...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS, materiał promocyjny

Wypiek z widokiem na klienta

‒ Nie idź zawsze wyznaczoną drogą, która prowadzi tylko tam, dokąd inni właśnie już poszli ‒ powiedział wynalazca telefonu Aleksander Bell. W czasach, kiedy trzeba szukać sposobów na wyróżnienie i podkreślenie indywidualnego charakteru własnych punktów firmowych czy sklepów, te słowa są wyjątkowo trafne.

Może szukając własnej drogi, warto pomyśleć o wypieku na sklepie? Nikogo już szczególnie nie dziwi chleb kupowany na stacji benzynowej. Liczy się fakt, że o każdej porze dnia (lub nocy) klient może kupić pieczywo. Dla większości klientów takie zmiany w sprzedaży detalicznej są oczywiste i często już nie zwracają oni uwagi na to, że oferowane pieczywo nie jest najwyższej próby. Dla piekarza oznacza to nowe wyzwania i zmiany, do których im szybciej się przystosuje, tym lepiej. Dlatego też jeszcze nigdy nie skupiano tak wiele uwagi na wypieku w punkcie sprzedaży, jak ma to miejsce obecnie. My postaramy się podać parę cennych wskazówek, jak zorganizować wypiek na sklepie, by przyniósł spodziewany zysk.

fot. Archiwum Winkler Wachtel

fot. Archiwum Winkler Wachtel


Dobrać piec, zaplanować asortyment
W pierwszej kolejności należy dobrze zaplanować miejsce, gdzie ma stać piec i ustalić asortyment, jaki zaoferujemy odbiorcy w punkcie sprzedaży. Warto wziąć pod uwagę fakt, że obok bułek, które stanowią dzisiaj główny produkt wypiekany na oczach kupujących, coraz częściej pojawiają się croissanty, ciasta z blachy czy nawet chleby. Nie należy również zapominać, aby zaproponować klientowi małe przekąski czy to wypiekane na świeżo, dopiekane czy też tylko podgrzewane.

Wymagania klienta są wielokierunkowe, więc naturalną konsekwencją jest trend zmierzający do realizacji koncepcji rzemieślniczego wypieku w jednym uniwersalnym urządzeniu. Poprzez wybór odpowiedniej wielkości pieca półkowego i jego instalację w punkcie sprzedaży możemy zaoferować konsumentom ciepły i różnorodny wypiek, a tym samym zapewnić sobie wzrost obrotów. Jeżeli ktoś ma wątpliwości, proszę sobie przypomnieć, jak reagują ludzie na zapach świeżo upieczonego chleba.

Dobór urządzenia wiąże się również z jego wyglądem. Jeżeli miejsce wypieku zostanie odpowiednio wcześniej zaplanowane, to piec może stanowić harmonijne dopełnienie wnętrza sklepu. Warto w tym przypadku skorzystać z pomocy kreatywnego projektanta. Markowe urządzenia produkowane są na życzenie i zgodnie z zamówieniem klienta, a to daje możliwość, przy jednoczesnym doborze właściwych parametrów, dopasowania wyglądu pieca do najbardziej wymagającego projektu.

fot. Archiwum Winkler Wachtel

fot. Archiwum Winkler Wachtel

fot. Archiwum Winkler Wachtel


Zadbać o ekonomię i estetykę wypieku
Dla jakości wyrobu końcowego ważne jest również to, w jaki sposób odbywa się wypiek w punkcie sprzedaży. Tendencja wyraźnie idzie w kierunku wypieku bezpośrednio na płytach hertowych, ale obecnie jeszcze przeważa klasyczny wypiek na blachach perforowanych 600 x 400 mm, głównie ze względu na mniejsze zapotrzebowanie powierzchni.

Bez względu jednak na formę wypieku ważne jest, aby piec został optymalnie wykorzystany i pozwalał, poprzez swoją ciągłą pracę, oferować klientom świeże pieczywo przez cały dzień. Gospodarujemy w ten sposób racjonalnie energią elektryczną, która jest najdroższa wówczas, jeżeli piec nie jest kompletnie obłożony. Jednak nie bez znaczenia pozostaje przy tym nęcący aromat zachęcający do zakupu.

Poza ekonomicznym podejściem konieczne jest systematyczne dbanie o sprzęt. Do pielęgnacji pieca konieczne jest regularne odkurzanie, szczególnie z pozostałości w postaci ziaren dekorujących bułki, oraz usuwanie nadmiaru wilgoci po zaparowaniu. Jednak dla klienta, którego mamy zachęcić widokiem wypieku, istotna wydaje się czysta szyba komory wypiekowej.

fot. Archiwum Winkler Wachtel



Zagwarantować niezmienną jakość pieczywa
Wymagania kupujących rosną coraz bardziej, dlatego priorytetem jest dzisiaj możliwość zapewnienia elastyczności zarówno w wypiekaniu różnych gatunków pieczywa, jak i odpowiednim zaopatrzeniu poszczególnych punktów sprzedaży w kęsy ciasta. I nie chodzi tu już tylko o dostarczenie odpowiednich urządzeń. Najważniejsza dla klienta stała się możliwość skorzystania z kompleksowych rozwiązań w postaci właściwej technologii, która pozwoli personelowi w punkcie sprzedaży na bezproblemowe uzyskanie codziennie tej samej jakości wyrobu końcowego. Siedem dni w tygodniu taka sama bułka, niezależnie od zmieniającej się obsługi w sklepie, ale to już temat na kolejny artykuł.

Katarzyna Symber

Materiał pochodzi z drukowanego numeru Mistrza Branży maj 2012

Bieżące wydanie czasopisma

Oddajemy w Wasze ręce najnowszy numer, mocno pachnący świeżym chlebem rodem z San Francisco. Jest też o cieście parzonym, lodach w słoiku i tortach, które zbliżają do siebie ludzi.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF PDF >>

    Pełny numer dostępny tylko w prenumeracie >>




    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji