tańczącego Indianina. Dziewczyny, bez wyjątku, przyznały, że udział w konkursach branżowych jest najlepszym bodźcem do rozwoju. I ćwiczenia w sobie mistrza!

A mistrzów ci u nas nie brakuje! Pod wpływem sukcesów polskich dekoratorek i występu rodzi­mego teamu w składzie Michał Doroszkiewicz, Marek Moskwa i Damian Wiśniewski na Coupe du Monde de la Pâtisserie 2019 w Lyonie przygotowaliśmy niecodzienne kalendarium. W krótkiej for­mie zestawiliśmy aktywność naszych cukierników, piekarzy i lodziarzy w zagranicznych konkursach z ostatnich 10 lat. Przy okazji warto zobaczyć, którzy polscy mistrzowie mają w sobie duszę wo­jownika! Miło wspomnieć, że gros tych osób można spotkać na łamach „Mistrza Branży”, szcze­gólnie częstym gościem jest wicemistrz świata w piekarstwie z 2009 r. Wiesław Kucia, wielokrotny reprezentant Polski.

Wiesław Kucia, rywalizując z artystami rzemiosła piekarskiego z całego świata, przesiąkał najlepszymi wzorami piękna, więc trudno się dziwić jego od lat powtarzanej dewizie, że piękno zawsze jest atrakcyjne, napędza rozwój rzemiosła, stanowi o jego sile i atrakcyjności. To artystyczna strona wypieków (w formie i ozdobie) przyciąga klientów i kolejne pokolenia młodych adeptów sztuki. To piękno w dużej mierze zależy od odpowiedniej technologii produkcji. Dlatego z tym większą satysfakcją miło nam zainaugurować nowy cykl artykułów o dekorowaniu wyrobów piekarskich.

Bez dwóch zdań, prawdziwy dekoracyjny raj panuje w cukiernictwie. Mało że w cukiernictwie ciągle powstają nowe techniki ozdabiania, to w ślad za nimi podąża rynek gotowych, ciekawych i dopracowanych w szczegółach ozdób dla cukierników i dekoratorów. O tym, jakimi "gotowcami", dopasowanymi do różnych stylów w tortach i ciastach, można się posłużyć w codziennej pracy, sprawdziła i oceniła fachowym okiem zaprzyjaźniona dekoratorka, Sylwia Szajter-Ziółek, właścicielka Pracowni Tortów Słodkie Marzenie.

Kanony piękna zmieniają się pod wpływem mód i pojawiających się trendów. Dlatego tradycyjnie, na początku roku, przyjrzeliśmy się, co będzie modne, a co stanie się ważnym kierunkiem zmian w piekarstwie i cukiernictwie w 2019 r. i w najbliższej przyszłości. Czy wszystko przypadnie Wam do gustu? Czy zgodzicie się ze spostrzeżeniami zaproszonych ekspertów? Oceńcie, proszę, sami.

Choć rzemiosło jest naszym oczkiem w głowie, a wśród konsumentów rośnie apetyt na produkty rzemieślnicze, to przeciwnym i równie silnym trendem jest globalizacja piekarstwa. W ostatnich latach w Polsce pojawiły się piekarnie o bardzo dużej zdolności produkcyjnej, a wiele istniejących od dawna firm (mających rzemieślnicze korzenie) przeobraziło lub przeobraża się w piekarnie o wielkiej skali produkcyjnej. Co napędza ich rozwój, jakie przedsiębiorstwa piekarskie o zasięgu globalnym działają na terenie Polski, jakie polskie firmy urastają do rangi potentatów - o tym szczegółowo pisze dr inż. Henryk Piesiewicz w tekście "Globalizacja piekarstwa - czy dotyczy również Polski?". Nasz autor dotarł również do polskiego potentata pieczywa mrożonego - firmy NOWEL, gdzie miał okazję przeprowadzić rozmowę z wiceprezesem zarządu Michałem Zajezierskim. Koniecznie przeczytajcie!

Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie poruszyli tematów związanych z ekologią i ideą zero waste. Dziś ważna jest nie tylko produkcja żywności bezpiecznej dla zdrowia konsumentów, ale produkcja z poszanowaniem środowiska naturalnego - zero waste (bez marnowania żywności i wytwarzania zbędnych śmieci, jak opakowania z tworzyw sztucznych). W tym wydaniu przybliżamy Wam nową akcję społeczno-edukacyjną - Kwadrans dla Ziemi - zainicjowaną przez zaprzyjaźnione czasopismo "Hipoalergiczni", która może na stałe zmienić świadomość konsumentów i producentów żywności zgodnie z zasadami zero waste. 

Przekonujemy również, że edukacja konsumenta zaczyna się już w miejscu sprzedaży. W rankingach marnowania żywności pieczywo od lat zajmuje niechlubne pierwsze miejsce, dlatego nasza autorka Helena Chmielewska pokazuje, jak w piekarniach fajnymi sposobami uczyć konsumentów idei zero waste w praktyce. Warto przeczytać i już dziś przygotować się do kolejnej rewolucyjnej i koniecznej zmiany.

Pięknej i pożytecznej lektury!

Pełny numer dostępny w prenumeracie >>

 

SPIS TREŚCI

Rozmowa Mistrza Branży
ZŁOTKA polskiej kadry kulinarnej 2018 – Angelika Chwyć, Ewa Drzewicka i Renata Martyna
Kalendarium polskich startów w zagranicznych mistrzostwach 2008-2018
Polski potentat pieczywa mrożonego o rzemieślniczych genach– rozmowa z Michałem Zajezierskim, wiceprezesem zarządu firmy Nowel

Raport Mistrza Branży
Globalizacja piekarstwa – czy dotyczy również Polski?
Nie lada Czekolada: Cudze chwalicie, swego nie zjadacie – czekolada bean-to-bar, cz.III

Mistrz edukacji
Jak uczyć przyszłych cukierników w szkole wyższej?
Biblioteka Mistrza Branży

Mistrz zarządzania
Czy podwyżki cen pieczywa w 2019 r. są konieczne?
Recepta na sukces w biznesie

Mistrz produkcji
Egzotyka dla zdrowia, artyzm dla smaku – trendy w cukiernictwie 2019
Rzemiosło 2.0, tradycja i eksperymenty – piekarskie trendy 2019
Formy i zestawy form wypiekowych
Dekoracyjne „gotowce” na start
Więcej piękna w pieczywie
Syrop klonowy – idealny substytut cukru?
Inteligentne procesy: tak mniejsze zakłady piekarskie i cukiernicze wdrażają cyfryzację
Wiśniowo-cytrynowa tarta z białym brownie (receptura)

Mistrz sprzedaży
Kwadrans dla Ziemi
Zero waste – lekcja szacunku do pieczywa w piekarni
E w żywności słabo kontrolowane i nadmiernie spożywane

Flash News

Pełny numer dostępny w prenumeracie >>

 

Zobacz online Katalog reklam lub pobierz jego AKTUALNY PDF>>

 

Bieżące wydanie czasopisma

W najnowszym MB: piękne rzeźby z cukru i jeszcze piękniejsze dekoratorki, czyli Polskie Złotka z Luksemburga! 10 lat polskich startów w mistrzostwach świata (2008-2018). Living coral i hot trendy w cukiernictwie 2019. Rzemiosło piekarskie w obliczu wyzwań konsumentów, rynku i rosnącej globalizacji.

Zobacz więcej
Bieżący numer

Polecamy przeczytać

Przejrzyj okrojony numer (Katalog reklam) online lub pobierz PDF >>

Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>

Mistrz Branży

Maszyny i urządzenia do produkcji